Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juli 2024, 13:52   #54041
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
In plaats van tijd te steken in, voor de 100e keer, dezelfde boodschap te posten, gebruik je schaarse tijd om op te zoeken hoeveel mensen er nu in Mariupol wonen in vgl. met 4j geleden.

Allez, op deze manier is “ik heb geen tijd” niet echt geloofwaardig
Is misschien dezelfde boodschap (die net als de uwe niet veranderd is) maar wel met nieuwe bronnen.

Wat betreft Mariupol, ik ga dit zeker opzoeken, maar nu al staat vast dat je cijfers zult hebben die door Moskou geleverd werden en cijfers die door Kiev geleverd werden. Voor zoiets heb je een overheid nodig, een onafhankelijke journalist (onafhankelijke journalistiek is bijzonder moeilijk in Oekraïne en de recent bij Rusland aangehechte gebieden) kan dat zelf niet berekenen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2024, 14:58   #54042
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Wat betreft Mariupol, ik ga dit zeker opzoeken, maar nu al staat vast dat je cijfers zult hebben die door Moskou geleverd werden en cijfers die door Kiev geleverd werden. Voor zoiets heb je een overheid nodig, een onafhankelijke journalist (onafhankelijke journalistiek is bijzonder moeilijk in Oekraïne en de recent bij Rusland aangehechte gebieden) kan dat zelf niet berekenen.
Misschien proberen via derden, niet via Moskou of Kiev (VN misschien?...)

Er zullen ook wel technieken bestaan om indirect een inschatting te kunnen maken; ik zeg maar iets, obv open satelliet data (wordt al gedaan blijkbaar: https://www.sciencedirect.com/scienc...52938523002045)

Niet zomaar eender welke bron geloven en niet zomaar op voorhand opgeven en aannemen dat het onmogelijk objectief vast te stellen is.

you've got this!
Oud 14 juli 2024, 23:31   #54043
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

https://youtu.be/yjxhrWLL7LU?si=XYlo91szvXX6OdaQ

Opmerkelijk hoeveel commentaren er geschreven werden vanuit Oekraiense steden als Odesa, Kharkov, etc.( vrij gemakkelijk om anoniem te blijven via VPN versleuteling)

Wat nu in Mariupol allemaal gebeurt daar wachten ze in die steden al 30 jaar op.
"Als dat de Russische wereld is, willen we er wel deel van uitmaken". Maar liefst zonder oorlog."De wereld van Zelensky en Biden is kaka"
"Nu volgens Bidenchuk (Oekraiense spot) Poetin de president van Oekraine is ("eindelijk") willen we hem graag uitnodigen naar onze stad. " Daarop schrijft een ander, in een mix tussen Russisch en Oekraiens "we wachten er op". ("wachters" is de term die het Oekraiense regime geeft aan mensen in steden wonen die in handen dreigen te vallen van de Russen die niet willen geevacueerd worden. Algemeen wordt aangenomen dat ze op de Russen zitten wachten in hun Sovjet schuilkelders.)
Oud 15 juli 2024, 00:04   #54044
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Indien die "Mélenchon en ook andere leiders" van u een verdere escalatie absoluut willen vermijden, zouden ze om te beginnen aan pakweg de leiders van China, Iran & Noord-Korea kunnen laten weten dat de ondersteuning van het gangsterregime van het Kremlin absoluut niet geapprecieerd wordt en dus maar beter gisteren al kon stoppen.

Die landen delen een slechte ervaring met het Westen, ze weten dat de echte gangsters die van het Westen zijn.Ze laten zich niet vangen door leugenachtige westerse propaganda.
De banden tussen Poetin en de leiders van Iran, de Arabische wereld, Indie, Pakistan, China, Latijns-Amerika (behalve de immer gedrogeerde gek die het in Argentinie voor het zeggen heeft), Afrika, Indonesia, Vietnam, enzovoort, zijn uitstekend, zelfs veel vriendschappelijker dan met westerse leiders.

Ze willen een compromis oplossing, geen verdere confrontatie.

En als het Westen denkt dat het die landen hun wil kan opleggen in 2024, toont dat enkel aan hoezeer u in het verleden leeft, een neokoloniaal verleden dat ondermeer dankzij Poetin en Xi definitief tot het verleden behoort.

Laatst gewijzigd door tomm : 15 juli 2024 om 00:08.
Oud 15 juli 2024, 04:31   #54045
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

In de middenstatie staat momenteel een kleine tentoonstelling in de grote hal. De verhalen van topsporters die gesneuveld zijn, ik vermoed langs beide kanten van het conflict. Zelfs al ben ik geen fan van topsport, hoe al dat talent verkwist wordt ... Ik kon niet meer dan drie getuigenissen lezen alvorens het me teveel werd. Poetin vermoorden kan misschien een oplossing zijn.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Laatst gewijzigd door Vlad : 15 juli 2024 om 04:31.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2024, 06:54   #54046
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
In de middenstatie staat momenteel een kleine tentoonstelling in de grote hal. De verhalen van topsporters die gesneuveld zijn, ik vermoed langs beide kanten van het conflict. Zelfs al ben ik geen fan van topsport, hoe al dat talent verkwist wordt ... Ik kon niet meer dan drie getuigenissen lezen alvorens het me teveel werd. Poetin vermoorden kan misschien een oplossing zijn.
Hoe gemakkelijk het is de geesten rijp te maken voor moord zagen we juist nog in de VS met de aanslag op Trump en wordt hier ook geïllustreerd. Tegelijkertijd is het perfect mogelijk genocide te vergoeilijken via manipulatie van de publieke opinie. De MSM zijn er steeds meester in geweest. Door zich echt pluralistisch te informeren kan men er pogen aan te ontsnappen. Er zit een Hitler en een Ghandi in elk van ons.

Laatst gewijzigd door Bach : 15 juli 2024 om 06:56.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2024, 06:57   #54047
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Er zit een Hitler en een Ghandi in elk van ons.
Ik hoop dat er in velen van ons ook een Churchill zit.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2024, 07:15   #54048
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ik hoop dat er in velen van ons ook een Churchill zit.
Liever de andere kant van het racisme spectrum met Nelson Mandela.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2024, 08:53   #54049
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Biden vermoorden zal niet moeten, binnen een paar jaar zit hij in een rusthuis.
Zelensky vermoorden daarentegen zou vrede zeker een stap dichterbij brengen. Want meer en meer is hij een persoonlijk obstakel op de weg naar vrede. Er zitten een aantal mensen in z'n entourage die wel oren hebben naar het Chinese vredesvoorstel. En ook de Oekraïense bevolking beseft meer en meer dat totale Russische terugtrekking niet realistisch is. Zelensky heeft zichzelf vastgezet door te zeggen dat hij niet met de Russen wil onderhandelen en dat de Russen zich volledig moeten terugtrekken voor er over vrede gesproken kan worden. En andere regime kopstukken gingen nog een stap verder en zeiden dat de Russische Federatie kapot moet voor een vrede kan komen. Maar een voorstel hoor, maar wat arsenicum draaien in z'n coke? Of nog beter een welgemikte raket op de volgende kernvergadering van de regime kopstukken. Zelensky zelf rijdt constant over en weer naar de Poolse grens, het zou mij sterk verwonderen moesten de Russen niet weten waar hij uithangt.

Er werd duidelijk afgesproken, waarschijnlijk met de Amerikanen, Fransen en/of Duitsers, om Zelensky en co. niet te raken, in ruil zouden ook de Russische regime kopstukken geen doelwit worden.

