![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het klimaat in Australië wordt grotendeels bepaald door de grootte en door de hete, zinkende lucht van de subtropische hogedrukgordel . Dit verplaatst zich naar het noorden en het zuiden met de seizoenen . Het klimaat is variabel, met frequente periodes van droogte die verschillende seizoenen duren, waarvan wordt gedacht dat ze gedeeltelijk zijn veroorzaakt door de El Niño-zuidelijke oscillatie . Australië heeft een breed scala aan klimaten vanwege de grote geografische omvang. Het grootste deel van Australië is woestijn of semi-droog . Alleen de zuid-oost en zuidwestelijke hoeken hebben een gematigd klimaat en een matig vruchtbare grond . Het noordelijke deel van het land heeft een tropisch klimaat, variërend tussen tropische regenwouden , graslanden en woestijn.
Omdat Australië een klein continent is, gescheiden van de poolgebieden door de Zuidelijke Oceaan , is het niet onderworpen aan bewegingen van ijskoude polaire lucht in de winter, van het type dat tijdens de winter over de continenten op het noordelijk halfrond vliegt. Daardoor is de winter in Australië relatief zacht, met minder contrast tussen zomer- en wintertemperaturen dan op de noordelijke continenten. Seizoenshoogtes en -dieptes kunnen nog steeds aanzienlijk zijn. De temperaturen varieerden van meer dan 50 ° C (122 ° F) tot ruim onder 0 ° C (32 ° F). De minimumtemperaturen worden gematigd. Weer alles normaal dus.
![]() |
#522 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is het dat laatste mss ? Ik hoop van niet hé. Nadien geef ik, als ik de bron niet ken, de bron zelf in Google in om een bespreking van die bron weer te vinden. Simpel toch ?
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 29 januari 2019 om 23:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#523 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Djeezes toch. Lees eens het forumreglement als dat niet te veel gevraagd is ? Of anders, de wetgevng aangaande het citaatrecht in België. ![]()
![]() |
![]() |
#524 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 29 januari 2019 om 23:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#525 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vinden jullie je weg niet op internet dat ik altijd van alles kan vinden en jullie nooit iets?
![]() |
![]() |
#526 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is er in de loop der eeuwen veranderd?
![]() Behalve ons schuldgevoel en dikke taks.
![]() |
#527 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Kijk ik vind ook iets van Australië op wiki, past het dan niet in kraampje? https://en.wikipedia.org/wiki/Climat...mental_records ![]() Australian annual average temperature anomaly from 1910 to 2009 with five-year locally weighted ('Lowess') trend line. Source: Australian Bureau of Meteorology. The period from 1939 to 1967 began with an increase in rainfall: 1939, 1941 and 1942 were the first close-together group of relatively wet years since 1921. From 1943 to 1946, generally dry conditions returned, and the two decades from 1947 saw fluctuating rainfall. 1950, 1955 and 1956 were exceptionally wet except 1950 and 1956 over arid and wheatbelt regions of Western Australia. 1950 saw extraordinary rains in central New South Wales and most of Queensland: Dubbo's 1950 rainfall of 1,329 mm (52 inches) can be estimated to have a return period of between 350 and 400 years, whilst Lake Eyre filled for the first time in thirty years. In contrast, 1951, 1961 and 1965 were very dry, with complete monsoon failure in 1951/1952 and extreme drought in the interior during 1961 and 1965. Temperatures over this period initially fell to their lowest levels of the 20th century, with 1949 and 1956 being particularly cool, but then began a rising trend that has continued with few interruptions to the present. Since 1968, Australia's rainfall has been 15 per cent higher than between 1885 and 1967. The wettest periods have been from 1973 to 1975 and 1998 to 2001, which comprise seven of the thirteen wettest years over the continent since 1885. Overnight minimum temperatures, especially in winter, have been markedly higher than before the 1960s, with 1973, 1980, 1988, 1991, 1998 and 2005 outstanding in this respect. There has been a marked and beneficial decrease in the frequency of frost across Australia.[44] According to the Bureau of Meteorology, Australia’s annual mean temperature for 2009 was 0.90 °C above the 1961–90 average, making it the nation's second-warmest year since high-quality records began in 1910.[45] Record heat in the 2010s According to Australian Climate Council in 2017 Australia had its warmest winter on record, in terms of average maximum temperatures, reaching nearly 2ºC above average.[46] Summer 2013–14 was warmer than average for the entirety of Australia.[47] Both Victoria and South Australia saw record-breaking temperatures. Adelaide recorded a total of 13 days reaching 40 °C or more, 11 of which reached 42 °C or more, as well as its fifth-hottest day on record—45.1 °C on January 14. The amount of days over 40 °C beat the previous record of summer 1897–1898, when 11 days above 40 °C were recorded. Melbourne recorded six days over 40 °C, while nighttime temperatures were much warmer than usual, with some nights failing to drop below 30 °C.[48] Overall, the summer of 2013–2014 was the third-hottest on record for Victoria, fifth-warmest on record for New South Wales, and sixth-warmest on record for South Australia.[47] 2015 was Australia's fifth-hottest year on record, continuing the trend of record-breaking high temperatures across the country. - - - - - - Australië kent dus gemiddeld meer opwarming dan de rest van de wereld. Laatst gewijzigd door Micele : 29 januari 2019 om 23:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#528 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tussendoor in Chicago 33 minuten geleden;
