Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juli 2021, 16:52   #521
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Natuurlijk keur ik straatrepressie af. Vaneiges. Maar onmiddellijk na de oorlog was er geen wettelijk gezag meer in de zin dat het niet onmiddellijk werd hersteld. Daarbij kwam dat de Duitsers voordat ze vertrokken ook de Belgische rijkswacht en politie hadden ontwapend. De volkswoede na 4 jaar harde bezetting kon dus zijn gang gaan tegen deze die deze bezetting hadden gesteund. Dat is vaak zo. Eenmaal de openbare orde hersteld, is het redelijk vlot gegaan. En werden heel wat collaborateurs op vrije voeten gesteld. Er was wel een probleem met de oostfronters. Zij hadden meegestreden met een vijandelijk leger. En dat zorgde voor veroordelingen.

Oostfronters gedroegen zich in bezet gebied ook aanmatigend. Dat is eufemistisch uitgedrukt. Tenminste dat blijkt uit hun brieven:

Wat de Polen betreft die zijn egoist, vuil zeer vuil, die lopen in lompen allen, geen andere, dit volk is door de Joden zoo arm en dom gehouden als maar eenigzins mogelijk. Hier werken veel Polen in ons kamp, ook Joden, die moeten hun pet afnemen voor ons, we zijn hier namelijk heeren.”

En wat ze vervolgens nog uitgespookt hebben, daar zullen we maar over zwijgen.
Over wat er met de Vlaamsgezinden gedaan werd in de tijd dat er in België geen wettelijk gezag meer was zullen we maar zwijgen dat we zweten, zeker?
Oud 1 juli 2021, 16:53   #522
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U zegt maar wat u wilt, maar het moet wel zinnig blijven. En overeenstemmen met de waarheid. En als dit niet is, wil ik wel even bijstellen. Ik zeg niet dat u ter kwader trouw bent maar de waarheid heeft zo zijn rechten.
Jouw waarheid is niet er betrouwbaar wegens verregaand eenzijdig en haatdragend.
Oud 1 juli 2021, 16:56   #523
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, ze collaboreerden omdat ettelijke Vlaams-nationalisten bezeten waren door de activistische erfzonde uit WO I, vervolgens omdat ze bedrogen werden door hun leiders zoals Staf de Clercq, en zeker ook omdat het opportunisten waren die dachten dat de Duitsers zouden winnen.
Kijk, wat voor de ene een erfzonde is, is voor de andere een ideaal he
En uiteraard denkt men altijd dat men gaat winnen, of hoopt men dat toch.

Ik zie het verschil niet met de erfzonde van de Belgische onafhankelijkheid, behalve dat die inderdaad gewonnen hebben.

Citaat:
Vergeet niet dat juist voor de oorlog het VNV slechts geapprecieerd door een minderheid Vlamingen.
Maar dat was ook zo met de erfzonde van de Belgische onafhankelijkheid he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2021, 16:57   #524
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In 1939 haalde het VNV slechts 8,4 % van de stemmen...
Dat is NOG minder dan O-VLD. Niet veel, maar toch minder. Dat is dus veel en veel minder dan het VB vandaag.
Oud 1 juli 2021, 16:59   #525
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Dit zou regelrecht van het Vlaams belang kunnen komen.
Panda ? Dadee ? Willem ? Een gepaste reactie op deze racistische uitspraken graag.
Ik heb dit al regelmatig eens gesteld. Iedereen zal wel beseffen dat geen VB-er ben. Maar dat ik wel me uitzonderlijk kan vinden in bepaalde standpunten van het VB inzake moslims zoals ik vroeger al duidelijk maakte. Alleen, is het VB veel te brutaal. Wat barbaars, racistisch en in wezen antisemitisch. Ook al proberen ze zich gedeisd te houden. Maar ze kunnen niet beletten dat er regelmatig van die VB-kastaars in de kranten komen die zich racistisch extreem-rechts hebben opgesteld of iets van dien aard hebben uitgevreten. En dan moet 't coiffeurke Van Grieken ze uit de partij gooien. Niet omdat hij dat echt wilt, maar wel voor 'de bühne'.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2021, 17:00   #526
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Natuurlijk keur ik straatrepressie af. Vaneiges. Maar onmiddellijk na de oorlog was er geen wettelijk gezag meer in de zin dat het niet onmiddellijk werd hersteld. Daarbij kwam dat de Duitsers voordat ze vertrokken ook de Belgische rijkswacht en politie hadden ontwapend. De volkswoede na 4 jaar harde bezetting kon dus zijn gang gaan tegen deze die deze bezetting hadden gesteund. Dat is vaak zo. Eenmaal de openbare orde hersteld, is het redelijk vlot gegaan. En werden heel wat collaborateurs op vrije voeten gesteld. Er was wel een probleem met de oostfronters. Zij hadden meegestreden met een vijandelijk leger. En dat zorgde voor veroordelingen.

