Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2023, 15:16   #521
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Je hebt dit al vaak herhaald.
Zo vaak dat ik denk dat je het mss zelf wel gelooft?
Ik zie een oneindig aantal mogelijkheden (zoals meestal).
Zeker geen beperking tot twee.
Duitsland heeft verloren in WOII en zijn nu onze vrienden (hadden eigenlijk nu wraak moeten nemen als je theorie klopt).
Rusland was vriend tijdens WOII en zijn nu de vijand.
Om maar te zeggen, de toekomst is voor ons onbekend en volgt vaak een grillig pad.
Rusland was eigenlijk reeds onze vijand van vóór WO2 ingevolge de expansiedrang van het communisme. Maar de Geallieerden hebben tijdens WO2 moeten een lastige keuze maken. Nazi-Duitsland was op dat ogenblik een véél gevaarlijker vijand (technisch supersterk inzake bewapening) dan de USSR. Bijgevolg werd een tijdelijke alliantie aangegaan met de Russki's. De Oost-Europese landen zijn van die alliantie het slachtoffer geworden want in 1945 vielen ze prompt van de ene dictatuur (de Duitse Nazi's) in een andere (de Russische commie's). Hun echte bevrijding kwam er pas 44 jaar later (1989) met de val van de Berlijnse muur.

Sommigen horen of lezen dit nog steeds niet graag, maar het was de harde realiteit. De waarheid mag en moet gezegd en geschreven worden. Er zijn dus voldoende redenen om de Russki's in de zaak Oekraïene geen cadeautjes te geven.

Laatst gewijzigd door quercus : 5 augustus 2023 om 15:18.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2023, 16:05   #522
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
HIER met Oekraine gaat het over iets helemaal anders: met alle mogelijke middelen proberen te vermijden dat er westers kanonnenvlees moet doorgejaagd worden, en dat er in een westers land een slagveld komt.

Daar zijn we het over eens
Maar mogelijke middelen schat ik breder in dan jij denk ik

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het equivalent is gewoon niet mogelijk, zeker niet zonder westers kanonnenvlees, maar gewoon in het geheel niet mogelijk: Rusland helemaal vernietigen, en van de huidige structuur die Rusland is geen spaander heel laten, hen militair helemaal naar de knoppen helpen en nadien een nieuw Rusland opbouwen naar ons model, nee dat gaat niet.
Net zoals de VS een autocratie kan worden (Europa en elders trouwens ook) kan Rusland democratisch worden. Niet het meest waarschijnlijk scenario denk ik, maar niet onmogelijk. Je acht zaken onmogelijk, die niet onmogelijk zijn
Oud 5 augustus 2023, 16:10   #523
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Rusland was eigenlijk reeds onze vijand van vóór WO2 ingevolge de expansiedrang van het communisme. Maar de Geallieerden hebben tijdens WO2 moeten een lastige keuze maken. Nazi-Duitsland was op dat ogenblik een véél gevaarlijker vijand (technisch supersterk inzake bewapening) dan de USSR. Bijgevolg werd een tijdelijke alliantie aangegaan met de Russki's. De Oost-Europese landen zijn van die alliantie het slachtoffer geworden want in 1945 vielen ze prompt van de ene dictatuur (de Duitse Nazi's) in een andere (de Russische commie's). Hun echte bevrijding kwam er pas 44 jaar later (1989) met de val van de Berlijnse muur.

Sommigen horen of lezen dit nog steeds niet graag, maar het was de harde realiteit. De waarheid mag en moet gezegd en geschreven worden. Er zijn dus voldoende redenen om de Russki's in de zaak Oekraïene geen cadeautjes te geven.
Voila, soms moet je kiezen voor het minst erge.

DE WAARHEID bestaat niet (of enkel gekend door een wezen met goddelijke eigenschappen).

Liefst geen cadeautjes voor de agressor (akkoord).

