Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2024, 20:22   #54261
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

De Human Rights Foundation en alle bijbehorende groepen worden allemaal gesponsord door dezelfde Amerikaanse rechtse miljardairs en belangengroepen.
Als je wat dieper graaft zie je dat deze organisatie rechtse militaire coups steunt in Latijns-Amerika en uiteraard Israel...

De voorzitter is... Yulia Navalnaya...

https://truthout.org/articles/using-...wing-politics/

En ook nog andere westerse "mensenrechten kampioenen" zijn er lid van.

Laatst gewijzigd door tomm : 27 juli 2024 om 20:29.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2024, 20:27   #54262
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Het apartheidsregime een liberale democratie noemen is voor uw rekening.
Volgens onder meer deze academicus wel.

https://link.springer.com/book/10.1057/9780230374607

Tegenwoordig hoor je veel ter rechterzijde "Israel is een democratie" (voor de Joden). Dus niet zo verwonderlijk.
Oud 27 juli 2024, 20:41   #54263
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De Human Rights Foundation en alle bijbehorende groepen worden allemaal gesponsord door dezelfde Amerikaanse rechtse miljardairs en belangengroepen.
Als je wat dieper graaft zie je dat deze organisatie rechtse militaire coups steunt in Latijns-Amerika en uiteraard Israel...

Ja die werken met donaties. Je kan verschillende initiatieven ondersteunen die gericht voor mensenrechten zijn.

In weet dat jij ook voor mensenrechten bent.

Ja kan hier doneren: https://giving.hrf.org/page/donate?_...OTE0MS4wLjAuMA..

Doen, dan hangen ze minder af van een paar rijke filantropen.
Oud 28 juli 2024, 00:02   #54264
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik postte 2 (twéé) links naar wikipedia-pagina's betreffende de oorlog(en) in Sudan.

Ik zou nu wel eens een link - op z'n minst 1 (één) - willen naar de uitspraak/uitspraken van die de VN betreffende de dooie kinders van Gaza.

Gaza: Number of children killed higher than from four years of world conflict

https://turkiye.un.org/en/263401-gaz...world-conflict

“This war is a war on children. It is a war on their childhood and their future,” said UNRWA Commissioner-General Philippe Lazzarini, who described as “staggering” the latest Gaza health authority data indicating that at least 12,300 youngsters have died in the enclave in the last four months, compared with 12,193 globally between 2019 and 2022.

Laatst gewijzigd door tomm : 28 juli 2024 om 00:03.
Oud 28 juli 2024, 00:05   #54265
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ja die werken met donaties. Je kan verschillende initiatieven ondersteunen die gericht voor mensenrechten zijn.

In weet dat jij ook voor mensenrechten bent.

Ja kan hier doneren: https://giving.hrf.org/page/donate?_...OTE0MS4wLjAuMA..

Doen, dan hangen ze minder af van een paar rijke filantropen.
Je vraagt mij te doneren voor dezelfde organisatie waarvan ik net bewezen hebben dat ze Netanyahu, de Amerikaanse inval in Irak die aan meer dan een miljoen Irakezen het leven kostte, en ook allerlei militaire coups in Latijns-amerika steunen?

Werkelijk schaamteloos en toont aan wie U werkelijk bent.

Ik zit op het juiste spoor, zeker enkele van de forum leden hebben banden met zulke organisaties.

Uw schaamteloze reactie verbaast me, en doet me afvragen wie U bent en waarom U op dit forum aanwezig bent. De automatische reactie om te vragen om aan hen te doneren is zelfs angstaanjagend, doet me denken aan AI.
Dit lijkt mij meer een antwoord van een computer, die hoort de codewoorden, en produceert een automatische reactie.
Een echt mens van vlees en bloed zou toch moeten doorhebben dat ik niet zal doneren aan een organisatie die ik veracht en net aangeklaagd heb in een van mijn berichten...

Laatst gewijzigd door tomm : 28 juli 2024 om 00:17.
Oud 28 juli 2024, 00:14   #54266
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het enige dat ik daarop kan zeggen is, het Westen is verdoemd, linkse critici in het Westen zijn marginaal geworden, de toekomst is aan Xi, Poetin, en het globale Zuiden om het Westen, dat volledig het spoor bijster is en gedomineerd wordt door zuiver ongedierte, te vervangen als wereldorde.
Oud 28 juli 2024, 05:27   #54267
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

... UNRWA Commissioner-General Philippe Lazzarini, ...

Die mens is NIET 'de VN', hé.

En aangezien zijn job onlosmakelijk verbonden is met de miserie in/van Palestina heeft hij er alle belang bij

1) die miserie tot aan z'n ontslag/pensioen te laten duren

en

2) die miserie - minstens in de perceptie van z'n geldschieters - zo groot mogelijk te maken.

Bericht aan de lezer:

OPGELET !!!

IN BOVENSTAAND BERICHT MAAK IK - TER ILLUSTRATIE - GEBRUIK VAN EENZELFDE SOORT CYNISME ALS DAT WAARVAN SOMMIGE POETIN-PIJPERS ZICH BEDIENDEN TEN TIJDE VAN PAKWEG "BUCHA" E.D. !!!

IRL is het dus nog altijd best mogelijk dat ik de cijfers van de heer UNRWA Commissioner-General kritiekloos slik.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2024, 06:49   #54268
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je vraagt mij te doneren voor dezelfde organisatie waarvan ik net bewezen hebben dat ze Netanyahu, de Amerikaanse inval in Irak die aan meer dan een miljoen Irakezen het leven kostte, en ook allerlei militaire coups in Latijns-amerika steunen?

Werkelijk schaamteloos en toont aan wie U werkelijk bent.

Ik zit op het juiste spoor, zeker enkele van de forum leden hebben banden met zulke organisaties.

Uw schaamteloze reactie verbaast me, en doet me afvragen wie U bent en waarom U op dit forum aanwezig bent. De automatische reactie om te vragen om aan hen te doneren is zelfs angstaanjagend, doet me denken aan AI.
Dit lijkt mij meer een antwoord van een computer, die hoort de codewoorden, en produceert een automatische reactie.
Een echt mens van vlees en bloed zou toch moeten doorhebben dat ik niet zal doneren aan een organisatie die ik veracht en net aangeklaagd heb in een van mijn berichten...
Wacht efkes. Heb je met die link “bewezen dat HRF Netanyahu, de oorlog in Irak en allerlei coups steunen? Of is het meet dan enkel die link van Truthout?

Ik heb het dan maar eens gelezen. 1 ding uitgepikt, over Leopoldo Lopez:
“described by Amnesty International as one of the most serious human rights violations, among many, perpetrated during the short-lived coup d’état”

Ik vind dat niet terug op de pagina van Amnisty International? Wel andere zaken, zoals zijn show trial.

Bon, ik weet niet hoe gij tot die conclusie komt over HRF uit dar artikel. Enfin, ik weet dat wel eigenlijk: brein uit en kritiekloos alles aanvaarden wat in een artikel van een wazige internetsite staat want het past in uw wereldbeeld. What else is new.

Met de rest van uw post heb ik eens goed gelachen.
Oud 28 juli 2024, 06:53   #54269
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

Werkelijk schaamteloos en

1) toont aan wie U werkelijk bent.

Uw schaamteloze reactie verbaast me, en

2) doet me afvragen wie U bent

en waarom U op dit forum aanwezig bent. De automatische reactie om te vragen om aan hen te doneren is zelfs

3) angstaanjagend,

4) doet me denken aan AI.
Dit lijkt mij meer een antwoord van een computer, die hoort de codewoorden, en produceert een automatische reactie...

1) & 2) (en misschien ook een beetje 4)) lijken mij niet geheel en al compatibel.

Moet ik daar éérst de hocus pocus van het dialectisch materialisme (diamat) op toepassen vooraleer daar iets zinnig van te kunnen maken, misschien?

3) Voor een tomeloos-ambitieuze wereldverbeteraar komt gij toch maar over als een angsthaas en een broekschijter, moet ik zeggen.

4) Forumgenoot "Voltian" is géén AI/computer om bang voor te zijn: hij/zij/het produceert te véél 'slordige' bijdrages vol taal- en/of typfouten.

Dat is natuurlijk nog altijd beter dan bijdrages vol pakweg absurde aannames of betreurenswaardige denkfouten.

Volgens mij kunnen we het hierover wel eens geraken; zodoende vinden we alsnog common ground

Oud 28 juli 2024, 06:54   #54270
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het enige dat ik daarop kan zeggen is, het Westen is verdoemd, linkse critici in het Westen zijn marginaal geworden, de toekomst is aan Xi, Poetin, en het globale Zuiden om het Westen, dat volledig het spoor bijster is en gedomineerd wordt door zuiver ongedierte, te vervangen als wereldorde.
Klinkt als een oproep voor een klassenstrijd. Wie is dat “zuiver ongedierte” Roep je op tot geweld?

Laatst gewijzigd door Voltian : 28 juli 2024 om 06:54.
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2024, 07:06   #54271
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Da's dan écht 'gene vette', hé.

Moet ge daarvoor zo lang naar school zijn gegaan?

Oud 28 juli 2024, 09:34   #54272
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De russen zijn weer één van hun lange afstand bommewerpers TU-22M3 bommenwerpers kwijt. Na enkele drone aanvallen had rusland die verplaatst naar de Olenya airbase, op 1800 km van de oekrainse grens. Denkende dat de UA drones nooit tot daar zouden geraken.

Mis poes.

https://www.google.com/search?client...g3pdo2pvM,st:0

https://www.youtube.com/watch?v=G_M9Xo0sRP0&t=1154s

Laatst gewijzigd door Pandareus : 28 juli 2024 om 09:34.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2024, 11:02   #54273
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Kolonialisme proberen toe te schrijven aan liberale democratie en een oorzakelijk verband leggen is onnozel.

Dus 20.000 mensen van de elite uitmoorden als politieke tegenstanders, is ok?
In de sovjet-poolse oorlog van 1919-1921 hebben beide partijen zich misdragen. De geschiedschrijving is daar vrij duidelijk in hoor. Maar ja, als je door een Russische bril leest, dan vergeet je de 20.000 (1/3!) omgekomen Poolse POW). Aja, je ziet dan alleen maar de Poolse misdaden. De sovjet misdaden staan niet in hun geschiedenisboeken. Katyn ook niet. Maar oooooooh Westerse geschiedschrijving is vals hoor.

Kazakstan, is de eerste keer dat ik dat zeg. Ge verwart mij met iemand anders. Dement aant worden?

Fijne dag vandaag. Een goede dag om een boek te lezen. Doen
Ik herhaal gewoon he5 fei5 dat op het toppunt van westers kolonialisme, zeg maar vanaf eind 19de eeuw tot de jaren 50, de meeste van die koloniale machten liberale democratieen waren.

Volgens de VLD is Belgie al sinds de 19de eeuw een liberale democratie.

https://www.openvld.be/geschiedenis

20000 officieren van een vijandig leger uitmoorden is uiteraard een schending van het oorlogsrecht dus niet OK, maar de Polen hadden gelijkaardige zaken begaan 20 jaar eerder, en dat was OOK niet OK maar daar rept de westerse geschiedschrijving met geen woord over.
Oveeigens heeft de VS ook zulke misdaden begaan tijdens WOII op Belgisch grondgebied alleen op kleinere schaal, daar spreekt geen kat nog over.
https://historianet.nl/oorlog/tweede...tot-wraakactie

Ik zie alle misdrijven, U ziet enkel de misdrijven van Sovjets, Russen en Chinezen. Overigens Katyn in de voormalige SU staat voor iets helemaal anders.
https://en.wikipedia.org/wiki/Khatyn_massacre

Citaat:
Het verschil tussen hongersnood in India on Britse overheersing en de Oekrainse onder Sovjet overheersing is [1] de schaal en [2] dat die laatste bewust georganiseerd werd, door Stalin. Dat vergeten we gemakshalve even. Staat dat eigenlijk wel in de Sovjet geschiedenisboeken?
1. Die hongersnood in Indie was het gevolg van een doelbewuste politiek door de Britten, dus bewust.
Of de hongersnood in Oekraine, Zuid-Rusland en Kazachstan van de jaren 30 ook het gevolg was van een bewuste politiek daar zijn de meeste Russische historici het niet mee eens.

The British government, under Winston Churchill, continued to export rice from India and denied emergency wheat supplies despite warnings of an impending famine. The "denial policy," which involved confiscating resources, further worsened the crisis.

https://en.wikipedia.org/wiki/Bengal...20the%20crisis.
Oud 28 juli 2024, 11:08   #54274
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Las conexiones financieras de Leopoldo López
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2024, 11:13   #54275
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De russen zijn weer één van hun lange afstand bommewerpers TU-22M3 bommenwerpers kwijt. Na enkele drone aanvallen had rusland die verplaatst naar de Olenya airbase, op 1800 km van de oekrainse grens. Denkende dat de UA drones nooit tot daar zouden geraken.

Mis poes.

https://www.google.com/search?client...g3pdo2pvM,st:0

https://www.youtube.com/watch?v=G_M9Xo0sRP0&t=1154s
De Russen hebben er genoeg, 66, , en blijven dit soort oorlogstuig produceren maar dan de modernere versies.
Oekraine zal het moeten doen met f16 roestbakken die onmiddellijk uit de lucht gehaald worden als ze te dicht bij het front komen. Trouwens de vraag is hoeveel er uiteindelijk zullen opstijgen, de Russen hebben alle potentiele landingsbanen gebombardeerd en de vliegtuigen zelf worden uiteraard een doelwit voor de honderden raketten, drones, glijbommen, etc. waarmee Rusland dagelijks de Oekraiense militaire infrastructuur bestookt.

By Isabelle Khurshudyan, Alex Horton, Emily Rauhala and Siobhán O'Grady
July 28, 2024 at 1:00 a.m. EDT

.F-16 fighter jets arrive in Ukraine but may not tip advantage against Russia
Ukrainian and Western officials now caution that the aircraft once championed by Kyiv as a game changer are unlikely to make an impact on the battlefield, where Russia is slowly advancing.

https://www.washingtonpost.com/world...es-war-russia/

Laatst gewijzigd door tomm : 28 juli 2024 om 11:22.
Oud 28 juli 2024, 11:28   #54276
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Die is ook nauw betrokken bij "Human Rights Foundation" en het "Oslo forum". (zie artikel hierboven). Zo weet je direct welk vlees je in de kuip hebt.

Wij als linksen moeten veel meer aandacht beginnen besteden aan dit soort NGO's, die, in tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden, alles behalve onschuldig zijn.

Ik begrijp de Georgische regering zeer goed dat ze willen weten wie de NGO's zijn en wat ze van plan zijn. Er bestaan trouwens gelijkaardige wetten in Frankrijk, de VS, etc. Turkije gaat zelfs nog veel verder sinds de mislukte militaire coup en heeft elke Turk die betrokken was bij bepaalde NGO's jarenlange gevangenisstraffen gegeven.

Laatst gewijzigd door tomm : 28 juli 2024 om 11:33.
Oud 28 juli 2024, 11:50   #54277
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... linkse critici in het Westen zijn marginaal geworden, ...
Voor zover dit klopt, hebben de linkse critici in het Westen dat zo goed als gehéél, totaal EN volledig aan zichzelf te danken, me dunkt.

En néén, nog méér 'emotionele kreten' en 'krokodillentranen' gaan de trend niet keren, eerder integendeel zelfs.

Laatst gewijzigd door djimi : 28 juli 2024 om 12:02.
Oud 28 juli 2024, 11:50   #54278
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Hungary’s nationalist prime minister, Viktor Orbán, said on Saturday that the EU was sliding toward oblivion, in a rambling anti-west speech in which he warned of a new, Asia-oriented “world order” while throwing his support behind Donald Trump’s US presidential bid.

“Europe has given up defending its own interests,” Orbán said in B?ile Tu?nad, a majority ethnic Hungarian town in central Romania. “All Europe is doing today is following the US’s pro-Democrat foreign policy unconditionally … even at the cost of self-destruction.

“A change is coming that has not been seen for 500 years. What we are facing is in fact a world order change,” he added, naming China, India, Pakistan and Indonesia as becoming the “dominant centre” of the world.

Orbán alleged that the US was behind the 2022 explosions that damaged the Nord Stream gas pipelines built to carry gas from Russia to Germany, calling it “an act of terrorism carried out at the obvious direction of the Americans”.

https://www.theguardian.com/world/ar...lf-destruction
Oud 28 juli 2024, 12:02   #54279
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik herhaal gewoon he5 fei5 dat op het toppunt van westers kolonialisme, zeg maar vanaf eind 19de eeuw tot de jaren 50, de meeste van die koloniale machten liberale democratieën waren...

Dat is nog geen eeuw, en dat terwijl 'kolonialisme' zeker minstens twee millennia oud is.

En waarom gaat u voorbij aan he5 fei5 dat

a) het ook grotendeels liberale democratieën waren die het dekolonisatieproces op gang brachten

en

b) het allesbehalve liberaal-democratische Portugal zich het langst van al aan z'n kolonies vastgeklampt heeft?

En eigenlijk klopt dat b) niet helemaal:

Rusland klampt zich nog altijd krampachtig vast aan de 'gestolen gebieden' in ondermeer de Kaukasus en Siberië.

Ik denk niet dat u Rusland een 'liberale democratie' zult willen noemen, maar anderzijds zou het mij niet verbazen ook niet.

Oud 28 juli 2024, 12:06   #54280
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... de toekomst is aan Xi, Poetin, en het globale Zuiden ...

Citaat:
... honderden raketten, drones, glijbommen, etc...

...

< the future's so bright I gotta wear shades >

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be