![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 |
Banneling
|
![]() Straatmeubilair...bankjes in parken...
Pak eens een trein naar Brussel Noord en zet u eens op een bankje Tavek. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#522 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In FR zat er extreemrechts en bij god, bourbonisten bij... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#523 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#524 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk dat je daarvoor toch eerder naar de traditionelen moet kijken, niet? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#525 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Slecht gedacht: Ik zou in verleiding komen dan!
![]() |
#526 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#527 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de verzuchtingen die u hier uit op dit forum ehbben NIKS maar dan ook NIKS te maken met de relschoppers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#528 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alleen bij landbouwprotesten heb je daar bedrijfsleiders staan hé.... Laatst gewijzigd door Anna List : 2 december 2018 om 13:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#529 |
Banneling
|
![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 2 december 2018 om 13:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#530 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is altijd gemakkelijk om achter de protesterenden te staan. De ene protesteren omdat ze teveel belastingen moeten betalen, de andere omdat ze te weinig krijgen van de staat. Iedereen geeft ze gelijk maar men beseft niet dat de eisen van de ene diametraal tegenover de eisen van de anders staan. Men vindt wsl dat de rijken moeten betalen maar raad eens? Na de vermogenstaks zijn de rijken met hun geld gaan lopen naar het buitenland en moeten ze nu hopen dat ze ermee terugkeren na de belastingshervorming. In elk geval, er zullen er niet teveel meer achter staan als ze merken dat het gewoon relschoppers zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#531 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Natuurlijk, als men goedkoop een oude, veel verbruikende diesel koopt doet dit pijn in de portemonnee maar men heeft dan wel zelf schuld aan die beslissing. Trouwens, met alle respect, maar diesel was een aantal jaren geleden even duur en dan kwam men niet op straat. Waar volgens mij het schoentje wringt is dat diesel nu op gelijk niveau komt men benzine waardoor men geen profijt meer doet met een dieselwagen en dit kan men moeilijk verteren. Een hoge dieselprijs is m.i. een zeer faire belasting. Het ontraadt mensen van zich veel en onnodig te verplaatsen met de wagen en het raad aan een zuinige wagen aan te schaffen. Men heeft al jaren de mond vol van het meer belasten van het gebruik en minder van het bezit maar ik heb daar nog niet veel van gezien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#532 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zijn onnodige niet verplaatsingen die ontmoedigd moeten worden.
Zo kweek je luie mensen.
![]() |
#533 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En de mensen zien ook wel het verschil tussen dure olie en dure taksen
Dure olie leid tot oorlogen. Dure taksen tot opstanden. Een pak nat. De pot verwijt de ketel.
![]() |
#534 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#535 |
Banneling
|
![]() Vorige week zaterdag; zat in de auto in Spanje op weg naar de Franse grens... Km op voorhand werd er aangekondigd dat er opstoppingen waren aan die grens...
En dan reden we langs een lange rij vrachtwagens die in de file stonden... auto's konden zonder problemen km lang gewoon verder reiden... om op het einde, een beetje voor de grens ook in de file te staan; maar duidelijk heel wat minder lang... Grens over, voorbij de betaalplaatsen voor de tikets voor de autostraden, zonder een tiket te moeten nemen, geen problemen meer... Wat wel duidelijk te zien was was de fileproblemen aan de andere kant van de grens (Franse kant van de grens richting Spanje) waar zowel de auto's als de vrachtwagens urenlang hopeloos vastzaten... En ik bewonder nog altijd de discipline aan de Spaanse kant van de grens want het had volstaan dat er een vrachtwagen de linies doorbrak zodat alle auto's aan die kant ook mee geblokkeerd zouden zitten... niet dus. In het begin was ik tegen die staking van die gele vestjes, zoals ik over het algemeen tegen alle stakingen ben en dan vooral die van de vakbonden en nog erger die van de overheidsbonden... In de hotelkamer de hele avond het Franse commentaar op het gebeuren en dan ook vooral op de champs Elysee (la plus belle avenue du monde - Franse bescheidenheid) gehoord... Toch verrast dat men blijkbaar in Frankrijk, in tegenstelling met la Belgique, wel commentaar mocht geven buiten het politiek correcte schema... Nog duidelijker werd het voor mij dat de main-stream media met de heersende politieke regering hoopte door het uitlokken van rellen en het schandalig vertoon in de hoofdstad de hele beweging in een slecht daglicht te plaatsen en alzo een afkerende reactie van de publieke opinie te bewerkstelligen... Want meer dan duidelijk is het dat de bevolking in het algemeen meer dan genoeg heeft van het politieke geklungel, de politieke nooit gehouden beloftens, het blaasjes wijsmaken van de burgers... Meer dan duidelijk is het dat we hier te doen hebben met het failliet van de Westerse, de Franse op de eeste plaats, regeringen, politieke instellingen... We betalen te veel belastingen en we krijgen er niet genoeg voor terug (dat in tegenstelling met de noordse landen waar ze ook heel veel belastingen betalen). La Belgique, la France zijn gewoonweg failliet en zitten tot over hun oren in de schulden, schulden die ze nooit zullen en of kunnen afbetalen en zeker niet als ze een schijn van een sociaal stelsel willen op de been houden... Moet de massale inwijkelingen van onaangepaste mensen aan onze samenleving dit bijna niet meer af te wenden failliet, het failliet van onze politieke maffia, verdoezelen en zou dat tegelijker tijd die maffia moeten in staat stellen om het geregeld protest van een opgevoede en geletterde bevolking te ondermijnen??? Links probeert het protest in te palmen; maar links is even schuldig al is het waarschijnlijk nog schuldiger aan het belazeren van de burgers met dwaze en niet in uit te voerbare beloftens... |
![]() |
![]() |
![]() |
#536 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#537 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#538 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#539 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() (pejoratief) immigrant uit een niet-westers land. Voorbeeld: "Ik heb medelijden met de onderwijzer Nederlands die judaskus, salomonsoordeel, jobstijding, jakobsladder en kaïnsteken moet uitleggen aan een zwaarbewapende 14-jarige kansenparel in een BMW-cabrio." - Verwant begrip: cultuurverrijker.
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles Laatst gewijzigd door fcal : 2 december 2018 om 18:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#540 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |