Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 maart 2012, 20:09   #5441
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
neen...

logica:

A/ de islam is foei
daar is iedereen (behalve de islamieten, sexisten, homofoben en antidemocraten) het over eens.
B/ een moslim belijdt de islam

C/ moslims zijn foei: deze logische gevolgtrekking is verboden. Men heeft er zelfs een blik semantische begrippen voor opengedaan: islamofoob, racist, xenofoob, enz...
Of ze verboden is, weet ik niet. Verkeerd is ze alleszins. En ik denk dat jij dat zelf ook wel weet...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 21:38   #5442
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Nee, Pericles-met-een-c. Dat is niet de conclusie.

De Raad van State heeft zich in het arrest, waar jij naar verwijst, alleen uitgesproken over een mogelijke schending van artikel 15ter van de wet van 4 juli 1989 betreffende de beperking en de controle van de verkiezingsuitgaven voor de verkiezingen van de federale kamers, de financiering en de open boekhouding van de politieke partijen (kortweg: de wet van 4 juli 1989) en dus niet over al de zaken waarvoor het Vlaams Blok eerder al veroordeeld werd door het Hof van Beroep van Gent. Meer bepaald heeft de Raad van State zich uitgesproken over twee feiten:
  • Een toespraak van Dewinter en Annemans
  • Een racistische e-mail van een Antwerps gemeenteraadslid
Nogmaals dus niet over de feiten waarvoor het Vlaams Blok eerder veroordeeld werd. Van een "vrijspraak" of een "eerherstel" k�*n er dus sowieso geen sprake zijn.

De Raad van State zegt over de toespraak van Annemans en Dewinter:
"De in die omschrijving gelaakte uitlatingen zijn scherp en polemisch, en getuigen allerminst van grote zin voor subtiliteit en nuance. Als zodanig kunnen ze een animositeit tussen sommige segmenten van de samenleving voeden en op termijn bijdragen aan een polarisatie en een klimaat van onverdraagzaamheid."
Dat laat niet al te veel aan de verbeelding over, me dunkt...

De RvSt. zegt verder:
"De Raad van State beoordeelt ze dan ook zonder meer als verontrustend en als van aard om te kunnen grieven en kwetsen. Alle elementen van de zaak in acht genomen evenwel, bestaat er in de schoot van de Raad van State geen meerderheid voor om de uitlatingen bovendien te beschouwen als een duidelijk en doelbewust “aanzetten” -in de strikte zin waarin dat woord moet worden begrepen- tot de schending van (een van) de door verzoekers aangevoerde essentiële beginselen voor de democratie."
Ik benadruk hier nogmaals dat het oordeel van de RvSt. alleen over die twee feiten gaat en alleen met betrekking tot artikel 15ter van de wet van 4 juli 1989. Bovendien wordt er gesteld dat er geen meerderheid werd gevonden. Ik meen daaruit te mogen afleiden dat er wèl leden waren in de feiten een schending van het voornoemde artikel zagen.

Maar dat gezegd zijnde, is het bovenstaande niet de reden waarom de eis van de verzoekende partijen werd afgewezen. Om de schending van artikel 15ter van de wet van 4 juli 1989 aan te tonen, moet het immers gaan om feiten waarvan men in de periode van zestig dagen vóór de indiening van het verzoekschrift kennis heeft genomen. In dit geval bleek het echter te gaan om feiten waarvan men langer dan 60 dagen voor het indienen van het verzoekschrift kennis nam.

De RvSt. kon alleen maar tot de volgende conclusie komen:
"Hieruit volgt dat de aanvraag niet is ingediend binnen de door artikel 3, eerste lid, van het koninklijk besluit van 31 augustus 2005 voorgeschreven
verjaringstermijn van zestig dagen nadat de verzoekers kennis hebben gehad van het laatste feit of teken bedoeld in artikel 15ter.

De aanvraag is bijgevolg onontvankelijk ratione temporis."
De vordering is m.a.w. niet afgewezen omwille van inhoudelijke redenen, maar omwille van vormelijke redenen. Een procedurefout dus.

Maar zelfs afgezien van dat alles, blijft het een arrest in de marge, dat qua belangrijkheid op geen enkele manier opweegt tegen het arrest van het Hof van Beroep in Gent, dat later bovendien bevestigd werd door het Hof van Cassatie. De veroordeling van het Vlaams Blok wegens racisme houdt dus onverkort stand.

Maar je zal dat naar goede gewoonte wel weer allemaal mooi negeren en afdoen als "linkiewinkie getrol".

De feiten die de tegenpartij aanhaalde werden niet als een aanzet tot haat bevonden
Het staat verdorie letterlijk in de tekst "er werd geen meerderheid gevonden enz....
Dat ze dan met andere feiten aankomen hé , maar die hebben ze klaarblijkelijk niet.
de Linkiewinkies zijn daar plat op hun bakkes gegaan.
Waar blijft een nieuw proces met nieuwe feiten ?
Misschien een volgende keer tegen Dewever, want die is nu het grote gevaar voor linkiewinkieland.

Laatst gewijzigd door Pericles : 21 maart 2012 om 21:44.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 21:44   #5443
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar je zal dat naar goede gewoonte wel weer allemaal mooi negeren en afdoen als "linkiewinkie getrol".

Natuurlijk is dat linkiewinkie getrol.

U verwerpt een vonnis omdat het qua techniciteit perfect in orde is...of anders gezegd: omdat het vonnis kracht en gezegde van gewijsde heeft ....

Laatst gewijzigd door Fieseler : 21 maart 2012 om 21:45.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 23:05   #5444
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Waarom doe ik eigenlijk nog moeite? Ik kan me er even gemakkelijk vanaf maken door alles wat van de tegenpartij komt als "rechtieslechtie-getrol" te bestempelen...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 22 maart 2012, 05:58   #5445
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
De feiten die de tegenpartij aanhaalde werden niet als een aanzet tot haat bevonden
Citeer dan de tekst uit het arrest waaruit dit moet blijken.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2012, 06:48   #5446
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ge moet natuurlijk datgene wat Raf post kunnen verstaan hé Arti.
Oud 22 maart 2012, 07:23   #5447
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom doe ik eigenlijk nog moeite? Ik kan me er even gemakkelijk vanaf maken door alles wat van de tegenpartij komt als "rechtieslechtie-getrol" te bestempelen...
Dat kunt ge, maar waarom zoudt ge hun methode van posten gebruiken als ge gewoon kunt argumenteren zoal ge bezig zijt?

Ik vindt de manier van posten van die gasten meer zeggen dan wat ze schrijven.
Het op de man spelen, trollen, stropoppen gebruiken, 'no real scotsmen' drogreden, reductio ad absurdum drogreden, ...
En dit alles gebaseerd op een xenofobe notie dat alles wat niet van onder de kerktoren komt fout is en ons angst moet inboezemen.

Dat is niets om u kwaad over te maken, Raf.
Dat is iets om medelijden mee te hebben.

Het toont aan dat ze gewoon geen argumenten hebben.

My 2 cents.
Oud 22 maart 2012, 08:43   #5448
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
My 2 cents.
Ge moet zo pathetisch niet doen tegen Raf.
Raf kan er ook niet aan doen dat de ideologie waarvoor hij staat kompleet onverdedigbaar is.
Ge zoudt hem beter een hart onder de riem steken wegens onversaagd doorzettingsvermogen.

Ik herhaal: het is helemaal Raf zijn fout niet dat pocolinkieworld ideologisch terrein verliest telkens het zijn anti-democratische démarches wil verdedigen.

Ik heb een speciaal boontje voor Raf;
Ik leg uit:
Het VB is de enige partij die de Islam als hemeltergend criminele ideologie tav vrouwen, homo's, andersdenkenden, kinderen enz durft aan te vallen.
Je moet het als homosexueel maar doen om de sluipmoord op net die partij te verdedigen die binnen een generatie de allerlaatste verdedigingslinie zal zijn tussen de islam en "in België zijn er geen homo's"....kan je je voorstellen welk een intellectuele spagaat Raf moet doen telkens hij de kaart van pocolinkieworld (en dus ook de kaart van diegenen die hem ideologisch naar het leven staan) moet trekken?

Laatst gewijzigd door Fieseler : 22 maart 2012 om 08:45.
Oud 22 maart 2012, 14:04   #5449
Helias
Gouverneur

Helias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
"Alle elementen van de zaak in acht genomen evenwel, bestaat er in de schoot van de Raad van State geen meerderheid voor om de uitlatingen bovendien te beschouwen als een duidelijk en doelbewust “aanzetten” -in de strikte zin waarin dat woord moet worden begrepen- tot de schending van (een van) de door verzoekers aangevoerde essentiële beginselen voor de democratie."
Helias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2012, 15:01   #5450
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helias Bekijk bericht
"Alle elementen van de zaak in acht genomen evenwel, bestaat er in de schoot van de Raad van State geen meerderheid voor om de uitlatingen bovendien te beschouwen als een duidelijk en doelbewust “aanzetten” -in de strikte zin waarin dat woord moet worden begrepen- tot de schending van (een van) de door verzoekers aangevoerde essentiële beginselen voor de democratie."
Dat gaat maar over één elementje van één van de aangehaalde feiten. In essentie werd de vordering verworpen omdat de twee (2!) feiten, waarop de vordering gebaseerd was, niet binnen een periode van 60 dagen voor het indienen van het verzoekschrift ter kennis kwamen van de verzoekers.

Citaat:
Oud 22 maart 2012, 15:08   #5451
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ge moet zo pathetisch niet doen tegen Raf.
Raf kan er ook niet aan doen dat de ideologie waarvoor hij staat kompleet onverdedigbaar is.
Ge zoudt hem beter een hart onder de riem steken wegens onversaagd doorzettingsvermogen.

Ik herhaal: het is helemaal Raf zijn fout niet dat pocolinkieworld ideologisch terrein verliest telkens het zijn anti-democratische démarches wil verdedigen.

Ik heb een speciaal boontje voor Raf;
Ik leg uit:
Het VB is de enige partij die de Islam als hemeltergend criminele ideologie tav vrouwen, homo's, andersdenkenden, kinderen enz durft aan te vallen.
Je moet het als homosexueel maar doen om de sluipmoord op net die partij te verdedigen die binnen een generatie de allerlaatste verdedigingslinie zal zijn tussen de islam en "in België zijn er geen homo's"....kan je je voorstellen welk een intellectuele spagaat Raf moet doen telkens hij de kaart van pocolinkieworld (en dus ook de kaart van diegenen die hem ideologisch naar het leven staan) moet trekken?
..

Van dat spagaat dat klopt zeker en vast...het nieuwe linkse proletariaat heeft geen zin in allianties met homotjes...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2012, 15:15   #5452
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat gaat maar over één elementje van één van de aangehaalde feiten. In essentie werd de vordering verworpen omdat de twee (2!) feiten, waarop de vordering gebaseerd was, niet binnen een periode van 60 dagen voor het indienen van het verzoekschrift ter kennis kwamen van de verzoekers.
Tja, men kan altijd een tweede poging ondernemen hé.
Waar wacht men trouwens op?
Oud 22 maart 2012, 16:14   #5453
Fieseler

Standaard

Citaat:
Tja, men kan altijd een tweede poging ondernemen hé.
Waar wacht men trouwens op?
Erger nog...als de anti-democraten elementen van racisme denken in handen te hebben dan is (volgens hun logica althans) het niet inleiden van een procedure an sich een geval van zuivere medeplichtigheid aan racisme....

Maar vandaag schruwelt de president van Frankrijk nog eens lekker de perverse ideeen van racisme en xenofobie door elkaar

Citaat:
"De Fransen hebben getoond dat ze vastberaden en koelbloedig zijn", zegt Sarkozy. Hij roept landgenoten op om zich te verenigen, "om broederschap te tonen". "Onze landgenoten die moslim zijn, hebben niets te maken met de gekke ideeën van deze terrorist. We moeten de waarden van de republiek blijven verdedigen."
Een nazi die Joden vermoordt...maar de nazi's of het nazisme hebben daar niets mee te maken hoor...neeeeeeen...en diegene die enige verband vindt en openbaar maakt is een rasiiiiiiiiiiiiiiest; een xenofoooooooooooooob en een fasciiiiiiiiiiiiiiiiest....dus...diegene die het verband tussen de islam en de leer van de islam aantoont doet aan haatzaaierij...yes....echt waar....man man man....

Laatst gewijzigd door Fieseler : 22 maart 2012 om 16:24.
Oud 22 maart 2012, 16:32   #5454
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Erger nog...als de anti-democraten elementen van racisme denken in handen te hebben dan is (volgens hun logica althans) het niet inleiden van een procedure an sich een geval van zuivere medeplichtigheid aan racisme....

Maar vandaag schruwelt de president van Frankrijk nog eens lekker de perverse ideeen van racisme en xenofobie door elkaar

Een nazi die Joden vermoordt...maar de nazi's of het nazisme hebben daar niets mee te maken hoor...neeeeeeen...en diegene die enige verband vindt en openbaar maakt is een rasiiiiiiiiiiiiiiest; een xenofoooooooooooooob en een fasciiiiiiiiiiiiiiiiest....dus...diegene die het verband tussen de islam en de leer van de islam aantoont doet aan haatzaaierij...yes....echt waar....man man man....
Dit is rechtsie wechtsie getrol
Modjo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2012, 16:37   #5455
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Modjo Bekijk bericht
Dit is rechtsie wechtsie getrol
wauw mo....wat een omverwerpende denkpyste zeg...chapeau...
Daar heb jij, denk ik, echt over nagedacht...
Oud 22 maart 2012, 17:51   #5456
Alboreto

Standaard

Citaat:
wauw mo....wat een omverwerpende denkpyste zeg...chapeau...
Daar heb jij, denk ik, echt over nagedacht...
Yup, van hetzelfde niveau als

Citaat:
Natuurlijk is dat linkiewinkie getrol.
Oud 22 maart 2012, 18:02   #5457
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ge moet natuurlijk datgene wat Raf post kunnen verstaan hé Arti.
Inderdaad, Pericles, ge moet dat kunnen en vooral willen.
Oud 22 maart 2012, 18:04   #5458
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helias Bekijk bericht
Dat komt toch niet uit het arrest.
Oud 22 maart 2012, 18:48   #5459
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Yup, van hetzelfde niveau als

Waarom blijft u Raf hier beledigen?
Of heeft u echt niet de capaciteit om te zien dat ik enerzijds Raf citeer en er anderzijds commentaar op geef?

Ik denk dat het antwoord affirmatief is...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 22 maart 2012 om 18:48.
Oud 22 maart 2012, 19:01   #5460
Alboreto

Standaard

Citaat:

Waarom blijft u Raf hier beledigen?
Of heeft u echt niet de capaciteit om te zien dat ik enerzijds Raf citeer en er anderzijds commentaar op geef?
Iemand heeft hier niet de capaciteit om te zien wie hij citeert precies.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be