Poetin vermoorden zou vrede geen stap dichterbij brengen. Z'n hele entourage, de oppositie zit op dezelfde golflengte wat Oekraïne betreft. Zelfs de pro-westerse oppositie (wijlen Navalny, etc.) gaat niet akkoord met het "vredesvoorstel" van Zelensky, net als 99% van de Russische bevolking. Poetin is zelfs nog een van de meer gematigde, of ik zou eerder zeggen, voorzichtige stemmen in Moskou. Als het van oppositiepartij LDPRF afhangt, wordt heel West- en Centraal-Oekraïne een groot Gaza, worden hele steden met de grond gelijk gemaakt, en vallen er miljoenen burgerslachtoffers.

Dit zei de recent overleden leider van de LDPRF (goeverneurschap in sommige Siberische regio's, over heel het land de tweede oppositiepartij na de communisten), over de Baltische staten:

The Baltics are Russian land. I will destroy you. I will start burying nuclear waste in the border zone of Smolensk Oblast; the Semipalatinsk [nuclear testing grounds] will be transferred to your area. You Lithuanians will die of disease and radiation. I will remove the Russians and the Poles. I am God. I am a tyrant. There will be no Lithuanians, Latvians, or Estonians in the Baltics. I will act like Hitler in 1932 [sic][63]

In a February 2015 speech, Zhirinovsky advocated burning down Paris as well as the cities of other European countries.[70][71]

In February 2015, Zhirinovsky advocated the destruction of Germany.[70]
In 1991, he threatened to, if the United States would not stop supporting separatist movements in the Soviet Union, establish an independent state within United States territory populated exclusively by African Americans.[17]
He issued controversial statements about then-National Security Advisor Condoleezza Rice saying,
She is a black whore who needs a good cock. Send her here, one of our divisions will make her happy in the barracks one night. She will choke on Russian sperm as it will be leaking out of her ears... until she crawls to the US embassy in Moscow on her knees.[40]

https://en.wikipedia.org/wiki/Politi...rmany.%5B70%5D

Vladimir Zjirinovski positioneerde zichzelf en zijn partij als fervente tegenstanders van de communistische ideologie [65] en van de Communistische Partij van de Russische Federatie in het bijzonder, en noemde laatstgenoemde een volwaardige opvolger van de CPSU .
In 1999 noemde hij het communisme in een interview met de Surgut-TV-zender “politieke AIDS” en verklaarde dat totdat de communisten uit de macht zijn verwijderd, er nog steeds onopgeloste problemen in het land zullen zijn [31] .

Nu wordt het verwarrend hé, hij was anti-communistisch, maar ook sterk anti-westers. Past niet in het eenvoudige zwart-wit verhaal van de westerse propaganda.

Laatst gewijzigd door tomm : 15 juli 2024 om 09:21.
Oud 15 juli 2024, 09:54   #54050
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

He advocated for Russia to forcefully regain control of Alaska from the United States, suggested that Russia hit former Ukrainian President Petro Poroshenko’s residence with a nuclear weapon and said he wanted a DNA test to see if he was related to Donald Trump.

Als je Poetin en de zijnen zou vermoorden, valt "Verenigd Rusland" waarschijnlijk uit elkaar, en is de kans groot dat deze partij of de communisten de macht overnemen.

De communisten willen een grote nationalisatie van de economie, en een Chinees systeem, ze willen nog veel verder gaande integratie van Rusland en China, en willen dat de Euraziatische Unie een nieuwe Sovjet-Unie wordt.(gaat verder dan de huidige plannen)

En wat de ultra-nationalisten willen, kunt U hierboven lezen.

Gek genoeg hebben de Amerikanen de deur op een kier gezet voor de communisten nadat ze de verkiezingen hadden gewonnen in 2019. De communisten zelf hebben die deur echter weer dichtgeslagen. NAvalny raadde zijn aanhangers aan om op de communisten te stemmen.

