![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#522 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#523 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://serendip.brynmawr.edu/bb/neur...web1/Rana.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#524 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#525 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#526 |
Minister-President
|
![]() De Paus??? Wie hecht er nu nog belang aan de woorden van de Paus??? Waarom zouden de Kerken leeglopen de dag van vandaag? Tja tegen homo's, tegen anticonceptie, tegen euthanasie, tegen abortus... maar blijkbaar niet tegen priesters die in onkuise affaires betrokken zijn. En het Kerkelijk huwelijk, wat stelt dat nog voor, véél show, héél véél show. Weet daarom nog niet of ik dat ooit ga doen (zal dan wel via Rent A Priest zijn, iets dat eigenlijk wel mag gezien worden)!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#527 |
Minister-President
|
![]() Tja maar niet zomaar en dat betekent dat hier dan zo ie zo het Vlaams Blok aan de macht zou moeten komen want verder hebben alle Vlaamse partijen voorgestemd en in de Walen had het ook een meerderheid. Tja, als je zo zou te werk gaan, kan je alle wetten ongedaan maken. Trouwens ik wacht nog altijd op de desbetreffende bewijzen en herinnering (wat je in oktober 2002 zei).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#528 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat de Kerken verdedigen zijn eeuwige waarheden die van alle tijden zijn. Of om het met de spreuk van de karthuizers te zeggen: "Stat crux dum volvitur orbis". Wie met de wereld meegaat, is gedoemd om met die wereld ook ten onder te gaan. De meeste Kerken tonen zich verstandiger en houden zich bij de eeuwige waarden. Gelukkig maar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#529 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tegelijk wijst hij op de gevaren van dergelijk onderzoek, zoals ik hier eerder ook al eens aangehaald heb.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#530 |
Minister-President
|
![]() En als je Christen bent, ben je daarvoor meteen tegen het homohuwelijk. Ik dacht het niet me dunkt. Net zoals bij hetero's heb je ook Christelijke homo's... MAar je kan er niet van onderuit de Kerken lopen leeg, LETTERLIJK! Waarom worden in vélé parochies de vieringen dan verminderd, afgeschaft etc. Waarom worden er steeds minder priesters gewijdt?? De Kerk moet dringend hervormd worden! En zich meer toeleggen op de hedendaagse zaken die de mensen bezighouden!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#531 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kerken lopen leeg door de halfslachtigheid van haar priesters, door het ongeloof en de schrikwekkende progressiviteit van sommige geestelijke bedienaren. Daar waar priesters consequent en de waarheid getrouw handelen komen er veel gelovigen. In Frankrijk bijvoorbeeld heeft men aan de Sorbonne eens een studie gemaakt over het kerkbezoek waaruit bleek dat, als de huidige tendens zich doorzet, meer dan 60% van de Franse gelovigen naar de conservatieve parochies zal gaan (er werd meer bepaald verwezen naar de miscentra van de St.-Pius X en St.-Petrus Broederschappen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#532 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#533 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#534 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ooit al eens gezien hoeveel gelovigen er in die Antwerpse kerk zitten die door de conservatieve priesterbeweging St.-Pius X wordt bediend? Ik wel. Enige tijd geleden ben ik er op een zondag even binnengelopen en tot mijn verbazing zag ik een volle kerk en al die jeugd (ik was een beetje laat en kon ternauwernood nog een plaatsje innemen). Ook toen ik jaren geleden in het zuiden van Frankrijk was stootte ik tijdens een autorit op de abdij Le Barroux, een conservatieve abdij. Wat bleek? De gemiddelede leeftijd was er dertig jaar. De Kerk heeft zich altijd met hedendaagse dingen bezig gehouden, maar heeft zich altijd verre van gehouden om met de wereldse dingen mee te laten. Wat in de wereld is, vergaat als stof. De Kerk toont zich veel wijzer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#535 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het van jou en je consoorten afhing, werd de klok inderdaad teruggedraaid, tot in de middeleeuwen zelfs. Gelukkig hangt het niet van jou af, en zal het dat ook nooit doen...
||
![]() |
![]() |
![]() |
#536 |
Minister-President
|
![]() Tja dat is waar er zijn kerken waar mensen terug naar toegaan maar dan meestal met priester die vooruitstrevend zijn en meestal ook nog jong zijn, maar jonge priesters, kom je ook niet véél meer tegen. Daarmee heb je nog steeds niet aangetoond dat homofilie pervers zou zijn etc... en die herinnering ,... , nog van plan iets daar op te zeggen of ga je mij blijven ontwijken zoals het een Blokker past, ... zeg dat gewoon dat er geen bewijzen zijn en dat ik gelijk had qua dat huwelijk...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#537 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#538 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#539 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.nidi.nl/public/demos/dm00011.html
||
![]() |
![]() |
![]() |
#540 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |