Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 oktober 2020, 13:38   #521
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het begint wat zielig te worden je uitleg. We zitten in de staart van de epidemie met niet ver van 50.000 besmettingen per maand in een landje als het onze dat eerder een grote stad is ? 50.000 besmettingen per maand.....en dit is nog maar het begin.
Tegen 2022 krijgen we de volle laag. Wees daar maar heel zeker van.
Besmettingen zijn van geen belang, enkel ziekenhuisopnames en doden.
Zolang die %'s niet spectaculair stijgen, is er geen probleem en verschilt Covid-19 niet veel van andere ziektes.
Moest het aantal besmettingen echt belangrijk zijn, was een verkoudheid de gevaarlijkste ziekte ter wereld.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2020, 13:38   #522
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Naar ik vernam waren 5000 van de 10.000 doden bewoners van een WZC. Dat lijkt eerder op 50 dan op 90 %.
Nee, er waren 5 000 doden die zijn gestorven in een WZC, maar 90% was afkomstig uit de WZC, ook al stierven ze in een ziekenhuis.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2020, 14:07   #523
DeZeeuw
Provinciaal Gedeputeerde

DeZeeuw's schermafbeelding

Standaard

patrickve: "Dat op zich veroorzaakt geen economische schade he. Het is niet omdat mensen in ziekenhuisgangen sterven, dat bedrijven problemen krijgen"

Natuurlijk wel, het één veroorzaakt het ander.
Wanneer er op het journaal beelden van overvolle ziekenhuizen (met stervende patiënten op de gang) te zien zijn zal dit zeker angst en paniek veroorzaken.
Deze angst en paniek leidt tot chaos, werk- en schoolverzuim, plunderingen, werkloosheid, etc... een sneeuwbaleffect is het gevolg.

P.s. ik ben blij dat u met uw mening tot een kleine minderheid behoort. Op een enkele simpele ziel na neemt waarschijnlijk niemand u echt serieus.
Wees verstandig en luister naar de experten; en stop met te doen alsof u zelf een expert bent.
DeZeeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2020, 14:21   #524
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat denk ik niet of het zou moeten zijn dat tegen dan de pandemie is uitgeblust. Maar gezien de evolutie lijkt me dat meer dan onwaarschijnlijk.

Tegen 2022 gaan we de volle laag krijgen.
789 opgenomen zieken op 11 431 406 inwoners in België.

124 234 bevestigde besmettingen op 11 431 406 inwoners in België sinds 14 maart 2020. 1.08% van de bevolking is dus al bevestigd besmet geraakt op 6 maanden en 17 dagen.

Maar van die 124 234 moet je dus alle bevestigde besmettingen die daarna negatief zijn geworden aftrekken.
Wat overblijft zijn de positieve testen van de laatste 14dagen.
Dat is het juiste aantal bevestigde besmette dat er rondloopt in ons land.
Met een gemiddelde van 1 500 per dag is dat dus 1 500 x 14 = 21 000 bevestigde besmette op 11 431 406 inwoners of 0.18%.
Oud 3 oktober 2020, 14:21   #525
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeZeeuw Bekijk bericht
patrickve: "Dat op zich veroorzaakt geen economische schade he. Het is niet omdat mensen in ziekenhuisgangen sterven, dat bedrijven problemen krijgen"

Wanneer er op het journaal beelden van overvolle ziekenhuizen (met stervende patiënten op de gang) te zien zijn zal dit zeker angst en paniek veroorzaken.
Deze angst en paniek leidt tot chaos, werk- en schoolverzuim, plunderingen, werkloosheid, etc... een sneeuwbaleffect is het gevolg.
Zijn Bergamo en Madrid leeggeplunderd dan? Overigens is dat nog in het geval dat dit elders ook zou gebeuren, wat zeker nu onwaarschijnlijk is. En verder: nu is er GEEN werkloosheid en verzuim dan ? En binnen een half jaar ook niet wellicht, als de échte schade van het beleid zichtbaar zal worden, want we hebben daar nog maar een eerste prelude van gezien... Als mensen in hun levensstijl geraakt worden voor de komende 10 tot 20 jaar, ga je dan geen 'chaos' zien, denk je?

