![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
al is die kans zogoed als nihil ze bestaat zeker ... dat was nu eenmaal het gegeven bij die 120 en 150 van Herr Flick Citaat:
van zodra je botst ( eender hoe maar in beide gevallen gelijkaardig ) , hoe zacht het tikje ook moge zijn, is dat zo ...er vanuit gaande dat je op dezelfde verhouding uitkomt na remmen ...dat is dus bij veronderstelde gelijke deacceleratie en een naar verhouding verhoogde remtijd mogelijk door de meer afstand die je neemt/nam ter herinnering : die te respecteren afstand verhoudt zich dan wel kwadratisch proportioneel ![]() Laatst gewijzigd door praha : 14 juni 2007 om 17:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#522 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het is jou dus totaal ondenkbaar dat je moet stoppen voor een 'muur' gevormd door een wagen die weggeslingerd wordt ? terwijl je zelf sprak over uit het decor vliegen bij een relatief snelheidsverschil van enkele 10-tallen km/h ? en jij kan je dus niet voorstellen dat jij eraan komt terwijl die voorligger uit het decor zou vliegen ? Citaat:
de jouwe is me ook onduidelijk... 'k ga dit effe gewoon laten voor wat het is Citaat:
autostrades ook hoor maar je wilt het blijkbaar graag terugschroeven als je kon Laatst gewijzigd door praha : 14 juni 2007 om 17:52. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#523 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je hoeft dus geen maatregelen te gaan nemen die een kolossale input vragen en die slechts een beperkte impact hebben. Citaat:
30% op welke kans? Op basis van deze statement is je kans immers 0 bij elke snelheid... |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#524 |
Banneling
|
![]() Dat is de vraag ontwijken. Diezelfde redenering gaat immers op wanneer je aan 120 gaat. Wat is dus het verschil tussen 120 en 150...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#525 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#526 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als ik van verder nader, dan rij ik idd er niet op omdat ik 30kmph sneller rijd. Neem daar nog eens bijjdat ik niet in het decor rijd maar op de baan; de kans dat ik erop rij is dus te verwaarlozen. Als ie werkelijk op de baan een ongeluk krijgt, dan staat hij evenmin dadelijk stil. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#527 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik sprak verhoudingsgewijs tenzij je het over die verhouding hebt als zijnde een pak minder btw het was 30 als verschil in het voorbeeldje van 120 en 150 en dat geeft exact factor 1.56 spreken we algemener over het procentuele verschil in snelheid en het procentuele verschil in vrijgekomen energie dan is het vrij eenvoudig dat dat is : (Ek2-Ek1)/Ek1 = (v2²-v1²)/v1² waarin (v2-v1)/v1 = p dus kom je aan (p+1)²-1= p²+2 p of als zuiver verhouding : v2= e v1 -> Ek2 = e² Ek1 wat is er mis mee ? Citaat:
Citaat:
nog niet zolang geleden sprak jij dat je verantwoord 150 rijdt, dus op vrije stukken waar je voldoende afstand kan nemen 'k vraag me af welke afstand dat gij respecteert tegen 120 en tegen 150 volledig daarnaast... het maakt wel uit stel je hebt dat voor tegen een snelheid van 120 en je hebt een bepaalde afstand ( maar niet genoeg neem de helft ) gerespecteerd dan zal je tegen 60 aankomen in het andere geval 75 lijkt belachelijk weinig maar weer die verhouding 1,25 en dus 1,56 wat betreft de vrijgekomen energie bij impact Citaat:
ik ging verder op Herr Flick en gaf aan dat het ook kan, al is het onwaarschijnlijk echter het maakt niets uit, als je botst is dat steeds tegen een bepaalde snelheid kom je van hoger is die gratuit ook hoger in vergelijkbare omstandigheden Citaat:
een mentaliteitswijziging door eenvoudige flitscontroles is waar men op hoopt en ook stapgewijs verkrijgt Citaat:
30% bovenop de kans die je reeds maakt 't is maar een vuistregeltje geen wetmatigheid want je komt bij gekke getallen van zodra je dat extrapoleert Citaat:
ik kan door propagatie vanuit 5 km/h wel tot die kans nul komen maar dus niet 5 en zeker niet bij elke snelheid maakt niet uit hoor Sfax, 'k kwal dat aardigheidje toevallig tegen... welk geloof ik eraan moet hechet of in hoeverre dat zou gelijklopen met het statistisch cijfermateriaal heb ik geen benul van Laatst gewijzigd door praha : 14 juni 2007 om 19:34. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#528 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je hebt 30 km/h meer tov de baan dus de optische gezichsveld wordt een stuk kleiner ook de rectietijd om tijdig bordjes te zien en erop te reageren neemt uiteraard af 'k zal eens zien of ik wat kan vinden hoe dat dat precies tot verhouding staat, want dat weet ik niet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#529 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zolang jij neit doorhebt dat het tikje procentueel heel wat zwaarder zal zijn vanwege het verhoogd snelheidsverschil is verdere uitleg eveneens overbodig |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#530 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
gesteld dat iedereen zowat min of meer zijn afstanden respecteert is het duidelijk dat je 1) van een muur kan spreken 2) je een bepaalde afstand tot die muur hebt van zodra je dat ziet gebeuren 3) de snelheid waar je tot kan minderen in ideale situatie ( genoeg afstand gerespecteerd ) 0 zal zijn 4) de snelheid waar je tot kan minderen in een minder ideale situatie ( niet genoeg afstand gerespecteerd ) voor de ene quasi factor 1.25 hoger is en dit dus een energie lost die factor 1.56 hoger ligt wat toch aanzienlijk veel hoger is Citaat:
maar als jij spreekt over uit het decor vliegen dan gebeurt dit vrij ogenblikkelijk en eens de wagen de zijkant of weer een andere wagen raakt kan je zo goed als spreken dat de zaak voor de achterligger absoluut wordt Citaat:
Citaat:
reken dat maar eens haarfijn uit met de nodige schaalfactoren integendeel zelfs gezien je bandengrip verminderd, je reactietijd aanzienlijk verlengd en de kans dat je het ongeluk niet eens gezien hebt Citaat:
scenario was anders simpel jij rijdt rustig op de baan en voor je gebeurt er wat waarmee een wagen jouw baanvak opgezwierd wordt Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 14 juni 2007 om 19:57. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#531 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Sfax
maar ipv van dat we verder leuteren en er toch nooit uikomen... gewoon een vraagje welke afstand respecteer jij (of denk jij te respecteren ) +- bij die 120 en bij die 150 ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#532 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
btw bij 5 kmh is het 15 % minimum, niet gewoon 30%... er zijn ook studies waarvan gebleken is dat rijden met verkeersafleidend-pratende inzittenden het ongevalrisico met 50 % kan verhogen... wat zou dan ocharme 30% zijn... en studies waar ... xx % en studies waar ... xx % enz... http://www.swov.nl/rapport/R-2004-04.pdf (page 46, halfweg) Citaat:
Citaat:
![]() Verder veel leesplezier, is de moeite. Laatst gewijzigd door Micele : 14 juni 2007 om 20:32. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#533 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'k weet niet precies waar die link 5 en die 30% vandaan komt maar als je dat vgl met dit kom je d'r niet aan dan kom je aan 15% Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 14 juni 2007 om 20:24. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#534 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#535 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#536 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Micele
het betreft een onderzoek waaruit blijkt dat de genomen maatregelen in de praktijk het blijkbaar allemaal de sop de kolen niet waard geweest is wat betreft ernstige ongevallen ( niet wat betreft dodelijke ) om het even crü te stellen... wel verwacht men dat op langere termijn de tot nu toe niet echt significante daling wel duidelijker wordt het valt me meteen op ( sorry hoor ) dat op bladzijde 16 onderaan puntje 2 en gemarkeerd met een - men uitgaat van een duidelijk feit of op z'n minst een verondersteld feit om 't één en 't ander te verklaren even citeren : "bij toenemende rijsnelheid neemt niet alleen de kans op een ongeval toe, maar ook de botssnelheid en dientengevolge de letselernst" tiens is dat nu niet net hetgene waar ik het al heel den tijd over had ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#537 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ik vermoed dat het een stelregel betreft als je afwijkt van de opgegeven of aangeraden snelheid ... 'k weet het niet maar Micele gaf een link waarin iets gelijkaardigs stond met een naam... dus ik ga dat ook es opzoeken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#538 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Finch, D.J., Kompfner, P., Lockwood, C.R. & Maycock, G. (1994). speed limits and accidents. Project Report PR58. Transport Research Laboratory TRL, Crowthorne, Berkshire. btw waar komt uw weetje van: "voor elke 5 km/h verhoogt de statistische kans met 30% om een dodelijk ongeluk te hebben" vandaan. En moest het nog 30% zijn, dat is wel héél weinig vergeleken met alle % statistische kansen - waar de bestuurder onderhevig aan kan zijn, vrijwillig en onvrijwillig - uit studies bijeentellen komt ge zeker aan 500 %... Hoeveel % was telefoneren hand/handsfree weer ? vbn: http://www.umich.edu/news/?Releases/2006/Feb06/r021306 Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 14 juni 2007 om 21:05. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#539 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
crashtest Rene idd en wat is nu het verschil tussen een crashtest en een extreme vertagingstest vóórdat de kooi verwormt ? zeg me dat eens Citaat:
ik kan het ook niet helpen dat jij geen onderscheid wilt maken en je een situatie, een fase kan inbeelden tussen beide uitersten ik weet begot niet wat voor méér uitleg jij behoeft.. het is gewoon de evidentie zelve bovendien vereng je het voor den 30ste keer tot alleen de gordel voor een bestuurder... terwijl iedereen weet dat het voor een bijzitter nog delicater is daar die die constante houvast van dat stuur niet heeft en het ongeluk ook niet zal zien aankomen |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#540 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
'k kwam dat toevallig tegen op zoek naar wat materiaal voor ongelovige thomas Rene 'k peins dat ik die zonder studie toch nooit zal weten te overtuigen Citaat:
![]() wat vertel je me nu allemaal ? 100 % of 1 komt in principe neer op de zekere kans ... iets wat al vrij belachelijk is net als kans 0 en het ging over 30% méér per 5 km/h méér ( exact ging het over 30% minder voor iedere 5 km/h dat ge mindert bij een frontale botsing nu ik het herlees : ik veronderstel 5 minder dan de aangegeven snelheid ) wat dus véél is in vergelijking met de bron die jij gaf want die sprak over 3% meer idere 1 km/h meer dacht ik Laatst gewijzigd door praha : 14 juni 2007 om 21:03. |
|||
![]() |
![]() |