Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 december 2018, 13:06   #521
Anna List
Banneling

Standaard

Straatmeubilair...bankjes in parken...

Pak eens een trein naar Brussel Noord en zet u eens op een bankje Tavek.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2018, 13:07   #522
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Ik doe niet anders en dan zeg je dat ik er naast sla.

Een protest tegen belastingen en accijnzen is een rechts protest tegen de te hoge kost van de staat en tegen teveel staat. Dat is gewoon economische logica.
De gilets jaunes zijn louter herrieschoppers die niks maar dan ook niks te maken hebben met een efficientere staat, belastingen of mgratie.

In FR zat er extreemrechts en bij god, bourbonisten bij...
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2018, 13:07   #523
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Straatmeubilair...bankjes in parken...

Pak eens een trein naar Brussel Noord en zet u eens op een bankje Tavek.
Ik kom daar niet, dat is buitenland.
Oud 2 december 2018, 13:09   #524
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De gilets jaunes zijn louter herrieschoppers die niks maar dan ook niks te maken hebben met een efficientere staat, belastingen of mgratie.

In FR zat er extreemrechts en bij god, bourbonisten bij...
Lol, ga je nu het teveel aan kansenparels ook al verwijten aan uiterst rechts???

Ik denk dat je daarvoor toch eerder naar de traditionelen moet kijken, niet?
Oud 2 december 2018, 13:11   #525
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Voor mijn part mag een pakje sigaretten 1.000€ staan.
Slecht gedacht: Ik zou in verleiding komen dan!
Oud 2 december 2018, 13:12   #526
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kom daar niet, dat is buitenland.
Ik ben vrijdag even langs geweest.

Ik ben Kiel en Stuivenbergwijk heel gewoon dus ik zie wel eens wat ... Welnu ik was geschokt...ben daarna gaan googlen, en het was niet het Maximiliaanpark waar ik gepasseerd was...
Oud 2 december 2018, 13:13   #527
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Lol, ga je nu het teveel aan kansenparels ook al verwijten aan uiterst rechts???

Ik denk dat je daarvoor toch eerder naar de traditionelen moet kijken, niet?
Ik herhaal:

de verzuchtingen die u hier uit op dit forum ehbben NIKS maar dan ook NIKS te maken met de relschoppers.
Oud 2 december 2018, 13:16   #528
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik herhaal:

de verzuchtingen die u hier uit op dit forum ehbben NIKS maar dan ook NIKS te maken met de relschoppers.
Relschoppers op manifestaties hebben nooit iets met de verzuchtingen te maken, laat staan dat die doorhebben waarom ze daar staan, dat is bij vakbondsacties nooit anders...
Alleen bij landbouwprotesten heb je daar bedrijfsleiders staan hé....

Laatst gewijzigd door Anna List : 2 december 2018 om 13:16.
Oud 2 december 2018, 13:31   #529
Anna List
Banneling

Standaard

Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg FB_IMG_1543753777023.jpg‎ (158,8 KB, 118x gelezen)

Laatst gewijzigd door Anna List : 2 december 2018 om 13:32.
Oud 2 december 2018, 14:29   #530
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
3/4 van alle Fransen staan helemaal achter de verzuchtingen van de gele hesjes, en dit ondanks alle geweld en vernielingen.
Ola pola, waren 3/4 van de Fransen aanwezig in Parijs? Daarmee dat er zoveel schade is.

Het is altijd gemakkelijk om achter de protesterenden te staan. De ene protesteren omdat ze teveel belastingen moeten betalen, de andere omdat ze te weinig krijgen van de staat. Iedereen geeft ze gelijk maar men beseft niet dat de eisen van de ene diametraal tegenover de eisen van de anders staan.

Men vindt wsl dat de rijken moeten betalen maar raad eens? Na de vermogenstaks zijn de rijken met hun geld gaan lopen naar het buitenland en moeten ze nu hopen dat ze ermee terugkeren na de belastingshervorming.

In elk geval, er zullen er niet teveel meer achter staan als ze merken dat het gewoon relschoppers zijn.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2018, 14:44   #531
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik doe niet anders en dan zeg je dat ik er naast sla.

Een protest tegen belastingen en accijnzen is een rechts protest tegen de te hoge kost van de staat en tegen teveel staat. Dat is gewoon economische logica.
Hoe lang is het nu eigenlijk al dat men een campagne voert tegen diesel? Men stelt al een hele tijd dat Diesel duurder moet en men raadt het aanschaffen van een diesel voor een particulier af.

Natuurlijk, als men goedkoop een oude, veel verbruikende diesel koopt doet dit pijn in de portemonnee maar men heeft dan wel zelf schuld aan die beslissing.

Trouwens, met alle respect, maar diesel was een aantal jaren geleden even duur en dan kwam men niet op straat. Waar volgens mij het schoentje wringt is dat diesel nu op gelijk niveau komt men benzine waardoor men geen profijt meer doet met een dieselwagen en dit kan men moeilijk verteren.

Een hoge dieselprijs is m.i. een zeer faire belasting. Het ontraadt mensen van zich veel en onnodig te verplaatsen met de wagen en het raad aan een zuinige wagen aan te schaffen. Men heeft al jaren de mond vol van het meer belasten van het gebruik en minder van het bezit maar ik heb daar nog niet veel van gezien.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2018, 16:30   #532
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het zijn onnodige niet verplaatsingen die ontmoedigd moeten worden.
Zo kweek je luie mensen.
Oud 2 december 2018, 16:33   #533
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En de mensen zien ook wel het verschil tussen dure olie en dure taksen

Dure olie leid tot oorlogen.
Dure taksen tot opstanden.

Een pak nat. De pot verwijt de ketel.
Oud 2 december 2018, 17:07   #534
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
3/4 van alle Fransen staan achter de eisen Tavek.

De te hoge kost van de staat moet omlaag.

Dan kom je automatisch bij ambtenaren en kansenparels.

Jij bent een rationele man, jij weet dat dus ook.
Anna, wat bedoel je met "kansenparels" ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2018, 17:38   #535
marie daenen
Banneling

Standaard

Vorige week zaterdag; zat in de auto in Spanje op weg naar de Franse grens... Km op voorhand werd er aangekondigd dat er opstoppingen waren aan die grens...
En dan reden we langs een lange rij vrachtwagens die in de file stonden... auto's konden zonder problemen km lang gewoon verder reiden... om op het einde, een beetje voor de grens ook in de file te staan; maar duidelijk heel wat minder lang...
Grens over, voorbij de betaalplaatsen voor de tikets voor de autostraden, zonder een tiket te moeten nemen, geen problemen meer...
Wat wel duidelijk te zien was was de fileproblemen aan de andere kant van de grens (Franse kant van de grens richting Spanje) waar zowel de auto's als de vrachtwagens urenlang hopeloos vastzaten...
En ik bewonder nog altijd de discipline aan de Spaanse kant van de grens want het had volstaan dat er een vrachtwagen de linies doorbrak zodat alle auto's aan die kant ook mee geblokkeerd zouden zitten... niet dus.

In het begin was ik tegen die staking van die gele vestjes, zoals ik over het algemeen tegen alle stakingen ben en dan vooral die van de vakbonden en nog erger die van de overheidsbonden...

In de hotelkamer de hele avond het Franse commentaar op het gebeuren en dan ook vooral op de champs Elysee (la plus belle avenue du monde - Franse bescheidenheid) gehoord... Toch verrast dat men blijkbaar in Frankrijk, in tegenstelling met la Belgique, wel commentaar mocht geven buiten het politiek correcte schema...
Nog duidelijker werd het voor mij dat de main-stream media met de heersende politieke regering hoopte door het uitlokken van rellen en het schandalig vertoon in de hoofdstad de hele beweging in een slecht daglicht te plaatsen en alzo een afkerende reactie van de publieke opinie te bewerkstelligen...

Want meer dan duidelijk is het dat de bevolking in het algemeen meer dan genoeg heeft van het politieke geklungel, de politieke nooit gehouden beloftens, het blaasjes wijsmaken van de burgers...
Meer dan duidelijk is het dat we hier te doen hebben met het failliet van de Westerse, de Franse op de eeste plaats, regeringen, politieke instellingen...

We betalen te veel belastingen en we krijgen er niet genoeg voor terug (dat in tegenstelling met de noordse landen waar ze ook heel veel belastingen betalen).
La Belgique, la France zijn gewoonweg failliet en zitten tot over hun oren in de schulden, schulden die ze nooit zullen en of kunnen afbetalen en zeker niet als ze een schijn van een sociaal stelsel willen op de been houden...

Moet de massale inwijkelingen van onaangepaste mensen aan onze samenleving dit bijna niet meer af te wenden failliet, het failliet van onze politieke maffia, verdoezelen en zou dat tegelijker tijd die maffia moeten in staat stellen om het geregeld protest van een opgevoede en geletterde bevolking te ondermijnen???

Links probeert het protest in te palmen; maar links is even schuldig al is het waarschijnlijk nog schuldiger aan het belazeren van de burgers met dwaze en niet in uit te voerbare beloftens...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2018, 17:41   #536
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Seriously???
Oud 2 december 2018, 17:44   #537
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Vorige week zaterdag; zat in de auto in Spanje op weg naar de Franse grens... Km op voorhand werd er aangekondigd dat er opstoppingen waren aan die grens...
En dan reden we langs een lange rij vrachtwagens die in de file stonden... auto's konden zonder problemen km lang gewoon verder reiden... om op het einde, een beetje voor de grens ook in de file te staan; maar duidelijk heel wat minder lang...
Grens over, voorbij de betaalplaatsen voor de tikets voor de autostraden, zonder een tiket te moeten nemen, geen problemen meer...
Wat wel duidelijk te zien was was de fileproblemen aan de andere kant van de grens (Franse kant van de grens richting Spanje) waar zowel de auto's als de vrachtwagens urenlang hopeloos vastzaten...
En ik bewonder nog altijd de discipline aan de Spaanse kant van de grens want het had volstaan dat er een vrachtwagen de linies doorbrak zodat alle auto's aan die kant ook mee geblokkeerd zouden zitten... niet dus.

In het begin was ik tegen die staking van die gele vestjes, zoals ik over het algemeen tegen alle stakingen ben en dan vooral die van de vakbonden en nog erger die van de overheidsbonden...

In de hotelkamer de hele avond het Franse commentaar op het gebeuren en dan ook vooral op de champs Elysee (la plus belle avenue du monde - Franse bescheidenheid) gehoord... Toch verrast dat men blijkbaar in Frankrijk, in tegenstelling met la Belgique, wel commentaar mocht geven buiten het politiek correcte schema...
Nog duidelijker werd het voor mij dat de main-stream media met de heersende politieke regering hoopte door het uitlokken van rellen en het schandalig vertoon in de hoofdstad de hele beweging in een slecht daglicht te plaatsen en alzo een afkerende reactie van de publieke opinie te bewerkstelligen...

Want meer dan duidelijk is het dat de bevolking in het algemeen meer dan genoeg heeft van het politieke geklungel, de politieke nooit gehouden beloftens, het blaasjes wijsmaken van de burgers...
Meer dan duidelijk is het dat we hier te doen hebben met het failliet van de Westerse, de Franse op de eeste plaats, regeringen, politieke instellingen...

We betalen te veel belastingen en we krijgen er niet genoeg voor terug (dat in tegenstelling met de noordse landen waar ze ook heel veel belastingen betalen).
La Belgique, la France zijn gewoonweg failliet en zitten tot over hun oren in de schulden, schulden die ze nooit zullen en of kunnen afbetalen en zeker niet als ze een schijn van een sociaal stelsel willen op de been houden...

Moet de massale inwijkelingen van onaangepaste mensen aan onze samenleving dit bijna niet meer af te wenden failliet, het failliet van onze politieke maffia, verdoezelen en zou dat tegelijker tijd die maffia moeten in staat stellen om het geregeld protest van een opgevoede en geletterde bevolking te ondermijnen???

Links probeert het protest in te palmen; maar links is even schuldig al is het waarschijnlijk nog schuldiger aan het belazeren van de burgers met dwaze en niet in uit te voerbare beloftens...
Eindelijk iemand die het een beetje door begint te krijgen!! TX Marie!
Oud 2 december 2018, 17:50   #538
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Seriously???
yes, seriously.
Niemand is te oud om bij te leren.
Oud 2 december 2018, 17:59   #539
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
(pejoratief) immigrant uit een niet-westers land. Voorbeeld: "Ik heb medelijden met de onderwijzer Nederlands die judaskus, salomonsoordeel, jobstijding, jakobsladder en kaïnsteken moet uitleggen aan een zwaarbewapende 14-jarige kansenparel in een BMW-cabrio." - Verwant begrip: cultuurverrijker.

Laatst gewijzigd door fcal : 2 december 2018 om 18:00.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2018, 18:10   #540
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
(pejoratief) immigrant uit een niet-westers land. Voorbeeld: "Ik heb medelijden met de onderwijzer Nederlands die judaskus, salomonsoordeel, jobstijding, jakobsladder en kaïnsteken moet uitleggen aan een zwaarbewapende 14-jarige kansenparel in een BMW-cabrio." - Verwant begrip: cultuurverrijker.
fcal, dankjewel !
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be