![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#522 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 8 maart 2021 om 09:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#523 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 8 maart 2021 om 09:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#524 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dit noodzakelijkheidsdenken veroorzaakt morele verstarring en sluit vrije wil en keuzes. Wat dan leidt tot conclusies dat de holocaust heeft plaatsgevondne omdat het een noodzaak was. Wat was dan de noodxzaak dat die 6 miljoen Joden werden omgebracht? Hoe heeft dit deze wereld een betere plek gemaakt Citaat:
Dat kan idd zo zijn. Wat niet de idee ondersteunt m.i. dat deze wereld perfect is omwille van het feit dat een hele resem toevalligheden hebben plaatsgevonden. Toeval is geen dictaat. Citaat:
Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 8 maart 2021 om 09:44. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#525 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ook persoonlijke aanvallen. En ik heb al bans opgelopen omdat ik het hitte van de strijd me heb laten gaan en niet eerst tot 10 heb geteld. Daar kan die AI tegen helpen. En het feit dat die persoon dat sowieso al niet weet is niet relevant. Die persoon gaat het niet leuk vinden dat er een rode tekst boven zijn post komt dat zijn post propvol persoonlijke aanvallen aan politici staat. Wat pontifex nu ook soms doet. Hoe dit concreet zou werken, zal mede door pontifex bepaald worden. Maar als jullie hier een inbreng in willen, kan ik daar begrip voor opbrengen en kunnen we dat overwegen he. U stelt het trouwens karikaturaal voor. De meeste van uw posts zijn lijkt me trouwens wel van hoog niveau. Zelden heb ik u zien schelden, u heeft wellicht geen banpunten. Dus uw weerstand hierover is in feite niet nodig. Iemand heeft ooit hier iets gepost dat hij zijn hond mij ging laten molesteren. Die had ook niet tot 10 geteld. Ik ben vrij zeker dat die AI hem op de vingers zou getikt hebben en dan had die post vermeden geweest en hij had geen ban gehad. Het ging toen over honden die voetgangers aanvallen. Om u de context in deze casus te geven. Ik vind dat sommige forummers zich te snel laten vangen en een ban oplopen. En ik wil dat verminderen. Een maand een ban is vrij lang als het forum uw hobby is. Je kan zeuren dat je ten onrechte een ban hebt opgelopen maar dat veranderd er niks aan. Ik denk niet dat pontifex zich ooit bedacht heeft en een ban opgeheven heeft. Of wel pontifex ? Maar ook de moderatie gaat het gebruiken. Iemand die gewaarschuwd is en er toch voor te kiezen om te posten , die post een verdachte post, die de aandacht van de moderator gaat trekken. Driehoekjes zijn dan in c overbodig al hoeven die ook niet te verdwijnen. Kijk, ik wil de eigenaar en de moderatie en de forummers enkel helpen om een beter forum te maken. Mijn insteek hier is met goede bedoelingen. Ik ga niet bepaalde meningen weren die mij niet aanstaan, en dat wil pontifex ook niet. Zaken die de eigenaar van het forum niet wil, nu al niet trouwens, die zou die AI kunnen flaggen. Je mag bvb geen post over een forummer openen. Ik denk dat dit een permban oplevert. Het voorbeeld dat u aanhaalt, ik dacht dat pontifex al genoeg heeft erop gewezen dat hem dat stoort. Dus aangezien dit nog steeds gebeurt is volgens u het hier sowieso een kleutertuin. Een kleutertuin is niet uitnodigend voor potentiele nieuwe leden. En we willen het forum aantrekkelijker maken voor meer mensen, en niet die 20 die hards. Geef toe, hoeveel actieve forummers zijn er ? Laatst gewijzigd door stuyckp : 8 maart 2021 om 10:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#526 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#527 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hitler is een toffe gast, dat is een mening die we moeten doorlaten. Dat is in C geen verkeerde post. Ik zie geen beledigingen. JE zou het enkel kunnen catalogeren als provocatie. Maar door de band zijn alle meningen nog steeds toegelaten. Hoeveel moet ik herhalen dat we geen nieuwe/extra censuur gaan introduceren. Tussen haakjes, ik ga er weinig of geen invloed over hebben. Pontifex is in feite degene die de AI gaat inleren en beoordelen. Als we tot de conclusie komen dat door te testen die AI geen meerwaarde is, dan komt die er niet. Wij willen het forum niet dood maken, maar aantrekkelijker maken. Zo moeilijk is dat toch niet . Jij wil of verdacht die AI ervan om dingen te gaan doen die je niet wil, en tegelijk verwacht je net van die AI dat die dingen gaat doen, die niet in de lijn liggen van onze bedoelingen. Iemand als jij, gaat bijna geen of zelfs geen invloed ondervinden van die AI. Hoeveel banpunten heb jij. Ik wed 0. Laatst gewijzigd door stuyckp : 8 maart 2021 om 10:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#528 |
Banneling
|
![]() Beschermd. ja.
