![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() U mag veel beweren maar niet dat je als lid in de steek gelaten wordt, integendeel. Maar kritiek geven vanaf de zijlijn zonder de dagdaglijkse syndicale realiteit echt te kennen is natuurlijk gemakkelijk.
![]() |
![]() |
#522 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ... als dit wil zeggen dat er vakbonden zijn die dat soort lieden wel verdedigen...ze mogen fier zijn op zichzelf!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#523 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Abvv preices nog hersenen die werken. Als je de basisprincipes van een vakbond niet onderschrijft dat lijkt het mij redelijk logisch dat je er niet thuishoort. Hoe klinkt het ook weer ; "aanpassen of opkrassen"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#524 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo is dat !!
![]() |
#525 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
VAN GAVER beweert dat er profiteurs zijn en hop een kieken gelooft dat direct. Maar o, als je nu een keer nadenkt... Wat is een profiteur? Wat is profijt? Was dat niet wat er op de "bottom line" staat na het boekhouden? Is dat niet het leven van WINST. Zijn dat niet de mensen die hun geld verkienen door winst te maken, op de kap van hun werkvolk? En is Van Gaever dan niet één van de grootste beroepsprifiteurs? Alloooo: denk toch eens na voor ge dé profiteurspartij bij uitstek, het VB, die in alles en nog wat anti-werknemers standpunten inneemt en derhalve de mensen steunt die winst, profijt, natstreven met rabiate voorstellen wil steunen tegen de uitgezogenen in! Het VB is een rechtse partij. Rechts wil zeggen: de profiteurs (winstmakers) steunen. Weet NIEMAND dat hier of zijn jullie bezig om te kijken in hun verblindende lichtbak (pak makkak) zodat je niet ziet dat het een profiteurkespartij is? Laatst gewijzigd door ericferemans : 19 november 2006 om 13:10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#526 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Enkele dagen kreeg een gemeenteraadslid van het VB een brief dat hij werd uitgesloten uit het ABVV...
Pittig detail... de man was reeds 14 jaar geleden gestopt met het betalen van zijn lidmaatschap. Blijkbaar blijft ABVV ook mensen die geen bijdragen betalen tellen als lid. De opperste Sovjet van het ABVV Rudy De Leeuw pronkte tijdens zijn toespraak op het congres (9 juni) met de 1300 000 leden van het ABVV... Hoeveel andere fictieve leden zitten er daar tussen? Krijgen zij subsidies op basis van ledenaantallen? Weetjes: Rudy De Leeuw zette zijn eerste stappen in de politiek in de ...Volksunie. Nadien bij AMADA en dan voor de centen bij SP en ABVV. Begin de jaren '90 noemde men hem in Denderleeuw "Rudy de kameleon". De baas van ABVV metaal is dan weer een gewezen VMO militant. Herwig Jorissen, telg uit een Vlaams nationalistische familie, diende enkele jaren onder VMO leider Bert Eriksson. De man verkettert zijn afkomst en zijn verleden want hij huldigt het principe "wiens brood men eet, wiens woord men spreekt...". De vroegere kameraden van ABVV kopstuk Herwig Jorissen: ![]() ![]() Laatst gewijzigd door johan : 19 november 2006 om 21:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#527 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat betreft dat "aanpassen of opkrassen" betreft, Lijkt mij nu wel vrij duidelijk wie dat principe ook daadwerkelijk toepast. Tenminste; voor wie de hersenen inderdaad 'preices' nog werken. De realiteit als getuige. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#528 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de zwakkeren moeten beschermd worden tegen het machtsmisbruik van onze corrupte politici, traditionele vakbonden, multinationals www.neutr-on.be |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#529 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat gelul over niet thuishoren in een vakbond is nonsens. De overheid heeft de vakbond een macht gegeven die je niet buiten het politiek-gebonden spectrum kan vinden. Het is dus ook totale onzin om de vakbond los te zien van een partij. En dat is slechts een klein deeltje van hoe België een totale dictatuur is.
Laat de linkse elfjes nog maar ronddansen en zingen dat ze leven in een ideale wereld. Cuba is ook een ideale wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#530 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#531 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ga er dan wonen. Als je enkel een stukje uit mijn betoog kan nemen dan ben je slecht bezig. Je bent dom en raar bezig maar je bent zo vol van jezelf dat je dat niet merkt. Je bedriegt jezelf en alles waar je zelf voor staat in je eigen leven. Als je kinderen je behandelen zoals je hier op politics doet dan zou je zelfmoord plegen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#532 | ||
Vreemdeling
|
![]() Ik heb niet het hele topic gelezen, dus vergeef me als ik in herhaling val.
Citaat:
Citaat:
Blijkbaar is het (juridisch) mogelijk om op basis van een extreemrechts, racistisch gedachtengoed mensen uit de vakbond te zetten, maar ik vind het persoonlijk niet correct. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#533 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Terwijl de apparatchiks van het ABVV ledenlijsten aan het uitpluizen zijn op zoek naar VB-ers verliezen 4000 werknemers hun job...
Het ABVV is verworden tot een aanhangsel van de SPA. Als verdediger van de belangen van de werknemers is ze waardeloos. |
![]() |
![]() |
![]() |
#534 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
voor de gewone mens doen ze niks behalve zijn geld innen en hem in de kou laten staan als ze problemen hebben www.neutr-on.be |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#535 |
Parlementslid
|
![]() De vakbond heeft niets gekregen, ze heeft ervoor moeten vechten (soms zelfs letterlijk).
![]() |
#536 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik verkies het "Eigen volk eerst" van de oprechte nationalisten op het "eigen zak eerst" van de vakbonds apparatchiks. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#537 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Salaris van Luc Cortebeeck Hoeveel verdient ACV-voorzitter Luc Cortebeeck? ![]() 3.100 euro netto/maand "Netto verdien ik 3.100 euro per maand. Naast een bedrijfswagen heb ik geen andere voordelen. De vergoeding die ik krijg omdat ik zetel in de Regentenraad van de Nationale Bank gaat naar het ACV. Dat is trouwens voor iedereen die hier zitpenningen krijgt de regel, want anders ontstaat er interne concurrentie." "Hard werken is hier de boodschap. Sinds ik drie jaar geleden voorzitter ben geworden, zit ik aan het plafond van wat mogelijk is. Maar ik ben tevreden over mijn salaris. Ik zou mijn gesprekspartners in onderhandelingen als referentie kunnen nemen, maar dat doe ik niet. Ik wil onze 3.000 werknemers recht in de ogen kunnen kijken. En wat die topmanagers betreft, de lonen en bonussen die vandaag worden betaald staan niet meer in verhouding tot het gepresteerde werk en de verantwoordelijkheid."
Laatst gewijzigd door Metal Tom : 22 november 2006 om 11:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#538 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Bij het ABVV zijn de salarissen veel hoger heb ik me laten wijsmaken. Rudy de Leeuw zou meer verdienen als een minister. Maar ze zijn niet openbaar, ik kan dus niets bewijzen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#539 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#540 | |