Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 september 2007, 17:41   #521
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Wat is een "Vlaming"?
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  flatearth.jpg
Bekeken: 38
Grootte:  66,4 KB
ID: 24940
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 18:16   #522
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Uw "ik" is geen gewone ik het is een ik in de zin van "ikken ikken ikken en de rest kan stikken"...
Als Vlaams-nationalist verdedig ik Vlaanderen en daar hebben persoonlijke ikke-dinges niks mee te maken.
Citaat:
Mijn antwoord is geen antwoord maar een kritiek op je nog maar eens onbeschofte manier van overkomen!
Look who's talking! Iedereen die het niet eens is met je verheven stellingen maak je uit voor het vuil van de straat, terwijl je zedig zwijgt wanneer de grofste beledigingen aan ons adres gestuurd worden.
Citaat:
Wanneer ik eens een een antwoord ga sturen aan u die over de kern van jouw zaken gaat? Goeie vraag ik denk dat dat wel eens lang kan duren aangezien ik uw posts vaak klasseer als "boertig" en "onzin". En dan is het vaak moeilijk om daar dan nog eens serieus op te antwoorden, snappie?
Ik had het niet over mij, herlees mijn bericht en zal zien dat ik in het algemeen sprak, maar zelfs deze zin interpreteer je bewust verkeerd. En dat je mijn posts vaak als boertig en onzinnig klasseer leg ik rustig naast me neer (alhoewel je ook hier weeral onbeschoft bent). Het forumreglement verbiedt me te zeggen wat ik van je berichten vind.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 18:18   #523
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Ik heb vandaag eindelijk nog eens wat verstandige praat uit de mond van een politieker gehoord. Karel De Gucht over de Vlaamse houding naar Franstaligen in de Rand: "In Vlaanderen wonen nu eenmaal op bepaalde plekken Franstaligen. We moeten daarmee leven". Ik vind dat hij groot gelijk heeft. Alsof je de geschiedenis van een land zomaar eens even kan gaan wissen.
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 18:26   #524
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne Bekijk bericht
Ik heb vandaag eindelijk nog eens wat verstandige praat uit de mond van een politieker gehoord. Karel De Gucht over de Vlaamse houding naar Franstaligen in de Rand: "In Vlaanderen wonen nu eenmaal op bepaalde plekken Franstaligen. We moeten daarmee leven". Ik vind dat hij groot gelijk heeft. Alsof je de geschiedenis van een land zomaar eens even kan gaan wissen.
Wie is er hier pas de laatste paar decennia naar hier gekomen en wil meteen de gemeentes waar ze neergestreken zijn aan Vlaanderen onttrekken? Wie wil er hier de geschiedenis van een land wissen?
Oud 3 september 2007, 18:31   #525
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Wie is er hier pas de laatste paar decennia naar hier gekomen en wil meteen de gemeentes waar ze neergestreken zijn aan Vlaanderen onttrekken? Wie wil er hier de geschiedenis van een land wissen?
Inderdaad!
Laten we die dingen "geschiedenis" maken, door Vlaanderen onafhankelijk te maken en die taalstrubbelingen in de Vlaamse rand af te schaffen!

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 18:33   #526
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Brussel is de hoofdstad van een tweetalig land. Wat wil je? Het is toch normaal dat er in en rond zo'n stad een dergelijke evolutie is? En 't is nu toch niet zo dat Brussel armoede brengt bij de Vlamingen? Hoeveel Vlamingen verdienen er daar een goede boterham? Al dan niet door de voordelen van de meertaligheid (en ook wel de goede ligging) van het land?

Laatst gewijzigd door Wanne : 3 september 2007 om 18:33.
Oud 3 september 2007, 18:35   #527
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Brussel is de hoofdstad van een tweetalig land. Wat wil je? Het is toch normaal dat er in en rond zo'n stad een dergelijke evolutie is? En 't is nu toch niet zo dat Brussel armoede brengt bij de Vlamingen? Hoeveel Vlamingen verdienen er daar een goede boterham? Al dan niet door de voordelen van de meertaligheid (en ook wel de goede ligging) van het land?
Sedert wanneer is België een tweetalig land?
Oud 3 september 2007, 18:36   #528
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sedert wanneer is België een tweetalig land?
Sorry... Drietalig en zelfs viertalig.
Oud 3 september 2007, 18:40   #529
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sorry... Drietalig en zelfs viertalig.
Vlaanderen = Nederlands
Wallonië = Frans
Brussel = tweetalig Nederlands/Frans
Oostkantons = Duitstalig

http://www.senate.be/doc/const_nl.html#t1

Citaat:
België omvat vier taalgebieden : het Nederlandse taalgebied, het Franse taalgebied, het tweetalige gebied Brussel-Hoofdstad en het Duitse taalgebied.

