![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het gaat om zeer specifieke verschillen in de hersenen, niet om de grove structuur. De grove structuur van de hersenen, rhomben-, mesen- en prosencephalon, is al aangetoond bij fossielen van zo'n 500 miljoen jaar oud. Vanaf dan zijn ze gestaag ontwikkeld. Bij zoogdieren wat meer als bij andere. Bij Lucy zullen de groothersenen wel meer zijn ontwikkeld, anders was het inderdaad geen hominide. Maar het gaat om heel specifieke hersendelen.
![]() |
![]() |
![]() |
#522 | ||||||
Parlementslid
|
![]() Aan Firestone
Even iets rechtzetten wat je blijkbaar ontgaat. Piri Reis maakte tientallen kaarten die hij allen beschreef in zijn Bahriye. De meeste gaan over de Middellandse- en Rode zee. Twee hiervan interesseren ons want het zijn wereldkaarten. Jawel twee, waar jij het haalt om steeds te spreken over de kaart van Piri Reis is mij een raadsel. Eerste aanwijzing dat je blijkbaar niets over de werken van Arlington Mallery hebt gelezen.Tweede opmerking het zijn geen moderne kaarten genre Mercatorprojecties. Het zijn portolanen bestemd voor de zeevaart. (Piri Reis was een Ottomaanse admiraal, held voor de zijnen, piraat voor de Europeanen) Portolanen geven informatie over de kustlijnen, havens, riviermondingen en landkenmerken, het binnenland was van minder belang. Lengte- en breedtegraden komen er niet op voor, wel kompasrozen en loxodromen, elkaar snijdende lijnen vanuit een kompasroos aan de hand waarvan men een koers kon bepalen. Citaat:
Hallo Firestone: arbitraire aannames, herinterpreteren. Tweede aanwijzing dat je blijkbaar niets over de werken van Arlington Mallery hebt gelezen. Firestone ge vraagt altijd (terecht) aan believers om hun stellingen te bewijzen. Welnu voor éénmaal ben ik een believer en zal ik een tweetal bewijzen aanbrengen. 1) Antartica: Ene Peterman maakte in 1954 een kaart waarop Queen Maud Land stond. Mallery vergeleek die kaart met die van Piri Reis. Op een bepaalde plaats vermelde de kaart van Piri Reis twee inhammen, die van Peterman vaste land. De Amerikanen voerden er sismische peilingen. Piri Reis had gelijk en Peterman mocht zijn kaart verbeteren. 2) Groenland: Nadat Mallery zijn kaarten had getekend trokken er Franse poolexpedities naar dat land. Met de modernste middelen werden de contouren van het vasteland opgemeten. Paul-Emile Victor stelde vast dat de verkregen gegevens overeenstemmen met die van Mallery. Citaat:
De eenvoudigste verklaring is niet altijd de beste. En de Antartica-hypothese is niet alleen sexier maar ook waarachtiger. Citaat:
Paul-Emile Victor (1907-1995). Leidde 17 expedities in Antartica en 14 in Groenland. Werd directeur van de Franse poolexpedities. En auteur van het artikel waar ik de meeste kennis uitput. Citaat:
Citaat:
Ik herhaal even het citaat van Paul-Emile Victor. "Les vrais scientifiques sont des poètes et des imaginitifs. Sans eux, la science n'existerait pas. Les autres sont des comptables et des épiciers: ils ne découvrent pas. Et d'ailleurs, que la vie serait ennuyeuse sans l'imagination!" Volgens Firestone en Jozef Ostyn is de geschiedenis een vaststaand feit, nergens kan of mag iets in vraag worden gesteld. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#523 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
In zijn jeugd was hij inderdaad diep gelovig. Later werd hij een absoluut atheist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#524 | |
|
![]() Citaat:
Ik neem aan dat hetzelfde ook geldt voor Firestone, maar die is wel vrouw genoeg om zichzelf te verdedigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#525 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach Puud, ik heb de Piri Reis kaarten "met Antarctica" twee jaar geleden gedownload, afgedrukt en MET MIJN EIGEN OGEN onderzocht en vergeleken met de kusten van Zuid-Amerika!
Het klopt perfect, op die ene rotatie na, die verklaard wordt door de dimensies van de kaart. Ik heb ook de gedetailleerde uitleg gelezen van de believers, over hoe ze Antarctica in de kaarten herkennen. En ze moeten wel degelijk een aantal aannames maken. Bijvoorbeeld, waarom gaat de noordelijke kust van Zuid-Amerika over in de kust van Antarctica???? Waarom is de kust van Antarctica niet volledig weergegeven, maar moet men "gaten" veronderstellen???? Dan mogen websites, en voor mijn part de paus en de hoofdrabbijn samen, zeggen dat het Antarctica is, ik ZIE dat het Zuid-Amerika is. Ik geloof graag in mooie verhalen, ik lust ook mysteries, maar als het er niet inzit, dan wil ik het ook weten. Ik laat me door charlatans niets wijsmaken. Niet over 9/11, niet over piramides, niet over pole-shift, enz ... (Voor de duidelijkheid, Puud, charlatans slaat niet op u, hé.)[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 4 augustus 2005 om 16:15. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#526 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#527 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dus niets aan toe te voegen.
![]() |
![]() |
#528 | ||
Minister-President
|
![]() Believers en non believers, ze blijven doorgaan.
Goed hoor. Ik vind het wel spijtig dat ik niet altijd de tijd vind om alles grondig na te lezen. Zou er een goede ziel bereid zijn te vertellen of er op één punt al een doorbraak bereikt is. Met een doorbraak bedoel ik dat een believer toegeeft dat de tegenpartij ergens juist zit of omgekeerd. Als dit gebeurd kan ik er al een beetje zekerder van zijn dat dit wss de dichtst mogelijke benadering van de waarheid is.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door satiper : 4 augustus 2005 om 16:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#529 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#530 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() @ puud:
Ik weet niet waar je al je info vandaan haalt, maar het is teveel nonsens om nog serieus te nemen. 1. Van beide wereldkaarten van Piri Reis is slechts één fragment (!) bewaard gebleven dat nu algemeen bekend staat als "de kaart van Piri Reis". 2. De zogenaamde "kustlijn van Antarctica" komt ook op andere kaarten voor en is feitelijk een weergave van het grote zuidcontinent, dat terug te voeren is op Ptolemaeus en gebaseerd was op het idee dat de aarde een evenwichtige verdeling van land en zee moest kennen om stabiel te blijven. Zie o.a. voor dit en verdere kritieken: The Piri Reis Map of 1513 - Gregory C. McIntosh Athens, Georgia: University of Georgia Press, 2000 ISBN 0 8203 2157 5 Ik citeer trouwens uit een bespreking: "Greg McIntosh komt na deze analyse tot de conclusie dat Piri Reis' kaart in vele opzichten overeenkomt met andere vijftiende- en zestiende-eeuwse kaarten en dat de kenmerken die aanvankelijk als bijzonder of ongewoon beschouwd werden, in feite niet zo bijzonder zijn. Schrijvers als Mallery en Hapgood zijn tot hun conclusies gekomen door een incomplete analyse: zijn hebben Piri Reis' kaart uitsluitend met een moderne kaart vergeleken en niet met contemporaine kaarten. En passant ontzenuwt McIntosh ook nog de theorie dat Piri Reis gebruik gemaakt heeft van een door Columbus na zijn derde reis in 1498 vervaardigde kaart. De weergave van de Antillen op de kaart van Piri Reis toont aan dat dit de vroegste kartering is van dat gebied en dat in Piri Reis' kaart een kaart bewaard is die door of voor Columbus getekend is omstreeks 1495 of 1496. Het is te hopen dat toekomstige schrijvers die Piri Reis' kaart willen gebruiken als bewijs dat de aarde in een ver verleden bezocht is door buitenaardse wezens of andere onorthodoxe theorieën eerst kennis nemen van McIntosh's boek. Dat zal wel ijdele hoop zijn, omdat zulke schrijvers uiterst zorgvuldig zijn in het uitzoeken van hun bronnen: alles wat in tegenspraak is met hun theorie wordt niet gebruikt of wordt, als ze er niet omheen kunnen, gezien als het werk van vooringenomen schrijvers, die niet los willen komen van vastgeroeste theorieën enz." 3. Dat Einstein religieus bleef voor zijn dood is "algemene kennis". Zijn unifying theory was dan ook op niets anders gebaseerd dan op de overtuiging dat de Schepper alles in dergelijke mooie mate had gecreëerd, dat -mits voldoende vernuft- de mens ooit wel de "ultieme orde" zouden kunnen inzien. Van Einstein zijn dan ook beroemde quotes als "God does not play with dice" en "God does not care about our mathematical difficulties. He integrates empirically", als tegenstand voor de wetenschappelijke opkomst van de quantummechanica en in casu het onzekerheidsprincipe van Heidelberg en de chaostheorie.
![]() |
#531 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik heb het enkel over Piri Reis. Ge hebt 100 % gelijk als ge als leek die portolanen bekijkt. Ik spreek van de hedendaagse kaarten die Mallery maakte aan de hand van die portolanen. Wat antwoord je op die twee bewijzen. Mallery Lineman Heyden Victor Walter Nordenskjöld Peterman Charlatans? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#532 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Is toch wel eigenaardig dat er geen enkel punt van overeenstemming gevonden wordt ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#533 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb geen moeite om dingen toe te geven waarin ik verkeerd zou blijken te zijn, maar voor de NWO zijn er teveel bewijzen. Ik heb een tijd geleden al aan mijzelf toegegeven dat ik ook bedrogen was i.v.m 9/11 en al. Je kan geen goed beeld krijgen van de NWO door er weinig over te lezen. Je moet grote hoeveelheden informatie bekijken. En zelf je mening vormen en zien dat het zo is. Zeker geen sites geloven , wel hun feiten bekijken, en dan zul je zien dat deze sites gelijk hebben als ze spreken over de NWO.
![]() |
![]() |
![]() |
#534 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mss is het wel het best om te beginnen met iets dat nog redelijk dicht bij hetgeen algemeen aanvaard wordt te beginnen. Een stelling als dat zwaartekracht niet bestaat is een vb van iets dat nogal ver staat van hetgeen algemeen aanvaard is. Dus graag beginnen met iets minder spectakel mss? Ook geen 75 nieuwe stellingen beginnen als de eerste nog niet deftig uitgepraat is lijkt me geen slecht idee te zijn. 't Zijn maar tips natuurlijk, vrijheid blijheid zoveel als kan ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door satiper : 4 augustus 2005 om 17:22. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#535 | |||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Geef een paar voorbeelden van nonsens Citaat:
Het is juist dat die kaarten niet volledig zijn, maar om dat maar een fragment te noemen is nogal straf Citaat:
Martin Waldseemüller (1507 en 1513) Heinrich Loris Glareanus (1510) (Zéééér merkwaardige kaart) Jan Severs (1514) Lopa Hamer (1519) Onbekende portugees (1520) Sebastien Munster (1550) Citaat:
Hij heeft niet Piri Reis vergeleken met een moderne kaart, zie mijn post. In het artikel wordt daarover natuurlijk veel uitvoeriger gesproken. Ge verlangt toch niet van mij dat ik eerstens een artikel van 20 pagina’s ga vertalen en vervolgens hier neertype. Citaat:
Het is wel zo dat Piri Reis in zijn Bahriye spreekt over Columbus en met een uiterst intigrerende anecdote. (Als ge braaf zijt wil ik die wel eens vertellen.) Citaat:
Citaat:
Lees een biografie of vraag het eens aan Etienne Vermeersch. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#536 | |
|
![]() Citaat:
Een stelling zou bv. kunnen zijn: De V.S. heeft een schaduwregering. Dit lijkt me geen al te uitgebreide stelling waarin in detail kan gaan. Durven de disbelievers de uitdaging aan?
![]() |
![]() |
![]() |
#537 |
|
![]() Wat bedoelt u met een schaduwregering? Definieer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#538 |
Minister-President
|
![]() Van graniet dat in de tijd van of voor de farao's bewerkt werd op een manier die zelfs momenteel nauwelijks haalbaar is herinner ik me ook wel iets.
Het was ooit te zien in een docu op National Geographic of zoiets. Deze eigenaardigheid is hier reeds aan bod gekomen, er werd gesteld dat zulks niet zo verwonderlijk is vermits het effect van water op graniet zelfs tot afslijten van dit graniet kan leiden. Dit verklaart echter niet dat specifieke vormen (vazen ed) uitgesneden? werden. Aan de andere kant is het wel eigenaardig dat een organisatie die bijna opermachtig is en ons constant op een dwaalspoor wil brengen deze zaken toch in prime time op nat. Geo. laat uitzenden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#539 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#540 | |
|
![]() Citaat:
En intussen heeft Jozef Ostyn heeft nog altijd niet geantwoord op mijn vragen over de raadsels van de geschiedenis ...
![]() |
![]() |