Maar een beschermde werkplaats is overdreven taalgebruik. U weet toch wel wat een beschermde werkplaats is en dat dit nogal negatief overkomt. U overdrijft danig. Waarom heb je het niet beschermd forum genoemd ? Als je tegen mij zou zeggen dat ik op een beschermde werkplaats werk, dan is dat een PA. Dus er scheelt iets met dat woord. Savvy ? Laatst gewijzigd door stuyckp : 8 maart 2021 om 10:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#529 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op dit forum wordt veel te los omgegaan met het concept schelden. Als iemand zich als een idioot gedraagt, mag je dat blijkbaar niet benoemen. Men krijgt hier zo een soort artificiele discussie, geforceerd. Gratuit schelden heeft geen plaats op een discussieforum, maar als iemand niet kan ophouden om over zijn genocide-droom te spreken, mag je zo iemand toch benoemen voor wat hij of zij is hé ? Maar op dit forum is dat schelden....die genocide-droom is dan weer geen probleem. Faut le faire. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#530 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus gingen die wel degelijk dijken bouwen omdat dat dan nadien plezanter was....
Citaat:
Ik zal het met een ander voorbeeldje illustreren, dat misschien duidelijker is, hoewel artificieel. Een linux machine heeft een "entropie reservoir" dat toegankelijk is met de systeemfunctie "urandom". https://en.wikipedia.org/wiki//dev/random Het reservoir aan entropie (ttz, aan "willekeurigheid") wordt gevuld met alles waar de machine maar willekeur kan uit afleiden, zoals de tijdsintervallen tussen toetsaanslagen, de momenten van aankomst van netwerkpakjes en dergelijke meer. Uit dat entropie reservoir worden de willekeurige getallen gegenereerd die je wil als je er nodig hebt. Stel nu dat die computer gebruikt wordt om een loterij biljet aan te duiden en dat 3 1 4 1 5 9 2 6 getrokken wordt. Dan is die reeks totaal afhankelijk van die tijdsintervallen van alle verleden toetsaanslagen en dergelijke. Verander 1 enkele toetsaanslag, en je gaat niet meer 3 1 4 1 5 9 2 6 trekken. Je kan dus zeggen dat het trekken van 3 1 4 1 5 9 2 6 causaal elke vorige toetsaanslag als noodzaak heeft, he. Ja, er zijn misschien TOTAAL ANDERE combinaties van toetsaanslagen die dat ook opleveren, maar als je de bestaande toetsaanslagen neemt, waar je er 3 verandert, dan gaat dat nooit 3 1 4 1 5 9 2 6 opleveren. Transponeer dat nu naar jouw ontstaan. Jouw ontstaan is een random proces dat zijn willekeur haalt uit de entropie van de omgeving, die bepaald is door ongeveer alle processen in het verleden. Het is zoals dat /dev/random reservoir van linux, waar elke koeiescheet is zoals een toetsaanslag. Jij bent die sequentie 3 1 4 1 5 9 .... Als er dus een koeiescheet in het verleden anders was, dan gaat daar geen 3 1 4 1 5 9, ttz, jij, uit voortkomen he. Je kan dus wel degelijk zeggen dat er een causaal verband is tussen die koeiescheet, en jouw ontstaan. Citaat:
Citaat:
Je moet dingen goed of slecht vinden als functie van wat het U opbrengt als vreugde. Wat maakt dat je bestaat is goed, maar wat nadien maakt dat je ongelukkig bent, is slecht. Het is ons abstract en idioot naief samenvoegen van dingen die voor die dwazigheden zorgt. Verleden kinderarbeid was goed, OMDAT dat goed is voor ons. Toekomstige kinderarbeid is misschien slecht OMDAT dat misschien slecht is voor ons. Dat heeft niks met het concept "kinderarbeid" op zich te maken, maar met welke mate ons dat vreugde brengt, dan wel ambras. Het enige wat ons moet leiden in onze morele oordelen is welke vreugde, en welke ambras de zaken onder oordeel gaan opleveren, he. Niet wat die dingen intrinsiek doen. Als kinderarbeid ons vreugde oplevert, dan is kinderarbeid goed. Als kinderarbeid ons ambras oplevert, dan is het slecht. Sommige kinderarbeid gaat ons vreugde opleveren (in casu alle verleden kinderarbeid), en sommige kinderarbeid gaat ons miserie geven (in casu de kinderarbeid van onze eigen kinderen bvb). In functie daarvan moet men oordelen, en niet in het wilde weg. Voor genocides hetzelfde. Laatst gewijzigd door patrickve : 8 maart 2021 om 10:31. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#531 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#532 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het spreekt vanzelf dat dat de moderatie gaat beinvloeden. Zelfs al wil de moderatie dat niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#533 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Schelden is schelden. Als er al iemand die is die genocide goed vindt, dan kan je die persoon misschien beter negeren dan dat je die begint uit te schelden en daarmee een ban oploopt. Trouwens negationisme is tegen de wet. En goed, pontifex wil dat opentrekken, maar of Maarten dat wil is een andere zaak. En Pontifex legt zich neer bij de visie van de eigenaar van dit forum. Bent u echt niet in staat, als je wel in debat wil gaan met zo iemand, om die met argumenten te lijf te gaan ? U bent wel gesteund met miljoenen bewijzen die het bestaan van die genocide staven. En toch delft u het onderspit omdat u begint te schelden. Want schelden is altijd een zwaktebod. Maar dat is mijn visie daarover. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#534 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind genocide in het algemeen niet goed of slecht. Of dat goed of slecht is, hangt enkel af of ons dat plezier, dan wel ambras oplevert. En dat is met alles zo.