Oostfronters gedroegen zich in bezet gebied ook aanmatigend. Dat is eufemistisch uitgedrukt. Tenminste dat blijkt uit hun brieven:

Wat de Polen betreft die zijn egoist, vuil zeer vuil, die lopen in lompen allen, geen andere, dit volk is door de Joden zoo arm en dom gehouden als maar eenigzins mogelijk. Hier werken veel Polen in ons kamp, ook Joden, die moeten hun pet afnemen voor ons, we zijn hier namelijk heeren.”

En wat ze vervolgens nog uitgespookt hebben, daar zullen we maar over zwijgen.
Waar is de Belgische rechtsstaat met de vervolging en de veroordeling van de misdaden van die straatbendes gebleven? Nooit is er maar een poging ondernomen om hen voor hun daden te berechten. U heeft het steeds over hetgeen een klein deel van Vlaams-nationalisten uitgespookt hebben om alle Vlaams-nationalisten tot op heden toe van hetzelfde te beschuldigen. Zolang u dat doet, zal ik die hypocrisie bevechten.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 1 juli 2021 om 17:01.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2021, 17:02   #527
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het probleem zit em bij de moslim godsdienst: de islam. Moslims die hun godsdienst hebben weten aan te passen aan onze lekenstaat, daar heb ik zo geen probleem mee. De vraag is echter: is dit wel mogelijk? Zijn ze dan nog echte moslims?

Wanneer men een vrome moslim is, die niemand kwaad doet, hier werkt en belastingen betaalt, zal hij als rechtgeaarde oprechte moslim toch moeten leven volgens de waarden van de koran en de waarden in de hadith geformuleerd. Niet?

Edoch, deze waarden staan dikwijls haaks op deze van onze maatschappij. Dat kan mijns inziens toch moeilijk getolereerd worden. Wanneer nu moslims te talrijk worden, zullen ze onze maatschappij willen ombuigen naar hun waarden. Sluipend terug naar de middeleeuwen dus. En om dit te verhinderen is het het beste voor iedereen in dit land, dat ze het land verlaten en dat ze op een vreedzame manier daartoe aangemoedigd worden, desnoods met een vertrekpremie. Dat is mijn opvatting ter zake.
Juist, dat is dus ongeveer het 70-puntenplan. Maar zoals ik al gezegd heb, daar zit een grote kemel in. Zulke mensen die hier geboren zijn, die behoren niet tot een volk waar je ze kan naar 'terugsturen'. Als die storend zijn, en dat zijn ze zoals je zo goed uiteenzet, dan is er maar 1 oplossing, en dat is NIET van ze terug te sturen, want er is geen enkele plek waar zij "vandaan" komen. Dat is van die hier te elimineren he. Misschien kan je ze een eliminatie premie voorstellen.
Oud 1 juli 2021, 17:02   #528
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Kijk, wat voor de ene een erfzonde is, is voor de andere een ideaal he
En uiteraard denkt men altijd dat men gaat winnen, of hoopt men dat toch.

Ik zie het verschil niet met de erfzonde van de Belgische onafhankelijkheid, behalve dat die inderdaad gewonnen hebben.

Maar dat was ook zo met de erfzonde van de Belgische onafhankelijkheid he.
Oud 1 juli 2021, 17:05   #529
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alleen, is het VB veel te brutaal. Wat barbaars, racistisch en in wezen antisemitisch. Ook al proberen ze zich gedeisd te houden. Maar ze kunnen niet beletten dat er regelmatig van die VB-kastaars in de kranten komen die zich racistisch extreem-rechts hebben opgesteld of iets van dien aard hebben uitgevreten. En dan moet 't coiffeurke Van Grieken ze uit de partij gooien. Niet omdat hij dat echt wilt, maar wel voor 'de bühne'.
Maar jouw halfzachte 70-punten plan gaat ook niet veel zoden aan de dijk zetten als je niet wat brutaler gaat optreden he. Stamelen aan de deur "van altemblieft, wilde verhuizen, ik zal U daar duurverdiend belastingsgeld voor in valieskes mee meegeven" is niet direct een manier waarvan we van verre een groot resultaat kunnen verwachten he.
Oud 1 juli 2021, 17:12   #530
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar jouw halfzachte 70-punten plan gaat ook niet veel zoden aan de dijk zetten als je niet wat brutaler gaat optreden he. Stamelen aan de deur "van altemblieft, wilde verhuizen, ik zal U daar duurverdiend belastingsgeld voor in valieskes mee meegeven" is niet direct een manier waarvan we van verre een groot resultaat kunnen verwachten he.
Hard of niet hard, lukken zal het maar met moeite. Het is te laat. Het enige wat we kunnen doen is moslims met een vertrekpremie aan te zetten tot emigratie naar Marokko, Turkije, enz. Of zeer strikt staan op onze lekenstaat. Geen hoofddoeken achter loketten van de overheid, geen halal-eten op de scholen, in de zwembaden wordt er niet gezwommen met de kleren aan maar met onze aanvaarde zwemkledij, enz, enz. Zo denk ik erover.

Maar ik heb niets tegen een vrome moslim. Waarom wel. Indien hij echter strikt wil leven volgens zijn godsdienst, dan heeft dit implicaties die haaks staan op onze manier van leven en er moeilijk mee te verenigen. Indien hij dit toch per se wil, dan moet hij maar gaan leven in een islamitisch land. Wij hebben lang genoeg moeten vechten om ons vrij te maken van de dwingende katholieke regels. Eén keer is genoeg. En veel meer valt er niet over te zeggen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 1 juli 2021 om 17:25.
Oud 1 juli 2021, 17:22   #531
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hard of niet hard, lukken zal het maar met moeite. Het is te laat. Het enige wat we kunnen doen is moslims met een vertrekpremie aan te zetten tot emigratie naar Marokko, Turkije, enz. Of zeer strikt staan op onze lekenstaat. Geen hoofddoeken achter loketten van de overheid, geen halal-eten op de scholen, in de zwembaden wordt er niet gezwommen met de kleren aan maar met onze aanvaarde zwemkledij, enz, enz. Zo denk ik erover.

Maar ik heb niets tegen een vrome moslim. Waarom wel. Maar indien hij wil leven volgens zijn godsdienst, dan heeft dit implicaties die haaks staan op onze manier van leven en er moeilijk mee te verenigen,. Indien hij dit toch wil, dan moet hij maar gaan leven in een islamitisch land. Wij hebben lang genoeg moeten vechten om ons vrij te maken van de dwingende katholieke regels. Eén keer is genoeg. En veel meer valt er niet over te zeggen.
Dewinter zou het niet beter kunnen zeggen!
Proficiat HO!
Oud 1 juli 2021, 17:25   #532
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar ik heb niets tegen een vrome moslim. Waarom wel. Indien hij echter strikt wil leven volgens zijn godsdienst, dan heeft dit implicaties die haaks staan op onze manier van leven en er moeilijk mee te verenigen. Indien hij dit toch wil, dan moet hij maar gaan leven in een islamitisch land. Wij hebben lang genoeg moeten vechten om ons vrij te maken van de dwingende katholieke regels. Eén keer is genoeg. En veel meer valt er niet over te zeggen.
Je hebt de kwaliteiten om woordvoerder van Dewinter te worden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2021, 17:27   #533
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dewinter zou het niet beter kunnen zeggen!
Proficiat HO!
Hmmmmm, die man lijkt besmet met de erfzonde,.
Oud 1 juli 2021, 17:29   #534
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist, dat is dus ongeveer het 70-puntenplan. Maar zoals ik al gezegd heb, daar zit een grote kemel in. Zulke mensen die hier geboren zijn, die behoren niet tot een volk waar je ze kan naar 'terugsturen'. Als die storend zijn, en dat zijn ze zoals je zo goed uiteenzet, dan is er maar 1 oplossing, en dat is NIET van ze terug te sturen, want er is geen enkele plek waar zij "vandaan" komen. Dat is van die hier te elimineren he. Misschien kan je ze een eliminatie premie voorstellen.
Ik ben een vredelievend mens. En bij mij dienen lantaarnpalen om licht te geven. Daarom ben ik ook geen VB-er.
Oud 1 juli 2021, 17:31   #535
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben een vredelievend mens. En bij mij dienen lantaarnpalen om licht te geven. Daarom ben ik ook geen VB-er.
Je past er helemaal bij. Totaal islamofoob.
Vredelievend islamieten naar een islamitisch land sturen naar keuze

Laatst gewijzigd door stuyckp : 1 juli 2021 om 17:32.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2021, 17:36   #536
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb dit al regelmatig eens gesteld. Iedereen zal wel beseffen dat geen VB-er ben. Maar dat ik wel me uitzonderlijk kan vinden in bepaalde standpunten van het VB inzake moslims zoals ik vroeger al duidelijk maakte. Alleen, is het VB veel te brutaal. Wat barbaars, racistisch en in wezen antisemitisch. Ook al proberen ze zich gedeisd te houden. Maar ze kunnen niet beletten dat er regelmatig van die VB-kastaars in de kranten komen die zich racistisch extreem-rechts hebben opgesteld of iets van dien aard hebben uitgevreten. En dan moet 't coiffeurke Van Grieken ze uit de partij gooien. Niet omdat hij dat echt wilt, maar wel voor 'de bühne'.
Wat jij uitkraamt verschilt geen letter met wat jij het Vlaams Belang verwijt. Geen letter! Jouw taaltje is even brutaal, barbaars, racistisch en in wezen antisemitisch. Ook al probeer je je gedeisd te houden. JIJ noemde moslims buiten willen zelfs progressief!

Wat Joden betreft, daarover verschilt jouw mening bitter weinig van deze over moslims.

Citaat:
Natuurlijk zijn het racisten. Joden zijn mensen die andere mensen beschouwen als goiïm. Als tweederangsmensen. Het jodendom is gewoon gesteund op etnisch racisme. Indien de Joden geen racisten waren, zouden ze hun zonen en dochters zonder problemen laten huwen met niet-joden.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=219
Oud 1 juli 2021, 17:37   #537
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat is dan de relatie tussen VB'ers en lantaarnpalen volgens u?

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 1 juli 2021 om 17:47.
Oud 1 juli 2021, 17:37   #538
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Je past er helemaal bij. Totaal islamofoob.
Vredelievend islamieten naar een islamitisch land sturen naar keuze
Vwalla, "hand in hand terug naar eigen land", was ooit een verkiezingsleuze van het VB

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 1 juli 2021 om 17:42.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2021, 17:44   #539
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Wat is dan de relatie tussen VB'ersven lantaarnpalen volgens u?
Goeie vraag.

Het Oosten heeft blijkbaar een nieuwe verdedigingsstrategie nodig om zich uit zijn VB-imago te kunnen wurmen.
Oud 1 juli 2021, 17:45   #540
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waar is de Belgische rechtsstaat met de vervolging en de veroordeling van de misdaden van die straatbendes gebleven?
Bijkomende vraag: waarom klaagt u het uitblijven van die vervolging en veroordeling van de misdaden van die bendes van de straatrepressie door de Belgische rechtsstaat nooit of nergens aan terwijl u het niet nalaat misdaden en veroordelingen van andersgezinden constant bin de kijker te zetten en er nog latere generaties, vaak onterecht, aan vast te klikken. Ee mooie rechtsstaat, die Belgische! Er is niks recht aan. Ze beschermt misdaden van gelijkgezinden en vervolgt en veroordeelt enkel andersgezinden, zelfs om hun sympathieën, niet om hun daden.
Daar zou eens een interessant boek kunnen over geschreven worden.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 1 juli 2021 om 17:55.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be