![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 |
Banneling
|
![]() [quote=luc broes;2866014]1) Stel je voor, ik besef dat wellicht al langer dan jij. De traditionele volksliederen die vonden hun oorsprong soms meer dan honderd jaar terug. en in die tijd is vlaanderen heel wat geëvolueerd. Maar mogen we daarom die liedjes niet meer in ere houden en zingen, ook al zijn we maar met 5000?
2) jij hoeft niet altijd zeker te zijn. Dat is je gegund. Ik verkeer al zeer vele jaren in Vl nationaal (en ook internationaal) milieu en kan je verzekeren dat nergens elders die brede waaier van vreemde volksliederen aantreft dan bij ons. Maar als je het niet te erg vindt worden op het Vl nat. zangfeest bijna uitsluitend onze eigen volksliederen gezongen. Verbasend hé? De Dubliners zingen (denk ik) uitsluitend Ierse folksong met een beetje nostalgie over voltooid verleden tijd. Ik denk dat ze dat stilletjes aan ook weten. En ik verwijt ze ook niet dat ze behoren 'tot een bepaald soort Ieren' 3) Goed, ik durf dus toegeven: het is bij ons zoals overal elders. Tevreden?[/quote] Heel, heel stilletjes dan. Op kousevoeten dan, nadat ze maar pas de klompen hebben uitgedaan met veel tegenzin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#522 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heel, heel stilletjes dan. Op kousevoeten dan, nadat ze maar pas de klompen hebben uitgedaan met veel tegenzin.[/quote] Laatst gewijzigd door system : 21 augustus 2007 om 11:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#523 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vind jij een jaarlijkse transfer van 12 miljard euro per jaar naar Wallonië verantwoord, rekening houdend met het feit dat het niets uithaalt? Vind jij het aanvaardbaar dat Franstaligen voorrechten opeisen in Vlaanderen, die ze zelf weigeren aan Vlamingen in Wallonië Vind jij dat Mathildeke mooi kan lachen naar de prinsenkinderen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#524 | |
|
![]() Citaat:
Ik vernam zopas dat alle besuursleden van de PS in Charleroi in beschuldiging zijn gesteld, inbegrepen de laatst aangestelden die de vorige om wille van corruptie afgezette schepenen moesten vervangen. Jammer voor die moeilijk opgestelde zin, maar men maakt het me ook niet gemakkelijk ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#525 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#526 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarover ging het niet. U probeert het onderwerp te verleggen. Ik had mijn twijfels over het democratisch gehalte van mensen die naar politieke meetings gaan waar mensen zoals Staf De Clercq verheerlijkt worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#527 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 21 augustus 2007 om 12:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#528 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#529 |
Banneling
|
![]() Dat kan perfect binnen een Belgisch kader. Maar de Walen zullen moeten inzien dat een staatshervorming onontbeerlijk is en zeker de splitsing BHV.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#530 |
Minister-President
|
![]() Iedere Waalse partij die zoiets doet pleegt politieke zelfmoord, dus geen enkele partij zal dit doen. Als je ziet hoe moeilijk ze doen over deze softe staatshervorming, denk je dan serieus dat ze aan de transfers gaan raken???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#531 |
Banneling
|
![]() Dat valt nog maar af te wachten. We zullen zien wat we zullen zien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#532 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Wim Verrecyken, Roeland Raes, Luc Vermeulen, Xavier Buisseret, Frieda Van Temsche, Francis Van den Eynde, Johan Vanslambrouck, Roeland van Walleghem, Johan Demol, Karel Dillen,... -------------------------------------------------- Een hoopje om als Vlaming echt trots op te zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#533 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#534 | |
|
![]() Citaat:
De Ieren deden het wel in 1916. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#535 |
Minister-President
|
![]() En kijk wat een welvarend land het nu is! Ze hadden groot gelijk onafhankelijk te worden, waarom zouden verschillende volkeren die niet met elkaar overweg kunnen in één land moeten blijven?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#536 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is er zo opvallend welvarend aan Ierland ??
![]() |
#537 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#538 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Welvarend dankzij de massale steun van Europa. Dat klopt ja. Voor hun intrede in Europa was het maar pover gesteld met Ierland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#539 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#540 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat betekent Ierland eigenlijk in de wereld ?? -dat ze drie of viermaal het Eurosong-festival hebben gewonnen ?? -dat U2, Rory Gallagher en Van Morisson toevallig Ieren zijn/waren ??? Tell me.
![]() |