Elke gemeente van het Rijk maakt deel uit van een van deze taalgebieden.

De grenzen van de vier taalgebieden kunnen niet worden gewijzigd of gecorrigeerd dan bij een wet, aangenomen met de meerderheid van de stemmen in elke taalgroep van elke Kamer, op voorwaarde dat de meerderheid van de leden van elke taalgroep aanwezig is en voor zover het totaal van de ja-stemmen in beide taalgroepen twee derden van de uitgebrachte stemmen bereikt.

Artikel 4 van de Belgische Grondwet. Verplichte kennis voor iedereen die in die land woont. U gaat er wellicht prat op dat u Belgicist bent?
Oud 3 september 2007, 18:49   #530
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

De realiteit is dat Brussel economisch constant groeiende is en dat er bijgevolg veel franstaligen willen gaan wonen en dat er zelfs heel veel Engels gesproken wordt. Daar mag - wat mij betreft - eveneens rekening mee gehouden worden.

Laatst gewijzigd door Wanne : 3 september 2007 om 18:50.
Oud 3 september 2007, 18:54   #531
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, noch jij, noch De Gucht woont niet in de rand ...
Oud 3 september 2007, 18:55   #532
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Tja, noch jij, noch De Gucht woont niet in de rand ...
Jij krijgt waarschijnlijk iedere dag een pak slaag van de boosaardige Franstaligen?
Oud 3 september 2007, 18:55   #533
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De realiteit is dat Brussel economisch constant groeiende is en dat er bijgevolg veel franstaligen willen gaan wonen en dat er zelfs heel veel Engels gesproken wordt. Daar mag - wat mij betreft - eveneens rekening mee gehouden worden.
De realiteit blijkt u onbekend
Oud 3 september 2007, 18:59   #534
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat wilt u nu precies duidelijk maken? U begint eerst over de Franstaligen in de Rand en nu verlegt u ineens het onderwerp naar het Brusselse Gewest? En dat daar veel Franstaligen wonen en er zelfs een behoorlijk mondje Engels gesproken wordt, waarom moet dat volgens u implicaties hebben op het eentalig Nederlandse karakter van Vlaanderen (dat maak ik blijkbaar toch op uit uw betoog)?
Oud 3 september 2007, 19:03   #535
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat er sowieso geen strikte scheiding tussen de gewesten hoeft te lopen.
Oud 3 september 2007, 19:05   #536
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind dat er sowieso geen strikte scheiding tussen de gewesten hoeft te lopen.
Diegenen die het luidst staan te roepen dat ze de eenheid van het land verdedigen zijn dus doorgaans ook diegenen die het minst van allen respect hebben voor de grondwettelijke manier waarop dit land precies is ingericht.
Oud 3 september 2007, 19:07   #537
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Hoe strikter hoe beter!
Vlaanderen onafhankelijk, en gedaan met de zever! We zullen dan onze wetten wel doen respecteren!

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 19:12   #538
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Diegenen die het luidst staan te roepen dat ze de eenheid van het land verdedigen zijn dus doorgaans ook diegenen die het minst van allen respect hebben voor de grondwettelijke manier waarop dit land precies is ingericht.
Net zoals B.U.B. Maar wil dat daarom zeggen dat ik niet van mijn land hou? Allesbehalve. Ik vind gewoon dat België een beetje verkeerd geëvolueerd is en opnieuw moet herbronnen.

Laatst gewijzigd door Wanne : 3 september 2007 om 19:12.
Oud 3 september 2007, 20:14   #539
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Er werd mij een nieuw doel voor de petitie voorgeschoteld...
800 000 namen... Om welbekende reden...
Een riscant doel. Ik vrees ervoor nu als wel al in de buurt geraken is dat al deftig ...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 20:16   #540
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijn we daar weer met de generalisaties?
Tsjah nen mens moet ergens op kunnen reclameren he
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be