![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#522 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#523 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#524 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De democratie laat toe dat een vreemde middeleeuwse cultuur deel uitmaakt van onze maatschappij. Er klopt dus iets niet met de democratie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#525 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#526 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch is er al sprake van dat de Amish vallen voor nieuwe technologie. Citaat:
![]() Er zijn tal van mensen die een andere manier van samenleven hebben maar waar je totaal geen problemen met hebt in je eigen samenleving. Toch zijn er andere groepen waar je wel enorme problemen met hebt en die 'onze' samenleving zoals wij die al jaar- en dag zien overhoop willen gooien om hun eigen maniertjes van samenleven op te dringen.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 31 januari 2018 om 09:57. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#527 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog een kopvod die van haar islamitische kut maakt omwille van de naam van een gebakje :
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...kerij~af1e2e53 Fuck off bitch, ga terug naar Marokko. |
![]() |
![]() |
![]() |
#528 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar houden die idioten zich met bezig denk je dan. En dan moet je daar nog respect voor hebben. Op die manier om maar altijd in te gaan tegen wat 'onze mensen' al jaar-en dag gewoon zijn qua gebruiken en maatschappelijk leven zomaar openlijk te gaan veroordelen, sorry maar daar kan je totaal geen respect voor opbrengen. Dat er eens iemand dat gaat uitproberen in de landen waar ze vandaan komen en zeggen: zeg dat moet weg dat gebakje. Ik denk dat de persoon die het aandurfde dat te doen, veel tegenstand gaat krijgen. ![]() Ik wens die persoon alvast véél succ6. ![]() p.s. Echt meer dan vijf over twaalf geworden dat men uiteindelijk de grenzen van de EU maar eens terug gaat 'sluiten'.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 31 januari 2018 om 10:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#529 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw redenering is pure morele demagogie, dat mag maar dit brengen als " waar" is te hoog gegrepen voor u. Wettelijk hebben vrouwen zelfbeschikkingsrecht over al of niet zwanger zijn, maar goed ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#530 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#531 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is het daarom juist? Nee, abortus is het zelfbeschikkingsrecht van vrouwen en euthanasie evengoed, voor u mentaal lastig om mee om te gaan en wanneer er al iets hellend is, dan is het ongetwijfeld de morele standpunten van strikte gelovigen en de impact hiervan op de samenleving. Daar van getuigt de wetgeving ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#532 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar vrouwenbesnijdenis voor komt weet ik hoor Jan, het probleem is het grootst in Egypte trouwens maar ook in Afrika komt het veelvuldig voor. Zowel onder moslims als uw christenen trouwens. Gelukkig heerst ook hier steeds meer gezond verstand in plaats van uw " genuanceerd denken " waarbij u de impact minimaliseert. Er komt hier meer toezicht op meisjes, zodat ze niet tijdens de " vakantie" toch verminkt worden om ( ongeacht het geloof van ouders) marktwaarde te hebben op de huwelijksmarkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#533 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al gekeken naar de serie over Mormonen in Amerika?
Gisteren over Mormonen in de staat Utah die veelwijverij strikt wil verbieden. Mormonen zelf waren duidelijk, niet de wet maar hun interpretatie van religie zal hun levensstijl bepalen, hun visie op God stond boven iedere wet. Wel, ook al is het oordeel over overspel in de Koran duidelijk, moslims beroepen zich hier ook op het gegeven dat meerdere vrouwen mogen maar de wet hen gene mogelijkheid biedt te huwen, dus doen ze het toch, u kunt wel eindeloos herhalen, maar niet iedereen heeft uw referentiekader en al zeker niet iedere gelovigen. Kunt u me trouwens eens vertellen waarom in Afrikaanse kerken zo vaak " in tongen" wordt gesproken? I k begreep dat het een onbestaande taal is, die je als gelovige dichter bij God brengt. Mij leek het collectieve hysterie. Mensen die wartaal uitslaan, in trance raken, zich laten vallen en over de vloer kronkelen. Hallelujah dan maar...religie zet aan tot psychische problemen? Van wartaal tot bezetenheid? |
![]() |
![]() |
![]() |
#534 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al meermaals heb ik hier mogen vaststellen dat de zelfverklaarde grote verdedigers van onze democratische rechtstaat eigenlijk de ondergravers ervan zijn. Zij willen juist onze vrijheden afschaffen en beperken, omdat de vrijheid toelaat dat er een scala aan opinies kan geuit en beleefd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#535 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook een andere denkfout bestaat erin alles waarmee u niet akkoord bent af te schilderen als "demagogie". Net als in het verleden komt u graag af met etiketten - op het hysterische af - maar lezen we niet wat de argumentatie is. Dus, laat mij u de vraag voorleggen: waarom is het christelijk standpunt over abortus volgens u "demagogie"? Welke argumenten hebt u daarvoor? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#536 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb ik het dan mentaal lastig met andere opvattingen? Welneen, ik stel alleen heel duidelijk dat ik het er niet mee eens ben en dat mijn moreel referentiekader een ander is. Mogen we in dit land het nog met elkaar oneens zijn? Als ik uw reacties lees, lijkt dat niet meer te mogen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#537 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het probleem is overigens (nog) groter in Somalië (98%) en in Guinee-Conakry (96%) dan in Egypte (91%), waar het reeds onder de farao's werd toegepast. Het probleem wordt in Egypte evenwel aangepakt: wie vrouwenbesnijdenis toepast, wordt bestraft met een gevangenisstraft van 15 jaar. Ook de Groot-Mufti heeft verschillende keren gezegd dat vrouwenbesnijdenis niet alleen op juridische gronden, maar ook op islamitisch-religieuze gronden verboden was.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#538 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kortom, we zien hier dat de overheid zelf er een lakse houding op nahoudt. Ik heb al meermaals aangegeven dat de overheid zelf natuurlijk erop moet toezien dat de grenzen die ze uittekent, ook afgedwongen worden. Doet ze dat niet, dan doen mensen nu eenmaal hun zin. Dat geldt ook op andere zaken. Denk maar aan de lage pakkans bij ons in het verkeer, met alle gevolgen van dien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#539 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |