Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 januari 2007, 21:16   #5401
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
Dat denk ik niet. Het gebeurt toch ook dat homoseksualiteit kan ontstaan in monoseksuele omstandigheden, bijv. bij matrozen op lange zeevaarten.
hoeveel matrozen kent gij persoonlijk?Ga het hun eens vragen, inplaats ze zo maar voor janet uit te schelden...
Wat gij bedoelt gebeurt eerder in het gevang, waar men écht jarenlang zonder vrouwen kan zitten.En daar is er ook iets anders bij, namelijk de andere domineren, vernederen.De baas spelen, net zoals bij honden.En de mannen die daar op andere mannen kruipen, zouden bij gebrek aan mannen, mischien ook wel een dier te pakken nemen...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 21:19   #5402
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
U stelt het behoud van een ras boven het behoud van een soort, dus ja.
ik stel het behoud van mijn volk, mijn ras, boven het behoud van de andere volken en rassen.Dat noemt men overlevingsinstinkt, is eigen aan zowat alle mensen, en heeft met racisme geen ballen te maken.Nu staat het u vrij om daar anders over te denken, maar dan zit je fout voor mij.
Oud 14 januari 2007, 21:51   #5403
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ik stel het behoud van mijn volk, mijn ras, boven het behoud van de andere volken en rassen.Dat noemt men overlevingsinstinkt, is eigen aan zowat alle mensen, en heeft met racisme geen ballen te maken.Nu staat het u vrij om daar anders over te denken, maar dan zit je fout voor mij.
Nee, u zei dat door het hoge bevolkingsaantal men in Afrika en co maar homoseksueel moest worden. Als u dat een ander toewenst ten behoeve van uw eigen soort, dan is dat racisme.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 22:47   #5404
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, u zei dat door het hoge bevolkingsaantal men in Afrika en co maar homoseksueel moest worden. Als u dat een ander toewenst ten behoeve van uw eigen soort, dan is dat racisme.
die mensen ginder in Afrika zijn met veel teveel, maken veel te veel kinderen waar ze niet voor kunnen zorgen.Hier, bij ons, is er geld genoeg, maar maken ze te weinig kinderen.Maar de mannen trouwen wel onder elkaar, en willen dan kinderen adopteren...dat is toch te gek, liberalist?Beter zou men de zaken omkeren, om de demografie wat op peil te brengen.En gij komt dan weer zagen dat dat "racistisch" is...Alhoewel ge wel akkoord bent als er hier mannen beweren dat het positief is om homo te zijn en geen kinderen te maken om de overbevolking tegen te gaan?!Maar voor u is dat dan enkel goed als het hier gebeurt op die manier.Het de andere rassen toewensen is niet goed.Gij zijt dus racistisch tegen uw eigen ras...een eigen-ras-hater, al dan niet bewust.Maar zelf als ge het zelf niet beseft, is het nog lang geen verontschuldiging.Schud u eens wakker man!
Oud 14 januari 2007, 23:16   #5405
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
die mensen ginder in Afrika zijn met veel teveel, maken veel te veel kinderen waar ze niet voor kunnen zorgen.Hier, bij ons, is er geld genoeg, maar maken ze te weinig kinderen.Maar de mannen trouwen wel onder elkaar, en willen dan kinderen adopteren...dat is toch te gek, liberalist?
Waarom? Het lijkt mij juist volstrekt logisch, op die manier is de wereld complementair.
Citaat:
Beter zou men de zaken omkeren, om de demografie wat op peil te brengen.En gij komt dan weer zagen dat dat "racistisch" is...Alhoewel ge wel akkoord bent als er hier mannen beweren dat het positief is om homo te zijn en geen kinderen te maken om de overbevolking tegen te gaan?!
Maar daar gaat het niet om, hé. In die post waarop ik u verwees racistisch te zijn verklaarde u openlijk dat het blanke ras superieur is. Dat is toch heel anders dan beweren dat er te veel kinderen geboren worden aldaar (wat natuurlijk zo is).
Citaat:
Maar voor u is dat dan enkel goed als het hier gebeurt op die manier.Het de andere rassen toewensen is niet goed.Gij zijt dus racistisch tegen uw eigen ras...een eigen-ras-hater, al dan niet bewust.Maar zelf als ge het zelf niet beseft, is het nog lang geen verontschuldiging.Schud u eens wakker man!
Ik haat mijn eigen ras niet, ik beschouw alle rassen als gelijkwaardig. En dat zegt iemand die alle ingrediënten bezit om volwaardig ariër te zijn. Ik ga veel om met mensen van andere huidskleur of ras en dat heeft mijn levensvisie sterk verbreed. Ik snap niet waarom ik dan mijn eigen ras zou haten.
Oud 14 januari 2007, 23:24   #5406
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Mensen die nog een goed engelstalig stuk over dit onderwerp willen lezen raad ik dit aan:

http://www.seedmagazine.com/news/200...al_kingdom.php
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2007, 18:12   #5407
Baruch de Spinoza
Vreemdeling

Standaard

Het is ronduit grotesk en absurd om te beweren dat er een verband is tussen dierlijke en menselijke seksualiteit.

Het is absurd, en ook wel dom, van de homo-gemeenschap om dit als "argument" te gebruiken.

Homo's hebben geen "verantwoording" nodig om hun vrije seksualiteitsbeleving te verdedigen.

De hoeveelheid sociobiologische ONZIN en ZEVER die hier zowel door "links" als door "rechts" wordt gespuid is gewoon om onpasselijk van te worden.

Aanrader: "Man, Beast and Zombie: What Science Can and Cannot Tell Us About Human Nature" van Kenan Malik. Lezen die handel.

Iedereen schijnt tegenwoordig te denken dat hij / zij sociobioloog of evolutionair psycholoog is.

Of dieren nu wel of niet homo zijn is in deze discussie van GEEN ENKEL belang, noch op biologisch, noch op ethisch, noch op filosofisch vlak. Hou er mee op.
Baruch de Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2007, 18:13   #5408
Baruch de Spinoza
Vreemdeling

Standaard

Ik ben overigens niet "Spinoza".
Oud 15 januari 2007, 23:25   #5409
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom? Het lijkt mij juist volstrekt logisch, op die manier is de wereld complementair.

Maar daar gaat het niet om, hé. In die post waarop ik u verwees racistisch te zijn verklaarde u openlijk dat het blanke ras superieur is. Dat is toch heel anders dan beweren dat er te veel kinderen geboren worden aldaar (wat natuurlijk zo is).

Ik haat mijn eigen ras niet, ik beschouw alle rassen als gelijkwaardig. En dat zegt iemand die alle ingrediënten bezit om volwaardig ariër te zijn. Ik ga veel om met mensen van andere huidskleur of ras en dat heeft mijn levensvisie sterk verbreed. Ik snap niet waarom ik dan mijn eigen ras zou haten.
ik heb nergens gezegd: "het blanke ras is superieur" Dat lieg je, liberalist.Wél zei ik, dat als er ras(sen) moeten verdwijnen om de overleving van de menselijke soort te verzekeren, dat ik dan verkies dat degenen die verdwijnen NIET de blanken zijn.Omdat ik géén zelfmoordneigingen heb, en meer inzit met mijn eigen nazaten als met die van mensen uit verre landen, die dan ook nog eens van een ander ras zijn.
En ik heb liever dat al die ver weg wonende mensen homos worden, dan mijn (blanke) geburen.Ginder zou de bevolking dan afnemen, en minder gevaarlijk worden voor de overlevingskansen van mijn eigen ras.Overlevings-instinkt, liberalist...Niks anders moet ge, moogt ge, daar achter zoeken...En zeker geen racisme....
Oud 16 januari 2007, 11:37   #5410
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Baruch de Spinoza Bekijk bericht
Ik ben overigens niet "Spinoza".
Zeg vriend, kun je geen andere nick zoeken?
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 13:22   #5411
Baruch de Spinoza
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Zeg vriend, kun je geen andere nick zoeken?
Ik wist niet dat er al een Spinoza was. Maar goed, ik ga een andere nick zoeken. Ok.
Oud 16 januari 2007, 15:28   #5412
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik heb nergens gezegd: "het blanke ras is superieur" Dat lieg je, liberalist.Wél zei ik, dat als er ras(sen) moeten verdwijnen om de overleving van de menselijke soort te verzekeren, dat ik dan verkies dat degenen die verdwijnen NIET de blanken zijn.Omdat ik géén zelfmoordneigingen heb, en meer inzit met mijn eigen nazaten als met die van mensen uit verre landen, die dan ook nog eens van een ander ras zijn.
En ik heb liever dat al die ver weg wonende mensen homos worden, dan mijn (blanke) geburen.Ginder zou de bevolking dan afnemen, en minder gevaarlijk worden voor de overlevingskansen van mijn eigen ras.Overlevings-instinkt, liberalist...Niks anders moet ge, moogt ge, daar achter zoeken...En zeker geen racisme....
ra·cis·me
1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 16 januari 2007 om 15:28.
Oud 17 januari 2007, 00:11   #5413
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
ra·cis·me
1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat
ik zeg toch nergens dat wij meer waard zijn als de andere rassen? Ik haat en minacht die mensen ook niet.Wél verkies ik, als het er op aankomt, en als ik moet kiezen, dat eerder de "anderen" als mijn eigen ras verdwijnen...Nogmaals, dat is mijn instinkt dat mij dit influistert: de drang tot overleven.Normale, gezonde reaktie.
Oud 17 januari 2007, 15:10   #5414
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik zeg toch nergens dat wij meer waard zijn als de andere rassen? Ik haat en minacht die mensen ook niet.Wél verkies ik, als het er op aankomt, en als ik moet kiezen, dat eerder de "anderen" als mijn eigen ras verdwijnen...Nogmaals, dat is mijn instinkt dat mij dit influistert: de drang tot overleven.Normale, gezonde reaktie.
OK, dat is goed. Ik wou u er enkel op wijzen dat een sterke voorkeur voor een bepaald ras héél vaak uitmond in racisme.
Oud 18 januari 2007, 15:32   #5415
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Mag mijn vrouw mij oppeuzelen na de seks deze avond ? Dat is ook doodnormaal in de dierenwereld bij sommige soorten he....

