![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want dan ben je degoutant en vervelend en geeft je het VB geen gelijk. Maar ik ken zelfs gezinnen waar de tiener kinderen de ouders in elkaar timmeren als ze hun zin niet krijgen en de politie enkel tegen deze kinderen kan zeggen dat ze dat niet mogen doen, want dat hun ouders dan pijn hebben. Even ter loops, het gaat wel over blanke Christenen hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#522 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Dit gezin heeft dan toch hulp nodig! Zulke situaties ontstaan niet 'zomaar' hé...
![]() |
![]() |
#523 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#524 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#525 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en deze jongeren houden zich binnen de perken van onze wet, dat is nu juist heel het probleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#526 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En sinds wanneer zegt onze wet dat slaan en verwonden toegestaan is Jantje?
Ben jij ook zo iemand die vindt dat je 's nachts tegen 200km/uur op de autostrade MAG rijden, omdat toch niemand je ziet? Of dat je mag inbreken als je het maar snel genoeg doet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#527 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet de wet eens goed uitpluizen, en vooral de zaken wat bestraffing van minderjarige betreft. Denk dat jij even gaat verschieten hoeweinig mogelijkheden de jeugdrechters nog hebben en denk daarbij dan maar eens aan al de jeugd instellingen die zijn gesloten geworden in de jaren 80 en 90 omdat men vond dat deze niet nodig waren en dat de jeugd zich wel zou gedragen als men er eens goed op kijfde en hen eens goed de les spelde. Echte straffen vond men toen niet meer nodig en er zijn nu blijkbaar nog mensen die dat vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#528 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Excuseer, maar ik geloof dat iedereen die geweld gebruikt en dan vooral tegenover (zwangere) vrouwen een ongeloofelijke nitwit is. Het nog proberen te vergoelijken staat in mijn ogen gelijk met medeplichtigheid. Heeft u eigenlijk dochters? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#529 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo te zien krijgen Jantje's dochter preventief klop opdat ze gewoon niet zwanger zullen geraken?
Ze hebben dat graag zegt Jantje. Zonder klop weten ze niet of het al dan niet aangewezen is om op je 16de zwanger te zijn. Laatst gewijzigd door circe : 11 oktober 2006 om 17:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#530 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En dat doen ze door zwangere meisjes in de buik te stampen.
Sorry, maar dit is licht waanzinnig. Hou dat soort barbaarse beschaving én je gespeelde verontwaardiging maar voor jezelf. Laatst gewijzigd door baarle : 11 oktober 2006 om 17:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#531 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik neem aan dat hij niet van oordeel is dat zwangere tienermeisjes hoeren zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#532 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar het niet te moeilijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#533 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#534 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het zal de discussie gemakkelijker maken als ik mezelf 'vollediger' citeer : >>> Daarom moeten de uitspraken en de daden van deze jongens beoordeeld worden volgens de wetten waar ze zich als onderdaan van ons land aan te houden hebben. De straf die ze eventueel zullen krijgen moet eveneens beantwoorden aan de geldende wetten. Als dat een heel strenge straf is, zal ik zeker niet protesteren. Als het een heel milde straf wordt, zal ik ook niet protesteren. Er bestaat namelijk nog steeds een 'scheiding der machten'. Het enige wat ik kan doen als ik de straf te mild zou vinden, is ofwel in beroep gaan, ofwel ijveren voor strengere wetten. <<< Vooral de laatste twee zinnen zijn van belang, dacht ik. En in de laatste van die twee de 'voorwaardelijke wijs' : "... zou ..." alsmede de keuze : ofwel ... ofwel ... Omdat ik wat 'wetten' betreft liever voorzichtig (en dus 'conservatief') ben, zou ik meestal opteren voor : 'in beroep gaan', hoewel dat altijd een risico op strafvermindering of erger inhoudt. Wetten aanpassen houdt méér risico's in, denk ik, en daarom zou ik daar niet al te snel toe overgaan. Ik denk niet dat ik iemand 'aanpak' omdat hij/zij strengere wetten nastreeft, maar ik kan me altijd vergissen. Ik geef zonder probleem toe dat de manier waarop en de argumenten waarméé iemand voor strengere wetten ijvert mij wèl kan doen reageren, en dat ik dan inderdaad wel eens durf 'aanpakken'. Vriendelijke groet, djimi Laatst gewijzigd door djimi : 11 oktober 2006 om 18:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#535 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk echt dat de jongeren in de steden eerst nog een paar zwangere vrouwen moeten vermoorden voordat jullie ze gaan begrijpen.