Laatst gewijzigd door satiper : 5 augustus 2023 om 16:11.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2023, 16:16   #524
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
rusland is na communisime en onder dictaturen en na WOII geen vriend meer, is maar onder gorbatchov dat de relaties wat normaliseerden
Allianties kunnen soms verbazend snel wijzigen, maar ik begrijp wat je zegt en ga grotendeels akkoord hoor. Ik vind het wel spijtig dat het westen de Gorbatchov periode niet benut heeft. Gorbatchov had wel wat hulp kunnen gebruiken om ook intern wat populairder te worden (wat sinterklaas cadeaus toen van hier naar daar hadden mogelijks een heel goeie investering geweest, maar goed, het is anders gelopen).
Oud 5 augustus 2023, 18:17   #525
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar zijn we het over eens
Maar mogelijke middelen schat ik breder in dan jij denk ik

Net zoals de VS een autocratie kan worden (Europa en elders trouwens ook) kan Rusland democratisch worden. Niet het meest waarschijnlijk scenario denk ik, maar niet onmogelijk. Je acht zaken onmogelijk, die niet onmogelijk zijn
noem nu één land, die spontaan in een democratie gevallen is zonder slag of stoot...

Het idee dat je gewoon een grondwet moet herschrijven die grondwet en parlement moet installeren, en na die installatie dat de nieuwe president defacto een democraat zou worden is idealistisch. Idd zolang er een systeem zit die met voldoende evenwicht de fouten corrigeert, maar anders vanaf er structurele fouten zitten, of gebrek aan democratisch kritiek, of gebrek aan juridische onafhankelijkheid, en uw nieuwe democratie loopt gevaar..
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2023, 19:16   #526
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
noem nu één land, die spontaan in een democratie gevallen is zonder slag of stoot...

Het idee dat je gewoon een grondwet moet herschrijven die grondwet en parlement moet installeren, en na die installatie dat de nieuwe president defacto een democraat zou worden is idealistisch. Idd zolang er een systeem zit die met voldoende evenwicht de fouten corrigeert, maar anders vanaf er structurele fouten zitten, of gebrek aan democratisch kritiek, of gebrek aan juridische onafhankelijkheid, en uw nieuwe democratie loopt gevaar..
Zelfs zonder slag of stoot lijkt me niet onmogelijk.

Maar ik heb niet gezegd dat het op die manier moet.

*Frankrijk, de koning weg en in de plaats liberté, égalité, fraternité (nu ja, dat was het ideaal).
De realiteit was/is minder fraai, maar toch nog behoorlijk te noemen (zeker in vergelijking met de autocratieën overal ter wereld)
Democratie was geboren (allé hier dan toch).

Ik zou geen probleem hebben mocht gelijkaardig gaan in R (het is zeker niet onmogelijk).

*In R hebben ze trouwens ook op een bepaalde moment hun Tsaar wandelen gestuurd (nu ja …).
Ze hadden ook zo hun theoretisch betere waarden in gedachten.
Ook daar waren er wat verschillen in theorie en praktische uitwerking.
Zover zelfs dat ze daar momenteel met een autocratie zitten (met alle tussenliggende geschiedkundige stappen van dien).

Zowel van autocratie naar democratie als omgekeerd (het is niet ondenkbaar).
Het laatste zelfs nog gemakkelijker dan het eerste.

Vandaar dat het me ook niet altijd even wijs lijkt om ongenuanceerde kritiek op ons systeem te uiten.
Het is immers niet zo robuust als we misschien wel zouden wensen.
En de kritiek en aanvallen (ook onder de gordel) komen voldoende vanuit het andere kamp zodat we beter voorzichtig zijn om ze niet al te veel te helpen in het vermoorden van ons toch wel kostbaar bezit.

Laatst gewijzigd door satiper : 5 augustus 2023 om 19:23.
Oud 5 augustus 2023, 21:55   #527
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Unhappy

Citaat:
Allianties kunnen soms verbazend snel wijzigen, maar ik begrijp wat je zegt en ga grotendeels akkoord hoor. Ik vind het wel spijtig dat het westen de Gorbatchov periode niet benut heeft. Gorbatchov had wel wat hulp kunnen gebruiken om ook intern wat populairder te worden (wat sinterklaas cadeaus toen van hier naar daar hadden mogelijks een heel goeie investering geweest, maar goed, het is anders gelopen).
In de jaren '90 wist men in het Westen wel degelijk dat er in Rusland geen "Weimar-republiek" mocht ontstaan: kanselier Kohl heeft vele miljarden marken steun aan de ineenstortende USSR gegeven (ook wel de prijs om de honderdduizenden Sovjet-soldaten uit de voormalige DDR weg te krijgen) , anderzijds heeft de VS Boris Yeltsin ook wat spin doctors geleend voor de cruciale verkiezingen van 1996, waarbij Yeltsin het moest opnemen tegen ondemocratische krachten.

Uiteindelijk was het wel Rusland zélf dat zijn toekomst moest bepalen, en tja, wanneer je een leider hebt die allerlei aanslagen op het touw zet (de Moscow appartment bombings ) om de schuld op anderen te steken, en dan aan autoritair regime te legitimeren, wat kan je dan doen als Westen?
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 5 augustus 2023 om 21:55.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2023, 06:21   #528
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een geleide bom (ik herhaal,een GELEIDE bom) heeft gisterenavond een bloedtransfusiecentrum in de Kupiansk Hromada getroffen.
Dat centrum was in werking,er zijn slachtoffers.

De reactie van de Oekrainse president is dan nog beschaafd...

"This war crime alone says everything about Russian aggression.
Beasts that destroy everything that simply allows [people] to live.
Defeating terrorists is a matter of honour for everyone who values life."

Het is niet het eerste dergelijk incident.

De meeste naties op deze planeet geven geen orale of geschreven commentaar meer,maar we zien ook wel dat de
beheerders van het Kremlin maar zuinigjes meer verschijnen in internationale middens,en dan nog extreem ingekaderd.

Vertegenwoordigers van 42 naties en van groepen van naties verzamelen zich in Saudi Arabie en Rusland is zelfs niet meer uitgenodigd hoewel het
beslist wel over Rusland zal gaan..
Bemerk....in SAUDI ARABIE en op initiatief van de Saudi's nota bene.....go figure....

Laatst gewijzigd door kelt : 6 augustus 2023 om 06:23.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2023, 07:04   #529
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Een geleide bom (ik herhaal,een GELEIDE bom) heeft gisterenavond een bloedtransfusiecentrum in de Kupiansk Hromada getroffen.

De meeste naties op deze planeet geven geen orale of geschreven commentaar meer,maar we zien ook wel dat de
beheerders van het Kremlin maar zuinigjes meer verschijnen in internationale middens,en dan nog extreem ingekaderd.

Vertegenwoordigers van 42 naties en van groepen van naties verzamelen zich in Saudi Arabie en Rusland is zelfs niet meer uitgenodigd hoewel het
Bemerk....in SAUDI ARABIE en op initiatief van de Saudi's nota bene.....go figure....
Kan een reactie zijn op de aanval op een Russische olietanker, ook een oorlogsmisdaad.

Die was dan een reactie op de Russen die graan silo’s bombardeerden, wat een reactie was op de slechte graan deal die een reactie was op het afsluiten van de zwarte zee door de Russen. Nu ja, t’is oorlog blijkbaar.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2023, 10:21   #530
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
In de jaren '90 wist men in het Westen wel degelijk dat er in Rusland geen "Weimar-republiek" mocht ontstaan: kanselier Kohl heeft vele miljarden marken steun aan de ineenstortende USSR gegeven (ook wel de prijs om de honderdduizenden Sovjet-soldaten uit de voormalige DDR weg te krijgen) , anderzijds heeft de VS Boris Yeltsin ook wat spin doctors geleend voor de cruciale verkiezingen van 1996, waarbij Yeltsin het moest opnemen tegen ondemocratische krachten.

Uiteindelijk was het wel Rusland zélf dat zijn toekomst moest bepalen, en tja, wanneer je een leider hebt die allerlei aanslagen op het touw zet (de Moscow appartment bombings ) om de schuld op anderen te steken, en dan aan autoritair regime te legitimeren, wat kan je dan doen als Westen?
Ik denk nog steeds dat we met Gorbatsjov een leider hadden waarmee te handelen viel.
Alleen was de R bevolking niet echt helemaal blij met hem (ze hadden meer en sneller betere resultaten {qua welvaart} verwacht en namen het Gorbie kwalijk dat hij niet bezorgde, wij hadden kunnen zorgen dat hij brood en spelen kon bieden zodat hij meer tijd kreeg om een vredevolle wereld te bouwen, ik ben er van overtuigd dat hij dat wou).

Zatte Jeltsin leek (denk ik) op het eerste zicht een gedroomde figuur voor VS en het westen {wegens onbekwaam en makkelijk manipuleerbaar}.

Maar zijn drankzucht en onbekwaamheid maakte ruimte voor éne Poetin en de rest is recente geschiedenis. Gorbatsjov was diegene waar we hadden moeten op inzetten (denk ik).

Maar goed, het is anders gelopen en de zaken zijn wat ze zijn.
Het kan echter geen kwaad om af en toe terug te kijken en zien waar we mogelijk een gouden kans hebben laten schieten (om te vermijden dat we zulks in een mogelijke toekomst weer zouden doen).
Oud 6 augustus 2023, 11:57   #531
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk nog steeds dat we met Gorbatsjov een leider hadden waarmee te handelen viel.
Alleen was de R bevolking niet echt helemaal blij met hem (ze hadden meer en sneller betere resultaten {qua welvaart} verwacht en namen het Gorbie kwalijk dat hij niet bezorgde, wij hadden kunnen zorgen dat hij brood en spelen kon bieden zodat hij meer tijd kreeg om een vredevolle wereld te bouwen, ik ben er van overtuigd dat hij dat wou).

Zatte Jeltsin leek (denk ik) op het eerste zicht een gedroomde figuur voor VS en het westen {wegens onbekwaam en makkelijk manipuleerbaar}.

Maar zijn drankzucht en onbekwaamheid maakte ruimte voor éne Poetin en de rest is recente geschiedenis. Gorbatsjov was diegene waar we hadden moeten op inzetten (denk ik).

Maar goed, het is anders gelopen en de zaken zijn wat ze zijn.
Het kan echter geen kwaad om af en toe terug te kijken en zien waar we mogelijk een gouden kans hebben laten schieten (om te vermijden dat we zulks in een mogelijke toekomst weer zouden doen).
Ik kan je daarin volgen, maar Gorbatsjov had een organisatorische, maar voor ECONOMISCHE puinhoop geërfd. Hij heeft het systeem proberen hervormen, maar het was te laat. Het is inderdaad straf dat vele Russen het Gorbatsjov kwalijk nemen dat de USSR uiteen is gespat en economisch ingestort, alsof het aan hem heeft gelegen. Hij heeft integendeel de boel proberen te redden.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2023, 12:05   #532
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht

Toch sympathieke jongens die Russki’s nietwaar…
Zelfs de Afrikanen houden van hen. Voorlopig toch…
Oud 6 augustus 2023, 12:06   #533
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Kan een reactie zijn op de aanval op een Russische olietanker, ook een oorlogsmisdaad.

Die was dan een reactie op de Russen die graan silo’s bombardeerden, wat een reactie was op de slechte graan deal die een reactie was op het afsluiten van de zwarte zee door de Russen. Nu ja, t’is oorlog blijkbaar.
Op 21 juli jongstleden ,nadat al duidelijk genoeg was dat de Russische Federatie uit het graaninitiatief gestapt was,heeft de Oekrainse regering internationaal en openbaar laten weten dat alle scheepvaartverkeer in Oekrainse wateren dat niet formeel door Kiev toegelaten was,dus verboden was,en risico liep.

De wateren rondom de Krim zijn Oekrains territorium en die tanker ,die overigens al wegens andere redenen op een internationale sanctielijst stond (dus niet eens een Oekrainse lijst of zo-),bevond zich zonder toestemming van Kiev in Oekrainse wateren en is dus gestraft....De reder,of tenminste de grootste klant (de Russische Strijdkrachten) moeten nu maar zien wat ze er mee doen...

Ondertussen zou het wel eens kunnen dat Oekraine de komende maanden de Russische olie-export,die aanzienlijk is overheen de Zwarte Zee, gaat aanpakken zolang het graan-initiatief niet in werking gaat...We weten nu dat de Republiek zich daartoe de middelen heeft verworven...

