![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wat is het nu ?
Volg dan tenminste het beleid van Nederland he, met shops en stel een verbod in voor minderjarigen die geen toegang mogen hebben... Je wil dat gebruikers zo weinig mogelijk in de problemen komen ? Wel...alleen op basis van vrijwilligheid, als het slachtoffer zelf aangeeft hulp te gaan zoeken, is dat geen probleem, maar het gros van de gebruikers weten uit respect wel zich te gedragen en als ze gebruiken doen ze dat zuiver voor zichzelf of met bekende vrienden samen... Ik ben ook tiener en puber geweest, maar ben ook maar pas in contact gekomen met cannabis na mijn 21 jaar, al wist ik toen nog niet dat het verboden was, zelfs in de bak gezeten maar nu als dertiger bijna veertig...weet ik dat het heel moeilijk is om met rust gelaten te worden door mensen die angsten hebben van de gevolgen van druggebruik, maar van cannabis vindt ik dat ze hiermee er echt zwaar over gaan in vergelijking met alcoholgebruik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#522 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat halfbakken hollands beleid dat men het spul wel mag verkopen, maar dat het zoals manna uit de hemel zou moeten komen vallen mag men houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#523 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Men mag het volledig legaliseren zodat de staat er de vruchten van plukt, het heeft het potentieel van een miljardenindustrie. Hoe sneller ze dit hier doorhebben hoe beter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#524 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U noemt wie een blowtje noemt losers en wordt daar op aangesproken, dan moet je niet gaan gillen dat je het hier op het forum zoveel lastiger hebt. Wij steken allemaal ons geld in druggebruikers, dus ook die uitspraak slaat nergens op, of dacht u dat organisaties die zich vooral op gebruikers richten geen subsidie krijgt? Dacht u dat het daar vol blowende pubers loopt? En dan uw opmerking " dat ge er kirrewiet van wordt" is alweer onzin en hier al weerlegt, zet eens een andere plaat op; Denk dat er meer kirrewiet worden van alcohol, of doden vallen door tabak, hoor ik u nog? Legalisering of niet, er wordt geblowd, dus niet legaliseren houdt dit niet tegen.U heeft behalve veel emoties gewoon geen argumenten , en inhoudelijk weet u behalve veel getoeter niet echt iets mee te delen wat in de discussie weegt, maar toeter gerust nog even, best amusant dat gebrek aan enig argument. Nog even voor u op een rij, legalisering haalt de teelt en verkoop uit de criminaliteit, zorgt voor controle op kwaliteit en maakt de gebruikers zichtbaar, wat ook zorgt dat je kunt ingrijpen wanneer iemand problematisch gebruik heeft, net zoals bij nu al legale genotsmiddelen. Het zou het begrotingstekort wel eens kunnen dichten, want de inkomsten zouden dan voor de staat zijn. Probeer hier eens over te redeneren in plaats van te toeteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#525 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is wel zeker dat legaliseren het voor iedereen toegankelijk maakt. Of het begrotings tekort er beter van wordt is ook maar de vraag. Wat aan accijnzen binnenkomt gaat er aan gezondheidszorgen weer uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#526 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
dus ja, de staat wint er financieel bij
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#527 | |||||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
'Ik ken universitairen, ik heb aan drugspreventie gedaan, laten we bejaarden een joint geven' en uw klassieker: 'stop eens met een blower een loser te noemen'. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Maar laat ik meegaan in uw redenering: stel u voor dat we via taxen op cannabis de overheid wat geld in het laatje krijgt. Wel, ik zal u zeggen wat er gaat gebeuren. De illegale verkopers gaan gemakkelijk onder de officiele prijs kunnen gaan, want taxfree. En alle blowers gaan voor de goedkope cannabis kiezen, en de overheid uit de markt concurreren. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#528 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#529 |
Banneling
|
![]() De staat haalt ook inkomsten uit suiker, toch verzoekt men de bevolking minder suiker te doen consumeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#530 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In order to prevent just one case of psychosis, more than 20,000 people would have to stop using cannabis, as shown by a previous study led by the University of Bristol. Dat zijn er 568 indien de volledige Belgische bevolking zou blowen. Trouwens psychose is daarom ook niet blijvend. Acute psychose (zoals vb paranoia), verdwijnt als het middel is uitgewerkt. Spijtig genoeg was uwe maat er 1 van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#531 |
|
![]() de uitgave aan preventie is maar een fractie van het geld dat verspilt wordt aan een oorlog die niet te winnen valt. Het geld dat uitgespaard wordt door het niet meer uit het venster te smijten via een oorlog die niet te winnen valt, kan deels dienen om dat budget aan preventie en begeleiding van problematische gebruikers te verhogen, en de rest is voor de staatskas. En dan heb ik het nog niet over de extra inkomsten die het genereert
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” Laatst gewijzigd door morte-vivante : 8 januari 2018 om 11:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#532 |
Banneling
|
![]() ik dacht aan mensen die zo snel georganiseerd zijn dat ze voor hun 40 anderen voor hen laten werken en zo alle dagen vrij hebben om te doen wat ze graag doen ... meestal is dat niet een hele dag lopen blowen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#533 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#534 | ||||
|
![]() Citaat:
(ter vergelijking: het gebruik van het onschuldige alcohol leidt tot een risicostijging van 3.38x, hallucinogenen tot 1.86x, kalmeermiddelen tot 1.68x groter risico, met als belangrijkste conclusie van de studie: associations between almost any type of substance abuse and an increased risk of developing schizophrenia later in life.). https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28166863 In lijn met wat jij post hierboven ligt de conclusie van een recente meta-analyse: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#535 |
|
![]() die steelt al meer dan de helft van mijn loon, de staat krijgt van mij genoeg. Ik wil gewoon dat de staat, als een goede huisvader, dat geld niet verspilt aan inefficiente dingen, maar rationeel gebruikt.
![]() |
![]() |
![]() |
#536 |
Banneling
|
![]() Hoe ver heen moet je dus niet zijn als ge wat er over is van uw zuurverdiend geld wilt verbranden, snuiven of wat dan ook met als doel de staatskas een deel dat ze nog niet ingepikt hadden te schenken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#537 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dacht u dit nu echt? Dat " u geen geld steekt in mensen die met drugs beginnen"? Hoe dan ook betalen u en ik daarvoor, drugshulpverlening maakt immers deel uit van de gezondheidszorg, dus waar slaat dat getoeter toch op? Verslavingszorg heeft meer heroïneverslaafden of speedsnuivers die al of niet ambulant worden opgenomen, pillenslikkers, enz, maar nog nooit geweten dat iemand die blowt daar terecht komt! Blowen geeft geen lichamelijke afhankelijkheid, maar toeter nog wat verder, heb je eigenlijk wel enig verstand van drugs? Nee, je wordt van een blowtje niet kirrewiet, en dat werd door anderen al grondig weerlegt, het versterkt wel je stemming, dus mensen met aanleg voor psychosen lopen meet risico met blowen, een totaal ander verhaal dan uw gekraai. U " kunt helemaal niet zeggen wat er gaat gebeuren" wanneer wiet legaal zou worden, en nog minder dat mensen dan niet gewoon dit via legale weg kopen. Doen" wetenschappers" tegenwoordig aan koffiedik kijken? Criminelen worden geen boekhouders, maar is dit een argument? Je pakt wel een stuk " handel" af, en krijgt controle over productie en verkoop. Toeter nog maar eens... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#538 |
|
![]() van zodra ik mijn geld laat rollen, komt de staat zijn deel opeisen ovv btw. Het gaat er mij niet om dat de staat geld van mij inpikt, het gaat er mij om dat de staat verantwoord moet omgaan met het geld dat het van mij inpikt. Als de staat geld verspilt aan een oorlog die niet gewonnen kan worden, is het mijn burgerplicht om dat aan te kaarten. Zeker als er wetenschappelijk onderbouwde efficientere manieren zijn om "het probleem" aan te pakken
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” Laatst gewijzigd door morte-vivante : 8 januari 2018 om 11:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#539 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#540 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wees daar maar zeker van..evengoed mensen die gewoon werken, belasting betalen en op geen enkele manier voor overlast zorgen...wie de hele dag blowt is ene problematische gebruiker net zoals wie de hele dag zuipt. Denk dat je met blowen enkel beter functioneert.
|
![]() |
![]() |