Kremlin critic Navalny's allies say vote Communist to hurt ruling party

https://www.reuters.com/world/europe...ty-2021-09-15/

NAast de door de communisten georganiseerde miljoenen betogingen in heel Rusland tegen de verhoging van de pensioenleeftijd, kwam de grootste bedreiging voor Poetin en zijn regime van de nationalisten. De westerse pers berichtte gretig over de protesten in Siberië tegen de regering in Moskou, nadat ze een goeverneur die tot hun partij behoorde afzetten, waarop hij in de gevangenis vloog. Dit leidde tot grote protesten en tal van Siberische steden die soms uitmondden in geweld tegen regeringsgebouwen. De westerse pers berichtte er likkebaardend over.

Sergei Furgal: Former Russian regional governor jailed in murder cases

He was elected governor of Khabarovsk region in 2018, unexpectedly beating the Kremlin's preferred candidate.
His detention in July 2020 caused widespread anger among locals.
The judge in Luberetsky Court near the capital ruled that Furgal, 52, must serve his sentence in a high-security prison after a jury found him guilty on two charges of murder and one of attempted murder.
The killings, said the prosecution, were linked to rivalry between Furgal and other businessmen in 2004 and 2005.
The ex-governor - who won office as a candidate for the ultranationalist Liberal Democratic Party of Russia (LDPR) - struggled to contain his emotions in the courtroom after the sentence was read out, shouting "Do you have no shame?" at the judge. His lawyers say they will appeal.

When he was first arrested, residents in the city of Khabarovsk took to the streets in huge numbers - some estimates put the figure as high as 50,000. Such demonstrations are rare in Russia and took the Kremlin by surprise.
Furgal's supporters claimed that the criminal case against him was politically motivated - punishment for daring to beat the Kremlin's candidate in elections.
Experts say his landslide victory was the result of a massive anti-Moscow vote. As governor, he was tough-talking, and some say more popular even than President Vladimir Putin.
Contract killings of business rivals were common in Russia, especially in the 1990s and the early 2000s, when Furgal was a successful businessman.

Sergei Furgal: The arrest fuelling anti-Moscow anger in Russia's far east

Along the way, more people tag along. The chanting grows louder, as does the cacophony of car horns signalling approval.
The demonstrators, who are risking arrest, are shouting slogans in support of the local governor, Sergei Furgal. Last week he was detained by officers who had flown in specially from Moscow.

"When our governor was arrested, everybody took it as their personal tragedy," one of the protesters, Alexander, tells me. "We elected this person and we feel like we've been robbed, that he was stolen from us for political reasons. People feel Moscow spat in their faces."

In 2018 Mr Furgal ran for governor of Khabarovsk region, but was widely seen as a technical candidate, with little chance - or even desire - to win. Due to a massive protest vote against Moscow, Mr Furgal trounced the Kremlin's candidate. As governor he became a charismatic, tough-talking and popular politician. Many here tell me he is more popular in the region than President Putin.

The Kremlin denies that Mr Furgal's downfall is politically-motivated. When President Putin's point man in the region Yuri Trutnev visited Khabarovsk earlier this week, he told journalists: "Law enforcers would never have detained a sitting governor if they didn't have a 100% cast-iron reason for doing so."
People in Khabarovsk are not convinced. Last Saturday, the city witnessed the largest display of discontent here in modern times: up to 30,000 people took to the streets to condemn Mr Furgal's arrest and to demand their governor be returned to Khabarovsk for a fair trial on home soil.

"We just try to show Moscow that he is our man, and that he has to be here," another protester, Viktoria, tells me. "Even if he committed a crime, which we don't believe, he has to be here."

What is interesting about Khabarovsk is that, so far, police have been keeping their distance - a sign, perhaps, that the authorities understand the strength of feeling and wish to avoid sparking more anger.

