![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#5501 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Zoals al die theoriën over neurodegeneratie bij ratten, hoe kunnen die ratten ooit nog opnieuw hersencellen aanmaken als ze opgesloten zitten, geprepareerd om dood te gaan voor de wetenschap??? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5502 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Die molecule weet niet dat ze in een proefbuis zit hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5503 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zo goed als elk menselijk gedrag kan herleid worden tot een instinctief gedrag die ook bij andere dieren voorkomt, werken om geld te vergaren > hunter gatherer. Huizen bouwen > nesten bouwen. Uw ambittie en de afgunst die velen onder ons voelen voor de mensen met meer dan wijzelf is niets meer of minder dan de drang om de alpha male te worden.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5504 | |
|
![]() Ik ben opgegroeid met katten & honden in huis, die dieren weten dus effectief goed wanneer er iets scheelt en reageren daar ook naar.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5505 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5506 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5507 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5508 | |
|
![]() Nu volg ik niet, wat bedoel je?
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5509 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() zij (de buiten dimentionele laborantisten) zijn mss op het punt om ons in de 'aas' te steken van een B.D. Laboratorium'Rat'. gelukkiglijk zullen wij daarover ook nooit iets voelen of merken en..... genieten wij daarbij sowieso van de relativiteitstheorie: Het zou maar pas binnen een paar miljard lichtjaren gebeuren. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5510 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#5511 |
Minister-President
|
![]() Der heeft er ene foute paddestoelen gegeten, oelala, oelala.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5512 |
Parlementslid
|
![]() Dat voorspelde ik al!!!
Goed, - De eerste stuiptrekkingen van "religie' zijn kort na het ontpoppen van het menselijk geweten (het iets meer, dat een dier niet heeft) ontstaan. ((Men aanbid 'Goden' meer uit angst dan uit religieuze overwegingen (hetgeen naar mijn mening de dag van vandaag, nog het geval is)). Dat de problematiek van 'goedheid' en/of 'kwaadaardigheid' van de 'mens' op 2 verschillende vormen kan worden aangepakt, dient men ervoor te zorgen de 2 vormen met elkaar niet door elkaar te halen. (een 3e vorm is ook al bedrijvig onder de benaming 'Forumers', niet echt kwaadaardig maar met een uitgesproken kritische ingesteldheid, vooral met onderwerpen waarvan ze niet veel van af weten!!! ![]() Al de andere diersoorten, fungeren volgens hun instinct, daardoor is het wel uitgesloten deze 'goede' of 'kwade' hoedanigheden aan deze toe te schrijven. (alhoewel?) Daar de mens eveneens over zulks een 'instinct' beschikt, zou hij zonder 'geweten' net hetzelfde gedragspatroon hanteren dan ieder welk ander dier. Welk, zou de evolutieve drijfveer zijn geweest om de 'mens' ertoe aan te zetten,op het vlak van 'goedheid' (welke strekt tot verdraagzaamheid, hulpverlening, liefde enz.), een ander richting in te gaan. Daar de aanwinst van een ‘super’ brein, op dit gebied geen vitale behoefte is, lijkt het voor de handliggend dat de ‘Religie’, welke ontstaan is ter beveiliging tegen toen ongekende en onbegrijpelijke natuurlijke verschijnselen, hier een afdoende rol heeft gespeeld. Het andere 'goed zijn' heeft meer te maken met het ‘Fysisch’ en 'intellectueel' scoren. De 'evolutie' strekt naar het steeds maar verbeteren en aanpassen van de verschillende levensvormen en is constant bezig met te ‘proeven’ om beter renderende levensvormen aan te maken. Soms lukt het soms niet. De zwakken delven merendeels het onderspit op de sterkere, idem voor de schoonste, de slimste, de best aangepaste en de rijkste alhoewel dat deze eigenschap niet natuurgerechtigd is. Dit is dus materie voor een andere spannende 'Threat' ![]() Laatst gewijzigd door bruggeman : 28 augustus 2009 om 18:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5513 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5514 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dieren kennen verdraagzaamheid, hulpverlening, ... liefde? Kennen mensen liefde? Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#5515 | ||
|
![]() Citaat:
2) De meeste eigenschappen die je hier omschrijft stemmen voort uit het feit dat men toch een ietswat aan intelligentie bezit, empathie komt trouwens ook in de natuur, koppel empathie aan een instinct om in kudde te leven én een hogere intelligentie dan de gemiddelde primaat & je komt al héél dicht bij het menselijk gedrag
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5516 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De totaliteit van mijn mening ter zake, staat in mijn 'posts'. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5517 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De totaliteit van mijn mening ter zake, staat in mijn 'posts'. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5518 | |
|
![]() You lost me completely now, en ik denk niet dat het aan mij ligt
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5519 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En iemand de dualiteit al overwogen?
![]() Creatie + evolutie
![]() |
#5520 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |