Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 mei 2021, 22:24   #521
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Godsdiensten zijn waarschijnlijk ontstaan uit nood om iets dat men niet begrijpt te verklaren. Die bliksem of die aardbeving. Die witte dingen in de lucht en die gele bol en die lichtjes ‘s nachts.

Christendom is een variant van het Judaisme dat uitgevonden is door schapenhoeders.
Een dikke 2 !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2021, 06:48   #522
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Het is alweer voorbij. Nauwelijks raketten nog.
voila
nu kan Israel terug in alle rust jeruzalem annexeren en palestijnen uit hun huizen gooien
of infrastructuur vernietigen, democratisch verkozen leiders liquideren, palestijnen terroriseren, opsluiten, ...

Laatst gewijzigd door 1207 : 17 mei 2021 om 06:48.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2021, 07:02   #523
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is alweer voorbij. Nauwelijks raketten nog.

Ze hebben deze nacht nog 15 kilometer van 'de metro' gebombardeerd.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2021, 07:38   #524
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Nauwelijks =/= geen.

Is Nederlands niet je moedertaal?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2021, 07:39   #525
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
voila
nu kan Israel terug in alle rust jeruzalem annexeren en palestijnen uit hun huizen gooien
of infrastructuur vernietigen, democratisch verkozen leiders liquideren, palestijnen terroriseren, opsluiten, ...
1: Met nederzettingen, annexatie moeten ze stoppen.

2: Met het vernietigen van infrastructuur die door hamas wordt gebruikt, hebben ze groot gelijk. Zo ook met het liquideren van terroristenleiders.
Oud 17 mei 2021, 08:19   #526
edwinp
Banneling

Standaard

in Bosnië is het ook zo begonnen, een algemeen conflict en dan een lawine van haatmisdrijven tegen andersgelovigen ook al waren het de buren
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2021, 08:30   #527
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
in Bosnië is het ook zo begonnen, een algemeen conflict en dan een lawine van haatmisdrijven tegen andersgelovigen ook al waren het de buren
https://twitter.com/OnlineSerbs/stat...85282422874115
Oud 17 mei 2021, 09:31   #528
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Godsdiensten zijn waarschijnlijk ontstaan uit nood om iets dat men niet begrijpt te verklaren. Die bliksem of die aardbeving. Die witte dingen in de lucht en die gele bol en die lichtjes ‘s nachts.

Christendom is een variant van het Judaisme dat uitgevonden is door schapenhoeders.
Die uitleg is dusdanig simplistisch dat ik niet geloof dat je het echt meent. Reeds jaren na elkaar heb ik, wanneer ik in de tuin werk, de vaste gewoonte om via podcasts te luisteren naar lezingen door Joodse rabbi’s. Wanneer je voldoende Engels kent is dat buitengewoon boeiend en zeer leerzaam. Sterk aanbevolen.
Oud 17 mei 2021, 09:41   #529
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Ik krijg zo de indruk dat Gaza niet door mensen maar door een soort grond-eekhoorns, ratten of mollen wordt bewoond. Het verbaast mij dat, reeds lang vóór de bombardementen, er niet veel meer gebouwen scheefgezakt of ingestort zijn.
Oud 17 mei 2021, 10:10   #530
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nauwelijks =/= geen.

Is Nederlands niet je moedertaal?
In mijn moedertaal valt 130 raketten in één nacht niet onder het begrip 'nauwelijks'.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2021, 11:12   #531
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik krijg zo de indruk dat Gaza niet door mensen maar door een soort grond-eekhoorns, ratten of mollen wordt bewoond. Het verbaast mij dat, reeds lang vóór de bombardementen, er niet veel meer gebouwen scheefgezakt of ingestort zijn.
Nogal veel mollen...
Oud 17 mei 2021, 14:02   #532
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Rogue States of America

Laatst gewijzigd door Bach : 17 mei 2021 om 14:04.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2021, 14:46   #533
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Mij zegt het vooral iets over de geaardheid en de motivering van diegenen die zich schuldig maken aan het discrimineren en vervolgen. En dat was in Europa gedurende vele eeuwen het Christendom.
Hoe kwam het dan dat in Rome vele eeuwen een synagoge was en dat joden er hun godsdienst konden belijden? Dat de joden toen zelf zegden dat Rome de veiligste stad was in Europa?

Rond de tijd van de eerste kruistochten hadden de Joden in Keulen dezelfde rechten als de aldaar levende Duitsers inzake wapendracht. Dat kwam hen goed uit want ze sloegen zo de belegerende kruistochtbendes af.

Het is een zeer geschakeerd beeld. Het christendom verbood eigenlijk het moorden van niet-christenen. Dat pseudo-christenen dat om allerlei redenen, vaak geldelijke redenen, niet deden, is ook waar.

Laatst gewijzigd door fcal : 17 mei 2021 om 15:05.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2021, 15:03   #534
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Het christendom is een in de Oudheid vergriekst en later verlatijnst vroom jodendom. Het is niet tribaal zoals het jodendom maar universalistisch. Gezien dat laatste heeft het christendom nagenoeg alle legalistische joodse regels overboord dienen te zetten. Het diende zich aan te passen aan de regels van de pluralistische Antieke cultuur.
Oud 17 mei 2021, 15:46   #535
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die uitleg is dusdanig simplistisch dat ik niet geloof dat je het echt meent. Reeds jaren na elkaar heb ik, wanneer ik in de tuin werk, de vaste gewoonte om via podcasts te luisteren naar lezingen door Joodse rabbi’s. Wanneer je voldoende Engels kent is dat buitengewoon boeiend en zeer leerzaam. Sterk aanbevolen.
In de loop der tijden hebben zowel de Joodse als de Christelijke ‘theologen’ er inderdaad heel wat bijgefantaseerd.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2021, 15:50   #536
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Het christendom is een in de Oudheid vergriekst en later verlatijnst vroom jodendom. Het is niet tribaal zoals het jodendom maar universalistisch. Gezien dat laatste heeft het christendom nagenoeg alle legalistische joodse regels overboord dienen te zetten. Het diende zich aan te passen aan de regels van de pluralistische Antieke cultuur.
De ‘leer van Christus’ was in het begin een puur Joodse aangelegenheid (waarschijnlijk geleid door de broer van Jezus). Het was één van de vele ‘sektes’ zoals bv ook de Essenen. En inderdaad toen sommige apostelen dat onder niet-Joden begonnen te verkondigen pasten een heleboel zaken uit het OT niet meer in het plaatje.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2021, 16:05   #537
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat hij zich zozeer vergist. Indien we het hele verhaal moeten geloven, was Abraham de pater familias, een clanhoofd van een clan nomaden-schapenhoeders, die vanuit U(h)r langzaam afzakte naar Kanaän. Hij werd de grondlegger van de monotheïstische tradities in die streken zo gaat het verhaal. Waaronder zeer zeker ook het jodendom .

En voor wat de Joodse rabbi's betreft: die zou ik nu zeker niet zomaar geloven, moest ik u zijn. Ik kan me moeilijk indenken dat een god de opdracht zou geven aan een clanhoofd -die maar één zoon heeft- zijn zoon te vermoorden door hem te offeren, en dit als bewijs van trouw aan deze god...

Dit allemaal natuurlijk indien het verhaal enige historische waarheid bevat en niet gefingeerd is. En dat laatste behoort zeker tot de mogelijkheden. Vaneiges.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 mei 2021 om 16:24.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2021, 17:33   #538
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik denk niet dat hij zich zozeer vergist. Indien we het hele verhaal moeten geloven, was Abraham de pater familias, een clanhoofd van een clan nomaden-schapenhoeders, die vanuit U(h)r langzaam afzakte naar Kanaän. Hij werd de grondlegger van de monotheïstische tradities in die streken zo gaat het verhaal. Waaronder zeer zeker ook het jodendom .

En voor wat de Joodse rabbi's betreft: die zou ik nu zeker niet zomaar geloven, moest ik u zijn. Ik kan me moeilijk indenken dat een god de opdracht zou geven aan een clanhoofd -die maar één zoon heeft- zijn zoon te vermoorden door hem te offeren, en dit als bewijs van trouw aan deze god...

Dit allemaal natuurlijk indien het verhaal enige historische waarheid bevat en niet gefingeerd is. En dat laatste behoort zeker tot de mogelijkheden. Vaneiges.
Interessant maar hier & nu gaat het over Israël en Gaza .
Oud 17 mei 2021, 17:35   #539
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Interessant maar hier & nu gaat het over Israël en Gaza .
Ik antwoord gewoon op de post van Quercus.

Over Israël en Gaza is alles gezegd. De Joden doen permanent aan landjepik en lokken om de haverklap Palestijnse gerechtvaardigde reacties uit. De Palestijnen, meer bepaald deze van Hamas, denken nog altijd dat het een must is de Joden in zee te drijven. Hetgeen gewoon een zeer ridicule en wereldvreemde houding is. Zolang als de Israeli's zich bezondigen aan gronddiefstal en de mensen van Hamas niet tot inkeer komen, zal het daar altijd heibel, oorlog en miserie zijn. Veel meer zinnigs valt er niet over te zeggen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 mei 2021 om 17:41.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2021, 19:55   #540
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Zelfs dat niet vrees ik.
Ze hebben in veel landen een dikke vinger in de pap.
Ook bij ons, Antwerpen bvb.
't zijn lepe gasten...

Na het uitmoorden van de Joden tijdens de oorlog ging bijna de ganse wereld akkoord dat wat over bleef naar Israël kon komen.
De arabieren uiteraard niet direct.

Maar wat doen de arabieren? Die komen naar hier en palmen gewoon gans Europa in.
Dit terwijl de Joden voor zichzelf zorgen en hoe, komen de arabieren ons hier verdringen en moeten we ze er nog voor onderhouden ook.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be