The arrest of their governor is fuelling resentment of their capital, seven time zones to the west: a world away from here.
https://www.bbc.com/news/world-europe-53441687

Dus het Westen wil Poetin weg? Dat kan, Poetin's autoriteit en dat van zijn partij is bijlange zo sterk niet en niet zo stabiel als bvb. dat van de Chinese Communistische Partij. En zonder Poetin is de kans groot dat de partij uiteen valt. Echter, de oppositiefiguren die in de coulissen klaar staan, zijn niet noodzakelijk goed nieuws voor het Westen.
En al helemaal niet voor de Oekraïense nationalisten. De Russische nationalisten willen dat Oekraïne verdwijnt en verdeeld wordt tussen Rusland en Polen. (Poetin heeft nooit zoiets beweerd) Ze willen ook de Oekraïense taal buiten de wet stellen en de Oekraïense cultuur uitwissen, net zoals de Oekraïense nationalisten willen doen met de Russische cultuur. Ze zijn 2 zijden van dezelfde munt.

De communisten hebben een extreme haat tegen het huidige regime in Kiev, dat communisten met veel ijver vervolgt en vermoordt. Voor hen is regime change in Kiev absoluut noodzakelijk, en ze hechten daar meer belang aan dan Poetin. Niet alle communisten zijn het eens met de aanhechting van wat vroeger Zuid-Oost-Oekraïne was bij Rusland, en ook niet alle communiusten zijn het eens met de invasie van februari 2022. Maar waar ze het allemaal over eens zijn is dat Oekraïne bij de Euraziatische Unie hoort, en dat het regime in Kiev er weg moet. Ze bekritiseren Poetin omdat hij Kiev niet heeft willen innemen en geen regime change wilde doorvoeren. Zelf denk ik dat Poetin wel gelijk heeft, Rusland had gemakkelijk een pro-Rus aan de macht kunnen brengen, maar zou in het zeer nationalistische en zeer anti-Russische West-Oekraïne dan geconfronteerd worden met een echte volksopstand en guerilla, een horrorscenario voor de Russen. Nu zie je dat het regime zichzelf langzaam maar zeker onmogelijk maakt, en dat Oekraïners de oorlog beu zijn. Als er uiteindelijk een staakt-het-vuren komt zal dat beschouwd worden als een nederlaag, zeker voor de nationalisten, en dan ziet het er niet goed uit voor Zelensky en de zijnen.

Laatst gewijzigd door tomm : 15 juli 2024 om 10:12.
Oud 15 juli 2024, 10:37   #54051
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Het kopstuk van de Russische nationalisten was meestal dronken, en debat met hem stond garant voor vechtpartijen in de studio of het parlement. Hij viel ook journalisten aan voor het oog van de camera.

https://www.youtube.com/watch?v=7sojWr4H58w

Hij was bijzonder scherp voor de VS, en bezocht Saddam in 2002.
https://www.youtube.com/watch?v=ExfLOwmSD88
Ook steunde hij Karadzic en Mladic in ex-Joegoslavië, onder andere met gewapende vrijwilligers.

Het gekke is dat hij niet eens in Rusland geboren is en ook geen etnische Rus, hij is een Jood. Hij bezocht Israël veelvuldig en heeft er een zekere aanhang, wilde van Russisch een officiële taal maken en stichtte er een eigen partij. Zijn pro-Arabische standpunten zijn wel moeilijk te verzoenen met de visies van de meerderheid van de Russisch sprekenden in Israël. Die zijn enerzijds pro-Russisch en zelfs pro-Sovjet, maar anderzijds ook Israëlische nationalisten die pleiten voor een harde aanpak van Hamas.

Op persoonlijk vlak was hij een homo, en tal van schandalen kwamen in de pers, zo zouden jonge partijleden die carriére wilden maken in z'n partij met hem seks moeten hebben. En hield hij gewoon homo-orgieën in sauna's, totaal respectloos voor de Russische tradities en eerder conservatieve moraal. Toch schaadde dit zijn carrière niet echt, ook al omdat er weinigen hem echt serieus pakten, hij was een soort clown en entertainer.

Politiek debat tussen Zhirinovsky en andere presidentskandidaten, hij noemde z'n tegenstandster een goedkope hoer nadat ze met water naar hem had gegooid. Dat komt Poetin natuurlijk bijzonder goed uit "kijk eens wie de andere presidentskandidaten zijn."

https://www.youtube.com/watch?v=Gqi_zR4sQ4E

In dit interview met DW pleit hij voor een harde aanpak van het Westen, het vernietigen van het Westen. Hij wil een totale Russische boycott op alle Duitse producten, en destabilisatie door aanslagen in Berlijn en andere Duitse steden. Hij wil het Westen aanpakken "zoals Israël de Palestijnen".

https://www.youtube.com/watch?v=-nzSqIVfPu4

Laatst gewijzigd door tomm : 15 juli 2024 om 10:49.
Oud 15 juli 2024, 11:55   #54052
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Rusland verloor in mei en juni naar schatting 70.000 militairen. Dat zijn er 1260 per dag. Gelukkig maar dat ze wel enorme terreinwinsten boeken en heel de Kharkiv-regio hebben veroverd. O nee, ze zijn niet eens bij de eerste verdedigingslinie gekomen, 90 procent van hun invasiemacht is vernietigd en Oekraïne is nu in de tegenaanval in de Kharkiv-regio.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2024, 12:03   #54053
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

https://www.youtube.com/watch?v=-nzSqIVfPu4

Zhirinovsky was een graag geziene gast in het milieu van Russische muzikanten die de onderwereld en de maffia verheerlijken. Zijn partij heeft ook banden met allerlei beruchte maffiosi zoals Sasha Sever.
De communisten en Poetin zijn geen grote liefhebbers van het genre. Het hele genre ontstond trouwens in de Sovjet-gevangenissen. Al het straatcrapuul die de Sovjets opsloten zagen geweldige kansen in de chaotische jaren 90 waar de staat zo goed als wegviel. De maffia nam over, en controleerde zelfs het Kremlin.

https://www.youtube.com/watch?v=5qakcAMWhp4

En het gekke is dat ook de Oekraïense ultra-nationalisten naar zulke muziek luisteren, en de Russische en Oekraïense maffiabazen gewoon zaken blijven doen. Cultureel erg gelijkaardig. Ook bij de Oekraïense nationalisten en milities zijn de banden met de georganiseerde misdaad erg innig, en heerst er verheerlijking van geweld, alcohol en drugs. Binnen Zelensky's partij zitten trouwens heel wat maffiabazen. De sterke man van Georgië komt ook uit dat milieu, werd steenrijk in Rusland in de jaren 90 dan weet je genoeg. Hij liet een soort James Bond paleis bouwen op een berg nabij Tbilisi. Saakashvili hield zich trouwens ook in met maffiosi, en zijn orgieën waren fenomenaal. Zijn Zeeuws-Vlaamse vrouw hield het maar enkele maanden uit in Georgië.

De beruchte Russische maffiabaas Sasha Sever (komt ui Pskov, Noord-Rusland, vandaar "Alexander Noord")

Hier zn zoon met het symbool van de Oekraïense nationalisten.

Sasha Sever, die z'n maffia status cultiveert.
https://www.youtube.com/watch?v=twaUkugWLCk

Sasha Sever heeft een maffiaoorlog uitgevoerd met de beruchte Oekraïense maffiabaas (van Joodse origine) Semion Mogilevich, maar er waren ook periodes dat ze samenwerkten. Semion Mogilevich heeft innige banden met Firtash, een van de grote namen in het Oekraïne van vandaag.
https://argumentua.com/stati/delo-fi...na-mogilevicha
Maar ook met Yulia Timoshenko, Poroshenko, en Kholomoisky, die Zelensky aan de macht gebracht heeft.

https://www.youtube.com/watch?v=twaUkugWLCk

Semion Mogilevich wordt gezocht in Europa en de VS, en werd enkele malen gearresteerd in Moskou. Hij zou echter probleemloos in Rusland verblijven, en ook regelmatig naar Oekraïne reizen. Hij heeft banden met de politieke top in beide landen, en met Georgië. In Belarus en Kazachstan is hij niet welkom.

