![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk zal door, eigenlijk niet door migratie zelf, maar wel door de kwaliteit van de migranten (het zijn nu eenmaal de laaggeschoolden die komen) de werkloosheid stijgen. Draai of keer het gelijk ge wilt. De doorsnee migrant kost nu eenmaal een massa meer geld, dan dat hij opbrengt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#522 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het probleem is denk ik da jij je vooral concentreert op 1 groep van migranten en al de rest buiten beschouwing laat. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#523 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
That's the spirit ![]() ![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#524 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
1) Het meerendeel van de 'vreemdelingen' heeft geen werk. 2) Het meerendeel van de 'vreemdelingen vindt wel werk. In het 1ste geval komt u SZ in zijn huidige vorm in het gedrang, maar dat zegt meer over uw systeem dan over migartie. Het systeem van de SZ is sowieso een slecht en niet eeuwig werkbaar systeem (vergelijk het met een piramidespel; uw basis wordt steeds kleiner) en als migratie er kan toe bijdragen dat we genoodzaakt zijn om het systeem sneller te hervormen naar een beter dan kan ik dat alleen maar toejuichen. De oplossingen zijn hier trouwens al een aantal maal aangehaald: privatisering met eventueel een beperkte verplichte bijdrage of schakel over naar het Amerikaanse 'credit' systeem, dan dient uwen vreemdeling eerst te hebben gewerkt alvorens hij iets kan terugkrijgen uit uwe pot In het 2de geval zie ik het probleem al helemaal niet. Tenzij ge de belachelijke redenering zou maken dat elke 'vreemdeling' die werkt een job afneemt van een 'niet-vreemdeling'. Een te belachelijk om los te lopen stelling natuurlijk, zorg ervoor dat ge beter geschikt zijt voor het werk dat die 'vreemdeling' doet en die werkgever zal u wel aannemen in de plaats van die (plots) minder efficiënte werknemer. En zijn het jobs zoals het hebben van een eigen winkel bijvoorbeeld dan vraag ik mij af wat u als 'niet-vreemdeling' tegenhoudt om hetzelfde te doen.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#525 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Jobs in Research & Development? Ja, daar zit toekomst in, maar die zijn niet aan iedereen weggelegd. Maar we kunnen er wel voor zorgen dat die mensen die er werken een schitterende dienstensector hebben zodat ze niet elke avond zelf moeten koken, of minder moeten werken omdat supermarkten 's nachts niet open zijn. En dat doen die migranten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#526 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#527 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Voor de rest weet ik niet of de bedrijven hier echt op zoek zijn naar hooggeschoolde buitenlanders. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#528 | |||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De kostprijs is trouwens niet belangrijk. Een olieplatform kost ook héél veel geld. Wat wel belangrijk is is de verhouding energieinput/energieoutput. Als de prijzen stijgen is dat waar het op neerkomt. En als die prijzen stijgen zijn de budgetten om nieuwe dingen te ontwikkelen gigantisch. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#529 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#530 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nu heeft iedereen in Londen vervoer (er woont ondertussen ook 10x zoveel man) en de Chinezen bellen mobiel of met een glasvezelkabel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#531 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik weet het niet, maar het zou me alvast een valabel argument lijken. Of de meeste immigranten werk hebben daar spreek ik me niet over uit. Wat ik wel denk is dat de meeste naar hier zijn gekomen met de bedoeling van hier te werken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#532 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#533 | ||
|
![]() Citaat:
En ik spreek over de werkende bevolking dus niet gepensioneerden en kinderen he. Dan zit je inderdaad rond de 50% . Citaat:
Niet op zoek in mijn dienst zijn er 2 nederlanders en die van mijn vriendin 2 polen en 1 marokaan. Op een totaal van 15 informatici zijn er dus 5 buitenlanders. Ik denk dat vele bedrijven graag goed opgeleide en goedkope werkkrachten hebben. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#534 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#535 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#536 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#537 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() verplichte tewerkstelling van 10 % allochtonen ? ![]() ocmw steun tot in het kwadraat ![]()
||
![]() |
![]() |
![]() |
#538 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denkt u nu echt dat die Turk aan de band bij Ford minder loon ontvangt dan die Belg aan dezelfde band ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#539 | |||
|
![]() Citaat:
![]() Dus het verlenen van papieren aan illegalen is positieve discriminatie? Zeg me eens wie word daar gediscrimineerd? Citaat:
Ik denk dat je de vorige keer ook met die onzin afkwam dat er bij de staat verplicht 10% allochtonen werken. Wel nogmaals DAT IS ONZIN bij de staat werken er helemaal geen 10% allochtonen dat was ooit een voorstel (een dom voorstel btw) van een of andere pipo. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#540 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |