Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juli 2021, 19:24   #521
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Jan Van den Berghe is nog een echte diepgelovige katholiek, jammer dat hij hier al een tijdje niet meer post. Hij is overigens ook iemand met Groot-Nederlandse sympathieën.
Natuurlijk post hij hier niet meer. Hij heeft ingezien dat dit ook een teken van moderne degeneratie is he.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2021, 19:24   #522
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Zo kun je het ook bekijken...
Ja. Nu hebben we netflix en transgenderkinderen.

Doe mij die 2.000 + jaar oude theologie maar.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2021, 19:24   #523
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Wel merk ik op dat Nederlandse katholieken het geloof schijnbaar veel serieuzer nemen dan zelfs Belgische.

Dat was vroeger ook zo, want Nederlanders waren de fanatieksten in het zich aanmeldden als vrijwilliger voor het zwavenleger, bijvoorbeeld, waar ze elders in katholiek Europa als een bende naïvelingen en zelfs gekken aanzien werden. Het dient ook gezegd, de meesten kwamen uit gebieden in het Noorden met een protestantse meerderheid.

Een vrouw uit Gelderland die ik ooit kende vertelde me ook eens dat ze een gelovige katholiek was en daar erg trots op was gezien de geschiedenis van haar land.

Laatst gewijzigd door Weyland : 23 juli 2021 om 19:30.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2021, 19:33   #524
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel merk ik op dat Nederlandse katholieken het geloof schijnbaar veel serieuzer nemen dan zelfs Belgische.

Dat was vroeger ook zo, want Nederlanders waren de fanatieksten in het zich aanmelden als vrijwilliger voor het zwavenleger, bijvoorbeeld, waar ze elders in katholiek Europa als een bende naïvelingen en zelfs gekken aanzien werden. Het dient ook gezegd, de meesten kwamen uit gebieden in het Noorden met een protestantse meerderheid.

Een vrouw uit Gelderland die ik ooit kende vertelde me ook eens dat ze een gelovige katholiek was en daar erg trots op was gezien de geschiedenis van haar land.
Iedereen heeft recht om trots te zijn op iets natuurlijk. Alleen, als ik de geschiedenis van de kerk overloop, is er maar weinig om trots op te zijn. En dan moet men zijn conclusies durven trekken. Maar goed, deze vrouw vindt waarschijnlijk een degelijk houvast in het katholiek geloof. En dat is ook al wat.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2021, 19:36   #525
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Och, negeer jij maar verder, samen met Every. Er zal wel een moment komen waarbij dat “negeren” niet meer gepikt wordt.
Met sint-juttemis?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2021, 19:39   #526
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Hij snapt nog steeds niet wat confederaal betekent. Ik vermoed zelfs dat hij het bewust niet wil snappen.
Maar de meeste partijen willen geen confederalisme.
Oud 23 juli 2021, 19:49   #527
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is het dat. Trollerig gedrag en krampachtig pogen de zaak in het belachelijke te trekken i.p.v. argumenten voor te leggen.
Argumenten? Maar de meeste partijen in dit land zijn zeer duidelijk : ze willen geen splitsing. En de N-VA zal ermee moeten leven. In het verleden heeft de N-VA trouwens trouw aan de wetten van het Belgische volk gezworen, vlak voor de Koning.
Oud 23 juli 2021, 20:01   #528
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat was vroeger ook zo, want Nederlanders waren de fanatieksten in het zich aanmeldden als vrijwilliger voor het Pauselijke_Zoeaven[/color][/b]"]zwavenleger, bijvoorbeeld, waar ze elders in katholiek Europa als een bende naïvelingen en zelfs gekken aanzien werden. Het dient ook gezegd, de meesten kwamen uit gebieden in het Noorden met een protestantse meerderheid.

In ieder geval, Garibaldi heeft die 'pauselijke staten' en de wereldlijke pauselijke macht eens goed opgekuist en 'geupdated' voor die tijd. En zo hoort het. Het is zelfs grotesk dat zoiets als een mini pauselijke staat als het Vaticaan überhaupt nog bestaat.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 juli 2021 om 20:10.
Oud 23 juli 2021, 20:27   #529
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
In ieder geval, Garibaldi heeft die 'pauselijke staten' en de wereldlijke pauselijke macht eens goed opgekuist en 'geupdated' voor die tijd. En zo hoort het. Het is zelfs grotesk dat zoiets als een mini pauselijke staat als het Vaticaan überhaupt nog bestaat.
Ga ik mee akkoord. Geen idee waarom Mussolini dat ingevoerd heeft.

Laatst gewijzigd door Weyland : 23 juli 2021 om 20:27.
Oud 23 juli 2021, 20:52   #530
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:

Dat was vroeger ook zo, want Nederlanders waren de fanatieksten in het zich aanmeldden als vrijwilliger voor het zwavenleger, bijvoorbeeld, waar ze elders in katholiek Europa als een bende naïvelingen en zelfs gekken aanzien werden. Het dient ook gezegd, de meesten kwamen uit gebieden in het Noorden met een protestantse meerderheid.

Ooit met een zeer gelovige Nederlander in gesprek die vond dat belastingen terecht waren met het gezegde "geef God wat God toekomt en de keizer wat de keizer toekomt".

Daar alleen al zouden we serieuze conflicten kunnen krijgen ......
Oud 23 juli 2021, 20:57   #531
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Ooit met een zeer gelovige Nederlander in gesprek die vond dat belastingen terecht waren met het gezegde "geef God wat God toekomt en de keizer wat de keizer toekomt".

Sowieso eerst Nederland goed leren kennen en vice versa. Ik bemerk hier op P.be al een soort van bekoeldheid jegens Vlamingen van Nederlanders en dat lijkt ook een algemene tendens te zijn anders dan tien jaar terug toen half Nederland nog stond te popelen Vlamingen tot hun land op te nemen. Benieuwd hoe dat over tien jaar zou zijn. Zelf trek ik me dat weinig aan.

Er spelen zeker andere gevoeligheden in Nederland dan bij ons.

Ik vraag me echt af of er een punt in de geschiedenis komt waarin Vlamingen positiever jegens Nederland aan kijken dan vice versa, of dat dat punt niet inmiddels al is bereikt.

Laatst gewijzigd door Weyland : 23 juli 2021 om 21:12.
Oud 23 juli 2021, 20:59   #532
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Maar die gelovige had het dan toch niet begrepen. Indien hij het verhaal in de bijbel in de toenmalige context had geplaatst, dan had hij het wel begrepen. Eigenlijk maakt Jezus de keizer belachelijk.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 juli 2021 om 21:00.
Oud 23 juli 2021, 21:10   #533
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zien de Ollanders het VB graag komen?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2021, 21:10   #534
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Maar die gelovige had het dan toch niet begrepen. Indien hij het verhaal in de bijbel in de toenmalige context had geplaatst, dan had hij het wel begrepen. Eigenlijk maakt Jezus de keizer belachelijk.

God laat ik voor het onbekende en voor wie er in gelooft maar voor mij is er wel "iets" ver boven de mens dat de boel hier draaiende houdt.
In de keizer geloof ik enkel al hij voor zijn troepen loopt, niet achter zijn troepen met een stok om ze op te jagen en ze daar laat voor betalen.

Laatst gewijzigd door lamenielachen : 23 juli 2021 om 21:11.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2021, 21:18   #535
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Zien de Ollanders het VB graag komen?
Ze hebben hun eigen extreem-rechtse drekhonden, denk maar aan wilders of baudet. Dezelfde ziekte. Heel west europa heeft hetzelfde probleem : een niet onbelangrijke onderlaag van extreem rechts saucissenvolk.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2021, 21:20   #536
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Sowieso eerst Nederland goed leren kennen en vice versa. Ik bemerk hier op P.be al een soort van bekoeldheid jegens Vlamingen van Nederlanders en dat lijkt ook een algemene tendens te zijn anders dan tien jaar terug toen half Nederland nog stond te popelen Vlamingen tot hun land op te nemen. Benieuwd hoe dat over tien jaar zou zijn. Zelf trek ik me dat weinig aan.