Citaat:

P.s. ik ben blij dat u met uw mening tot een kleine minderheid behoort. Op een enkele simpele ziel na neemt waarschijnlijk niemand u echt serieus.
Wees verstandig en luister naar de experten; en stop met te doen alsof u zelf een expert bent.
ONGELOOFLIJK Echt merkwaardig hoe de geest van sommigen kan werken. Ze luisteren naar 'de experts', kunnen geen enkele redenering weerleggen of misschien ook maar deftig begrijpen maar ze noemen anderen een 'simpele ziel'.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 3 oktober 2020 om 14:30.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2020, 14:28   #526
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het begint wat zielig te worden je uitleg. We zitten in de staart van de epidemie met niet ver van 50.000 besmettingen per maand in een landje als het onze dat eerder een grote stad is ? 50.000 besmettingen per maand.....en dit is nog maar het begin.
Tegen 2022 krijgen we de volle laag. Wees daar maar heel zeker van.
En dan, dat noemen ze in vaktermen een edemie.
Een besmetting met een virus of bacterië die slechts weinig ernstige zieken en doden veroorzaakt.

Laatst gewijzigd door Jantje : 3 oktober 2020 om 14:28.
Oud 3 oktober 2020, 14:34   #527
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het zijn de beelden dus die angst veroorzaken, angst die dan meer schade veroorzaakt dan waar er angst voor was. Irrationele angst. Mochten die beelden er niet zijn, dan ben je het dus eens dat er geen schade zou zijn.

Het is niet de ziekte die economische schade veroorzaakt, maar de communicatie er rond. Goed dat je dat zelf inziet.

Alleen zijn uw doemvoorspellingen wel niet uitgekomen waar men niet gedaan heeft wat U zegde, he. Dat ontkracht dus uw stelling.

Citaat:
Ik ben blij dat jij niet kan nadenken. Op die manier moet het leven aangenaam zijn. Grote mensen hebben dan altijd gelijk en je aanvaardt zonder morren alle dingen die men U oplegt. Zalig de armen van geest, want zij zullen het Koninkrijk Gods zien he

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 oktober 2020 om 14:36.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2020, 14:57   #528
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Zalig de armen van geest, want zij zullen het Koninkrijk Gods zien he
Dat betekent wel iets anders eigenlijk. Het gaat om de 'bedelaars van de geest' die nederig én leergierig zijn - en bijgevolg 'makarios' (wat wijst op geluk door een externe oorzaak) zodra ze een goede meester treffen. Ze 'weten' alvast dat er iets te leren valt (itt degene die 'het allemaal al weet' of de onontvankelijke).

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 3 oktober 2020 om 14:58.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2020, 15:02   #529
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Besmettingen zijn van geen belang, enkel ziekenhuisopnames en doden.
Zolang die %'s niet spectaculair stijgen, is er geen probleem en verschilt Covid-19 niet veel van andere ziektes.
Moest het aantal besmettingen echt belangrijk zijn, was een verkoudheid de gevaarlijkste ziekte ter wereld.
De bal begint te rollen....beetje geduld.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2020, 15:05   #530
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is bijzonder weinig. In maart zaten we in de buurt van een half miljoen besmettingen per maand of zo, dus 10 keer meer. We hadden veel minder cases, maar we weten dat in de piek maart-april er ongeveer een miljoen mensen besmet werd. Op 2 maanden tijd.

Ik verwacht mij aan nog een miljoen besmettingen of zo, maar waarvan de meesten weinig symptomen hebben. Dat lijkt op een griep qua ziekenhuis bezetting en zo.

Dat zou dan rond de 20% van de bevolking zijn die het gehad heeft, en dat begint op een normale groepsimmuniteit te lijken, zeker omdat we nog met maskers rondlopen en zo.

Zetten we die af, dan komt daar misschien nog eens een miljoen bij he.

Maar het verloop in Frankrijk laat mij denken dat het niet eens zoveel zal zijn.

We weten nu dat de IFR in de normale bevolking buiten WZC rond de 0.25% is.

We zouden een miljoen besmettingen gehad hebben in maart-april wat 2500 doden oplevert buiten WZC en dat klopt ongeveer met de cijfers van toen.

In Frankrijk zou dat ook ongeveer kloppen met 10% van de bevolking besmet: daar zijn 15 000 doden gevallen buiten de WZC. Hun serologische testen leken eerder 5 of 6% van de bevolking aan te geven, dus daar is nog een hiaat. Maar goed.

We zien dat overal ter wereld men naar min of meer dezelfde waarde convergeert van 0.05% van de bevolking die gestorven is, maar vaak toch de helft in WZC. Dat gaat allemaal in de richting van 10% 20% van de bevolking die besmet zou zijn met een IFR van 0.25%.

Als we aan 10% zaten, dan is dat dus halverwege.

Maw, veel wijst erop dat we toch al de helft of meer van de "laat maar bollen" epidemie hebben gehad.
Dit percentage komt zowat overeen met het aantal besmettingen bij een griepepidemie uit een studie van enkele jaren geleden.
Wat mogelijk nog maar eens aantoont dat men ofwel bewust die voorspelling van een massaal aantal doden heeft gelanceerd ofwel uit pure domheid en/of onkunde.

https://www.cidrap.umn.edu/news-pers...d-few-are-sick
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2020, 15:05   #531
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
En dan, dat noemen ze in vaktermen een edemie.
Een besmetting met een virus of bacterië die slechts weinig ernstige zieken en doden veroorzaakt.
Ik vind dat al een redelijk ernstige ziekte.

https://www.hln.be/wetenschap-planee...oort~adea0e7a/

Een ziekte waar 95 % van de mensen na zes maanden nog steeds last van ondervindt.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 oktober 2020 om 15:07.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2020, 15:13   #532
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wel spijtig dat er dan zoveel zijn die handelen volgens Patrick zijn stelling.

Citaat:
15 september 2020,

DeZeeuw

Binnen een week of drie liggen waarschijnlijk alle ic's weer vol met corona patiënten!
Lijkt me niet bepaald een "normale infectieronde".

Als u tot een risicogroep (b.v. 65 plus, hartproblemen, overgewicht, enz.) zou behoren zou u waarschijnlijk wel een toontje lager zingen.
En van enige mate van solidariteit lijkt bij u al helemaal geen sprake...
https://forum.politics.be/showthread.php?t=255142

Uw voorspelling is niet uitgekomen.
Oud 3 oktober 2020, 15:18   #533
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Een ziekte waar 95 % van de mensen na zes maanden nog steeds last van ondervindt.
Haal de aandacht eens weg van corona, wedden dat na 5 dagen de meeste nergens geen last leer van hebben.
Oud 3 oktober 2020, 15:27   #534
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Dit percentage komt zowat overeen met het aantal besmettingen bij een griepepidemie uit een studie van enkele jaren geleden.
Wat mogelijk nog maar eens aantoont dat men ofwel bewust die voorspelling van een massaal aantal doden heeft gelanceerd ofwel uit pure domheid en/of onkunde.

https://www.cidrap.umn.edu/news-pers...d-few-are-sick
De medische en wetenschappelijke wereld voelen zich al decennia stiefmoederlijk behandeld.

Het heeft dus niets met onkunde of domheid te maken.
Oud 3 oktober 2020, 15:41   #535
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hebt ge die open brief van experten nu al gelezen ?

Open brief van artsen en gezondheidsprofessionals aan alle overheden van België en de Belgische media.

https://docs4opendebate.be/open-brief/

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 3 oktober 2020 om 15:42.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2020, 15:56   #536
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

95% ?

In België lopen nu een klein miljoen mensen rond met klachten ? Sorry hoor, maar ik ken een paar mensen die corona gehad hebben, die hebben geen klachten nu. Dat is eigenaardig, he. Want als ik 2 mensen ken die corona gehad hebben, en die hebben elk maar 0.05 kans om geen klachten te hebben, dan zit ik in de eigenaardige situatie die maar een kans heeft van 1/400 om voor te komen: 2 mensen kennen die corona gehad hebben, en geen enkele die nu klachten heeft.

Ik weet niet op welke publicatie dat gebaseerd is...

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 oktober 2020 om 15:58.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2020, 16:23   #537
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
95% ?

In België lopen nu een klein miljoen mensen rond met klachten ? Sorry hoor, maar ik ken een paar mensen die corona gehad hebben, die hebben geen klachten nu. Dat is eigenaardig, he. Want als ik 2 mensen ken die corona gehad hebben, en die hebben elk maar 0.05 kans om geen klachten te hebben, dan zit ik in de eigenaardige situatie die maar een kans heeft van 1/400 om voor te komen: 2 mensen kennen die corona gehad hebben, en geen enkele die nu klachten heeft.

Ik weet niet op welke publicatie dat gebaseerd is...
Ik ken er 4 en die hebben ook geen klachten, terwijl één van hen echt wel goed ziek is geweest.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)

Laatst gewijzigd door schietboog : 3 oktober 2020 om 16:23.
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2020, 16:50   #538
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ken er 4 en die hebben ook geen klachten, terwijl één van hen echt wel goed ziek is geweest.
Ik heb zelf antistoffen, ben dus besmet geweest zonder ziek te zijn geweest.
En ik heb ook geen klachten.
Oud 3 oktober 2020, 17:08   #539
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De medische en wetenschappelijke wereld voelen zich al decennia stiefmoederlijk behandeld.

Het heeft dus niets met onkunde of domheid te maken.
En omdat onze Neil Ferguson zich stiefmoederlijk behandeld voelde heeft hij dan maar een model met massaal veel doden de wereld ingestuurd.
Dat heeft hem toch niet veel beterschap gebracht.
Oud 3 oktober 2020, 17:12   #540
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ken er ook 4, allemaal jonger dan 60 die nu toch alweer vrolijk rond springen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be