Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juni 2007, 17:10   #521
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Een beetje historiek:

Het EHRM heeft een engelse vakbond in het gelijk gesteld die iemand met openlijke sumpathie voor een extreme rechtse partij buitengegoid had.

Een nederlaag voor het VB.
In het vonnis staat wel dat het anders ZOU KUNNEN ZIJN (niet dat het anders is) indien de uitsluitende vereniging door de overheid belast is met een taak, of indien de uitsluiting beroepskonsequenties zou hebben.
Daar is het VB gretig opgesprongen om hun nederlaag te camoufleren in een overwinningsnota.

Weinig kans op gelijk, waarom :

Ten eerste de voorwaardelijk wijs , het vonnis ZOU misschien anders kunnen geweest zijn. Het is duidelijk dat er een nieuw vonnis moet komen om dit ook effectief te maken.
Bovendien geeft een uisluiting in belgie GEEN consequenties. Vakbonden MOGEN werkloosheid uitkeren aan hun leden, Ze MOETEN niet, en ze zijn NIET DE ENIGE uitbetalingsinstellingen. Dus de rechten van de uitgelotenen op werkloosheidsuitkering blijven gevrijwaard.
Als havenarbeid onmogelijk is zonder vakbondslidmaatschap, dan is dat GEEN argument tegen de vakbond, maar een aanklacht naar de organisator van de haven toe.

Conclusie : Vakbonden in Belgie mogen leden uitsluiten, zij schenden de rechtren van de uitgeslotenen niet.

En het is niet omdat ge het VB blijft nazeggen dat de realiteit van de feiten, of de uitspraak van het EHRM gaat veranderen.
Heel uw redenering is dus net zoals die van het VB dus ook maar een voorwaardelijke redenering ? U veronderstelt dus ook alleen maar ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2007, 17:23   #522
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Ik denk dat u gebuisd bent:
zie Mast Overzicht van het Belgisch administratief recht p.75-76 nr64.
Een openbare dienst kan een dienst zijn niet opgericht door de overheid die een openbare dienst wordt door de uitoefening van een taak van algemeen belang zoals het uitbetalen van werkloosheidsuitkeringen, het deelnemen aan het sociaal overleg,...)
Scan je even die pagina's in, want ik geloof er geen kneit van.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2007, 17:57   #523
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Ik denk dat u gebuisd bent:
zie Mast Overzicht van het Belgisch administratief recht p.75-76 nr64.
Een openbare dienst kan een dienst zijn niet opgericht door de overheid die een openbare dienst wordt door de uitoefening van een taak van algemeen belang zoals het uitbetalen van werkloosheidsuitkeringen, het deelnemen aan het sociaal overleg,...)
schaakmat
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2007, 18:01   #524
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ah! De wetenschappelijke aanpak op zijn Vlaams Bloks... Sterk! Je zal er ver mee komen...
rafke
ik ben niet betaald om de marketing van de vakbond te doen, maar het spreekt toch voor zich als de meerderheid van de vlamingen tegen cordon sanitaire is,dat diezelfde vlamingen plus nog een pootje dat belangvermening van de zuilen echt superzielig vinden. En ik moet er niet ver mee geraken hoor, het is echt mijn probleem niet.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2007, 18:06   #525
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Nog maar eens schrijven: voor nietleden is er de hulpkas
Raf en Filosoof

Hier wordt gezegd dat een vakbond het dop-werk GRATIS doet en dat met je lidgeld je extra diensten kunt krijgen

Dus kun je een lid schrappen van uw ledenlijst, je kunt hem wel weigeren die extra diensten te doen.
Maar jullie moeten die VB ook gratis zijn dopgeld diensten blijven doen, gezien jullie hier pertinent beweren dat dit allemaal gratis wordt gedaan.
Oud 7 juni 2007, 18:08   #526
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
lees nu mss nog eens wat anderen schrijven, want je blijft hier maar zaken beweren die niet kloppen.

de ziekenkas moeten mensen uitbetalen, ongeacht of ze lid zijn of niet. vakbonden moeten dat niet. mensen die geen lid zijn van de vakbond moeten naar de hulpkas. vb-kandidaten, die een partij steunen die deze taken van de vakbond wil afnemen, moeten naar de hulpkas. ze moeten daar maar niet over zeiken, als ze consequent zijn, zouden ze uit zichzelf naar de hulpkas gaan.
Wel volgens mij moeten jullie dan op zijn minst die VB zijn lidgeld terugbetalen Want diensten aanrekenen die jullie dan niet leveren is precies ook geen ethisch bedrijfsvoering.
Oud 7 juni 2007, 18:13   #527
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Veel geblaat, weinig wol, en nog minder concrete voorbeelden en cijfers.

Over welke subsidies hebt u het , en hoeveel bedragen ze ?

uit.
lees eens de discussie hier, 138M euro, dat is dus 5 miljard oude belgen
om gewoon een overschrijving te doen van 700.000 doppers
Dus per overschrijving kost dat 16euro...

waar de logica van deze royale vergoeding voor het overschrijven en het intensieve van dit full geautomatiseerde werk hier zit kan ik, economisch beredeneerd, mij niet voorstellen.
Oud 7 juni 2007, 18:14   #528
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

u lid maken van iets waar je tegen bent, ook niet.
't is iets met blaren waar je moet opzitten, maar de rest ontsnapt me.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2007, 18:24   #529
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dude

ik begrijp dat jullie het standpunt verdedigen.
Ik sta echt los van vakbond, VB, dus ik voel mij nu echt niet gehinderd door enig vooroordeel

EN vanuit de logica van de discriminatie wetgeving, begaan jullie een fout:
de standpunten zijn volgens mij voldoende helder en onderbouwd

vanuit de logica dat werklozensteun een dienst is die betaald wordt door de overheid, begaan jullie ook een fout.

Die fout zou inderdaad juridisch misschien wel in het gelijk van de vakbond uitgesproken worden, maar denk nu eens na over
1° klantvriendelijkheid versus monopolie gedrag ?? wat symboliseert dergelijk gedrag... ik denk het laatste
Uiteindelijk maak je hier een gat in de markt, want je jaagt potentieel 25% van jullie leden naar een vakbond die zich softer opstelt...

2° maatschappelijke verantwoordelijkheid versus zinloos politiek steekspelletje
die mens als VB heeft ook recht op zijn uitkering, en of hij ze nu van jullie krijgt en het lidgeld betaalt of van de hulpkas, hij zal toch zijn geld krijgen. Jullie hebben hem gewoon gekloot, en echt fijnmenselijk is dat niet.
Bovendien mag een lid zelfs een standpunt nemen dat hij tegen de vakbond is, of in elk geval tegen die machtsspelletjes, want maatschappelijk gaat iedereen hem daarin steunen.

Dus jullie trekken hier echt aan het kortste eindje , wat voor jullie het plezier is van één mens op zijn nummertje te zetten, is voor gans belgie het bewijs hoe de arrogantie zich opbouwt en dergelijke organisaties die denken zo monopolistisch, dominant en diktatoriaal te moeten omgaan met hun leden, dat jullie zelfs geloven dat jullie het 'denken' van jullie leden kunnen gaan domineren... Daarmee gaan jullie geen 500leden overtuigd hebben om niet te stemmen voor VB, maar 50000 vlamingen overtuigd hebben om toch te stemmen voor het VB. Dus ja zo een strategie werkt echt averechts. En ik vind het echt leuk hoe 'gesloten' van geest jullie over deze zaak discuteren. Het bewijst gewoon het niveau van de organisaties.
Oud 7 juni 2007, 18:35   #530
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

bekijk het ook eens vanuit de gevoeligheid van waaruit vakbonden voor de rechten van hun leden gestreden hebben en van daaruit terecht een aantal privilèges hebben ontwikkeld en nu, langzaam aan (want dat vb'ers buitengezet worden is toch geen praktijk van de laatste 20 jaar), merken dat er een zuivere patronaatspartij mensen beduvelt en hen opzet tegen de vakbonden in en de rechten van de werkende en ook niet werkende mens serieus wil beknotten ten voordele van het groot kapitaal. Dan is het uwen plicht als vakbond om aan de alarmbel te trekken want blijkbaar blijven mensen doof, stom en blind voor dat gevaar en dus wordt er een noodsignaal verstuurd. Misschien dat de ogen zo opengaan, misschien niet. Alleszins het proberen waard volgens mij.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2007, 19:23   #531
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Heel uw redenering is dus net zoals die van het VB dus ook maar een voorwaardelijke redenering ? U veronderstelt dus ook alleen maar ?
Dat we dat nog zouden mogen meemaken, een redenering van het VB die voorwaardelijk is. Dus een afweging inhoudt, een nuance legt, ....
Lees nog eens de statements van hun aanhangers en zoek er mij eens ene waar enige voorwaardelijkheid of enige twijfel over hun gelijk blijkt
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2007, 19:30   #532
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Dude

ik begrijp dat jullie het standpunt verdedigen.
Ik sta echt los van vakbond, VB, dus ik voel mij nu echt niet gehinderd door enig vooroordeel

EN vanuit de logica van de discriminatie wetgeving, begaan jullie een fout:
de standpunten zijn volgens mij voldoende helder en onderbouwd

vanuit de logica dat werklozensteun een dienst is die betaald wordt door de overheid, begaan jullie ook een fout.

Die fout zou inderdaad juridisch misschien wel in het gelijk van de vakbond uitgesproken worden, maar denk nu eens na over
1° klantvriendelijkheid versus monopolie gedrag ?? wat symboliseert dergelijk gedrag... ik denk het laatste
Uiteindelijk maak je hier een gat in de markt, want je jaagt potentieel 25% van jullie leden naar een vakbond die zich softer opstelt...

2° maatschappelijke verantwoordelijkheid versus zinloos politiek steekspelletje
die mens als VB heeft ook recht op zijn uitkering, en of hij ze nu van jullie krijgt en het lidgeld betaalt of van de hulpkas, hij zal toch zijn geld krijgen. Jullie hebben hem gewoon gekloot, en echt fijnmenselijk is dat niet.
Bovendien mag een lid zelfs een standpunt nemen dat hij tegen de vakbond is, of in elk geval tegen die machtsspelletjes, want maatschappelijk gaat iedereen hem daarin steunen.

Dus jullie trekken hier echt aan het kortste eindje , wat voor jullie het plezier is van één mens op zijn nummertje te zetten, is voor gans belgie het bewijs hoe de arrogantie zich opbouwt en dergelijke organisaties die denken zo monopolistisch, dominant en diktatoriaal te moeten omgaan met hun leden, dat jullie zelfs geloven dat jullie het 'denken' van jullie leden kunnen gaan domineren... Daarmee gaan jullie geen 500leden overtuigd hebben om niet te stemmen voor VB, maar 50000 vlamingen overtuigd hebben om toch te stemmen voor het VB. Dus ja zo een strategie werkt echt averechts. En ik vind het echt leuk hoe 'gesloten' van geest jullie over deze zaak discuteren. Het bewijst gewoon het niveau van de organisaties.
Een aanhanger van een partij die geen water in de wijn wil doen, die geen compromissen sluit, die geen toegevingen doet om postjes te pakken, om kiezers te werven .....
Zou alle begrip, en zelfs respect moeten hebben voor iedere organisatie die zich ideologisch gelijkaardig opstelt. Geen compromissen, geen zieltjeswiinnerij, geen zakkevullerij aan extra lidgelden, en vergoedingen voor werkloosheidsuitbetaling, geeeen ......

jij als onbevooroordeel persoon moet toch ook de gelijkenis zien.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2007, 19:50   #533
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
rafke
ik ben niet betaald om de marketing van de vakbond te doen, maar het spreekt toch voor zich als de meerderheid van de vlamingen tegen cordon sanitaire is,dat diezelfde vlamingen plus nog een pootje dat belangvermening van de zuilen echt superzielig vinden. En ik moet er niet ver mee geraken hoor, het is echt mijn probleem niet.
Kan jij nu echt geen duidelijke Nederlandse zinnen schrijven? Ik begrijp gewoon geen jota van dat gebrabbel... Wat schrijf je daar nu eigenlijk?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 7 juni 2007, 19:51   #534
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Raf en Filosoof

Hier wordt gezegd dat een vakbond het dop-werk GRATIS doet en dat met je lidgeld je extra diensten kunt krijgen

Dus kun je een lid schrappen van uw ledenlijst, je kunt hem wel weigeren die extra diensten te doen.
Maar jullie moeten die VB ook gratis zijn dopgeld diensten blijven doen, gezien jullie hier pertinent beweren dat dit allemaal gratis wordt gedaan.
Gratis voor de leden, mijn beste. Dat is toch nogal wiedes...

Citaat:
Oud 7 juni 2007, 19:53   #535
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
lees eens de discussie hier, 138M euro, dat is dus 5 miljard oude belgen
om gewoon een overschrijving te doen van 700.000 doppers
Dus per overschrijving kost dat 16euro...

waar de logica van deze royale vergoeding voor het overschrijven en het intensieve van dit full geautomatiseerde werk hier zit kan ik, economisch beredeneerd, mij niet voorstellen.
Zo simplistisch ben je toch niet ècht, mag ik hopen? Ga eens bij een vakbond informeren hoeveel tijd, energie en werkuren er in de uitbetaling van die 700.000 doppers kruipt. Dat is meer dan maar een overschrijving doen hoor...

Citaat:
Oud 7 juni 2007, 20:55   #536
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Zo simplistisch ben je toch niet ècht, mag ik hopen? Ga eens bij een vakbond informeren hoeveel tijd, energie en werkuren er in de uitbetaling van die 700.000 doppers kruipt. Dat is meer dan maar een overschrijving doen hoor...
dus toch ni gratis

tenzij energie gratis is en dan zou ik toch voor die nobelprijs gaan met uw perpetuum mobile

Laatst gewijzigd door born2bewild : 7 juni 2007 om 20:59.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2007, 21:23   #537
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
dus toch ni gratis

tenzij energie gratis is en dan zou ik toch voor die nobelprijs gaan met uw perpetuum mobile
Leer lezen.

Citaat:
Oud 7 juni 2007, 21:31   #538
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
bekijk het ook eens vanuit de gevoeligheid van waaruit vakbonden voor de rechten van hun leden gestreden hebben en van daaruit terecht een aantal privilèges hebben ontwikkeld en nu, langzaam aan (want dat vb'ers buitengezet worden is toch geen praktijk van de laatste 20 jaar), merken dat er een zuivere patronaatspartij mensen beduvelt en hen opzet tegen de vakbonden in en de rechten van de werkende en ook niet werkende mens serieus wil beknotten ten voordele van het groot kapitaal. Dan is het uwen plicht als vakbond om aan de alarmbel te trekken want blijkbaar blijven mensen doof, stom en blind voor dat gevaar en dus wordt er een noodsignaal verstuurd. Misschien dat de ogen zo opengaan, misschien niet. Alleszins het proberen waard volgens mij.
Er zijn toch geen20% patronen in belgie ? VB is toch geen patroonspartij, watvorzeverisdanu, heb jij echt van die vakjes nodig om te kunnen denken, en uw stellingen te onderbouwen. Uit welk boekje schrijf jij dat af ?
Oud 7 juni 2007, 21:34   #539
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
raf ben jij nu gay, of choqueer jij gewoon graag ?
Oud 7 juni 2007, 21:35   #540
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
raf ben jij nu gay, of choqueer jij gewoon graag ?
Is dat relevant in dit topic?

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be