Er spelen zeker andere gevoeligheden in Nederland dan bij ons.

Ik vraag me echt af of er een punt in de geschiedenis komt waarin Vlamingen positiever jegens Nederland aan kijken dan vice versa, of dat dat punt niet inmiddels al is bereikt.

Dat rommeltje in België moet de praktische "Nederlander", de andere rommel is dezelfde, reeds lang afschrikken maar het Bourgondische luik, net zoals in Frankrijk en de zuiderse landen is verleidelijk.
Zoals mijn zoon die 5 jaar in Tenerife gewoond heeft blij was terug hier de draad te kunnen opnemen, hij kon niet wennen aan dat "eeuwige" mañiana .....

Laatst gewijzigd door lamenielachen : 23 juli 2021 om 21:25.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2021, 21:21   #537
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ze hebben hun eigen extreem-rechtse drekhonden, denk maar aan wilders of baudet. Dezelfde ziekte. Heel west europa heeft hetzelfde probleem : een niet onbelangrijke onderlaag van extreem rechts saucissenvolk.
Ook allesbehalve een politiek stabiel land, Nederland. En hun luidste oppositiestemmen bestaan uit dat duo. En Omtzigt werd hardhandig buitengepest en zit nog met burnoutklachten te worstelen. Ik denk ook dat veel Nederlanders iets hebben van "hoe het in ons land eraan toegaat, dat kunnen we die Vlamingen toch niet aandoen?"

Het zelfbeeld van de Nederlander is minder dan het in betere tijden was en dat speelt ook wel een rol, denk ik. Die toeslagenaffaire en de nasleep ervan alsook de onvrede bij de boeren (Nederland is de tweede grootste agriculturele exporteur ter wereld, maar de helpt niet bij het halen van de stikstofnormen), maakt van Nederland toch voor langere tijd een vrij gespannen samenleving.

Laatst gewijzigd door Weyland : 23 juli 2021 om 21:29.
Oud 23 juli 2021, 21:22   #538
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
God laat ik voor het onbekende en voor wie er in gelooft maar voor mij is er wel "iets" ver boven de mens dat de boel hier draaiende houdt.
In de keizer geloof ik enkel al hij voor zijn troepen loopt, niet achter zijn troepen met een stok om ze op te jagen.
Het is wel off topic maar ik wil toch even toelichten.

De Joden vragen aan Jezus: "Moeten we belasting betalen aan de keizer??"

Jezus weet dat onder zijn toehoorders verklikkers zijn. Zegt hij 'neen', dan hangt hij en wordt hij bestempeld als onruststoker. Zegt hij 'ja', dan heeft hij het verkorven bij de Joden.

Dus zegt hij: "Toon mij een muntstuk. Wiens beeltenis staat erop?"
De Joden: "Dat van de keizer."

En nu zegt Jezus: "Geef aan de keizer wat de keizer toekomt en aan God wat aan God toekomt."

Dat eerste is een venijnige steek aan het het adres van de keizer. Een steek onder water die menigeen van de omstaanders toen zal begrepen hebben. Want de keizer (en zijn soldaten) is de bezetter van Palestina die het land leegplundert en de Joden uitzuigt door allerlei belastingen. Wat komt dus zulke keizer toe??

Het antwoord is eenvoudig: 0,00 komt zulke Romeinse keizer toe!

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 juli 2021 om 21:39.
Oud 23 juli 2021, 21:22   #539
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Uw woordenschat verraadt uw niveau als mens en uw gebrek aan gedegen argumentatie. Dat begrijpt u toch?

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 23 juli 2021 om 21:25.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2021, 21:25   #540
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onzin.
Gelezen in een uitgebreid artikel in “The Economist”. En dat blad, beste vriend, is geen kattepis. De nieuwste types (niet de huidige in la Belgique) werken zelfs voor een flink gedeelte op kernafval.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be