We WETEN waarvoor de Russische Federatie zijn inkomsten bestemt,het is duseen kwestie van zelfverdediging voor de Oekrainers..
Het laatste jaar is de Krim voor de Russische Federatie van geen economische waarde meer,eerder een aanhoudende aderlating,en ook als militaire "asset" eerder twijfelachtig aan het worden.De UKR's bouwen zich de mogelijkheid uit om ook de rest van de Zwarte Zee onbruikbaar te maken voor de Russen.....

Het Kremlin kan dat allemaal oplossen door zich terug te trekken.

Niet?

OK dan.....

Laatst gewijzigd door kelt : 6 augustus 2023 om 12:13.
Oud 6 augustus 2023, 12:34   #534
satiper
Minister-President

Standaard

De overwinning door 1000 prikken zoals je al eerder schreef, het zou zeker kunnen werken.
Waarschijnlijk zelfs vriendelijker voor het eigen leger dan de blinde stormloop op een R muur die intussen een feit blijkt te zijn.

Van de tijd je bondgenoot maken.

Onzekere factor in dat scenario is de standvastigheid van het westen.
Lijkt me wel een voorwaarde om het op die manier te klaren.
Momenteel lijken er op dat vlak nog niet echt grote tekenen voor ongerustheid te verschijnen, hopelijk blijft dit zo.
Het alternatief, de bullebak zijn zin geven lijkt mij indien mogelijk de te vermijden optie.

Laatst gewijzigd door satiper : 6 augustus 2023 om 12:35.
Oud 6 augustus 2023, 12:40   #535
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
rusland is na communisime en onder dictaturen en na WOII geen vriend meer, is maar onder gorbatchov dat de relaties wat normaliseerden
Dat zegt toch ook alles ?
De Westerse regimes moesten Gorbachev bedriegen om het Russische te krijgen tot die meer genormaliseerde relaties, en die werden ook zo, totdat het bedrog hen begon te dagen, en elk verder jaar meer, uiteindelijk leidende tot de clash in Oekraine, die nu 8 of zo jaar bezig is.

Een diplomatieke oplossing?
HAAALLLLLOOOOOOOOOOOOOOOO?
Daarvoor ga je de boeken in Rusland moeten verbranden en iedereen die het weet extermineren.
Er zal natuurlijk geen diplomatieke oplossing komen, die wilt het Westblook niet. Welintegendeel, die haten ze als de pest, want stel dat morgen de vyndelijkheden stoppen, en de soldaten terug naar hun papas en mamas gaan, dan heeft het Westblok die uitleg niet meer voor haar spenderingen. Dan kunnen ze de beurzen niet doen bungeejumpen tussen paniek en euforie, geen frontrunnen meer, dan moeten ze spaargeld openlijk bot gaan confisqeren, en dan gaat elke helpende hier in de economie zijn schup gaan afkuisen, en moeten ze bot openlijk doen dwangarbeiten en moeten ze weer interne gemeenschappelijke vyanden zoeken, zoals ongevaccineerden in 2021, alleen, hun uitleg verdween met de noorderzon, en ze stonden daar, met lege totalitaire handen.
Dat conflict in Oekraine aan de praat houden, en af en toe eens wat blazen op het vuur, voor die paniek, is CRUCIAAL. Ze hebben hun diplomaten in tanks gestoken.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2023, 17:45   #536
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De meeting in Saudi Arabie is voorbij.

Delen van de voddenpers hebben het er over dat er "geen resultaat" is...
Wat hadden ze verwacht misschien....een centrale oorlogsverklaring aan Rusland of zo?

We hebben wel bevestigd gekregen dat de rest van de BRICS,hoewel ze duidelijk verschillend van insteek jegens Moskou en Kiev en al de gevolgen sedertdien,de territoriale integriteit van Oekraine ,zoals door de VN erkend,als basis beschouwen van gelijk welk toekomstig vredesplan....(ja,Moskou is "terecht" wel nijdig nu.Het clubke steunlanden voor annexatie van stukken Oekraine is nu echt wel zeer miniem en China zit er niet bij)

De UKR's zijn aangenaam verrast door de aktieve bijdrages van de Chinese afgezant tijdens de meeting...het geeft aan dat Peking het aktief opvolgt...

Kiev zou nu graag ergens eind dit jaar een meeting van staatshoofden ergens hebben .....Misschien komt Xi zelf wel af....

