Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 januari 2021, 05:36   #521
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Als je hier wat volgt dan lees je enkel over het tekort aan uitgaan en feesten, een luxe probleem dus.
Indien dat hun enige zorg is zouden ze beter zwijgen er zijn momenteel mensen met andere veel ernstigere zorgen.
Wel, er is geen reden om aan iemand zijn "luxe" af te nemen om een andere zijn "ernstige problemen" helpen op te lossen he.

Je zou kunnen zeggen: "als ik het begrijp wil jij een stuk taart eten terwijl er ginder arme negerkes sterven van honger !". Welja. Er is geen reden om mijn taart (luxe) af te nemen omdat ergens anders ene sterft van honger (ernstig probleem). Als ik toevallig de chance heb om wat luxe te hebben, en die andere niet, dan is dat zo, en maar goed ook he. Dat anderen problemen hebben, is geen reden om iets aan mijn geluk af te nemen. In het leven heeft het gros van de wezens "problemen". De truuk is om daar zelf niet bij te zijn.

Het is enkel als die andere zijn problemen zodanig zijn dat dat TOCH mijn luxe in het gedrang zou brengen, dat het intelligent is om mijn luxe wat in te tomen nu, om die niet totaal kwijt te zijn morgen he. Maar dat zou dan ook de enige reden zijn.

Laatst gewijzigd door patrickve : 31 januari 2021 om 05:38.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2021, 09:03   #522
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Als het zo is dat die nieuwe varianten gevaarlijker zijn voor jongeren EN ze zich hadden kunnen beschermen door de oude varianten op te doen die voor hen niet gevaarlijk waren, dan is de overheid 200% schuldig aan elke jongere die dan sterft, door hen BELET TE HEBBEN ZICH TE KUNNEN BESCHERMEN.
De wetenschap zei dat jongeren zich geen zorgen moesten maken en zorgen dat ze zo vlug mogelijk werden besmet. Virologen en andere 'experten' beslisten daar echter anders over en verplichtte de politiek en bevolking in een nooit gezien experiment met onbewezen doelen, om uiteindelijk miljarden van ons geld uit te geven aan vaccins.

Als dit niet onderzocht wordt dan ben ik het resterende vertrouwen dat ik heb in de rechtstaat helemaal kwijt.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2021, 09:08   #523
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, er is geen reden om aan iemand zijn "luxe" af te nemen om een andere zijn "ernstige problemen" helpen op te lossen he.

Je zou kunnen zeggen: "als ik het begrijp wil jij een stuk taart eten terwijl er ginder arme negerkes sterven van honger !". Welja. Er is geen reden om mijn taart (luxe) af te nemen omdat ergens anders ene sterft van honger (ernstig probleem). Als ik toevallig de chance heb om wat luxe te hebben, en die andere niet, dan is dat zo, en maar goed ook he. Dat anderen problemen hebben, is geen reden om iets aan mijn geluk af te nemen. In het leven heeft het gros van de wezens "problemen". De truuk is om daar zelf niet bij te zijn.

Het is enkel als die andere zijn problemen zodanig zijn dat dat TOCH mijn luxe in het gedrang zou brengen, dat het intelligent is om mijn luxe wat in te tomen nu, om die niet totaal kwijt te zijn morgen he. Maar dat zou dan ook de enige reden zijn.
De eerste lockdown om informatie te winnen, snap ik en verder mogen er wel degelijk lichte maatregelen zijn (maskers in binnenruimten, geen superspreading events) om de toegang tot de zorg maximaal te verzekeren (weliswaar zonder het maatschappelijke weefsel aan te tasten).

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 31 januari 2021 om 09:09.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2021, 13:42   #524
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vandaag in een krant een open brief waarin gesteld wordt dat jongeren moeten voorrang krijgen bij de vaccinaties...
Reaktie van een jongere op TV1 in het middagnieuws: ik wil dat mijn oma éérst wordt gevaccineerd.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2021, 13:50   #525
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Vandaag in een krant een open brief waarin gesteld wordt dat jongeren moeten voorrang krijgen bij de vaccinaties...
Reaktie van een jongere op TV1 in het middagnieuws: ik wil dat mijn oma éérst wordt gevaccineerd.
N = 1.

Nu, het lijkt me niet abnormaal om eerst de ouderen te vaccineren. Maar daarna mogen wat mij betreft de jongeren aan de beurt komen. De middengroep kan laatst.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 1 februari 2021 om 13:51.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2021, 13:58   #526
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard. Waarom zou die jongere gevaccineerd moeten worden ? Die heeft een snotneus van corona, meer niet.

Jongeren moeten geen "voorrang krijgen bij vaccinaties", ze moeten vrijgelaten worden. Het probleem van de jongeren is niet corona. Het is corona maatregelen.

Het kan natuurlijk zijn dat door hen met alle macht een snotneus te weigeren, ze nadien blootgesteld zullen zijn aan ergere versies. Ja, dan moeten ze het vaccin van oma afnemen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 februari 2021 om 14:05.
Oud 1 februari 2021, 14:04   #527
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard. Waarom zou die jongere gevaccineerd moeten worden ? Die heeft een snotneus van corona, meer niet.

Jongeren moeten geen "voorrang krijgen bij vaccinaties", ze moeten vrijgelaten worden. Het probleem van de jongeren is niet corona. Het is corona maatregelen.
Ik ben het op zich met u eens. Vaccins dienen inderdaad niet om de jongeren te beschermen.

Maar ik zie het nog wel evolueren naar een systeem dat gevaccineerden meer zullen mogen dan anderen. En dan gun ik het de jongeren.
Oud 1 februari 2021, 14:06   #528
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Maar ik zie het nog wel evolueren naar een systeem dat gevaccineerden meer zullen mogen dan anderen. En dan gun ik het de jongeren.
Ah, maar dat zou zot zijn. Nu ge het zegt, we zijn al totaal zot.

Ik bedoel: er is geen verschil tussen een gevaccineerde jongere en ene die het gehad heeft.

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 februari 2021 om 14:06.
Oud 1 februari 2021, 14:08   #529
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Hopelijk primeert het gezond verstand ooit i.p.v. zulke waanzin van vaccinprivileges. Ouderen en zwakkeren artificieel vaccineren en jongeren zich op de natuurlijke manier antistoffen doen bezorgen is de enige zinvolle aanpak. Jongeren vaccineren is misschien alsnog een goed idee, maar op de laagste prioriteit. Goed bedoeld van die ouderen, maar zinloos. Veel jongeren hebben corona al meermaals gehad zonder het geweten te hebben.

Laatst gewijzigd door Weyland : 1 februari 2021 om 14:09.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2021, 14:12   #530
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah, maar dat zou zot zijn. Nu ge het zegt, we zijn al totaal zot.

Ik bedoel: er is geen verschil tussen een gevaccineerde jongere en ene die het gehad heeft.
Exact de reden waarom ik de kans zo groot acht.

Er is al over gesproken hé... En sommige forumleden vinden zoiets een prachtig idee.

Witte Kaproen bijvoorbeeld: hij wil dat de jongeren jaren van hun leven opofferen voor een ziekte die hen niet treft. Wanneer de maatregelen dan worden opgeheven, zouden jongeren voor hem ook nog eens het laatst in de lijn staan om hun vrijheden terug te krijgen.
Oud 1 februari 2021, 14:19   #531
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Exact de reden waarom ik de kans zo groot acht.

Er is al over gesproken hé... En sommige forumleden vinden zoiets een prachtig idee.

Witte Kaproen bijvoorbeeld: hij wil dat de jongeren jaren van hun leven opofferen voor een ziekte die hen niet treft. Wanneer de maatregelen dan worden opgeheven, zouden jongeren voor hem ook nog eens het laatst in de lijn staan om hun vrijheden terug te krijgen.
En Witte Kaproen is een vrij jong persoon en geen bange oudere die denkt dat we voor de rest van ons leven lockdowns gaan meemaken. 'Terug naar af' is een klote-pessimistisch zinnetje waarmee ik zeker niet naar de oorlog zou willen trekken.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2021, 15:22   #532
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben het op zich met u eens. Vaccins dienen inderdaad niet om de jongeren te beschermen.

mogen anti-griepgevaccineerden méér dan niet-gevaccineerden ?
Oud 1 februari 2021, 15:28   #533
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
mogen anti-griepgevaccineerden méér dan niet-gevaccineerden ?
In het oude regime niet. Vandaag is alles anders. We zijn in een totaal nieuw regime gevallen waar de noties van vrijheid en dergelijke niet meer bestaan.
Oud 1 februari 2021, 15:36   #534
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In het oude regime niet. Vandaag is alles anders. We zijn in een totaal nieuw regime gevallen waar de noties van vrijheid en dergelijke niet meer bestaan.
Alles went.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2021, 15:37   #535
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Alles went.
Inderdaad. Op dit ogenblik is Noord Korea een veel vrijer land dan de meeste Westerse sanitaire dictaturen.
Oud 1 februari 2021, 15:41   #536
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Op dit ogenblik is Noord Korea een veel vrijer land dan de meeste Westerse sanitaire dictaturen.
Dat zal dan wel zo blijven.
Kunnen er toch niks meer aan veranderen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 1 februari 2021 om 15:42.
Oud 1 februari 2021, 15:50   #537
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alles went.
Behalve een vent
Oud 1 februari 2021, 16:24   #538
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Behalve een vent
Zijt gij een vrouw ?
Oud 1 februari 2021, 16:34   #539
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zijt gij een vrouw ?
Dat is een algemene uitspraak.
meer niet.
je zou ook het omgekeerde kunnen zeggen maar dat rijmt niet.
We zijn nu in de poëzie week hé...
Oud 1 februari 2021, 16:45   #540
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is een algemene uitspraak.
meer niet.
je zou ook het omgekeerde kunnen zeggen maar dat rijmt niet.
We zijn nu in de poëzie week hé...
Was maar een kwinkslag hoor....ik ken dat boek van Y Kroonenberg wel

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 1 februari 2021 om 16:45.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be