Een alert; reeds vertaald voor jullie. Wind Chill Warning in Northeastern Illinois Actief voor de volgende 2 dagen · Nationale weerdienst Deze waarschuwing is bijgewerkt. Geplaatst 34 minuten geleden ... Gevaarlijke Koude Bewegingen in Vandaag en Vanavond die zullen aanhouden Tot en met donderdagochtend ... ... ADVIES OVER DE WINDKILLEN BLIJFT IN WERKING TOT EN MET 18 PM CST DIT AVOND... ... WINDKOEL WAARSCHUWING BLIJFT IN EFFECT TOT NOON CST DONDERDAG ... * WAT ... Gevaarlijk koude wind rillingen. Wind rillingen zo laag als 20 tot 30 hieronder verwacht begin van de avond, zo laag als 50 tot 60 hieronder nul verwacht vanavond tot woensdagochtend, en 35 tot 50 onder woensdagmiddag tot en met donderdagochtend. * WAAR ... Delen van Noordwest-Indiana en Noord-centraal en noordoost Illinois. * WANNEER ... voor de Wind Chill Advisory, tot 18:00 uur CST dit avond. Voor de Wind Chill Warning, vanavond 18.00 uur tot middag CST donderdag. * AANVULLENDE DETAILS ... De gevaarlijk koude windkou kan veroorzaken bevriezing op de blootgestelde huid in slechts 5 minuten. In bovendien zullen de vlagerige winden resulteren in gebieden van blazende sneeuw in open gebieden vanmiddag en vanavond, wat zou kunnen resulteren in aanzienlijk minder zicht en gevaarlijke reizen. Aanbevolen acties Een Wind Chill Warning betekent de combinatie van zeer koude lucht en de wind zal gevaarlijk lage gevoelstemperatuurwaarden creëren. bevrorenheid kan snel voorkomen en zelfs onderkoeling of de dood als voorzorgsmaatregelen worden niet genomen. Een Wind Chill Advisory betekent dat koude lucht en de wind dat zullen doen combineer om koude rillingen te creëren. Frostbite en hypothermie kunnen optreden als voorzorgsmaatregelen niet worden genomen. Zorg ervoor dat je een hoed draagt ??en handschoenen.
![]() |
#529 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien is de thermometer nieuw en was de oude niet goed? Kan hé?
![]() |
![]() |
#530 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vodje niet-relevante bullshit.
Stop toch eens met spammen. Laatst gewijzigd door Micele : 29 januari 2019 om 23:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#531 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#532 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je iets citeert moet je er ook de link bijplaatsen. Zie forumreglement en onze wetgeving. ![]()
![]() |
![]() |
#533 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#534 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Google deze keer.
![]() |
![]() |
#535 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja want die vliegen nog niet zo lang.
Die van België nog maar sinds ergens in 1990. Enfin degene die ze gebruiken dan weer. Ik weet niet van wie hij is. In elk geval voor 1979 zijn er geen betrouwbare satelliet metingen. Kan je opzoeken hoor.
![]() |
#536 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, ik vraag je alleen maar om de wetgeving, die van dit forum én de Belgische te respecteren.
Dat mag toch hoop ik ?
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 29 januari 2019 om 23:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#537 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Linken zeggen niks over de inhoud in vele gevallen. En vermits jullie op linken oordelen, niet op inhoud vind ik dat storend.
![]() |
![]() |
#538 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de jaren 1990, toen Henri Malcorps directeur was, deden verschillende nieuwe technologieën hun intrede op het KMI. Zo installeerde het KMI in 1992 een detectiesysteem voor de bliksem, dat werkt met radio-elektrische interferometrie (SAFIR). Dankzij dit systeem kunnen we iedere blikseminslag in België lokaliseren in reële tijd, met een precisie van ongeveer 1 km. Een ander voorbeeld kwam er in 1993, wanneer het KMI een meteorologische gegevensbank lanceert die zeer makkelijk toegankelijk is via een computer: MeteoBBS. Dit systeem maakt de visualisatie mogelijk van satellietbeelden, beelden van weerradars, SAFIR-kaarten, waarnemingen, voorspellingen en meteorologische waarschuwingen. De wetenschappelijke technologie is in volle bloei wanneer in 1995 de METEOSAT-satelliet, op 36.000 km boven de Aarde, de eerste waarnemingsbeelden van hoge resolutie levert om het half uur.
Bron wiki Zie je? En van satellieten is geweten dat ze ook foutmarges hebben, dikwijls wat uit de baan zitten en andere technische probleempjes.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 30 januari 2019 om 00:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#539 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het stoort u dus om de wetgeving te respecteren ?
![]() |
#540 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van natura wel. Het word dikwijls misbruikt.
Bv in het klimaat akkoord en zo.