Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 augustus 2007, 11:23   #521
system
Banneling

Standaard

[quote=luc broes;2866014]1) Stel je voor, ik besef dat wellicht al langer dan jij. De traditionele volksliederen die vonden hun oorsprong soms meer dan honderd jaar terug. en in die tijd is vlaanderen heel wat geëvolueerd. Maar mogen we daarom die liedjes niet meer in ere houden en zingen, ook al zijn we maar met 5000?
2) jij hoeft niet altijd zeker te zijn. Dat is je gegund. Ik verkeer al zeer vele jaren in Vl nationaal (en ook internationaal) milieu en kan je verzekeren dat nergens elders die brede waaier van vreemde volksliederen aantreft dan bij ons.
Maar als je het niet te erg vindt worden op het Vl nat. zangfeest bijna uitsluitend onze eigen volksliederen gezongen. Verbasend hé?
De Dubliners zingen (denk ik) uitsluitend Ierse folksong met een beetje nostalgie over voltooid verleden tijd.
Ik denk dat ze dat stilletjes aan ook weten. En ik verwijt ze ook niet dat ze behoren 'tot een bepaald soort Ieren'
3) Goed, ik durf dus toegeven: het is bij ons zoals overal elders.
Tevreden?[/quote]

Heel, heel stilletjes dan. Op kousevoeten dan, nadat ze maar pas de klompen hebben uitgedaan met veel tegenzin.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2007, 11:23   #522
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Luc broes;2866014]1) Stel je voor, ik besef dat wellicht al langer dan jij. De traditionele volksliederen die vonden hun oorsprong soms meer dan honderd jaar terug. en in die tijd is vlaanderen heel wat geëvolueerd. Maar mogen we daarom die liedjes niet meer in ere houden en zingen, ook al zijn we maar met 5000?
2) jij hoeft niet altijd zeker te zijn. Dat is je gegund. Ik verkeer al zeer vele jaren in Vl nationaal (en ook internationaal) milieu en kan je verzekeren dat nergens elders die brede waaier van vreemde volksliederen aantreft dan bij ons.
Maar als je het niet te erg vindt worden op het Vl nat. zangfeest bijna uitsluitend onze eigen volksliederen gezongen. Verbasend hé?
De Dubliners zingen (denk ik) uitsluitend Ierse folksong met een beetje nostalgie over voltooid verleden tijd.
Ik denk dat ze dat stilletjes aan ook weten. En ik verwijt ze ook niet dat ze behoren 'tot een bepaald soort Ieren'
3) Goed, ik durf dus toegeven: het is bij ons zoals overal elders.
Tevreden?

Heel, heel stilletjes dan. Op kousevoeten dan, nadat ze maar pas de klompen hebben uitgedaan met veel tegenzin.[/quote]

Laatst gewijzigd door system : 21 augustus 2007 om 11:25.
Oud 21 augustus 2007, 11:36   #523
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dat men een referendum houdt. Dat is dit probleem van de baan.
Laat ons een een referendum houden:

Vind jij een jaarlijkse transfer van 12 miljard euro per jaar naar Wallonië verantwoord, rekening houdend met het feit dat het niets uithaalt?

Vind jij het aanvaardbaar dat Franstaligen voorrechten opeisen in Vlaanderen, die ze zelf weigeren aan Vlamingen in Wallonië

Vind jij dat Mathildeke mooi kan lachen naar de prinsenkinderen?
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2007, 11:45   #524
luc broes

Standaard

Citaat:
Ik heb nooit beweerd dat u een racist bent. Maar heb ik toch zo mijn twijfels over 'democraten' die zulke manifestaties als de IJzerwake met hun aanwezigheid vereren.
Ik heb geen twijfels over 'democratische' partijen die bereid zijn zonder schroom of voorbehoud samen te werken met de door en door corrupte PS om ons vaderland in alle eer en deugd verder te besturen.

Ik vernam zopas dat alle besuursleden van de PS in Charleroi in beschuldiging zijn gesteld, inbegrepen de laatst aangestelden die de vorige om wille van corruptie afgezette schepenen moesten vervangen.
Jammer voor die moeilijk opgestelde zin, maar men maakt het me ook niet gemakkelijk !
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2007, 11:50   #525
E
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Ik vernam zopas dat alle besuursleden van de PS in Charleroi in beschuldiging zijn gesteld, inbegrepen de laatst aangestelden die de vorige om wille van corruptie afgezette schepenen moesten vervangen.Jammer voor die moeilijk opgestelde zin, maar men maakt het me ook niet gemakkelijk !
Het is inderdaad een hallucinante toestand daar in charleroi. Ik vrees dat we dat in het buitenland zelfs niet met eenvoudige zinnetjes uitgelegd krijgen

E is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2007, 12:45   #526
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb geen twijfels over 'democratische' partijen die bereid zijn zonder schroom of voorbehoud samen te werken met de door en door corrupte PS om ons vaderland in alle eer en deugd verder te besturen.

Ik vernam zopas dat alle besuursleden van de PS in Charleroi in beschuldiging zijn gesteld, inbegrepen de laatst aangestelden die de vorige om wille van corruptie afgezette schepenen moesten vervangen.
Jammer voor die moeilijk opgestelde zin, maar men maakt het me ook niet gemakkelijk !

Daarover ging het niet. U probeert het onderwerp te verleggen.

Ik had mijn twijfels over het democratisch gehalte van mensen die naar politieke meetings gaan waar mensen zoals Staf De Clercq verheerlijkt worden.
Oud 21 augustus 2007, 12:46   #527
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Laat ons een een referendum houden:

Vind jij een jaarlijkse transfer van 12 miljard euro per jaar naar Wallonië verantwoord, rekening houdend met het feit dat het niets uithaalt?

Vind jij het aanvaardbaar dat Franstaligen voorrechten opeisen in Vlaanderen, die ze zelf weigeren aan Vlamingen in Wallonië

Vind jij dat Mathildeke mooi kan lachen naar de prinsenkinderen?
Voor de zoveelste maal: ik ben zonder voorbehoud voor correcte transfers. Lees mijn 'postings', alla, mijn 'berichten'. En ik ben zeker geen monarchist.

Laatst gewijzigd door system : 21 augustus 2007 om 12:48.
Oud 21 augustus 2007, 12:50   #528
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor de zoveelste maal: ik ben zonder voorbehoud voor correcte transfers. Lees mijn 'postings', alla, mijn 'berichten'. En ik ben zeker geen monarchist.
Dit KAN dus niet binnen België, de Waalse partijen hebben binnen België allarmbelprocedures en vetorechten gekregen waardoor goed bestuur binnen België onmogenlijk wordt.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2007, 12:58   #529
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Dit KAN dus niet binnen België, de Waalse partijen hebben binnen België allarmbelprocedures en vetorechten gekregen waardoor goed bestuur binnen België onmogenlijk wordt.
Dat kan perfect binnen een Belgisch kader. Maar de Walen zullen moeten inzien dat een staatshervorming onontbeerlijk is en zeker de splitsing BHV.
Oud 21 augustus 2007, 12:59   #530
Jeronimo
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat kan perfect binnen een Belgisch kader. Maar de Walen zullen moeten inzien dat een staatshervorming onontbeerlijk is en zeker de splitsing BHV.
Iedere Waalse partij die zoiets doet pleegt politieke zelfmoord, dus geen enkele partij zal dit doen. Als je ziet hoe moeilijk ze doen over deze softe staatshervorming, denk je dan serieus dat ze aan de transfers gaan raken???
Oud 21 augustus 2007, 13:23   #531
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Iedere Waalse partij die zoiets doet pleegt politieke zelfmoord, dus geen enkele partij zal dit doen. Als je ziet hoe moeilijk ze doen over deze softe staatshervorming, denk je dan serieus dat ze aan de transfers gaan raken???
Dat valt nog maar af te wachten. We zullen zien wat we zullen zien.
Oud 21 augustus 2007, 13:34   #532
hurycane
Provinciaal Gedeputeerde

hurycane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Je bent ofwel verschrikkelijk naïef of een gepatenteerde leugenaar. Als je stemmers van VB, N-VA en een deel van de lijst DD samentelt kom je aan minstens 30 %, met de confederalisten van CD&V erbij aan meer dan 50 %. Je verwart de linkse meelopers met de bewuste kiezers van rechts tot uiterst-rechts.
Haja das juist, dat zijn geen tegenstemmers...
hurycane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2007, 14:03   #533
Jeronimo
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat valt nog maar af te wachten. We zullen zien wat we zullen zien.
We wachten al 176 jaar, nu is het tijd voor actie te ondernemen.
Oud 21 augustus 2007, 14:08   #534
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
We wachten al 176 jaar, nu is het tijd voor actie te ondernemen.
Waarom bestorm je het koninklijk paleis niet en roep je de onafhankelijkheid niet uit?

De Ieren deden het wel in 1916.
Oud 21 augustus 2007, 14:22   #535
Jeronimo
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Waarom bestorm je het koninklijk paleis niet en roep je de onafhankelijkheid niet uit?

De Ieren deden het wel in 1916.
En kijk wat een welvarend land het nu is! Ze hadden groot gelijk onafhankelijk te worden, waarom zouden verschillende volkeren die niet met elkaar overweg kunnen in één land moeten blijven?
Oud 21 augustus 2007, 14:25   #536
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En kijk wat een welvarend land het nu is! Ze hadden groot gelijk onafhankelijk te worden, waarom zouden verschillende volkeren die niet met elkaar overweg kunnen in één land moeten blijven?
Wat is er zo opvallend welvarend aan Ierland ??
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2007, 14:30   #537
Jeronimo
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Wat is er zo opvallend welvarend aan Ierland ??
Euhm, vroeger was het het armste gebied van Europa, nu het op één na rijkste van Europa en het op drie na rijkste van de wereld... Lijkt me toch een vooruitgang, niet?
Oud 21 augustus 2007, 14:33   #538
system
Banneling

Standaard

Citaat:

Welvarend dankzij de massale steun van Europa. Dat klopt ja. Voor hun intrede in Europa was het maar pover gesteld met Ierland.
Oud 21 augustus 2007, 14:33   #539
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Euhm, vroeger was het het armste gebied van Europa, nu het op één na rijkste van Europa en het op drie na rijkste van de wereld... Lijkt me toch een vooruitgang, niet?
Dat heeft niet zoveel te maken met hun interne evolutie.
Oud 21 augustus 2007, 14:39   #540
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben al tweemaal in Ierland geweest, maar heb alleszins niks van die oogverblindende "rijkdom" gezien, zonder dat dat land straatarm zou zijn.

Wat betekent Ierland eigenlijk in de wereld ??

-dat ze drie of viermaal het Eurosong-festival hebben gewonnen ??
-dat U2, Rory Gallagher en Van Morisson toevallig Ieren zijn/waren ???

Tell me.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be