Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 12 september 2024, 09:14   #54981
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Denk dat het daar zo een beetje ophoudt, Tomm.

Je bent gewoon een staalharde russofiel die claimt dat Rusland vandaag zou mogen bepalen wat er in die vroegere federatie gebeurt.

Jaren discussie over Oekraïne, de Baltische landen, Georgië, ... met u kunnen op grond van die imperialistische dwanggedachte worden uitgelegd.
Geen imperialistische dwanggedachte, wel op basis van wat de lokale bevolking wil.
Ik herhaal: het is NIET het Westen dat het recht heeft om te bepalen welke richting deze landen uitgaan (en ook niet de Russische regering), wel de bevolking van deze landen en regio's. De bevolking van Oekraïne heeft Yanukovich democratisch verkozen, het Westen heeft hem laten afzetten met veel geweld, net zoals ze ook regime change doorvoerden in landen als Irak, Libië, etc. met catastrofale gevolgen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2024, 09:29   #54982
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Geen imperialistische dwanggedachte, wel op basis van wat de lokale bevolking wil.
Ik herhaal: het is NIET het Westen dat het recht heeft om te bepalen welke richting deze landen uitgaan (en ook niet de Russische regering), wel de bevolking van deze landen en regio's. De bevolking van Oekraïne heeft Yanukovich democratisch verkozen, het Westen heeft hem laten afzetten met veel geweld, net zoals ze ook regime change doorvoerden in landen als Irak, Libië, etc. met catastrofale gevolgen.
OMG onze tommy maakt altijd van die own goals, zo hilarisch met zijn mooie principes
en wat denk je dat UKR bevolking wil ? Willen ze onder Russische bezetting leven of willen ze onafhankelijk zijn ??
en mogen ze nu kiezen of wat is het nu ?

denk je nu serieus als je 2 jaar bommen op uw kop krijgt en familie uitgeroeid wordt dat je nog één centimer goesting hebt om onder de dictatuur van Putin te leven ?

Laatst gewijzigd door brother paul : 12 september 2024 om 09:34.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2024, 09:32   #54983
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
"Lebensraum", een centraal begrip voor Nazis. Blijkbaar goed als de ene het hanteert en slecht als de andere het doet. De fameuze westerse hypocresie weeral in actie.
je moet niet selectief lezen, en zinnen weglaten. De zin met levensruimte is uiteraard cynisch bedoeld voor israel... die ooit slachtoffer is geworden van zo'n levensruimte bende uit Duitsland, die hetzelfde principe nu toepast in israel..

een zin later schrijf ik dat ze ipv van militair woestijngebied te verorveren en te koloniseren, zouden ze beter die gebieden kopen en betalen aan palestijnen..
Oud 12 september 2024, 09:46   #54984
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
je moet niet selectief lezen, en zinnen weglaten. De zin met levensruimte is uiteraard cynisch bedoeld voor israel... die ooit slachtoffer is geworden van zo'n levensruimte bende uit Duitsland, die hetzelfde principe nu toepast in israel..
een zin later schrijf ik dat ze ipv van militair woestijngebied te verorveren en te koloniseren, zouden ze beter die gebieden kopen en betalen aan palestijnen..
'k heb het recent al es gezegd: ge moet uwen stoel achteruit schuiven en eigen bullige sjit es nalezen voor ge post.
Dat spaart moeten knutselen later uit.

Ge kunt natuurlijk ook zeggen wat ge werkelijk denkt op basis van die en die gegevens, da maakt het véél gemakkelijker dat te vermijden.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2024, 09:49   #54985
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OMG onze tommy maakt altijd van die own goals, zo hilarisch met zijn mooie principes
en wat denk je dat UKR bevolking wil ? Willen ze onder Russische bezetting leven of willen ze onafhankelijk zijn ??
denk je nu serieus als je 2 jaar bommen op uw kop krijgt en familie uitgeroeid wordt dat je nog één centimer goesting hebt om onder de dictatuur van Putin te leven ?
Die zitten nu 2,5 jaar gebukt onder Zelenskys bezetting.
Die zien de Russen als Bevrijders natuurlijk.
Dat is waarom Zelensky volk verbood land te verlaten.
Deja vu Berlijnse Muur - voorkomen dat de dwangarbeiters emigreren.
Oud 12 september 2024, 09:58   #54986
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Die muur is gezet door de handlangers van de Russen omdat er daar mensen naar 'het Westblok' vluchtten.

Spectaculaire owngoal Erw. Onhoudbaar in de winkelhaak.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2024, 11:35   #54987
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die muur is gezet door de handlangers van de Russen omdat er daar mensen naar 'het Westblok' vluchtten.
Spectaculaire owngoal Erw. Onhoudbaar in de winkelhaak.
Hoezo?
Dat is wat ik zei:
Citaat:
Emigreren = vluchten uit de toenmalige Sovjetunie.
Muur = gebouwd op befehl van de Supreme Sovjet om dat tegen te houden..
Ge papegaait mij ier maar ge plakt er "owngoal" op.
Alles daar kits achter de rits?
Oud 12 september 2024, 13:14   #54988
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met die mentaliteit verdien je gewoon een paar wekgemikte bommen richting Moskou dat ze eens begrijpen wat ze daar uitrichten in UKR

Dus als UKR moet je gewoon blij zijn dat je onder de dictatuur van Putin moet leven want anders krijg je bommen op uw kop

De geao is dat zowat de helft ergens een ukrainse in de familie heeft die dus gebombardeerd wordt omdat ze onder dwang zou toegeven dat ze terug naar Rusland moet luisteren
Oud 12 september 2024, 14:31   #54989
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'k heb het recent al es gezegd: ge moet uwen stoel achteruit schuiven en eigen bullige sjit es nalezen voor ge post.
Dat spaart moeten knutselen later uit.

Ge kunt natuurlijk ook zeggen wat ge werkelijk denkt op basis van die en die gegevens, da maakt het véél gemakkelijker dat te vermijden.
nee hoor Erw, weet wat ik geschreven heb, levensruim is cynisch bedoeld, en je hebt een zin weggelaten waar ik suggereer dat ze beter die grond zouden afkopen.. .Het zou trouwens gemakkelijker zijn als landen gewoon grenzen kunnen verschuiven door elkaars grond op te kopen aan de prijs van de grond in het algemeen.. of dat ze gronden ruilen met elkaar tot ze samenvallen met natuurlijke grenzen

bvb voor Belgie /Nederland zou de grens doen samenvallen met de schelde, en het stukje zeeland ruilen met stukje limburg een gemakkelijke deal zijn die organisatorisch zin heeft en die een grens trekt tegen de schelde zonder daar een druppel bloed verloren gaat, en die op lange termijn voor beide landen een win/win kan betekenen in minder tijdsverlies voor mensen die daar wonen omdat ze geen ommewegen meer moeten doen om bvb naar school te gaan, of tewerkstelling etc
Als Rusland bvb de krim zou willen kopen, dan zou het eenvoudigste zijn dat landen aan tafel zitten en zonder vechten en met een democratisch proces daar een consensus zoeken en elkaar uitbetalen. Had Rusland nu een chequeboek van 100miljard uitgeschreven aan UKR was daar zonder één kogel te schieten bvb een transfer gebeurd samen met een correct gevoerd enquete en onderzoek en niet op zijn russische verkiezing met balotten waar blanco stemmen ingevuld worden pro, waar iedereen dan noodzakelijkerwijs moet me akkoord gaan.

die oorlog kost rusland momenteel een veelvoud van 100miljard, en RU bewijst dat zijn oneindig drang om UKR te veroveren zijn geld niet opbrengt, en nogmaals had hij gewoon zonder één kogel te schieten de chequeboek bovengehaald ging het evenveel kosten maar kon niemand iets zeggen. Elke UKR die een huis verliest of de Krim wilt verlaten verkoopt zijn huis, en elke rus die in de krim wilt wonen koopt een huis, en de som van de transacties eindigt positief voor UKR zonder één kogel te schieten

Laatst gewijzigd door brother paul : 12 september 2024 om 14:42.
Oud 12 september 2024, 15:04   #54990
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Pol denkt te weten wat er in Oekraïne leeft hoe aandoenlijk.
Oud 12 september 2024, 15:07   #54991
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om het even met uw aplomb te zeggen: ik ben er al geweest en heb er met mensen gesproken. Men heeft daar echt geen positief beeld meer van de Russen.

Laffe backstabbers, zo worden ze gezien.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2024, 16:34   #54992
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
tommeke toch
waar staan die ukrainers met welkomstvlaggetjes, taartjes te zwaaien naar de russische soldaten ?

heel bizar maar alle ukrainers die ik zie en hoor, en zelfs alle russen die ik zie en hoor (en jawel misschien elke dag eentje) is heel tevreden dat russen op hun bakkes krijgen

weet je ik begin met te zeggen dat ze mogen zeggen dat ze willen dat ze pro fo contra putin mogen zijn, dat het mij niet kan schelen...

en ze vinden allemaal verschrikkelijk wat er gebeurt...
dus ik kan u garanderen als je zo 4 jaar mensen gaat terroriseren zoals je nu bezig bent gaan binnen hier en 2 jaar iedereen een grondige haat ontwikkeld hebben tegen rusland, genoeg om de eerste 50 jaar nooit meer naar rusland te gaan

Laatst gewijzigd door brother paul : 12 september 2024 om 16:37.
Oud 13 september 2024, 04:04   #54993
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om het even met uw aplomb te zeggen: ik ben er al geweest en heb er met mensen gesproken. Men heeft daar echt geen positief beeld meer van de Russen.

Hangt er van waar in Oekraine en met wie je gepraat hebt.
Oud 13 september 2024, 04:10   #54994
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tommeke toch
waar staan die ukrainers met welkomstvlaggetjes, taartjes te zwaaien naar de russische soldaten ?

heel bizar maar alle ukrainers die ik zie en hoor, en zelfs alle russen die ik zie en hoor (en jawel misschien elke dag eentje) is heel tevreden dat russen op hun bakkes krijgen

weet je ik begin met te zeggen dat ze mogen zeggen dat ze willen dat ze pro fo contra putin mogen zijn, dat het mij niet kan schelen...

en ze vinden allemaal verschrikkelijk wat er gebeurt...
dus ik kan u garanderen als je zo 4 jaar mensen gaat terroriseren zoals je nu bezig bent gaan binnen hier en 2 jaar iedereen een grondige haat ontwikkeld hebben tegen rusland, genoeg om de eerste 50 jaar nooit meer naar rusland te gaan

Haha, je weet toch dat heel wat westerse ketens nog steeds actief zijn in Rusland? En dat we nog steeds Russische olie en gas invoeren, alleen vveel duurder want via derde landen. De enige die we daarmee pesten zijn de West-Europese bedrijven. Zoals audi die onder andere de dure energiekosten vermeldt als reden om, net als zoveel andere bedrijven, uit Europa te vertrekken. De Duitse economie doet het barslecht, ironisch genoeg veel slechter dan de Russische.
En het Westen wordt steeds minder belangrijk, de rest van de wereld haalt de banden aan en de handelsrelaties met landen als China, Indie, Brazilie, Afrikaanse landen, etc. groeien explosief.

Wat betreft de bevrijding, denkt je nu werkelijk dat de invasie van Normandie een succes zou geweest zijn moesten er geen miljoenen Duitse soldaten reeds gesneuveld zijn aan het Oostfront. Ook dat narratief, om de Sovjet-inbreng in het verslaan van Hitler te negeren, minimaliseren of compromiteren, (bvb. " de Russen waren even slecht als de Nazi's", vertel dat misschien eens aan de overlevers van de concentratiekampen die door de Sovjets bevrijd werden...) maakt deel uit van een bewuste propagandacampagne.

Ik zie niets van een grondige haat tegen Rusland zelfs niet in het Westen. In tegendeel pro-Russische partijen winnen de verkiezingen.
Daarentegen zie ik wel een steeds toenemende haat tegen het Westen in het globale zuiden, Rusland, China, Turkije (waar Amerikaanse soldaten bijna gelyncht werden), etc.

Laatst gewijzigd door tomm : 13 september 2024 om 04:33.
Oud 13 september 2024, 04:24   #54995
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Wat betreft die lange afstandsraketten heeft Poetin duidelijk gemaakt dat Oekraine die niet kan afvuren zonder hulp van NAVO-landen.
Wat volgens het oorlogsrecht meteen impliceert dat Rusland het recht heeft de commandocentra in NAVO-landen die meehelpen met het afvuren van zulke raketten als legitieme doelwitten te beschouwen. Poetin gaat deze waarschuwing nog enkele malen herhalen voor de hardhorigen, maar het zou mij niet verwonderen, aals deze raketten inderdaad afgevuurd worden (aan het front zal dat weinig tot geen verschil maken, zal eerder gebruikt worden om terreur te zaaien in bvb. Moskou), dat Rusland deze commandocentra in NAVO-landen zal raken. Of minstens via proxies een terreurcampagne beginnen in westerse steden.
Opnieuw: tit for tat.
Persoonlijk denk ik dat de Amerikanen, Duitsers, etc. zeker na deze uutspraak van Poetin, op de rem zullen staan. Ze willen niet dat de oorlog uitbreidt naar hun land, nog los van de nucleaire dreiging.

Laatst gewijzigd door tomm : 13 september 2024 om 04:28.
Oud 13 september 2024, 06:46   #54996
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat betreft die lange afstandsraketten heeft Poetin duidelijk gemaakt dat Oekraine die niet kan afvuren zonder hulp van NAVO-landen.
Wat volgens het oorlogsrecht meteen impliceert dat Rusland het recht heeft de commandocentra in NAVO-landen die meehelpen met het afvuren van zulke raketten als legitieme doelwitten te beschouwen. Poetin gaat deze waarschuwing nog enkele malen herhalen voor de hardhorigen, maar het zou mij niet verwonderen, aals deze raketten inderdaad afgevuurd worden (aan het front zal dat weinig tot geen verschil maken, zal eerder gebruikt worden om terreur te zaaien in bvb. Moskou), dat Rusland deze commandocentra in NAVO-landen zal raken. Of minstens via proxies een terreurcampagne beginnen in westerse steden.
Opnieuw: tit for tat.
Persoonlijk denk ik dat de Amerikanen, Duitsers, etc. zeker na deze uutspraak van Poetin, op de rem zullen staan. Ze willen niet dat de oorlog uitbreidt naar hun land, nog los van de nucleaire dreiging.
toch prachtig tommekle: terreur zaaien daar is hij goed in, zijn weddingschap op de beurs en zaait terreur, en mijnheer verdient geld

alles went hoor

Laatst gewijzigd door brother paul : 13 september 2024 om 06:47.
Oud 13 september 2024, 07:18   #54997
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat betreft de bevrijding, denkt je nu werkelijk dat de invasie van Normandie een succes zou geweest zijn moesten er geen miljoenen Duitse soldaten reeds gesneuveld zijn aan het Oostfront. Ook dat narratief, om de Sovjet-inbreng in het verslaan van Hitler te negeren, minimaliseren of compromiteren, (bvb. " de Russen waren even slecht als de Nazi's", vertel dat misschien eens aan de overlevers van de concentratiekampen die door de Sovjets bevrijd werden...) maakt deel uit van een bewuste propagandacampagne.
Zonder de zeer actieve en uitgebreide hulp van de Amerikanen hadden de Russen zelfs nooit een oorlog tegen de nazi's kunnen beginnen. Ze waren er gewoon niet voor uitgerust en konden de nazi-oorlogsmachine alleen niet aan.

https://www.historischnieuwsblad.nl/lend-lease-act/
Oud 13 september 2024, 07:28   #54998
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat is overigens hetzelfde in alle Europese landen waar de "Russische vrienden" het voor het zeggen gehad hebben : Polen, Estland, Letland, Litouwen, Roemenië etc.
Oud 13 september 2024, 08:40   #54999
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Haha, je weet toch dat heel wat westerse ketens nog steeds actief zijn in Rusland? En dat we nog steeds Russische olie en gas invoeren, alleen vveel duurder want via derde landen. De enige die we daarmee pesten zijn de West-Europese bedrijven. Zoals audi die onder andere de dure energiekosten vermeldt als reden om, net als zoveel andere bedrijven, uit Europa te vertrekken. De Duitse economie doet het barslecht, ironisch genoeg veel slechter dan de Russische.
En het Westen wordt steeds minder belangrijk, de rest van de wereld haalt de banden aan en de handelsrelaties met landen als China, Indie, Brazilie, Afrikaanse landen, etc. groeien explosief.

Ik zie niets van een grondige haat tegen Rusland zelfs niet in het Westen. In tegendeel pro-Russische partijen winnen de verkiezingen.
Daarentegen zie ik wel een steeds toenemende haat tegen het Westen in het globale zuiden, Rusland, China, Turkije (waar Amerikaanse soldaten bijna gelyncht werden), etc.
wat bazel je allemaal ?
petrol is petrol, geen kat die zich vragen stelt van waar die petrol in zijn bak komt. En als de russen meer willen vragen dan de saoudis, dan verkopen ze geen druppel. Dus wat bazel jij daar allemaal...

Het westen zo weinig belangrijk is, dan wat maak je u zorgen, verkoop uw sop aan china, die gaan het met plezier onder de makrtprijs kopen, je kunt iedereen een plezier doen met goedkoop sop , iedereen gaat ervan profiteren... Je koopt vriendschap, fantastische vrienden zijn dat, vrienden die je koopt...

Het is een WERELDMARKTPRIJS en als rusland meer wil verdienen moet ze ofwel de kraan dichtdraaien, ofwel tankers parkeren met voorraad, en als het te duur wordt switchen we naar andere energievormen die goedkoper zijn: nucleair, wind,zon, biomassa, steenkool, aardgas Dat is precies vrije markt organiseren... Dat is kopen aan marktprijs, en als er een u een kloot wil aftrekken, overschakelen op alternatieven...

waar staan die UKR met bloemen, taart en wijn de russen te verwelkomen voor het bevrijden van het juk van Zelensky??
toon mij uw fameuze foto's...
Oud 13 september 2024, 09:50   #55000
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

kijk die idiote redenering van Putin:
https://www.9news.com.au/world/russi...c-0d931eb410fe

Citaat:
According to the Russian president, "the Ukrainian army is not capable of using cutting-edge high-precision long-range systems supplied by the West" without Western assistance in targeting.
The United States already does provide intelligence to Ukraine, and has previously assisted in the targeting, although not with the long-range systems currently being considered.
According to Center for New American Security Senior Fellow Dr Stacie Pettyjohn, there may also be other intelligence resources available to Ukrainian forces, including commercial satellite imagery, depending on the target.
als Westen raketten levert om UKR de middelen te geven de oorlog te beantwoorden, is het Westen volgens Putin in oorlog met Rusland...
jaja..

als Iran ballistische raketten levert om UKR te bestoken, wat betekent dat dan ?

volgens diezelfde redenering is
1/ china in oorlog met het westen, want ze leveren drones, machineonderdelen , productie machines, etc

2/ korea in oorlog met het westen want ze leveren raketten

3/ Iran in oorlgo met het westen, want ze leveren raketten, shahed drones

4/ Gaza in oorlog met het westen, want ze krijgen raketten van Iran gesponsord door Rusland om te vechten tegen Israel

5/ jemen in oorlog met het westen, want ze krijgen raketten van Iran om de schepen in de rode zee aan te vallen en te vechten tegen het westen

Laatst gewijzigd door brother paul : 13 september 2024 om 09:51.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be