![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zoals we reeds gezien hebben is blasfemie een reden om hem te stenigen door de rechtbank van het sanhedrin en heeft men hen niks ten laste heeft gevonden, anders had men dit perfect kunnen doen en daar zijn reeds voorbeelden van aangehaald. Hij is gekruisigd door de Romeinen wat een straf was voor staatsgevaarlijk en gevluchte slaven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#522 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#523 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#524 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het was een levensboom van vruchtbaarheid. Citaat:
Citaat:
De mens heeft ook zoveel goeds gedaan en nog steeds. De uitleg van goed en kwaad vindt je pas in mijn nieuwe Bijbel. De oude Bijbel geeft daar helemaal geen verklaring van. Zeker de mythe van Adam en Eva niet. Maar wel is Jesaja ten minste eerlijk: Jesaja 45:7 Ik formeer het licht, en schep de duisternis; Ik maak den vrede en schep het kwaad, Ik, de HEERE, doe al deze dingen. De oude Bijbel is een kwestie van begrijpend lezen voor wat er nog aan goeds in de Bijbel staat. Zoals ook het eerste gebod zich voort te planten en daarvoor diende dan de boom des levens (niet van goed en kwaad). Genesis 1:28 En God zegende hen, en God zeide tot hen: Weest vruchtbaar, en vermenigvuldigt, en vervult de aarde,
![]() |
![]() |
#525 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook wilden de joden die overspelige vrouw stenigen. Dan is dan de vraag waarom ze dat bij Jezus niet hebben gedaan? Wilden ze er misschien een mooi spektakel van maken? Of wilden de Romeinen dat?
![]() |
![]() |
#526 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Volgens de Handelingen der Apostelen werd Jacobus in opdracht van koning Herodes Agrippa met het zwaard ter dood gebracht. In opdracht van Herodus dus, niet uit eigen vrije wil. Citaat:
Of weet je het verschil niet tussen het een en het ander? Citaat:
Anders zou hij moeten lachen om al die onzin die hij beweerde.... ![]()
![]() |
![]() |
#527 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of heb je dat nog niet in al je boekjes gelezen?
![]() |
![]() |
#528 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar Jezus koninkrijk was in de hemel, en daar konden de Romeinen toch geen moeite mee hebben?
![]() |
#529 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij keek wel link uit om tegen de Romeinen in opstand te komen.
![]() |
![]() |
#530 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#531 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is helemaal geen vraag. En de reden waarom het geen vraag is, staat op het titulum.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 oktober 2021 om 11:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#532 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hij was Idumeër en geen jood. Kon daardoor ook geen priester worden binnen de joodse gemeenschap. En ja, er liggen nog twee boeken waar ik aan bezig ben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#533 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En daarom heeft hij dat ook niet expliciet gezegd. Maar iedere Joodse toehoorder in die tijd had zeker begrepen door zijn impliciet antwoord dat de Joden de keizer eigenlijk niets verschuldigd waren.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 oktober 2021 om 12:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#534 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus je bent zelf niet in staat het zelf even uit te leggen.
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook. Laatst gewijzigd door harriechristus : 16 oktober 2021 om 12:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#535 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#536 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik al reeds zei wegens de bevoegdheid de doodstraf uit te voeren. Citaat:
![]() |
![]() |
#537 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.ensie.nl/bijbels-lexicon/keizer Geef de keizer wat des keizers is, geeft de overheid wat men haar verschuldigd is; betaal de belasting. De keizer in deze uitdrukking is de keizer van Rome, de overheerser van Israël in de tijd van Jezus. De context is een discussie tussen Jezus en de Farizeeën. De laatsten willen hem een strikvraag stellen en hem vragen of men wel belasting moet betalen. Zou Jezus ‘nee’ zeggen, dan zou hij bekend worden als ongehoorzaam aan de overheid; was zijn antwoord ‘ja’, dan zou hij zich tegen zijn volk keren. Jezus doorziet hun bedoeling en lost het probleem als volgt op. Hij laat een muntstuk halen, ‘En Hij zeide tot hen: Wiens beeldenaar en opschrift is dit? Zij zeiden tot Hem: Van de keizer. Jezus zeide tot hen: Geeft dan de keizer wat des keizers is, en Gode wat Gods is’ (Marcus 12:16-17, NBG-vertaling). De Farizeeën weten hierop geen weerwoord en blijven zwijgend achter.
![]() |
![]() |
#538 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of is dat teveel moeite?
![]() |
![]() |
#539 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Lukas 22:67-71 Zeggende: Zijt Gij de Christus, zeg het ons. En Hij zeide tot hen: Indien Ik het u zeg, gij zult het niet geloven; En indien Ik ook vraag, gij zult Mij niet antwoorden, of loslaten; Van nu aan zal de Zoon des mensen gezeten zijn aan de rechter hand der kracht Gods. En zij zeiden allen: Zijt Gij dan de Zoon Gods? En Hij zeide tot hen: Gij zegt, dat Ik het ben. En zij zeiden: Wat hebben wij nog getuigenis van node? Want wij zelven hebben het uit Zijn mond gehoord. Waarom doe je eigenlijk mee aan deze discussies als de context u te moeilijk is en ge vergeet wat een week geleden besproken is? Stop maar met zagen en geef eens uw verses of referenties die niet stoelen op cherrypicking en verbasteren van vertalingen.
![]() |
![]() |
#540 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die bewering komt van u. Jij beweert dat Hij gekruisigd is wegens opstand tegen Rome en cherrypickt 1 bijbelverse dat te staven.
Ik toon de hele context die net toont dat Rome Hem niet wou doden maar de schriftgeleerden en farizeeërs de massa hadden opgejut druk op Pilatus te zetten. Echt jongen, gij moogt van geluk spreken dat ik draconischn gemodereerd word of ik breidde mijn vocabulaire aanzienlijk uit op u. Dus stop met zagen en toon wat uw boekencollectie u leerde over zijn opstand tegen Rome, laat uw getrol achterwege, probeer normaal te doen en deel uw referenties of zwijgt gewoon. Draadvervuiler.