Firtach steunt nu volop het regime in Oekraïne, en dus ook Mogilevich. Door zijn banden met Sever is hij echter ook in Rusland welkom. Hij heeft de Israëlische nationaliteit.

De maffia trekt zich niets aan van de Russisch-Oekraïense oorlog en steunt en bewapent beide kanten.

Maar dit kan ook ergens positief zijn, deze groep Russen en Oekraïners spreken wel nog met elkaar, en ze hebben banden met de politieke top in beide landen. Achter de schermen zijn er al heel wat klaar om de pagina om te draaien.

Mogilevich is wel naar het schijnt furieus dat Poetin de eigendommen van oligarchen in gebied dat Rusland veroverd heeft, heeft laten nationaliseren. De invloed van de maffia op de Russische politiek is sterk afgenomen, deze van het leger sterk toegenomen.

Het lijkt er op dat Poetin, net als in Kazachstan, Belarus en Azerbaijan, schoon schip wil maken. De oude iconen zoals Sever en Mogilevich worden gerust gelaten, maar nieuwe worden vervolgd en opgepakt.

Zelensky vervolgt nu Kholomoisky, maar de andere maffiosi en oligarchen steunen hem volop.
Oud 15 juli 2024, 12:14   #54054
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... als het Westen denkt dat het die landen hun wil kan opleggen in 2024, toont dat enkel aan hoezeer u in het verleden leeft, ...
Eh?

Hoe/op wélke manier ben ik verantwoordelijk voor wat 'het Westen' denkt?

Het maakt mij eigenlijk niet écht iets uit dat u mij per sé buitengewone krachten toe wilt dichten, maar overdrijven hoeft nu ook weer niet.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2024, 12:25   #54055
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
... Er zit een Hitler en een Ghandi in elk van ons.

Tijdens/na de resem 'psychologische tests' die ik de afgelopen jaren mocht ondergaan, is gebleken dat dat voor mij niet klopt.

Er zit absoluut géén Gandhi in mij, en nog véél minder een Hitler.

Het kan haast niet anders dan dat er iets serieus verkéérd gelopen is tijdens de celdeling die decennia geleden plaats greep in de baarmoeder van mevrouw mijn mama.

Een andere mogelijke verklaring is dat er in mijn nogal recalcitrante keikop gewoon geen plaats meer overbleef voor die door u genoemde 'personae'; er zaten domweg al véél te véél anderen in mij.

Laatst gewijzigd door djimi : 15 juli 2024 om 12:28.
Oud 15 juli 2024, 12:34   #54056
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

Het lijkt er op dat Poetin ... schoon schip wil maken...

Die laat toch ALTIJD ANDEREN het vuile werk doen?

Kijk maar eens goed naar z'n quasi-poezelige handjes: met véél meer dan een balpen of een knoppeke (van pakweg een afluisterapparaat) zijn die nog niet in aanraking gekomen.

Oud 15 juli 2024, 14:39   #54057
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... Ze laten zich niet vangen door leugenachtige westerse propaganda...
Dat wil ik best geloven.

Ze hebben immers al méér dan werk genoeg met het zich laten vangen door de eigen leugenachtige propaganda.

Oud 15 juli 2024, 14:41   #54058
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... 99% van de Russische bevolking ...

Ge hebt er véél mee gepraat zeker?

Oud 15 juli 2024, 14:42   #54059
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ge hebt er véél mee gepraat zeker?

Onder 4 ogen uiteraard.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2024, 14:48   #54060
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... dat Oekraïne bij de Euraziatische Unie hoort, ...
Maar wat doet ge als 'Oekraïne' dat 'bij de (Z)Euraziatische Unie horen' NIET WIL?

Bommen en granaten erop smijten tot er geen 'Oekraïne' meer overschiet dat nog iets KAN willen?

Is dat misschien uw "Endlösung der Ukrainerfrage"?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be