Wangedrag is een hulpkreet!!!!!! Zij zijn zelf ook niet blij met die stamp en die klop in de buik van een zwanger meisje. Maar het is mss het enige dat begrepen word en indien er nu geen verandering in de wet en het optreden van depolitie komt, zal het volgende een moord op een zwangere vrouw zijn, want het doodslagen van een gewone burger word toch niet begrepen. Voor tieners bestaan er maar 2 soorten samenlevingen. Of een samenleving met zelfrespect en discipline of een vrijbuiterssamenleving waar alles mag en alles kan. Wel de onze is dankzij het afschaffen van bepaalde wetten en instellingen en het invoegen van andere wetten een vrijbuitenssamenleving geworden. En het gaat idd niet over die stamp en die klop in de buik van een zwanger meisje alleen. Want zij lachen zich nu weer een bult, want inplaats van het echte probleem op te lossen en aan te pakken, word het zwangere meisje verwijderd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#536 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat zijn zaken die vele van onze jongeren niet meer kennen. Ze doen maar op en denken dat alles mag en alles kan en dat een ander de problemen wel zal oplossen voor hen van zodra die er zijn. En ik denk dat dat wel twee grote verschillen zijn. Maar ja, er is een zwanger meisje in de buik gestampt en geslagen en verder moet er niet meer gekeken worden tot men deze jongeren stenigd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#537 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
U bent ziek! Als ze er niet blij mee zijn waarom doen ze het dan? Kom niet af met 'hulpkreten','het zijn zelf ook slachtoffers','het is de schuld van de politie'. Geweld kan nooit maar dan ook nooit getolereerd worden. U zult het blijkbaar alleen maar snappen wanneer een dergelijk voorval in uw onmiddellijke omgeving gebeurt (maar dan loopt u waarschijnlijk een blokje om: die arme allochtoontjes toch). Misdaad is misdaad: om het even welke kleur de daders hebben!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#538 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
JE SNAPT ER DUS NIETS VAN En ik ben echt niet ziek als ik zeg dat onze wetgeving geen bal meer waard is. Het is het enige punt waarin ik het eens ben met het VB. En wees gerust dit is echt niet het enige geval van zulke agressie dat er in ons land plaats heeft gevonden tegen zwangere vrouwen en meisjes. En het waren echt niet allemaal allochtonen die deze agressie hebben geuit. En het was echt niet enkel tegen autochtonen vrouwen dat hij werd geuit. En nee, het is niet de schuld van onze politie en al even min die van justitie, zij zijn immers totaal machteloos gemaakt en mogen nu nog enkel van op de zijlijn toekijken. Het zijn onze politici die ons de oude wetten en instellingen moeten terug geven opdat men terug deftig kan optreden tegen deze jongeren. En dat optreden hoeft echt niet zo ectreem te zijn als het VB verkondigd. Maar we moeten ook zelf onze eigenwaarde en ons zelfrespect terug aan onze kinderen leren. Het probleem is dus tweeledig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#539 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Daar ben ik het helemaal mee eens. Het is de taak van IEDERE ouder om ziin kinderen te leren wat wel of niet kan. En ik ben de laatste om te zeggen dat autochtonen allemaal engeltjes zijn. We moeten alleen leren de dingen bij hun naam te noemen en desnoods repressief op te treden zonder onderscheid van ras, religie of geslacht. En met een repressief beleid zal al heel wat ongenoegen bij de modale Vlaming worden weggenomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#540 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |