![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#5421 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over 't hoofd ziend - telkens weer - dat er ijverig, naarstig, vlijtig 'gezocht' werd naar 'n rechter, 'n logebroeder, die WOU veroordelen destijds, de anderen hadden al forfait gegeven. Dat wordt 'recht' spreken genoemd? *Proest*
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5422 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Helemaal niet zotteke...
In tegendeel zelfs...de partij waarmee de VZW's samenwerken werd vrijgesproken ....totaal eerherstel dus...
![]() |
#5423 |
Minister-President
|
![]() Doe aub die dreadlocks weg van voor je ogen, doof uwen toeter met wiet eventjes, wordt weer wat nuchter en lees dan deze tekst opnieuw. Dit was de uitspraak namelijk van de raad van state als vervolg op het feit dat er VZW's van het VB werden veroordeeld door 1 of andere pocorechter die politiek en rechtspraak niet kon scheiden.
![]() |
#5424 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.raadvst-consetat.be/?page...nl&newsitem=88 De klacht werd verworpen omdat het gros van de aangehaalde feiten te oud zijn. "Te ver in verleden"http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/We...e-houden.dhtml Ik weet niet of dit het arrest was waarop Pericles doelde, want het trekt niet op wat hij beweerde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5425 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het lijkt wel of je dood ongelukkig bent als je niemand van racisme kan beschuldigen. Toch maar opletten dat die fixatie geen neurotische proporties aan neemt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5426 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5427 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5428 |
Banneling
|
![]() Toch wel, maar ik zou niet in herhaling willen vallen. Ik zie dat mijn argumenten al aangehaald werden door anderen.
Ik wou juist opmerken dat je neurotische obsessie met racisme wel heel erg opvalt. Surfend van ene discussie na de anderen stelde ik vast dat je daar zeer obsessief mee bezig bent. Is daar een reden voor? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5429 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5430 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5431 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Overal tussen jouw getrol door, maar vol van jezelf zie je enkel wat je zelf neertrolt.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5432 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5433 |
|
![]() Heb jij Edina al ge-pm-d om strafpunten te geven?
Heeft ze niet gereageerd om Eigenzinnig een stafpunt te geven op uw vraag? Hmmmm...een haar in de boter Akira/Artisjok?
![]() |
#5434 | |
|
![]() [quote]yep...
Weer een kunststukje trouwens van de pocolinke media om dat zo goed mogelijk uit de openbaarheid te houden...u weet wel...hun democratische opdracht om de mensen in te lichten.... ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5435 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5436 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#5437 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5438 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Raad van State heeft zich in het arrest, waar jij naar verwijst, alleen uitgesproken over een mogelijke schending van artikel 15ter van de wet van 4 juli 1989 betreffende de beperking en de controle van de verkiezingsuitgaven voor de verkiezingen van de federale kamers, de financiering en de open boekhouding van de politieke partijen (kortweg: de wet van 4 juli 1989) en dus niet over al de zaken waarvoor het Vlaams Blok eerder al veroordeeld werd door het Hof van Beroep van Gent. Meer bepaald heeft de Raad van State zich uitgesproken over twee feiten:
De Raad van State zegt over de toespraak van Annemans en Dewinter: "De in die omschrijving gelaakte uitlatingen zijn scherp en polemisch, en getuigen allerminst van grote zin voor subtiliteit en nuance. Als zodanig kunnen ze een animositeit tussen sommige segmenten van de samenleving voeden en op termijn bijdragen aan een polarisatie en een klimaat van onverdraagzaamheid."Dat laat niet al te veel aan de verbeelding over, me dunkt... De RvSt. zegt verder: "De Raad van State beoordeelt ze dan ook zonder meer als verontrustend en als van aard om te kunnen grieven en kwetsen. Alle elementen van de zaak in acht genomen evenwel, bestaat er in de schoot van de Raad van State geen meerderheid voor om de uitlatingen bovendien te beschouwen als een duidelijk en doelbewust “aanzetten” -in de strikte zin waarin dat woord moet worden begrepen- tot de schending van (een van) de door verzoekers aangevoerde essentiële beginselen voor de democratie."Ik benadruk hier nogmaals dat het oordeel van de RvSt. alleen over die twee feiten gaat en alleen met betrekking tot artikel 15ter van de wet van 4 juli 1989. Bovendien wordt er gesteld dat er geen meerderheid werd gevonden. Ik meen daaruit te mogen afleiden dat er wèl leden waren in de feiten een schending van het voornoemde artikel zagen. Maar dat gezegd zijnde, is het bovenstaande niet de reden waarom de eis van de verzoekende partijen werd afgewezen. Om de schending van artikel 15ter van de wet van 4 juli 1989 aan te tonen, moet het immers gaan om feiten waarvan men in de periode van zestig dagen vóór de indiening van het verzoekschrift kennis heeft genomen. In dit geval bleek het echter te gaan om feiten waarvan men langer dan 60 dagen voor het indienen van het verzoekschrift kennis nam. De RvSt. kon alleen maar tot de volgende conclusie komen: "Hieruit volgt dat de aanvraag niet is ingediend binnen de door artikel 3, eerste lid, van het koninklijk besluit van 31 augustus 2005 voorgeschrevenDe vordering is m.a.w. niet afgewezen omwille van inhoudelijke redenen, maar omwille van vormelijke redenen. Een procedurefout dus. Maar zelfs afgezien van dat alles, blijft het een arrest in de marge, dat qua belangrijkheid op geen enkele manier opweegt tegen het arrest van het Hof van Beroep in Gent, dat later bovendien bevestigd werd door het Hof van Cassatie. De veroordeling van het Vlaams Blok wegens racisme houdt dus onverkort stand. Maar je zal dat naar goede gewoonte wel weer allemaal mooi negeren en afdoen als "linkiewinkie getrol".
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5439 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja. Maar tot nu toe heb je daar mooi omheen gefietst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5440 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hier wil ik toch nòg maar eens onder de aandacht brengen dat dat niet de beoordeling van de rechter is, maar de woorden van het veroordeelde Vlaams Blok. Het citaat uit het arrest is wat dat betreft niet mis te verstaan, dacht ik...
|||
![]() |
![]() |