![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#54321 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54322 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je al weet hoe 'extreem' uw denkwereld is, het is niet omdat je russische spreekt, en de viool speelt van Putin dat je enige vorm van legitimiteit van 'correcte' denkwijze kunt etaleren. Je kunt hooguit beweren dat je iets meer kennis hebt van uw romantische visie op rusland omwille van uw roots en thats it.. Wat correct is, zal de toekomst uitwijzen, en waar de wereld naar toe gaat kun je maar alleen afwachten. Jij en ik weten niet wat en wie er gaat gebeuren in UKR en hoe die oorlog zal eindigen.. Wij weten dat allebei niet. En je kan dus ook niet vanuit historische perspectieven voorspellen hoe die oorlog gaat eindigen... Ikzelf probeer ook een denkwijze te hanteren die losstaat van de 'pers' maar dat wil niet zeggen dat je verplicht bent om zo averechts te zijn dat alles dat het westen etaleert slecht zou zijn. Maar als je dan toch een logisch denkkader wilt hanteren wel ik ga u eentje geven: Rusland was vroeger RU+ volledig oostblok... Maar volledig oostblok is losgekoppeld en bij EU gevoegd... Dus RU is gehalveerd in industrieel potentieel vgl met vroeger.. Rusland moet je ook historisch eens de evolutie bekijken... noem eens de oorlogen Westen-USSR waar er een duidelijke winnaar is ? Vietnam > gewonnen tgn FR Korea > gestabiliseerd, maar economisch is Zuid Korea veel rijker geworden dan Noord Korea en daarna zijn er in feite geen rechtstreekse oorlogen meer gevochten tssn RU-Westen, wel onrechtstreekse, en daarvan zijn er idd dat RU gewonnen heeft bij gebrek aan westerse inmenging, en andere waar Ru verloren heeft... hangt dus vooral af van het verzet van de lokale bevolking tegen die inmenging DUs als je één les kunt leren: als een lokale bevolking zoveel weerstand biedt tegen een bezetter, type Afghanistan / Cambodja / Vietnam / Iran / dan kan een vijandig land onmogelijk dat land bezetten... Een guerilla oorlog van de lokale bevolking tegen een bestaande leiding, kan eventueel eindigen in een overwinning van de oorspronkelijke leiders, maar zelden zie je een oorlog waar een proxy land gaat bezetten type Tchetchenie die gewonnen wordt.. Tijdelijk kan er een overwinning zijn, maar op lange termijn keert dat probleem terug
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 30 juli 2024 om 16:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54323 |
Minister-President
|
![]() Nee, dat is normaal
![]() Dat je zoiets post, vind ik bizar. Een herinnering aan een flauwe film. 950 woorden zelfs. En ook geen chat GPT tekst of zo. Zelf geschreven. Relevantie? Met welk doel? Out of the blue. Da’s gewoon…. Raar…
![]() |
#54324 |
Minister-President
|
![]() Als het dan toch over Russische films gaat, heb je Leviathan toevallig gezien?…..
![]() |
#54325 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() French Military Jets Accidentally Display Russian Flags in Marseille Sky
https://thedailyguardian.com/french-...marseille-sky/ ![]() Laatst gewijzigd door tomm : 30 juli 2024 om 18:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54326 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik wordt soms als een wereldverbeteraar gezien. Mijn eerste regel daarbij is "verbeter de wereld, begin met uzelf...maar stop daar niet bij". Ik poog dat door schoonheid, zingeving, eerlijkheid , waarheid. Ik denk te gemakkelijk dat anderen ook zo denken. Wensdromen iemand een kogel door het hoofd te jagen heb ik nooit gehad. Ik denk waarschijnlijk te gemakkelijk dat dat voor anderen ook geldt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54327 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een donkere film, met weinig hoop, en het hoofdpersonage gaat uiteindelijk, ondanks zijn aanvankelijke vestlust tegen de molens, een wreed en onrechtvaardig lot tegemoet. De film is uiteraard erg kritisch voor de Russische maatschappij, voor de politieke macht op lokaal niveau op de eerste plaats, de corruptie, en de kerk. Het is ook een gitzwarte kritiek op de Russische maatschappij als geheel (veel alcoholisme en lijdzaamheid), en ook wel op de mensheid, want sommige thema's zijn universeel, zoals de stiefzoon die z'n stiefmoeder niet wil aanvaarden hoewel die erg haar best doet, overspel omdat het vlees zwak is, hoewel men z'n partner niet wil kwetsen of kwijt raken, etc. . Ewel, deze film werd niet verboden in Rusland, in tegendeel ze kreeg subsidies van het Russische Ministerie van Cultuur. Het past in een lange Russische en Sovjet traditie van donkere films, donkere boeken, etc. waar het hoofdpersonage, de held, uiteindelijk alles verliest en het recht niet zegeviert. De Standaard schreef iets in de aard van, zoals ze ook deden betreffende de films van Kostunica "typisch Oost-Europees, alle waarden en normen worden ontdaan van ethiek, er is geen moraal, de held verliest, en er blijft enkel demoraliserend nihilisme over". Zoals dikwijls in het echte leven, nee? Kun je mij enkele titels van recente westerse films geven, eveneens gesubsidieerd, die een even vernietigend en negatief beeld schetsen van de Westerse maatschappij? Ja goed Ken Loach en Trainspotting gaat een beetje in die richting. Waar de Russen echter NIET tegen kunnen is dat deze film erg populair is in het Westen net omdat het zo'n negatief beeld van Rusland ophangt. Dat terwijl de westerse films die ze op de Russische markt loslaten meestal propaganda shit zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54328 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Tekenend dat je trots zegt dat deze film NIET verboden werd in Rusland ![]() Dat wil iets zeggen he… Gesubsidieerde maatschappij zelfkritische westerse films? Hollywood, telt dat ook? (Die zijn niet gesubsidieerd denk ik, maar bon). Quasi alle Vietnamfilms? Born on the 4th of July, deer hunter, apocalypse now,… behoorlijk kritisch en bezwaarlijk propaganda. Daarnaast, alles van Michael Moore? Of Elephant ober Columbine. Meer recent: don’t look up?… Anyway, wat is de relevantie?…
![]() |
![]() |
#54329 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarmee je zelf illustreert hoe de vrijheid op vlak van kunsten de voorbije 40 jaar is achteruit gegaan in Rusland.
![]() |
![]() |
#54330 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
< schoonheid, zingeving, eerlijkheid, waarheid > uiteraard, graag zelfs, hoe méér hoe liever. Toen ik nog jonger was, speelde ik weleens onderstaand 'gedachten-experiment' om te weten te komen wat voor soort wereldvebeteraar ik zélf zou zijn: ik mag gekleed in een onzichtbaar makende mantel per teletijd-machine en voorzien van enkele wapens naar keuze een reis maken naar om het even welke dag in het leven van Adolf Hitler. Kortom: ik kan er bijvoorbeeld voor zorgen dat "Mein Kampf" nooit geschreven geraakt, of dat de NSDAP niet ontstaat, ... Maak ik der Führer af, en zo ja, wannéér precies? ![]() (hetzelfde gedachten-experiment kan vanzelfsprekend ook met andere 'historische figuren' gespeeld worden: kandidaten genoeg, zou ik zeggen) ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54331 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54332 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#54333 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54334 | |
Minister
|
![]() Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=1HJvy7YuOIU&t=1339s
![]() |
![]() |
#54335 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Turkse film:
https://fr.m.wikipedia.org/wiki/Kolonya_Cumhuriyeti# Russische film http://www.poexil.umontreal.ca/activ...ilmfenetre.htm Grotendeels zoals ik me het herinner maar in plaats van een tunnel een soort teletijdsmachine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54336 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54337 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54338 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of het nu wél of niet 'fake news' is, doet er m.i. niet écht toe. Van véél méér betekenis vind ik het dat ge u aan zo'n volstrekt irrelevante prul op lijkt te willen trekken. Zou dat te maken kunnen hebben met het stééds duurder worden van het laten wapperen van die "Russische vlag op het parlement van de Krim"? ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54339 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het filmpje duurt net geen dertien minuten. Aan het woord komt de u ongetwijfeld wel bekende "Alan Watts": < The Road to Hell is Paved with Good Intentions > https://www.youtube.com/watch?v=cegl1BZ-0tI ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 31 juli 2024 om 11:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54340 |
Minister
|
![]() Iedereen kan in het filmpje zien dat het wel fake news was.