![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men doet toch hetzelfde bij windmolens en zonnepanelen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#522 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor de nieuwste generatie reactoren moet er geen uranium meer ontgonnen worden.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#523 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#524 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht in India, Australie & Brazilie. Laatst gewijzigd door Boduo : 15 februari 2019 om 16:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#525 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er is ook niets 'hernieuwbaar' aan kernenergie. Het hoort gewoon niet thuis in de categorie van wind of zonne-energie. Sommigen pogen het voor te stellen alsof kernenergie 'groen' hierbij enkel rekening houdend met CO2, wat kortzichtig of manipulatief is. Met groene energie wordt hernieuwbare energie bedoeld. Een tweede verwerking geven aan kernafval maakt het ook niet groen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#526 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#527 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#528 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of doen we het wat luguberer, en we zon-drogen alle witmenskes en stoken die op in biomassacentrales. Want als je gaat zeuren over hernieuwbaar, zonder grootschalige opslag worden zon en wind in huidige vormen niet de ultieme oplossing.
![]() |
![]() |
#529 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#530 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het is idioot, naïef en onwetend om zon/wind-energie als de groene oplossing naar voor te schuiven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#531 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
STEG centrales kunnen hier tot 53% terug naar elektriciteit van maken, ergo, reken op 7Kw vooraleer je een kilowatt terug kan leveren.
![]() |
![]() |
#532 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maw, het afval van een reactor vandaag die 30 jaar gedraaid heeft, daar kan je een kweekreactor in principe nog 1500 jaar laten mee draaien voor 't zelfde vermogen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#533 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#534 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Steenkoolcentrales brengen meer radioactiviteit en kwik in de omgeving dan gans de nucleaire cyclus hoor. De gehaltes zijn lager, maar de volumes zijn duizenden keren groter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#535 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#536 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is ook zijn bedoeling niet. Hij wil het hele forum duidelijk maken dat hij het weer beter weet. Duitsland mag dus doen wat het wil want het produceert toch voor de uitvoer. Naast de zaak weeral beginnen stommiteiten te verkondigen is de handelswijze van de schoolmeester. De titel van de topic laat toch vermoeden dat wij het hadden over onze visie eventueel aangevuld met nieuwe bevindingen of onderzoeken die lopend zijn.
Ik sluit mij voorlopig aan bij de mijn visie over waterstof en voorlopig dus ook bij de bestaande toestand omdat we nog niet echt een oplossing hebben voor de gehele problematiek. Mijn voorstel was dan ook de wetenschap te stimuleren en hopen dat ze vorderingen maken. Maar deze visie is weeral voldoende om een andere trol de gelegenheid te geven om mij diets te maken dat ik dan maar iets moet uitvinden waarin men waterstof zonder verlies kan opslagen. Goed; ik reageer daar niet op. Die trol geeft geen enkele visie en heeft ook niks zelf uitgevonden. Moest ik zelf die uitvinding doen dan was heel dit forum mij te min en lag ik reeds lang ergens in de zon i.p.v. hier mijn tijd te verspillen. En ik veronderstel voor die trol hetzelfde. Erg! Heel erg! Sommigen brengen hier niks maar liggen op vinkenslag om ambras te veroorzaken. Bij mij pakt dat niet verder hoor. Dan mag je tien maal Vanderzeupig ( ![]() En verder hoor je er niks meer van. De kots is er uit en mijnheer is vertrokken. Aan sluipmoordenaars heeft dit forum geen gebrek. ![]() En aan sommige idioten evenmin. Duitsland mag dus stroom opwekken zoals Duitsland het vindt want Duitsland verkoopt zijn stroom. Nietwaar soms Jan? Vertel dit maar aan uw peuters. Succes verzekerd! En dat stopt hier maar niet met dat stom gedrag! ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 15 februari 2019 om 20:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#537 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is ook zijn bedoeling niet. Hij wil het hele forum duidelijk maken dat hij het weer beter weet. Duitsland mag dus doen wat het wil want het produceert toch voor de uitvoer. Naast de zaak weeral beginnen stommiteiten te verkondigen is de handelswijze van de schoolmeester. De titel van de topic laat toch vermoeden dat wij het hadden over onze visie eventueel aangevuld met nieuwe bevindingen of onderzoeken die lopend zijn.
Ik sluit mij voorlopig aan bij de mijn visie over waterstof en voorlopig dus ook bij de bestaande toestand omdat we nog niet echt een oplossing hebben voor de gehele problematiek. Mijn voorstel was dan ook de wetenschap te stimuleren en hopen dat ze vorderingen maken. Maar deze visie is weeral voldoende om een andere trol de gelegenheid te geven om mij diets te maken dat ik dan maar iets moet uitvinden waarin men waterstof zonder verlies kan opslagen. Goed; ik reageer daar niet op. Die trol geeft geen enkele visie en heeft ook niks zelf uitgevonden. Moest ik zelf die uitvinding doen dan was heel dit forum mij te min en lag ik reeds lang ergens in de zon i.p.v. hier mijn tijd te verspillen. En ik veronderstel voor die trol hetzelfde. Erg! Heel erg! Sommigen brengen hier niks maar liggen op vinkenslag om ambras te veroorzaken. Bij mij pakt dat niet verder hoor. Dan mag je tien maal Vanderzeupig ( ![]() En verder hoor je er niks meer van. De kots is er uit en mijnheer is vertrokken. Aan sluipmoordenaars heeft dit forum geen gebrek. ![]() En aan sommige idioten evenmin. Duitsland mag dus stroom opwekken zoals Duitsland het vindt want Duitsland verkoopt zijn stroom. Nietwaar soms Jan? Vertel dit maar aan uw peuters. Succes verzekerd! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#538 |
|
![]() Het is ook de wet van Murphy die hier speelt. Ik wantrouw ik het aan hoogmoed grenzende vertrouwen van de kernenergie voorstanders in de Belgische kerncentrales in Doel waarvan de jongste een design van de jaren 70 is. Er zijn tijdens die levenscyclus verschillende dingen fout gegaan, dingen die niet verwacht werden en toch gebeurden. De scheurtjes is daar maar 1 van. Een van de interessantste is de sabotage in 2006 die blijkbaar iets van 100 miljoen Euro koste om op te lossen...en men vond nooit een verantwoordelijke. Als dat geen "signaal" is van wat voor onverwachte zaken allemaal fout kunnen gaan weet ik het ook niet meer.
Ondertussen worden die centrales ook bewaakt door het leger (meer dan 100 soldaten maar liefst). Naast de kost die dat met zich meebrengt (ik zie ze niet het leger naast een windmolen plaatsen) wil dat natuurlijk ook iets zeggen over het potentieel van een terroristische aanslag om bv de koeling van zo'n hoge druk reactor stil te leggen (wat volgens wat ik las een groter risico op een serieus incident met zich meebrengt dan bij andere modellen waar het water niet onder hoge druk staat). De 9 miljoen mensen die op relatief korte afstand van de Doel centrales wonen maken van die centrales de centrales die het meest te midden van bevolkingscentra liggen van heel Europa, waarschijnlijk zelfs van heel de wereld. In feite ligt Doel op een totaal onverantwoorde locatie, en dan bedoel ik niet het dorp dat men 'etnisch' aan het zuiveren is. Maar voor de pro kernenergie Belgen is dat allemaal geen punt. Wij kunnen dat beter dan de Russen of de Japanners. Onze centrales zijn 'beter'. Bij mij wekt dat optimisme wantrouwen. Wat me ook wantrouwen wekt is het gebrek aan creativiteit aan de dag gelegd om realistische alternatieven voor te stellen van die lobby. Verder dan "kolen" kunnen of willen ze precies niet denken. Ik verwacht niet veel vooruitziendheid van mensen met die houding. Het wekt geen vertrouwen. Het lijkt op propaganda. Laatst gewijzigd door Bach : 15 februari 2019 om 21:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#539 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Bach : 15 februari 2019 om 21:31. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#540 | ||
|
![]() Citaat:
Als we gaan experimenteren dan liever niet waar veel mensen samen wonen ofwel met iets dat een duidelijker perspectief heeft en geen nucleair afval veroorzaakt. The Guardian (2011): Citaat:
Laatst gewijzigd door Bach : 15 februari 2019 om 21:43. |
||
![]() |
![]() |