Neen mensen,ook diplomatie gaat TRAAG,maar het schuift beetje bij beetje,en niet naar Moskou....

Al die "vredesplannen" die in omloop zijn,krijgen hetzelfde ankerpunt,de integriteit van Oekraine...over veel andere zaken kan en mag gesproken worden.

Laatst gewijzigd door kelt : 7 augustus 2023 om 17:48.
Oud 12 augustus 2023, 11:46   #537
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Het Laatste nieuws is weer bezig, volgens de titel zou je denken dat Medvedev zei dat er enkel vrede kan komen als Oekraïne zich helemaal overgeeft. Wat hij uiteraard niet gezegd heeft, die optie is er enkel omdat er geen onderhandelingen worden gevoerd.

Al is onderhandelen natuurlijk moeilijk tot onmogelijk als Rusland niet wil terugtrekken en Oekraïne geen gebied wil afstaan. Dan blijft maar 1 iets over, oorlog tot 1 partij volledig verslaan is.

Russische ex-president Medvedev: “Enkel Oekraïense overgave kan weg naar vrede openen”
https://www.hln.be/buitenland/russis...enen~a4cc4ed7/

Medvedev beweert dat Rusland openstaat voor vredesgesprekken, maar dat Oekraïne en de Verenigde Staten die plannen tegenwerken. “Washington en Kiev willen geen vrede, de VS zijn enkel uit op macht.”
Volgens de oud-president kan alleen een Oekraïense overgave “de weg naar de vrede openen”.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2023, 18:15   #538
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tijdens de huidige execursie van de Oekrainse President zijn er altijd weer zage-journalisten die afkomen met dat....afgezaagd...riedeltje of Oekraine misschien toch niet in de NATO zou komen om vrede met Rusland te bekomen of zo...

Volodomyr,inmiddels door de wol geverfd op de internationale buhne grapt tegenwoordig dat Oekraine inderdaad zou overwegen uit de NATo te blijven in ruil voor Belgorod....

Laatst gewijzigd door kelt : 21 augustus 2023 om 18:27.
Oud 21 augustus 2023, 21:09   #539
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Al is onderhandelen natuurlijk moeilijk tot onmogelijk als Rusland niet wil terugtrekken en Oekraïne geen gebied wil afstaan. Dan blijft maar 1 iets over, oorlog tot 1 partij volledig verslaan is.
Dat is toch wat wij willen he. 1 partij helemaal verslaan (Oekraine), maar dan ook helemaal, allemaal dood, alles stuk. En 1 partij die daar enorm voor heeft liggen bloeden. Wat meer kan je wensen ?

Hoe meer Russen en pseudorussen elkaar door de vleesmolen draaien hoe beter dat is voor ons. Het enige wat we moeten doen is het evenwicht zo goed mogelijk behouden met telkens "een beetje te weinig" voor Oekraine he.

Heel heel heel traag doodsmeulen, met een gemaximaliseerde inspanning van de Russen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2023, 17:43   #540
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De Turkse President zou binnenkort naar Moskou op de thee gaan bij zijn Russische collega...

Het is al een tijdje geleden dat nog eens een echte President,van een BELANGRIJK land,over BELANGRIJKE zaken naar Moskou toog....

De Turkse en de Russische leiding hebben VEEL te bespreken....

Uiteraard zal een "graandeal" besproken worden,de kans is heel erg groot dat er iets uit komt gezien Rusland zijn hefboom om nog iets over enigerlei scheepsbeweging in de Zwarte Zee te zeggen te hebben alnders helemaal gaat verliezen....Rusland zou wel schieten op vaartuigen met Oekrainse vlag natuurlijk,maar zou wel gek zijn dat op enige ander schip te gaan doen,en die "boarding" spelletjes hebben maar beperkt effect dan,als de stok achter de deur weg is....Bovendien hebben de Russen nog een handel overheen de ZZ,onderandere olie....Het zou toch jammer zijn als daar Oekrainse dingen mee gebeuren hé?

Misschien vraagt Wladimir wel,na het nuttigen van een goed glas,of turkije geen dronetechnologie wil verkopen......

Hij kan maar een "neen" krijgen hé....

Laatst gewijzigd door kelt : 22 augustus 2023 om 17:48.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be