Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 februari 2013, 18:38   #5561
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
U meent het dus,....

Voor u hadden bepaalde kinderen er beter niet geweest.

Genoteerd.

Paulus.
Ik ben verrast dat u verrast bent.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 18:46   #5562
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ik ben verrast dat u verrast bent.
Het is echt niet om te lachen hoor jongen.

Ik zal geen fotootjes posten met kinderen op waarvan ik vermoed dat ze er volgens u beter niet waren geweest,...

... maar ik vind het niettemin onrustmakend schandalig, dat mensen dit van hun medemensen durven denken. Ik hoop voor u dat niemand dat ooit denkt van u of van uw kinderen.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 19:00   #5563
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Het is echt niet om te lachen hoor jongen.

Ik zal geen fotootjes posten met kinderen op waarvan ik vermoed dat ze er volgens u beter niet waren geweest,...

... maar ik vind het niettemin onrustmakend schandalig, dat mensen dit van hun medemensen durven denken. Ik hoop voor u dat niemand dat ooit denkt van u of van uw kinderen.

Paulus.
Mensen mogen dit gerust denken van mij, dit stoort me hoegenaamd niet.

Wat ze uiteraard niet mogen doen is daaruit concluderen dat ze me mogen liquideren. Want ik ben ooit geweest en dit is onomkeerbaar.

Ik zeg ook niet dat we de kinderen die uiteindelijk wel geboren zijn zomaar aan hun lot moeten overlaten. Ik denk dat we zoveel mogelijk in het werk moeten stellen om hen een gelukkig leven te bieden.

Maar dag na dag worden er opnieuw kinderen geboren die in onmenselijke situaties terecht komen. Zelfs terwijl ik dit schrijf worden kinderen geconcipieerd waarvan de kansen op een menswaardig leven gering zijn. En opnieuw, we spreken niet van duizenden, maar van miljoenen.

Als men echt met kindergeluk inzit, dan doet men er iets aan om dit te stoppen, zodat de kinderen die binnen een aantal jaar geboren worden de kansen krijgen die ze verdienen.

Als je zoveel met kindergeluk in zit, werk daar dan eens aan.

Laatst gewijzigd door JimmyB : 5 februari 2013 om 19:02.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 19:05   #5564
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Mensen mogen dit gerust denken van mij, dit stoort me hoegenaamd niet.

Wat ze uiteraard niet mogen doen is daaruit concluderen dat ze me mogen liquideren. Want ik ben ooit geweest en dit is onomkeerbaar.

Ik zeg ook niet dat we de kinderen die uiteindelijk wel geboren zijn zomaar aan hun lot moeten overlaten. Ik denk dat we zoveel mogelijk in het werk moeten stellen om hen een gelukkig leven te bieden.

Maar dag na dag worden er opnieuw kinderen geboren die in onmenselijke situaties terecht komen. Zelfs terwijl ik dit schrijf worden kinderen geconcipieerd waarvan de kansen op een menswaardig leven gering zijn. En opnieuw, we spreken niet van duizenden, maar van miljoenen.

Als men echt met kindergeluk inzit, dan doet men er iets aan om dit te stoppen, zodat de kinderen die binnen een aantal jaar geboren worden de kansen krijgen die ze verdienen.

Als je zoveel met kindergeluk in zit, werk daar dan eens aan.
Dat doe ik ook.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 19:19   #5565
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Dat doe ik ook.

Paulus.
Interessant. En in wat concretiseert zich dat?
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 19:40   #5566
Graham C.
Provinciaal Statenlid
 
Graham C.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2010
Berichten: 666
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
O jawel, ik gaf al eerder de verwijzing naar studies met conclusies die van elkaar afwijken. Niet van "zelfverklaarde deskundigen" trouwens. Wel van Amerikaanse universiteiten.
Jaja, we herinneren ons dat... Die studies die gesponsord werden door anti-homo-organisaties, nietwaar?
Graham C. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 19:45   #5567
Graham C.
Provinciaal Statenlid
 
Graham C.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2010
Berichten: 666
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Interessant. En in wat concretiseert zich dat?
Ja, dat wil ik ook wel eens weten...
Graham C. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 19:47   #5568
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graham C. Bekijk bericht
Jaja, we herinneren ons dat... Die studies die gesponsord werden door anti-homo-organisaties, nietwaar?
Amerikaanse studies mag men nooit vertrouwen. Iedereen is te koop maar de Amerikanen nog het meest. Het credo is:"Zeg me wat ik moet vertellen en ik zal zeggen hoeveel het zal kosten". De goede zakenmensen zeggen "Zeg me wat het mag kosten en ik zal zien wat ik kan vertellen". God bless America
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 19:50   #5569
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Interessant. En in wat concretiseert zich dat?
Dat plaats ik liever niet op het forum.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 20:00   #5570
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Dat plaats ik liever niet op het forum.

