Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 11 februari 2023, 23:54   #521
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Zit je nu EV bezitters af te zeiken?
Nee, waarom? Je kunt toch ook evenzo aan 0,1 kW laden?

Aja, je snapt het niet.

https://www.autoweek.nl/elektrisch-r...oad-balancing/

Laatst gewijzigd door Micele : 12 februari 2023 om 00:03.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2023, 00:03   #522
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Nee, waarom? Je kunt toch ook evenzo aan 0,1 kW laden?
Als ik je goed begrijp is voor eigenaars van EV’s 1000€ peanuts. Enkel rijke zakken kopen een EV.

Ik denk dat ook.
Oud 12 februari 2023, 00:11   #523
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als ik je goed begrijp is voor eigenaars van EV’s 1000€ peanuts. Enkel rijke zakken kopen een EV.

Ik denk dat ook.
1000 € per jaar is idd peanuts, enkel rijke zakken kopen een dikke ICE en betalen gemakkelijk 1200 €/jaar drinkgeld euh wegentaks.

En dan moeten ze nog altijd zelf gaan tanken. Eek.

Laatst gewijzigd door Micele : 12 februari 2023 om 00:14.
Oud 12 februari 2023, 00:15   #524
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
1000 € per jaar is idd peanuts, enkel rijke zakken kopen een dikke ICE en betalen gemakkelijk 1200 €/jaar drinkgeld euh wegentaks.

En dan moeten ze nog altijd zelf gaan tanken. Eek.
Het resultaat is dat Jan met de pet het semi, mogelijk misschien bruikbare dure Blegische openbaar vervoer gaat gebruiken, of dat ie niks meer gaat doen.
Oud 12 februari 2023, 00:18   #525
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het resultaat is dat Jan met de pet het semi, mogelijk misschien bruikbare dure Blegische openbaar vervoer gaat gebruiken, of dat ie niks meer gaat doen.
Dan gaan de files serieus afnemen. Wat wil men meer?
Oud 12 februari 2023, 00:23   #526
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Dan gaan de files serieus afnemen. Wat wil men meer?
Ik wil van A naar B geraken voor een minimum aan persoonlijk ongemak en kost. Daarom dat ik varieer in soort van voertuig.

Maar momenteel is Belgisch "openbaar vervoer", geen minimum aan ongemak en kost. Zelfs met de auto in een 4u file is minder ongemak en kost....
Oud 12 februari 2023, 00:37   #527
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wil van A naar B geraken voor een minimum aan persoonlijk ongemak en kost. Daarom dat ik varieer in soort van voertuig.

Maar momenteel is Belgisch "openbaar vervoer", geen minimum aan ongemak en kost. Zelfs met de auto in een 4u file is minder ongemak en kost....
De normale files in Belgie zouden 8 miljard per jaar kunnen kosten rekenden slimme koppen uit.

Citaat:
https://www.tijd.be/opinie/column/ee...g/9635724.html

Een efficiënte en eerlijke autobelasting kan niet zonder een kilometerheffing. Als de cijfers van de TML-studie kloppen, zal dat voor vele autogebruikers bovendien moeten leiden tot een belastingverlaging. Het belangrijkste effect zal echter op de hele economie te zien zijn. Files verminderen immers de economische activiteit. En dat kan fors oplopen: een studie waar de OESO naar verwijst (Van Essen, 2011), schat dat files 1 tot 2 % van het bbp kunnen kosten. Een andere studie (Profillidis, 2014) komt op 200 miljard euro voor Europa of 1,65% van het bbp. België, met veel files, zal dus eerder tegen 2% economisch verlies aanleunen, goed voor 8 miljard euro. Dat is uiteindelijk de enorme bonus die we jaarlijks zullen krijgen als we de files oplossen, door de autogebruikers correct te laten betalen voor de kosten die ze veroorzaken.
Terug naar de fiets he, toch diegene die het gemakkelijk kunnen.

De baten van meer fietsen waardoor minder files en luchtvervuiling, allemaal ggl-karate.
Citaat:
https://fietsberaad.be/nieuws/fietsbeleid-brengt-op/

Fietsbeleid brengt op

21 april 2022
Best alles lezen, want de fiets vervuilt ook, en zorgt voor externe kosten.

Wat dat capaciteitstarief toch allemaal voor baten heeft.

Laatst gewijzigd door Micele : 12 februari 2023 om 00:40.
Oud 12 februari 2023, 07:06   #528
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Nee je praat naast wat ik zeg.
Ik had het over dat capaciteitstarief, het beweerde nut ervan..
Een begrenzer installeren is als tegen de wilde natuur zeggen, gelijk wat je doet, ik ga nie meer dan zoveel energie verbruiken.
Kijk, dat is in de meeste landen zo: je betaalt voor een abonnement die U begrenst in wat ge kunt verbruiken. En op een zeker punt is dat zelfs een fysische begrenzing, omdat de installatie gewoon in brand vliegt mocht ge meer willen.

Er is dus altijd een bovengrens aan het vermogen dat ge kunt trekken. Mijn punt was juist van het op DIE manier te zien, en niet mee te gaan in "het beweerde nut" dat U allerlei rare bokkesprongen laat maken om uw verbruik "af te vlakken" en hierbij dus een enorme hoeveelheid spontaan gebruikscomfort naar de vaantjes helpt.

Maw, ik vertel U hoe ge kunt ontsnappen aan waarvoor het capaciteitstarief bedoeld is.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2023, 07:11   #529
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een begrenzer installeren om niet boven een rantsoen te komen, verandert niks aan het gegeven dat er rantsoenering is.
Er is ten eerste altijd "rantsoenering" maar wat ik vooral wil aangeven is dat er een eenvoudige techniek is om zich van de MOTIEVEN voor de rantsoenering, namelijk een wijziging van uw gedrag, te ontdoen. Men wil met die rantsoenering bekomen dat je je verbruik afvlakt, en door een begrenzer te plaatsen moet ge daar geen rekening meer mee houden, en gaat ge uw verbruik NIET proberen af te vlakken.

Die begrenzer helpt enkel maar om "zotte kosten" te vermijden waarvan ge op voorhand toch al denkt dat die niet echt uw comfort in gedrang brengen. En het is precies die "dreiging voor zotte kosten" die U anders tot hun gewilde gedrag zouden aanzetten. Met die begrenzer kunt ge U dus van dat gewilde gedrag ontdoen.

Citaat:
Dat is als een slaaf die maakt dat ie hard genoeg werkt om niet van de zweep te krijgen, en stelt dat hard werken de pijn van zweepslagen voorkomt.
Ja, het punt is natuurlijk dat ge inderdaad een slaaf zijt en inderdaad zweepslagen zult krijgen. De vraag is hoe daarmee om te gaan zodat ge als slaaf de wensen van uw meester zo weinig mogelijk volgt, meer niet.

Laatst gewijzigd door patrickve : 12 februari 2023 om 07:11.
Oud 12 februari 2023, 10:22   #530
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Kijk, dat is in de meeste landen zo: je betaalt voor een abonnement die U begrenst in wat ge kunt verbruiken. En op een zeker punt is dat zelfs een fysische begrenzing, omdat de installatie gewoon in brand vliegt mocht ge meer willen.

Er is dus altijd een bovengrens aan het vermogen dat ge kunt trekken. Mijn punt was juist van het op DIE manier te zien, en niet mee te gaan in "het beweerde nut" dat U allerlei rare bokkesprongen laat maken om uw verbruik "af te vlakken" en hierbij dus een enorme hoeveelheid spontaan gebruikscomfort naar de vaantjes helpt.

Maw, ik vertel U hoe ge kunt ontsnappen aan waarvoor het capaciteitstarief bedoeld is.
Je blijft ernaast praten, ik zei dat het capaciteitstarief geen enkel nut had op vlak van productie en distributie. Je gaat geen kabels uitdelven en opnieuw indelven in een andere straat. En voor productie, dat zie je aan de afname, dat hoef je niet per verbruiker te weten laat staan elk kwartier.als minimale samplerate. Die verbruiksdata is NUTTELOOS voor hen. Ze kunnen er niks mee aanvangen. DAT is het punt dat ik maakte.
Echter je blijft maar bezig over ontsnappen aan (extra factuur), hoe (begrenzer); kortom, omzeiling.
Dat zal productie en distributie worst wezen, ze zijn immers niks met jouw data, ze kunnen er niks mee aanvangen op vlak van produceren en verdelen. Elektriek is geen kamion die al dan niet levert he. Die gaatr doorheen kabels, net als gas doorheen buizen. Die worden STANDAARD gelegd, volgens een gevraagd en vergund verbruik BIJ DE OPRICHTING van de installatie. Bvb bij een nieuwe cluster woningen en straten door een projectontwikkelaar.
Een "cap" op wat daar kan verbruikt worden, fysiek of gepusht via "boetes" (hogere factuur) maakt niet uit, is redundant.

Dat capaciteitstarief is als een belasting op olifanten in huis, dat ze controleren via een camera in je huis.
De inkomsten die zo een belasting aan de nazi's geven zijn uiteraard 0. Patrickve stelt voor die belasting te omzeilen door een deur te plaatsen die maakt dat ze niet binnenraken.
Vala, patrickve is content. Ze hebben mij nie liggen, die smerige nazi's.
Maar ze hebben je WEL liggen, want ze hebben nu een camera in je huis, waar ze méér zien dan of er al dan niet een olifant is.
Die camera is geen schakelaar die enkel door het gewicht van een olifantenpoot bediend kan worden he? Het is een camera die al het visuele registreert en via radiogolven doorgeeft naar olifanten-nazi headquarters.
Net zo die "slimme meter", gedwongen bij nieuwe installaties, en de niet-slimme ACTIEF als Joden opgejaagd om gedeporteerd en geextermineerd te worden. Ze wachten niet tot een Jood toevallig in hun buurt passeert he, ze lopen effectief de huizen af om ze te vinden en op te pakken.
Alsof de niet-slimme meters een ACUUT probleem vormen, wat zie bovenstaande totaal het geval niet is en zelfs niet kan, daar elektriek getransporteerd wordt via componenten die veel teveel in positie verankerd zijn om die op rendabele wijze te kunnen verplaatsen volgens noden.

DAT is het punt dat ik maak, de data van hun spionagemeter is, in tegenstelling tot wat ze beweren, voor elektriekdistributie en zelfs voor productie nutteloos, want ze weten toch zelf wat ze lieten installeren / wat ze vergunden he? Zoals je hier zelf verwoordde: "fysiek begrensd".
Wat blijft over van nut van die "slimme meter": hetgeen dat, naast al dan niet een olifant, OOK iin het beeld van de camera te zien is.
En dat is hier nogal wat he?
Uit een kwh trend met resolutie van MINSTENS een kwartier, dus MAXIMUM 15 minuten tussen een registratie, en MOGELIJKHEID zelfs milliseconden, daaruit kunnen ze al zeker afleiden wanneer er iemand thuis komt, hoeland ie aanwezig is, zijn werkuren, uitzonderingen daarop (overuren of ergens naartoe geweest), verlofdagen, enzoverder. En met statistische analyse op basis van terugkerende groottes verschillen, het aantal en de individuele verbruiken achterhalen van je apparaten, en een idee over welke apparaten dat zijn.
Bvb, iemand met een wietplantage op zijn zolder, verlicht (en verwarmd?) door gloeilampen, vroeger ontdekten ze die soms als ze vanuit hun heli over het besneeuwd landschap ergens een dak zonder sneeuw zagen.
Met deze spionagemeter hebben ze daarvoor geen heli en geen sneeuw meer nodig. Ze kunnen met een databasequery alle verdachte locaties in 't land op hun schermke oplijsten.
En met nazi's aan het roer, die wietplantage kan elk ander criterium tot vervolging worden he.
Net zo dat vanop afstand onderbreken.
Stel eens je woont in een straat met slimme meters. De gegevens van alle straatbewoners in een database. Tik tik tik Joodse afkomst. Huisnummers. Tik tik tik allemaal gericht zonder elektriek terwijl de blauw-ogige braaf in de pas marsjerende Ariers op de andere nummers naar Wagner kunnen blijven luisteren.
Ja, DAT is wat die slimme meter, MOGELIJK maakt.
Het HOEFT niet zo, maar het KAN.
En dat oipenlijke brutale, zien we elk jaar meer he. Zie corona "Maatregelen". Zie het wegennet, waar ze vroeger nog mobiliteit sabotage eerder achterbaks bedreven (voorrang van rechts van flut zijstraatjes waaruit dagelijks Joris naar en terug van cafe komt rijden, zebrapaden aan scholen, bochten zonder zicht, ze maakten dat ze een excuus hadden. Maar nu lol, ik heb vorige zomer hier nog foto's gelinkt van een brug over de E40, waarvan ze de helft van het dek de asfalt uitschoten en met aarde en puin vulden, en daarna een rij dode boomstronken erboven. Dat is niet meer achterbaks he, dat is als met de kolf van het gewehr de voordeur open stampen en Raus! brullen.

Die brug:

Dat is toch vrij brutaal hee?
Die "slimme electriciteitsmeter", heeft ook die graad van brutaliteit.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpeg vlcsnap-2022-07-29-20h44m46s524.jpeg‎ (311,2 KB, 768x gelezen)
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 12 februari 2023 om 10:42.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2023, 12:30   #531
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar ze hebben je WEL liggen, want ze hebben nu een camera in je huis, waar ze méér zien dan of er al dan niet een olifant is.
Kijk, als je iets gebruikt, dan is het uiteraard zo dat de leverancier die het levert, in principe kan zien wanneer je het gebruikt. Dat mijn melkboer weet wanneer ik 2 flessen melk neem, dan wel 1, is niet iets dat ik kan beletten.

Als dusdanig, dat de elektriciteitsverdeler precies zou weten hoeveel stroom ik exact wanneer uit zijn installatie haal, is iets dat ik niet kan beletten he. Als je die gegevens niet wil vrijgeven, dan moet je maar geen stroom gebruiken van een elektriciteitsleverancier. Als je niet wil dat de melkboer weet hoeveel melk je drinkt per dag, dan moet je geen melk kopen bij die melkboer he. Dan moet je je eigen koe hebben.

Het spreekt toch nogal vanzelf dat een handelaar die U iets verkoopt, precies weet wat hij U wanneer verkocht heeft. Dat die dat tot nu toe niet bijhield, is zijn affaire, maar ik vind het toch nogal normaal dat een winkelier zou noteren exact wanneer hij U ziet binnenkomen in zijn winkel, voor welke producten je halt hield, wat je bekeek, en dergelijke meer, en zeker, wat je wanneer kocht.

Als je dat niet wil moet je daar niet binnengaan, niewaar. Dat is trouwens toch ook zo als er iemand bij U thuis binnenkomt: die hou je ook in 't oog, daarvan zie je ook wat die wanneer doet, wat hij bekijkt. Dat is niet anders he.

Als je (al dan niet commerciele) interactie met anderen hebt, dan is het evident dat alle informatie van die interactie door die andere kan geregistreerd en opgeslagen worden. Dat is eigen aan een interactie.
Oud 12 februari 2023, 12:32   #532
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uit een kwh trend met resolutie van MINSTENS een kwartier, dus MAXIMUM 15 minuten tussen een registratie, en MOGELIJKHEID zelfs milliseconden, daaruit kunnen ze al zeker afleiden wanneer er iemand thuis komt, hoeland ie aanwezig is, zijn werkuren, uitzonderingen daarop (overuren of ergens naartoe geweest), verlofdagen, enzoverder. En met statistische analyse op basis van terugkerende groottes verschillen, het aantal en de individuele verbruiken achterhalen van je apparaten, en een idee over welke apparaten dat zijn.
Welja dat is zo met elke commerciele interactie: de andere weet precies wat je wanneer vroeg, en wat je wanneer kocht. En daaruit kan uiteraard vanalles afgeleid worden. Als je dat niet wil, moet je het zonder die commerciele interactie doen he.
Oud 12 februari 2023, 12:50   #533
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een piek van 10 KW neem ik aan, niet 10 KWHr, want anders zit ge boven uw 2 KWHr he, maar een die maar een paar minuten duurt.

Het is maar heel zelden dat je ZINVOL gedurende een minuut of zo 10 KW gebruikt als je per kwartier-gemiddelde beneden de 2.5 KW wil zitten.

Kortom, uw schakelaar zal uw piek inderdaad afschakelen, want het wil zeggen dat je POTENTIEEL iets onnozels aan het doen bent.
Ik ga effe iets lassen.
Ik ga effe met mijne combiné werken, duurt meestal maar 3 of 4 minuten.

Ondertussen gaat het gewoon verbruik verder.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2023, 12:53   #534
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Peanuts dus, zo een vergelijkbare benzinewagen betaald alvast 1200 € wegentaks per jaar.

En welke BEV heeft eigenlijk een 20 kW (AC)laadbox thuis nodig?
Of anders gezegd noem me 5 BEV die een interne lader/omvormer hebben die 20 kW kan trekken. De zwaarste Tesla kan 17 kW aan.

Bij de zwaarste BMW iX M60 (bruto 111,5 kWh batterij) is een interne 22 kW lader zelfs een optie, standaard is 11 kW.

Een laadpunt 3 faze 16 A is 11 kW.
9 uur bijladen = 99 kWh rekenkundig bijladen, dus 90 kWh erbij met 10% laadverlies.

Dat is 5% tot 95% effectief erbij voor een 100 kWh batterijpack. En dat zijn meestal BEV die +120k kosten, wat is voor die mensen 1k in jaar?

En die halen meestal 500-600 km rijbereik, en kunnen veel sneller een groot deel onderweg snelladen, op 10 minuten laden die pakweg 200 km erbij. Waar ze thuis 4-5 uur voor nodig hebben.

Eigenlijk hebben die zelfs al genoeg aan een 7,4 kW laadbox thuis, tenzij ze niet openbaar willen snelladen, dan nemen ze 11 kW.
Alsof die gratis taks van nen elentrike wagen:
  • rechtvaardig is
  • blijft duren
Oud 12 februari 2023, 12:58   #535
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En op Valentijntjesdag willen de vakbonden hun leden weeral nen extra dag verlof geven.

Wanneer gaan ze die bonden eens een halt toeroepen en verantwoordelijk stellen voor de schade die ze aanrichten voor onze economie?
Oud 12 februari 2023, 13:25   #536
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk, als je iets gebruikt, dan is het uiteraard zo dat de leverancier die het levert, in principe kan zien wanneer je het gebruikt. Dat mijn melkboer weet wanneer ik 2 flessen melk neem, dan wel 1, is niet iets dat ik kan beletten.

Als dusdanig, dat de elektriciteitsverdeler precies zou weten hoeveel stroom ik exact wanneer uit zijn installatie haal, is iets dat ik niet kan beletten he. Als je die gegevens niet wil vrijgeven, dan moet je maar geen stroom gebruiken van een elektriciteitsleverancier. Als je niet wil dat de melkboer weet hoeveel melk je drinkt per dag, dan moet je geen melk kopen bij die melkboer he. Dan moet je je eigen koe hebben.
Wat een gelul, zeg.
Geen enkele leverancier kan weten of boeit het wanneer je zijn produkt gebruikt, hij wil enkel verkopen en dat gij het koopt.
Ik weet niet waar jij je melk haalt maar de melkboer bestaat al 20 jaar niet meer en je hoeft helemaal geen eigen koe te hebben voor melk die je in elke supermarkt kunt kopen.

De elektriciteitsleverancier kan en hoeft ook helemaal niet te weten wanneer er stroom uit zijn installatie gehaald wordt, hij mag zelfs niet weten wanneer wij onze onderbroeken wassen want daar heeft ie geen zaken mee.
Zijn PLICHT is het om ervoor te zorgen dat er elektriciteit beschikbaar is om te verbruiken en de klant betaalt in ruil datgene dat hij verbruikt.
Dát is de rechtsgeldige overeenkomst die getekend wordt door beide partijen!
En eenmaal per jaar worden de gegevens doorgegeven om het verbruik te kunnen vérrekenen want de klant heeft al op voorhand betaald met voorschotbedragen vóór hij verbruikte (als de klant dat wil want anders wordt het verbruik geschat!)
Citaat:
Het spreekt toch nogal vanzelf dat een handelaar die U iets verkoopt, precies weet wat hij U wanneer verkocht heeft. Dat die dat tot nu toe niet bijhield, is zijn affaire, maar ik vind het toch nogal normaal dat een winkelier zou noteren exact wanneer hij U ziet binnenkomen in zijn winkel, voor welke producten je halt hield, wat je bekeek, en dergelijke meer, en zeker, wat je wanneer kocht.
Jawadde....ben je zeker dat jij in Frankrijk en niet in china of n-korea woont?
Al ooit gehoord over GDPR? Consumentenbescherming? Recht op privacy?
Als gij denkt dat een winkelier mag bijhouden wanneer elke klant binnenkomt, voor welke producten iedereen halt hield, wat elke klant bekeek, en dergelijke meer, en zeker, wat iedere klant wanneer kocht - dan dwaal je.
Behalve dat winkeliers wel wat anders te doen hebben dan zich bezig te houden met hun klanten te bespioneren en een hele boekhouding bij te houden over wie wat en wanneer koopt, is het verzamelen en opslaan van zulke privé gegevens wettelijk niet toegestaan zonder toestemming.
(Toestemming dient te worden gegeven door middel van een duidelijke actieve handeling, bijvoorbeeld een schriftelijke verklaring, ....of een mondelinge verklaring, waaruit blijkt dat de betrokkene vrijelijk, specifiek, geïnformeerd en ondubbelzinnig met de verwerking van zijn persoonsgegevens instemt...)
Nu gij.
Citaat:
Als je dat niet wil moet je daar niet binnengaan, niewaar. Dat is trouwens toch ook zo als er iemand bij U thuis binnenkomt: die hou je ook in 't oog, daarvan zie je ook wat die wanneer doet, wat hij bekijkt. Dat is niet anders he.
Iemand die ik in het oog moet houden als ie binnenkomt in mijn huis, die komt er niet in.
Citaat:
Als je (al dan niet commerciele) interactie met anderen hebt, dan is het evident dat alle informatie van die interactie door die andere kan geregistreerd en opgeslagen worden. Dat is eigen aan een interactie.
NEEN.
https://eur-lex.europa.eu/legal-cont...X%3A32016R0679
Oud 12 februari 2023, 13:42   #537
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik ga effe iets lassen.
Ik ga effe met mijne combiné werken, duurt meestal maar 3 of 4 minuten.

Ondertussen gaat het gewoon verbruik verder.
Dat soort dingen, die eerder zeldzaam zijn voor huishoudelijk gebruik, zijn inderdaad het soort uitzonderingen van een heel kort durend hoog verbruik. Veruit de meeste "echt huishoudelijke" dingen hebben dat niet.
Oud 12 februari 2023, 14:03   #538
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Wat een gelul, zeg.
Geen enkele leverancier kan weten of boeit het wanneer je zijn produkt gebruikt, hij wil enkel verkopen en dat gij het koopt.
Ik weet niet waar jij je melk haalt maar de melkboer bestaat al 20 jaar niet meer en je hoeft helemaal geen eigen koe te hebben voor melk die je in elke supermarkt kunt kopen.

De elektriciteitsleverancier kan en hoeft ook helemaal niet te weten wanneer er stroom uit zijn installatie gehaald wordt, hij mag zelfs niet weten wanneer wij onze onderbroeken wassen want daar heeft ie geen zaken mee.
Zijn PLICHT is het om ervoor te zorgen dat er elektriciteit beschikbaar is om te verbruiken en de klant betaalt in ruil datgene dat hij verbruikt.
En eenmaal per jaar worden de gegevens doorgegeven om het verbruik te kunnen vérrekenen want de klant heeft al op voorhand betaald met voorschotbedragen vóór hij verbruikte (als de klant dat wil want anders wordt het verbruik geschat!)

Als gij denkt dat een winkelier mag bijhouden wanneer elke klant binnenkomt, voor welke producten iedereen halt hield, wat elke klant bekeek, en dergelijke meer, en zeker, wat iedere klant wanneer kocht - dan dwaal je.
Behalve dat winkeliers wel wat anders te doen hebben dan zich bezig te houden met hun klanten te bespioneren en een hele boekhouding bij te houden over wie wat en wanneer koopt, is het verzamelen en opslaan van zulke privé gegevens wettelijk niet toegestaan zonder toestemming.
(Toestemming dient te worden gegeven door middel van een duidelijke actieve handeling, bijvoorbeeld een schriftelijke verklaring, ....of een mondelinge verklaring, waaruit blijkt dat de betrokkene vrijelijk, specifiek, geïnformeerd en ondubbelzinnig met de verwerking van zijn persoonsgegevens instemt...)
Nu gij.

Iemand die ik in het oog moet houden als ie binnenkomt in mijn huis, die komt er niet in.

NEEN.
Hier bestaat de melkboer nog wel en heeft ie veel klanten.
Oud 12 februari 2023, 14:04   #539
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Wat een gelul, zeg.

Nu gij.

NEEN.
Dat moet ie net wel weten
Oud 12 februari 2023, 15:21   #540
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Hier bestaat de melkboer nog wel en heeft ie veel klanten.
Fijn voor u.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be