Ik voel een plotselinge hoofdpijn opkomen ....
Vanavond niet schat...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2007, 16:07   #5416
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Men zegt altijd dat dieren niet te vergelijken zijn met mensen, kwa rechten en alles wat erbij komt...hou dus dieren ook nu buiten om een ander "goed" te praten.
Homo's doen wat ze willen, zolang ze mij maar gerust laten. Waarom sommigen zo nichterig moeten doen is mij wel een raadsel...maar opnieuw dezelfde regel.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2007, 16:08   #5417
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Mag mijn vrouw mij oppeuzelen na de seks deze avond ? Dat is ook doodnormaal in de dierenwereld bij sommige soorten he....

Ik voel een plotselinge hoofdpijn opkomen ....
Vanavond niet schat...
Lees deze post eens ofzo en doe volgende keer wat meer moeite om eens terug te bladeren hé.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2007, 09:38   #5418
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Tegendraadigaard heeft al exact hetzelfde grapje gemaakt, en werd er uitgebreid opgewezen dat hij de openiongspost moet lezen, (zie voorbeelden hieronder). Waarom maakt hij dan weer dezelfde denkfout? Alzheimer of moedwil?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
had je aandachtig de eerste bladzijde gelezen en vooral de openingspost, dan had je die vraag niet moeten stellen.
Citaat:
Blijft de vraag : moeten we elk doodnormaal gedrag uit de dierenwereld doodnormaal vinden ?
Citaat:
Heb ik gedaan en nu weet ik het nog niet.
Moeten we alleen homoseksueel gedrag bij dieren doodnormaal vinden of ook andere gedragingen bij dieren ?

't is maar dat mijn vrouw weet of ze mij mag oppeuzelen vanavond na de seks.... thank god it's friday..... LOL
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Zucht...

Ten eerste was het niet de bedoeling van de opener van deze thread om het feit dat homoseksualiteit doodnormaal is in het dierenrijk als argument pro homosekualiteit te gebruiken, maar wel om het veel gebruikte "argument" dat homoseksualiteit onnatuurlijk zou zijn te ontkrachten.

En ten tweede schijn jij het verschil niet te snappen tussen gedrag waar niemand enige last van ondervindt en een gedrag dat moreel onaanvaardbaar is omdat het schade berokkent aan anderen.

Maar dat kon je hier allemaal al uitgebreid lezen hoor!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Lees deze post eens ofzo en doe volgende keer wat meer moeite om eens terug te bladeren hé.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2007, 10:21   #5419
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Men zegt altijd dat dieren niet te vergelijken zijn met mensen, kwa rechten en alles wat erbij komt...hou dus dieren ook nu buiten om een ander "goed" te praten.
Homo's doen wat ze willen, zolang ze mij maar gerust laten. Waarom sommigen zo nichterig moeten doen is mij wel een raadsel...maar opnieuw dezelfde regel.
Volledig mee akkoord.

En wat dat gerustlaten betreft: Ik zie nergens de hetero-parades als paddestoelen uit de grond springen.
Hetero's gaan toch ook niet in de meest opzichtige kleren rondparaderen om te kunnen shockeren.

Ik heb niets tegen twee homo's die hand in hand over straat wandelen, maar wel iets tegen zo'n hoop klojo's die persé moeten uitschreeuwen dat ze homo zijn.

Wat interesseert mij dat.
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2007, 10:33   #5420
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Volledig mee akkoord.
Lees de volgende posts dan. Dan zie je dat er niks wordt "goedgepraat" .

Citaat:
En wat dat gerustlaten betreft: Ik zie nergens de hetero-parades als paddestoelen uit de grond springen.
Hetero's gaan toch ook niet in de meest opzichtige kleren rondparaderen om te kunnen shockeren.
1. Hoeveel Gay Parades heb jij al zelf gezien ?
2. Hetero's werden ook niet al jaren en jaren gediscrimineerd.

Citaat:
Ik heb niets tegen twee homo's die hand in hand over straat wandelen, maar wel iets tegen zo'n hoop klojo's die persé moeten uitschreeuwen dat ze homo zijn.

Wat interesseert mij dat.
Interesseert het je niks, of heb je er iets tegen, wat zal het zijn ?
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be