![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk post hij hier niet meer. Hij heeft ingezien dat dit ook een teken van moderne degeneratie is he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#522 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#523 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wel merk ik op dat Nederlandse katholieken het geloof schijnbaar veel serieuzer nemen dan zelfs Belgische.
Dat was vroeger ook zo, want Nederlanders waren de fanatieksten in het zich aanmeldden als vrijwilliger voor het zwavenleger, bijvoorbeeld, waar ze elders in katholiek Europa als een bende naïvelingen en zelfs gekken aanzien werden. Het dient ook gezegd, de meesten kwamen uit gebieden in het Noorden met een protestantse meerderheid. Een vrouw uit Gelderland die ik ooit kende vertelde me ook eens dat ze een gelovige katholiek was en daar erg trots op was gezien de geschiedenis van haar land. Laatst gewijzigd door Weyland : 23 juli 2021 om 19:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#524 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#525 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#526 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#527 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Argumenten? Maar de meeste partijen in dit land zijn zeer duidelijk : ze willen geen splitsing. En de N-VA zal ermee moeten leven. In het verleden heeft de N-VA trouwens trouw aan de wetten van het Belgische volk gezworen, vlak voor de Koning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#528 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 juli 2021 om 20:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#529 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Weyland : 23 juli 2021 om 20:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#530 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ooit met een zeer gelovige Nederlander in gesprek die vond dat belastingen terecht waren met het gezegde "geef God wat God toekomt en de keizer wat de keizer toekomt". Daar alleen al zouden we serieuze conflicten kunnen krijgen ......
![]() |
![]() |
#531 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er spelen zeker andere gevoeligheden in Nederland dan bij ons. Ik vraag me echt af of er een punt in de geschiedenis komt waarin Vlamingen positiever jegens Nederland aan kijken dan vice versa, of dat dat punt niet inmiddels al is bereikt. ![]() Laatst gewijzigd door Weyland : 23 juli 2021 om 21:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#532 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar die gelovige had het dan toch niet begrepen. Indien hij het verhaal in de bijbel in de toenmalige context had geplaatst, dan had hij het wel begrepen. Eigenlijk maakt Jezus de keizer belachelijk.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 juli 2021 om 21:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#533 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zien de Ollanders het VB graag komen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#534 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
God laat ik voor het onbekende en voor wie er in gelooft maar voor mij is er wel "iets" ver boven de mens dat de boel hier draaiende houdt. In de keizer geloof ik enkel al hij voor zijn troepen loopt, niet achter zijn troepen met een stok om ze op te jagen en ze daar laat voor betalen.
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen. Laatst gewijzigd door lamenielachen : 23 juli 2021 om 21:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#535 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze hebben hun eigen extreem-rechtse drekhonden, denk maar aan wilders of baudet. Dezelfde ziekte. Heel west europa heeft hetzelfde probleem : een niet onbelangrijke onderlaag van extreem rechts saucissenvolk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#536 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat rommeltje in België moet de praktische "Nederlander", de andere rommel is dezelfde, reeds lang afschrikken maar het Bourgondische luik, net zoals in Frankrijk en de zuiderse landen is verleidelijk. Zoals mijn zoon die 5 jaar in Tenerife gewoond heeft blij was terug hier de draad te kunnen opnemen, hij kon niet wennen aan dat "eeuwige" mañiana .....
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen. Laatst gewijzigd door lamenielachen : 23 juli 2021 om 21:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#537 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het zelfbeeld van de Nederlander is minder dan het in betere tijden was en dat speelt ook wel een rol, denk ik. Die toeslagenaffaire en de nasleep ervan alsook de onvrede bij de boeren (Nederland is de tweede grootste agriculturele exporteur ter wereld, maar de helpt niet bij het halen van de stikstofnormen), maakt van Nederland toch voor langere tijd een vrij gespannen samenleving. Laatst gewijzigd door Weyland : 23 juli 2021 om 21:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#538 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Joden vragen aan Jezus: "Moeten we belasting betalen aan de keizer??" Jezus weet dat onder zijn toehoorders verklikkers zijn. Zegt hij 'neen', dan hangt hij en wordt hij bestempeld als onruststoker. Zegt hij 'ja', dan heeft hij het verkorven bij de Joden. Dus zegt hij: "Toon mij een muntstuk. Wiens beeltenis staat erop?" De Joden: "Dat van de keizer." En nu zegt Jezus: "Geef aan de keizer wat de keizer toekomt en aan God wat aan God toekomt." Dat eerste is een venijnige steek aan het het adres van de keizer. Een steek onder water die menigeen van de omstaanders toen zal begrepen hebben. Want de keizer (en zijn soldaten) is de bezetter van Palestina die het land leegplundert en de Joden uitzuigt door allerlei belastingen. Wat komt dus zulke keizer toe?? Het antwoord is eenvoudig: 0,00 komt zulke Romeinse keizer toe! Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 juli 2021 om 21:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#539 |
Minister-President
|
![]() Uw woordenschat verraadt uw niveau als mens en uw gebrek aan gedegen argumentatie. Dat begrijpt u toch?
Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 23 juli 2021 om 21:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#540 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gelezen in een uitgebreid artikel in “The Economist”. En dat blad, beste vriend, is geen kattepis. De nieuwste types (niet de huidige in la Belgique) werken zelfs voor een flink gedeelte op kernafval.