Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juni 2005, 16:58   #521
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
De overgrote meerderheid van de Christenen gelooft niet dat Jezus een verzonnen personage is. Het gaat hun ook niet om ''de boodschap'', maar om God en Jezus.
Lees eens goed : er staat dat bijna geen christen meer geloof hecht aan de "wonderen" van Jezus.

Over zijn persoon staat enkel dat die ter discussie gesteld is. Het kan dat hij bestaan heeft maar het kan ook van niet. Het historisch onderzoek daarrond is volop gaande en wijst nog niet in een definitieve richting. Maar dat is een discussie waar misschien 1 op de 100 mensen in geïnteresseerd is. De rest kan het geen reet schelen of Jezus nu bestaan heeft of niet.

En voor de boodschap van het christendom waar zelfs nog maar een kleine minderheid van wakker ligt, maakt d�*t zelfs totaal niks uit.

Als Jezus al bestaan heeft, dan heeft hij zijn ideeën immers gejat van Rabbi Hillel.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2005, 17:02   #522
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Lees eens goed : er staat dat bijna geen christen meer geloof hecht aan de "wonderen" van Jezus.
Ik heb juist het idee dat het wel zo is. Maar jij stelde het, dus beargumenteer het maar.

Citaat:
Over zijn persoon staat enkel dat die ter discussie gesteld is. Het kan dat hij bestaan heeft maar het kan ook van niet. Het historisch onderzoek daarrond is volop gaande en wijst nog niet in een definitieve richting. Maar dat is een discussie waar misschien 1 op de 100 mensen in geïnteresseerd is. De rest kan het geen reet schelen of Jezus nu bestaan heeft of niet.
Als de overgrote meerderheid in Jezus gelooft, dan kan het volgens mij hen wel een reet schelen of hij er wel of niet is geweest.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2005, 17:06   #523
Wreker
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
De overgrote meerderheid van de Christenen gelooft niet dat Jezus een verzonnen personage is. Het gaat hun ook niet om ''de boodschap'', maar om God en Jezus.
Zulke opmerkingen bewijzen dat je zo goed als niks van het christendom snapt.

Zowat alle teksten van de christenen hebben een andere betekenis dan degene die er letterlijk staat. In de evangelies staan dingen als "Ik ben de weg de waarheid en het leven". Dat wil dan zeggen dat je eigenlijk zelf Jezus moet worden.

Maar het is niet erg dat je het niet snapt, volgens de teksten van het Evangelie begrepen Jezus' leerlingen hem ook niet.

Oud 19 juni 2005, 17:09   #524
Wreker
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik heb juist het idee dat het wel zo is. Maar jij stelde het, dus beargumenteer het maar.

Als de overgrote meerderheid in Jezus gelooft, dan kan het volgens mij hen wel een reet schelen of hij er wel of niet is geweest.
Nogmaals welke overgrote meerderheid? Het is een steeds kleinere minderheid die zondags nog naar de kerken loopt om er naar de pastoor te gaan luisteren en en er gebedjes te prevelen.

De rest zijn mensen die een gans scala bevolken gaande van twijfel tot volledig atheisme, maar die daarom de "christelijke waarden" daarom niet weggooien.

Net zoals het christendom in Europa de oude goden verdrong, zo verdringt nu een algemene geestelijk verlichte zelfemancipatie het oude christendom. Slechts een verder geëvolueerde meer universele vorm van spiritualiteit maakt nog een kans tot overleven.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Wreker on 19-06-2005 at 18:13
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Nogmaals welke overgrote meerderheid? Het is een steeds kleinere minderheid die zondags nog naar de kerken loopt om er naar de pastoor te gaan luisteren en en er gebedjes te prevelen.

De rest zijn mensen die een gans scala bevolken gaande van twijfel tot volledig atheisme, maar die daarom de "christelijke waarden" daarom niet weggooien.

Net zoals het christendom in Europa de oude goden verdrong, zo verdringt nu een algemene geestelijk verlichte zelfemancipatie het oude christendom. Slechts een verder geëvolueerde meer universele vorm van spiritualiteit maakt nog een kans tot overleven.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

De rest zijn mensen die een gans scala bevolken gaande van twijfel tot volledig atheisme, maar die daarom de "christelijke waarden" daarom niet weggooien.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Wreker : 19 juni 2005 om 17:13.
Oud 19 juni 2005, 18:02   #525
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
In Italië stromen de kerken vol als iemand langskomt.
In Oost-Europa, Latijns-Amerika, Amerika en Christeljk-Afrika zijn mensen ook ''echt'' gelovig.
De meerderheid van de Christenen leeft buiten West-Europa.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by sinan123 on 19-06-2005 at 19:02
Reason:

Citaat:
In Oost-Europa, Latijns-Amerika, Amerika en Christeljk-Afrika zijn mensen ook ''echt'' gelovig.
De meerderheid van de Christenen leeft buiten West-Europa.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
De meerderheid van de Christenen leeft niet in West-Europa.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door sinan123 : 19 juni 2005 om 18:02.
Oud 19 juni 2005, 19:20   #526
phoebe
Parlementsvoorzitter

phoebe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
No comment.
this is the first, boven hetkapje aan het geraken?

phoebe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2005, 19:41   #527
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Een wat is het verschil tussen de god van de christenen een de god van de moslims ??
Waarschijnlijk niks, maar de ene god heeft wel de Franse revolutie Megemaakt en de andere is blijven trappelen bij zijn onstaan,

dat is de boodschappers van deze beide goden.

Oud 19 juni 2005, 19:57   #528
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Meneertje wilt een lesje over filosofie i.p.v textfragmenten , Wat denk je dat ik op voorhand heb ?, De islaam is niet gebaseerd op filosofie zoals velen denken maar op gezegden van de profeet een de woord van de schepper , Een dit word door gegeven van generatie tot generatie zonder één enkel afwijking of verandering.
dus ook zonder evolutie, en daar straks zei je nog dat je het in de tijdscontex moest zien, wat is het nu

Oud 19 juni 2005, 20:10   #529
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Er zijn talloze misdaden van katholieken tegen de mensheid, er zijn talloze internetsites met citaten uit de bijbel (ook N.T.), maar ik heb geen zin om die dingen te posten(ik hou namelijk niet van haatzaaien).
Citaat:
Er zijn talloze misdaden van katolieken tegen de mensheid
akkoord, maar daar zijn dan ook officieele excuses voor gekomen van Paus Johannes Paulus II in 2002, voor de misdaaden die de christenen kruisvaders hebben gepleegd een millenium terug,
Het is voorals nog altijd wachten op een Excuus uit de islamwereld, aangaande hun misdaden, en ik denk dat we daar lang op kunnen wachten aangezien excuseren een daad van zwakte is.
Islam = onderwerping of kop eraf

Oud 19 juni 2005, 20:29   #530
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linda
Hi, hi, hi, Ik vind het altijd zo grappig dat mensen denken dat ik moslim zou zijn, omdat ik op een beschaafde wijze met de islam en moslims omga.

Neen, ik ben geen moslim.
Ik vind dat je als moslim geboren moet zijn om jezelf moslim te noemen. Ik vind ook dat veel van die zogenaamde bekeerlingen die zich dan bezighouden met allerlei niet terzake doende details en tradities betreffende de islam, geen echte moslims zijn.

Wat ik wel doe is vergelijkend wetenschappelijk onderzoek van religies en culturen.

Iets anders. Je zou best wel eens wat respect mogen opbrengen voor onze premier en voor Elio Di Rupo. Beide heren geven dit land enorm veel. Een beetje dankbaarheid zou gepast zijn.
Citaat:
iets anders. je zou beter eens wat respect mogen opbrengen voor onze premier en voor Elio Di Ruppo. beide heren geven dit land enorm veel
niet dat het tot het topic hoort, maar ik zou niet weten waarom ik moet respect opbrengen voor iemand als een Verhofstad, die logica ontgaat mij even, doet veel goed voor ons land, tja als je blunderen een goed iets noemt
zelfde voor die waalse dictator, ik hoef geen respect te hebben voor iemand die geen respect heeft voor de Vlaming en de Vlaamse eisen. Vlaanderen onafhanklijk

Oud 19 juni 2005, 20:55   #531
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Vraag: is het % analfabeten in moslimlanden bij vrouwen merkelijk hoger dan bij mannen?
En, zo ja, weet je over welke landen het gaat?

(Geldt dat bijvoorbeeld voor landen als Turkije, Maleisië, Indonesië, Pakistan?)
In zowat alle landen van de wereld liggen de alfabetisatie graad en het opleidingsniveau bij man en vrouw praktisch gelijk van Brazilië tot in Japan. Alleen in de moslimlanden blijft het verschil tussen man en vrouw hemelsbreed.

- in Turkije (een kandidaat voor de EU) kan 1/4 van de damens lezen noch schrijven, terwijl praktisch alle mannen dat wel leerden.

- in Albanië blijft een kwart van de vrouwen analfabeet (het is een Europees land maar wordt bestuurd door moslims)

- In Marokko en Pakistan zijn 2 op de 3 vrouwen ongeletterd, bij de mannen licht dat precies omgekeerd.
Het is werkelijk opvallend dat onderontwikkelde landen als Congo en Oeganda met 50 tot 60% hogere score's halen voor vat betrefd de alfabetisering van vrouwen, dan Moslim staten als Marokko en Pakistan. Dat zijn nogthans landen dieiets welvarender zijn dan de vernoemde Centraal - Afrikaanse landen. Gebrek aan financiele middelen of voldoende economische onderbouw kan dus geen verklaring vormen.

Oud 19 juni 2005, 21:11   #532
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TC
Ben je zeker dat je niet mannen in het algemeen bedoeld i.p.v. "gasten tegengekomen" ?

Je begint het steeds moeilijker te krijgen om je feministische trekjes te onderdrukken moet ik zeggen.
Citaat:
je begint het steeds moeilijker te krijgen om je femininistische te onderdrukken moet ik zeggen
Hey er is niet mis met feminisme he, een beetje zelfbewust zijn mag wel Gril Power

Oud 19 juni 2005, 21:19   #533
Wreker
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
De meerderheid van de Christenen leeft buiten West-Europa.
Het komt er niet op aan te zien wat de meerderheid doet, maar te kijken naar wat de trendsetters doen. En de trendsetters zitten in West-Europa. De rest volgt vroeger of later wel.

In Europa heeft men van de boom van kennis en wijsheid geproefd en er is geen omkeren meer aan.

En vertel eens wat meer over dat "langskomen". Ik heb geen idee wat dat zou kunnen betekenen. Bij ons komt er maar eens in de honderd jaar iemand langs, de paus dan, en dan zit alles ook vol.
Oud 19 juni 2005, 21:21   #534
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linda
Amaai, nu al 18. Er komen er nog ieder jaar bij. 18 dat is wel een verdubbeling in vergelijking met vorig jaar.

De Arabische samenleving was een harde samenleving. Een vrouw had alleen geen kans om te overleven. Er was geen sociale zekerheid, geen dop, of OCMW. De man fungeerde daar voor dop en OCMW. Omdat er weinig mannen waren, vanwege de gesneuvelden in de verscheidene veldslagen, moesten de mannen wel meerdere vrouwen onder hun bescherming nemen. Het ging om beschermen en onderhouden, en seks kwam er niet noodzakelijk aan te pas. De profeet heeft zeker nooit met al de vrouwen die hij onder zijn hoede had seks gehad. Denkers sublimeren een groot deel van hun seksuele energie.
en hoe past u juist die redenering toe op de veelwijverij van vandaag?

Oud 19 juni 2005, 21:31   #535
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer
Islam is dan geen theologische en/of esoterische godsdienst maar een boodschap van de Profeet volgens u.
Met alle respect, maar van welke godsdienst was de Profeet dan de Profeet?
Ik kan me best voorstellen dat de Islam een prachtige godsdienst is, maar indien er zoiets was als het Vaticaan van waaruit men richtlijnen gaf, zou de verkeerde interpretatie door sommigen van deze godsdienst en aldus het extremisme sterk afnemen.
En zou de bevolking in de veroverde landen ook geruster zijn (minder onozele doodstraffen en lynchpartijen)

Stop the madness....Now

Oud 19 juni 2005, 21:45   #536
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Het komt er niet op aan te zien wat de meerderheid doet, maar te kijken naar wat de trendsetters doen. En de trendsetters zitten in West-Europa. De rest volgt vroeger of later wel.
Dat weet je niet, net beweerde je nog heel wat anders. Je ongelijk toegeven zou hier op zijn plaats zijn.
Oud 19 juni 2005, 21:47   #537
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cosmo
In Cairo is er toch een soort theologische faculteit van waaruit de te volgen richtlijnen komen etc. etc.
De moslims op dit forum zullen die wel kennen.
niet enkel in kaïro, ook in Teheran, kan men naar toe gaan om de shari'a te bestuderen

Oud 19 juni 2005, 21:57   #538
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Blablabla dot blablablabla coma blablablabla dot ander alinea blablablabla dot eff rusten amaai mijn vingers ( zegt smiley ) een blablalalalalalalalalalalaaaaaaaaaaaaaaaaa steek je haatwortel in je neus een oren.
waar blijft u kritiche noot, gelooft u dan klakkeloos wat een man zegt

Oud 19 juni 2005, 22:56   #539
Wreker
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dat weet je niet, net beweerde je nog heel wat anders. Je ongelijk toegeven zou hier op zijn plaats zijn.
We zijn hier serieus off topic bezig. Stof voor een ander topic. Start maar op als je er zin in hebt.

Terug maar naar wat er nu eventueel zo goed is aan de islam. Wat is de eventuele boodschap van de islam?

Wel?
Oud 19 juni 2005, 23:45   #540
HB
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door phoebe
akkoord, maar daar zijn dan ook officieele excuses voor gekomen van Paus Johannes Paulus II in 2002, voor de misdaaden die de christenen kruisvaders hebben gepleegd een millenium terug,
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door phoebe
Het is voorals nog altijd wachten op een Excuus uit de islamwereld, aangaande hun misdaden, en ik denk dat we daar lang op kunnen wachten aangezien excuseren een daad van zwakte is. Islam = onderwerping of kop eraf

De Paus heeft een verontschuldiging aangeboden aan de Joden, en dat is mijns inziens terecht, want de Joden waren een slachtoffer van de kruistochten, terwijl zij helemaal niets vijandelijks hadden gedaan. Een schande dat ze toch slachtoffer zijn geworden. Wel moet ik benadrukken dat er evengoed een middeleeuwse Paus is geweest die benadrukte dat de Joden niet doelwit mochten worden van de kruistochten; helaas werd dit verbod negeert door verscheidene kruisvaarders.

Maargoed, het Vaticaan of het Vrije Westen hoort nooit en te nimmer een verontschuldiging voor de kruistochten aan de mohammedaanse wereld aan te bieden, omdat de kruistochten een louter verdedigend antwoord was op vele eeuwen van jihad. Het zijn dus mohammedaanse leiders die het Vrije Westen wel eens mogen verontschuldigingen voor de misdaden van hun voorgangers. Ze zouden dit zijdelings kunnen doen door de jihad-ideologie te verwerpen, zodat ze niet gezichtsverlies hoeven te leiden.
HB is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be