Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 oktober 2006, 10:39   #521
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Als we autochtonen en allochtonen niet meer uit elkaar kunnen houden, hoe kun je Vlaams Belangers dan nog langer beschuldigen van discriminatie en racistische opmerkingen tegen deze 'niet herkenbare' allochtonen?
In de roos.
Oud 5 oktober 2006, 10:44   #522
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Als we autochtonen en allochtonen niet meer uit elkaar kunnen houden, hoe kun je Vlaams Belangers dan nog langer beschuldigen van discriminatie en racistische opmerkingen tegen deze 'niet herkenbare' allochtonen?
Wij beschuldigen het Vlaams Belang niet van het feit dat vreemdelingen niet langer onderscheidbaar zijn. Noch van dit niet te zien. Noch van ze niet uit elkaar te kunnen houden.
Het Vlaams Belang creëert een beeld van "de allochtoon" en diaboliseert dat.
Zelf al moesten er geen meer zijn dan zouden ze dat volhouden.
Dit is in het verleden gebeurd met duivelen, met heksen en met kobolden.

Men noemt dat angst aanjagen om de mensen dan verder te kunnen manipuleren. Het is een truc uit de trukendoos van de reclame:
"onzichtbaar vuil!"

Extreem rechts voert altijd propaganda tegen ficties: het grote joods complot! Het rode gevaar! De P.C.'s! De "dark forces of Evil!"

Als je verder nadenkt dan zie je in dat het telkens gaat over een groep die klein is, die weinig macht heeft en die zich niet wil verzetten. Ofwel die gewoon niet bestaat. "De russen komen!" Welke russen??? Zij zijn nu aan het komen, ja, maar niet omdat ze ons willen opeten maar om het vuil werk te doen... Rusland had een typische isolationistische politiek: die gingen dus nooit komen. Gemakkelijk om de mensen daar bang voor te maken...

Indien je enkel de macht om de macht wil, doe je er best aan om geen concrete zaken op te sommen. Dewinter bijvoorbeeld zal nooit zeggen wat hij concreet denkt te doen aan bepaalde politieke topics. Hij houdt zich op de vlakte. Hij gaat enkel de tegenstander diaboliseren, ridiculiseren en nooit een methode, een strategie of een doel van zijn partij duidelijk omschrijven.
Tenzij onbereikbare, vage doelen.
Indien je stelt: "we gaan het heelal proper maken", en je wast een satelliet af, kan je immers nog altijd stellen dat het een begin is. Je kan je altijd eruit praten.
Het splitsen van België is wél een concreet doel: derhalve stelt het VB voor om Brussel dan maar te annexeren. Alleen al door dat te stellen krijg je nooit één andere partij mee aan tafel. Dus is men ingedekt.
Het terugsturen van vreemdelingen: Dit kan niet volgens de internationale wetgeving, en zou trouwens het land in rep en roer zetten. Dus is men ingedekt.
Rechts heeft geen duidelijke ideeën, het heeft enkel duidelijke belangen: die van hun leiders en die van hen die hopen mee te profiteren.
Gelukkig heeft het VB geen stevige financiële basis, geen industriëlen die op hun kar springen zoals dat in Duitsland is gebeurd.
Veel naïeve mensen denken, omdat ze voor hun machtsovername komisch en puberaal over komen dat ze nadien even onschuldig zullen blijven.
Een kind met een pistool is gevaarlijk: met een atoomwapen is het een monster.

In die zin zijn ze (nog) ongevaarlijk.
Een plaatselijke ramp (economische crisis, kernongeval, aanslag,milieuramp) zou echter plots een impuls kunnen geven aan een extremistische partij.

Men mag niet vergeten dat het een plotse ingeving van Milosevic was die enkele jaren later het land in brand heeft gekregen: nationalisme pakt hier...

Laatst gewijzigd door ericferemans : 5 oktober 2006 om 11:04.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 10:48   #523
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Wij beschuldigen het Vlaams Belang niet van het feit dat vreemdelingen niet langer onderscheidbaar zijn. Noch van dit niet te zien. Noch van ze niet uit elkaar te kunnen houden.
Het Vlaams Belang creeërt een beeld van "de allochtoon" en diaboliseert dat.
Dit is in het verleden gebeurd met duivelen, met heksen en met cobolten.

Men noemt dat angst aanjagen om de mensen dan verder te kunnen manipuleren. Het is een truc uit de trucendoos van de reklame:
onzichtbaar vuil!
Om even een collega te parafraseren: in de roos.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 16:35   #524
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Om even een collega te parafraseren: in de roos.
Oud 5 oktober 2006, 16:42   #525
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Het Vlaams Belang creëert een beeldvan "de allochtoon" en diaboliseert dat.
Dit is in het verleden gebeurd met duivelen, met heksen en met kobolden.

Men noemt dat angst aanjagen om de mensen dan verder te kunnen manipuleren. Het is een truc uit de trukendoos van de reclame:
"onzichtbaar vuil!"
Met andere woorden : de steeds groter wordende ghetto-wijken in nagenoeg alle Vlaamse steden waar het straatbeeld veranderd is van een Vlaamse straat naar een moslim-straat zijn door het Vlaams Belang gecreëerde beelden die niet bestaan.
De dagelijkse criminele feiten die (vreemd genoeg) telkens weer gepleegd worden door mensen met Arabische namen, dat is ook gecreëerd door het Vlaams Belang.
...
zo kan ik nog lang verder gaan.

Ik wist niet dat het Vlaams Belang zo'n grote invloed had op vreemdelingen dat ze zoveel wijken en mensen kon overtuigen om er zo bij te lopen en om criminele feiten te plegen.

Om maar één aspect van de aangehaalde problemen te noemen.

De massale aanwezigheid van vreemdelingen met hun specifiek gedrag vergelijken met de verhalen over duivelen, heksen en kobolden getuigt van zeer slechte wil. Tenzij het gaat om èchte blindheid.

Laatst gewijzigd door Antoon : 5 oktober 2006 om 16:43.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 16:53   #526
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Met andere woorden : de steeds groter wordende ghetto-wijken in nagenoeg alle Vlaamse steden waar het straatbeeld veranderd is van een Vlaamse straat naar een moslim-straat zijn door het Vlaams Belang gecreëerde beelden die niet bestaan.

De cités hier in Genk zijn niet groter geworden en zien er ook een stuk beter uit dan pakweg 15 jaar geleden!

Dus, volgens mijn perceptie zijn dit maar waanbeelden gecreëerd door 't vlaams blok, ja.
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 16:57   #527
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
De cités hier in Genk zijn niet groter geworden en zien er ook een stuk beter uit dan pakweg 15 jaar geleden!

Dus, volgens mijn perceptie zijn dit maar waanbeelden gecreëerd door 't vlaams blok, ja.
Idem voor Eisden cite....onveilig voel ik me er niet.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 16:57   #528
willem1940NLD

Standaard

Citaat:

Dan zijn jullie overgeslagen bij de uitdeling/spreiding en dat is discriminatie; natuurlijk weer de schuld van het Vlaams Blok.
Oud 5 oktober 2006, 17:01   #529
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Dan zijn jullie overgeslagen bij de uitdeling/spreiding en dat is discriminatie; natuurlijk weer de schuld van het Vlaams Blok.
Of we zijn niet zo afgunstig op wat anderen hebben/doen, of we kunnen gewoon met mekaar leven, of we haten gewoon minder of...of...of....
Oud 5 oktober 2006, 17:12   #530
luc broes

Standaard

Citaat:
Bkij te vernemen dat het in Genk goed gaat.
Zou dat ook zo zijn in Antwerpen? in Molenbeek? in de Marollen?
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 17:18   #531
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht

Mijn punt is dat het niet OVERAL SLECHT gaat zoals het vlaams blok wil laten uitschijnen. Het patroon klopt dus niet, er zit iets fout in de redenering, snap je.
Hierbij kan ik me alleen maar de vraag stellen: zou het probleem niet ergens anders liggen dan simpelweg bij 'de allochtoon'?

Laatst gewijzigd door KrisKras : 5 oktober 2006 om 17:23.
Oud 5 oktober 2006, 17:25   #532
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Mijn punt is dat het niet OVERAL SLECHT gaat zoals het vlaams blok wil laten uitschijnen. Het patroon klopt dus niet, er zit iets fout in de redenering, snap je.
Hierbij kan ik me alleen maar de vraag stellen: zou het probleem niet ergens anders liggen dan simpelweg bij 'de allochtoon'?
Het zal een kwestie van getallen / aantallen zijn.
Oud 5 oktober 2006, 17:26   #533
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Het zal een kwestie van getallen / aantallen zijn.

Is het dat nie altijd? Met cijfers kun je alles aantonen he.
Oud 5 oktober 2006, 17:30   #534
jules
Staatssecretaris

jules's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
misschien hebben de bewoners in bepaalde wijken domweg de financiële middelen niet om hun woning te verfraaien. Al eens bij stilgestaan ?
jules is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 17:32   #535
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Is het dat nie altijd? Met cijfers kun je alles aantonen he.
Er is nog geen "norm" bepaald voor acceptabele cultuurverontreiniging; ik schat dat 5% ongeveer de gevarengrens is.
Oud 5 oktober 2006, 17:34   #536
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules Bekijk bericht
misschien hebben de bewoners in bepaalde wijken domweg de financiële middelen niet om hun woning te verfraaien. Al eens bij stilgestaan ?
Exact; de instromende bewoners brachten dus het probleem mee.
Oud 5 oktober 2006, 17:42   #537
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Exact; de instromende bewoners brachten dus het probleem mee.
hoezo? Is het niet zo dat ze hier werken, en dat we ondertussen al aan de 3de-4de generatie zitten?
Oud 5 oktober 2006, 17:52   #538
luc broes

Standaard

Citaat:
Naar mijn mening verhogen de spanningen wereldwijd en ook bij ons. Ik meen dat de meeste internationale waarnemers er ook zo over denken.
Of het 'VB dat wil laten uitschijnen' laat ik voor jouw rekening.
Het probleem ligt natuurlijk niet simpelweg bij de 'allochtoon'.
Een grote verantwoordelijkheid ligt bij onze eigen overheid die een ongecontroleerde en massale immigratie toelaat in een dicht bevolkt land. (Men kan zelfs snelbelg worden zonder taalvereiste!!). Zoiets veroorzaakt steeds en overal grote problemen.
Reeds vele jaren waarschuwt het VB voor die problemen die door alle andere partijen ontkend werden. Intussen moeten geleerde professoren wel toegeven dat de multiculturele samenleving niet altijd en verrijking is maar soms zelfs problemen veroorzaakt! Iets wat de simpele man in de straat al lang wist.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 17:54   #539
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

lang leve de multiculturele samenleving !!
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 17:57   #540
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Naar mijn mening verhogen de spanningen wereldwijd en ook bij ons. Ik meen dat de meeste internationale waarnemers er ook zo over denken.
Er gebeurt niet meer of minder dan wat er in de laatste 50 jaar is gebeurd, maar de 'war on terror' en wat gerichte media aandacht laten dit uiteraard uitschijnen, met andere bedoelingen die hier achter liggen, nl, macht!

Citaat:
Of het 'VB dat wil laten uitschijnen' laat ik voor jouw rekening.
Het probleem ligt natuurlijk niet simpelweg bij de 'allochtoon'.
Een grote verantwoordelijkheid ligt bij onze eigen overheid die een ongecontroleerde en massale immigratie toelaat in een dicht bevolkt land. (Men kan zelfs snelbelg worden zonder taalvereiste!!). Zoiets veroorzaakt steeds en overal grote problemen.
Reeds vele jaren waarschuwt het VB voor die problemen die door alle andere partijen ontkend werden. Intussen moeten geleerde professoren wel toegeven dat de multiculturele samenleving niet altijd en verrijking is maar soms zelfs problemen veroorzaakt! Iets wat de simpele man in de straat al lang wist.
Kun je me eens aantonen hoeveel vreemdelingen er de laatste jaren in België zijn toegestroomd? Kan dit ook niet positief zijn, om bv. de vergrijzing op te vangen, wie gaat er anders later werken voor onze pensioenen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be