edit: allez, toegegeven... ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 8 maart 2021 om 10:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#535 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Al zal uw manier om daarover te spreken hem wellicht ook wel storen. Maar er is een verschil he. Je bent geen negationist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#536 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar de posters zijn al bij voorbaat verwittigt dat hun post mogelijks fouten tegen de forumregels bevat. De forummer in kwestie kan die ban dus vermijden. Het modereren zal ook consekwenter zijn omdat pontifex helaas nu alleen heel dat forum moet doen. Niemand van ons maakt kans om moderator te worden omdat wij ws te gekleurd zijn. Ik had ook graag meer moderators gehad. Maar je kan pontifex toch niet kwalijk nemen dat hij er nog alleen is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#537 |
Banneling
|
![]() Mogelijks, tenzij u argumentatie toevoegt waarom het een dweil is.
En die zou bvb zich enkele posts terug kunnen bevinden. Daarom denk ik dat die AI niet enkel 1 post moet bekijken maar minstens de post waarop je antwoord en eventueel verder. Het lijkt me onzinnig om in elke post opnieuw te moeten argumenteren als dat al eerder is gebeurd. Dit levert trouwens nog steeds geen banpunten op. Maar misschien el die rode tekst die pontifex soms boven posts plakt. Dit is een scheldpartij aan politici die ik niet goedkeur maar toelaat omdat ik geen censuur doe. Laatst gewijzigd door stuyckp : 8 maart 2021 om 10:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#538 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wel wordt hier gezegd dat zijn opvatting te labiel is voor woorden: namelijk dat het 'normaal' zou zijn tevreden te zijn over pakweg de holocaust (of om het over wat anders te hebben, het bestaan van de bende van Nijvel voor wie is geboren na 1985), om de eenvoudige reden dat dit aan de basis zou hebben gelegen van ons (hun) bestaan. Voor hem is het niet logisch om te leven; maar gelijk de oorzaak van uw leven te veroordelen. En op die manier kan je werkelijk alles wat zich voor uw geboorte afspeelde omarmen en vrijwaren van enige kritiek. Dat is dus gewoon te lachwekkend voor woorden. Het heeft niets te maken met A.I. Het heeft niets te maken met negationisme Het is gewoon pure achterlijkheid.
![]() |
![]() |
#539 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kan u volgen. Alleen is die laatste zin niet nodig om dat aan te tonen. Want die kan al als een PA opgevat worden. Je mag niet vergeten dat hij alle emoties wenst uit te sluiten. Dan verzaakt hij aan zowat alles wat met ethiek te maken heeft. En het maakt zijn redenering zo koud als ijs en onethisch. Trouwens, ik heb al fouten in zijn logica gevonden. Het is niet omdat hij die niet toegeeft dat het geen redeneerfouten zijn. Bovendien zijn zogoed als alle mensen niet logisch. Dus kan je ook niet alles verklaren met logica. Logica is een hulpmiddel en geen doel op zich. Als het over logisch redeneren gaat sta ik ook zeer sterk. Bij IQ testen schiet mijn redeneer vermogen en logisch denken, patroon herkenningen als een piek naar omhoog. Maar ik blijf menselijk denk ik. Laatst gewijzigd door stuyckp : 8 maart 2021 om 11:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#540 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||