![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#5401 |
Staatssecretaris
|
![]() Welk een vooroordelen ten aanzien van een inspirerende saga over nieuw-samengestelde gezinnen met een transgender, een adept van de griekse beginselen die zich hier ontfermt over een onzekere adolescent in de kracht van zijn jeugd, een voormalige lichtekooi en twee kinderen die de keuze hebben uit elk van voorgaande als hun rolmodel.
![]() Hoeveel analogieën met vele gezinssituaties in de huidige maatschappij zijn hier niet te vinden? ![]() Om er een vraag bij te lappen: kan je Teddy Ruxspin zo beschrijven dta het maatschappelijk relevant wordt? Laatst gewijzigd door Liederik : 7 juni 2012 om 12:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5402 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja.
Zoals elke inwoner van Antwerpen/Vlaanderen/België zou ik hier ellenlange betogen kunnen plegen over wat er allemaal fout is. Toch lijkt het me één van de betere plekken op aarde om in te leven en kinderen groot te brengen anno 2012.
![]() |
#5403 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Soms. Neen. Als ik uitga bijvoorbeeld. Neen.
![]() |
![]() |
#5404 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maatschappelijk relevanter dan dit kan gewoon niet.
![]() |
![]() |
#5405 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
(En die financieel haalbaar is)
![]() |
![]() |
#5406 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Boston leek me een leuke stad (en dankzij Romney hebben ze daar alvast degelijke gezondheidszorg ![]() Canada misschien? Australië? De klassiekers dus. We zijn voorlopig nog niet onze emigratie aan het plannen (dit soort uitspraken laat ik canoniek volgen door een verwijzing naar de idioten van het N-SA).
![]() |
![]() |
#5407 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/8356/EK-201...-de-stip.dhtml
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5408 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet netjes ermee te lachen, maar goed, hoge bomen ...
![]() |
![]() |
#5409 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik kwam gisteren na het drinken van een donkere Chimay of twee, of drie, tot de briljante conclusie dat het hoofddoekenprobleem kon opgelost worden door integratie in het westen;
Hoofddoeken van Chanel, Prada, Louis Vuitton of Gucci! Met wat spoed kan de herfstcollectie van deze modehuizen aangevuld worden met de niqab, shayla of hijab. Afhankelijk van het jaar kan deze of gene vorm van die hoofdbedekkingen 'in' zijn, met een extra plooi hier, een afgewerkt kanten randje daar, een fris bloemetjespatroon of een strak streepjesmotief, om maar te zwijgen van de mogelijkheden die verschillende stoffen bieden; van een simpele katoen, naar stijvol satijn, sensuele zijde, warm fluweel of sportief nylon met gore-tex voor de sportieve vrouw. Ook de accesorize opties zijn immens! Een gsm-oortje gaatje, een zonnebrilclipje, een handig geplaatst spiegeltje om de oogschaduw snel bij te werken, clip-on bloemetjes of lintjes of pareltjes voor op de hoofddoek, en dan zwijg ik nog over de mogelijkheid blue-tooth speakertjes bij de mond te plaatsen. Wat een potentieel. Geen kat die nog zal spreken over on-westerse praktijken. Wat denk jij? Teveel Chimay, of dé oplossing? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5410 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() next time...
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#5411 |
Banneling
|
![]() @ Firestone en de kwissers/google-kunstenaars
Toevallig geen zin om op websleuths.com het geval Luka Rocco Magnotta te helpen uitspitten ? Er is enorm veel te websearchen en te puzzelen, want dat mannetje heeft op honderden webfora gepost doorheen de jaren, onder tientallen namen. Kompleet mesjogge dingen meestal, maar hier en daar levert het zeker clues op, die hem mogelijk kunnen koppelen aan andere onopgeloste moorden. ( zo kan ik hem bvb plaatsen in Arizona eind 2011 ... ) Enfin, het is mijn obsessie v d maand, en 't zou wel tof zijn als ik wat weerwerk kreeg van een paar analytische jongens en meisjes, kwestie van m'n verbeelding wat in te tomen op tijd ![]() ( zie me al wereldwijd op frontpagina's als vinder van de ultieme clue waarmee in een handomdraai 33 onopgeloste moorden worden opgehelderd, ware het niet dat Firestone net drie seconden sneller was ![]() Laatst gewijzigd door Knipp : 9 juni 2012 om 09:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5412 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onvoorstelbaar zo'n week die reeds zijn derde verjaardag mag vieren. Maar dat ligt aan de forummer in kwestie. Interessant, gecultiveerd, slim, aangenaam en gezellig. En vooral graag gezien op het forum. ![]() . Laatst gewijzigd door Antoon : 9 juni 2012 om 08:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5413 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ongetwijfeld teveel Chimay, maar uiteraard ook (een deel van) dé oplossing. Die hoofdoekendiscussie is een soort nevendiscussie, het aanpakken van een symptoom om aan meer fundamentele vragen te ontsnappen. Het is spijtig dat men in deze hele problematiek meestal gesandwicht wordt tussen primaire Islambashers enerzijds en pseudomaatschappijkritische apologeten anderzijds. Er zijn problemen, wie kan dat nu in godsnaam (in allah's naam?) ontkennen? Twee voorbeeldjes uit de gazet van vandaag: Citaat:
Men kan elk feit afdoen als een fait divers, verwijzen naar andere problemen elders op aarde, maar dat is struisvogelpolitiek. Het lijkt me evident dat we geen goed model voor integratie hebben, geen werkende formule voor scheiding van kerk en staat, geen veerkracht tegen haatzaaiers allerhande, weinig begrip voor het pervers racisme in onze samenleving. De politiek reageert hysterisch als een randdebiel als Belkacem zich weer eens laat horen, maar verder dan gesticuleren komt ze niet. Ze schermt met normen en waarden, maar éne Belkacem is blijkbaar voldoende om sommige van die normen meteen in vraag te stellen. Geen langetermijn denken over integratie, geen aanpak van de maatschappelijke problemen die de basis vormen voor al deze "faits divers". Om moedeloos van te worden. (Het feministisch aspect, dat de haantjes toch zo graag willen bepalen wat vrouwen moeten of niet mogen dragen laat ik dan nog terzijde.)
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 9 juni 2012 om 10:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5414 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als hij tegen Nadal speelt, misschien wel.
Waren de echte toppers niet jonger toen ze al hoog in de ATP-rangschikking stonden? Jongens als Nadal, Djokovic, en die éne kwiet waar de naam me even ontgaat, eentje uit Liechtenstein, Oostenrijk of iets uit deze streken. Ik vrees er voor, maar wie weet? Shame on you! ![]() Dat de derde verjaardag van een gebeurtenis van wellicht kosmische betekenis je ontgaat is ... ik heb daar geen woorden voor.
![]() |
#5415 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat forum bestaat dus echt (dacht dat je een grapje maakte). Ik kan je geruststellen, ik zal niet drie seconden sneller dan jij zijn. Word er niet goed van teveel over dat soort gevallen te lezen.
![]() |
![]() |
#5416 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De taart is echter al op. ![]()
![]() |
![]() |
#5417 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5418 |
Banneling
|
![]() Stel eens gewoon een vraag in de forumquiz?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5419 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#5420 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mja, wie zou dat anders kunnen doen?
![]()