Paulus.
Dan stuur je maar een privé bericht hé. Ik kan discreet zijn.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 20:15   #5571
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Dan stuur je maar een privé bericht hé. Ik kan discreet zijn.
Wel, je mag weten dat mijn vrouw en ikzelf al 12 jaar als pleegouders fungeren. Op dit moment wonen er nog twee pleegkinderen bij ons die geplaatst zijn voor lange duur, maar we hadden in de loop der jaren, nog zes andere pleegkinderen ook, telkens voor meerdere jaren.

In 2003 ben ik met een vriend van me mee geweest naar Haïti om daar een aantal weken als vrijwilliger te werken in 'het kinderdorp'. Hij had een kindje vandaar geadopteerd in 2001 en was bevriend geraakt met mensen van de christelijke organisatie "Hart voor Haiti" http://www.hartvoorhaiti.nl/wordpres...rt-voor-haiti/ , die zich inzette voor de HaiTiaanse weeskinderen.

Wat ik daar nu nog voor doe blijft bij mij om mijn indentiteit te beschermen. Maar met enige trots kan ik toch verhullen dat mede dank zij mij er 600 kinderen in Haiti les krijgen op het niveau van een lagere school in Nederland. Uiteraard doe ik dat niet alleen.

Dat is't zo 'n beetje,...

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 5 februari 2013 om 20:21.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 21:58   #5572
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Wel, je mag weten dat mijn vrouw en ikzelf al 12 jaar als pleegouders fungeren. Op dit moment wonen er nog twee pleegkinderen bij ons die geplaatst zijn voor lange duur, maar we hadden in de loop der jaren, nog zes andere pleegkinderen ook, telkens voor meerdere jaren.

In 2003 ben ik met een vriend van me mee geweest naar Haïti om daar een aantal weken als vrijwilliger te werken in 'het kinderdorp'. Hij had een kindje vandaar geadopteerd in 2001 en was bevriend geraakt met mensen van de christelijke organisatie "Hart voor Haiti" http://www.hartvoorhaiti.nl/wordpres...rt-voor-haiti/ , die zich inzette voor de HaiTiaanse weeskinderen.

Wat ik daar nu nog voor doe blijft bij mij om mijn indentiteit te beschermen. Maar met enige trots kan ik toch verhullen dat mede dank zij mij er 600 kinderen in Haiti les krijgen op het niveau van een lagere school in Nederland. Uiteraard doe ik dat niet alleen.

Dat is't zo 'n beetje,...

Paulus.
Dat is mooi en dat siert je, maar dit was niet de opmerking.

De opmerking was dat er iets moest gedaan worden aan al de kinderen die geconcipieerd worden waarvan het op voorhand vaststaat dat ze zullen opgroeien in de miserie.

Ik dacht eerder aan programma's om vrouwen te motiveren zich te laten steriliseren of het promoten van het gebruik van condooms of iets dergelijks.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 22:43   #5573
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.886
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Er is nog geen enkel rationeel argument aangebracht dat niet te weerleggen is.
Nochtans werden de opwerpingen niet weerlegd die Paulus of ik aanbrachten. 't Enige wat er gebeurde, was het aan de kant schuiven ervan onder het mom "het is niet waar". Ik denk hierbij aan het gegeven dat we beiden aangeven over de complementariteit van man en vrouw door hun eigenheid in de opvoeding. Op geen enkele wijze werd dit ook maar enigszins weerlegd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 22:45   #5574
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.886
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ik beweer trouwens ook niet dat er een consensus bestaat onder de deskundigen maar ik beweer dat dit argument niet terzake doet.
Net als alice reageert u bij argumenten die niet of nauwelijks te weerleggen zijn met de woorden "dat doet niets terzake". Naar het waarom weidt u evenwel niet uit. M.a.w. het lijkt veel op een goedkope, maar onhandige vlucht. Niet op rationeel weerwerk.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 22:51   #5575
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.886
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Maar dag na dag worden er opnieuw kinderen geboren die in onmenselijke situaties terecht komen. Zelfs terwijl ik dit schrijf worden kinderen geconcipieerd waarvan de kansen op een menswaardig leven gering zijn. En opnieuw, we spreken niet van duizenden, maar van miljoenen.

Als men echt met kindergeluk inzit, dan doet men er iets aan om dit te stoppen, zodat de kinderen die binnen een aantal jaar geboren worden de kansen krijgen die ze verdienen.

Als je zoveel met kindergeluk in zit, werk daar dan eens aan.
Neen, daar werken we niet aan mee om de eenvoudige reden dat uw visie getuigt van een totaal verkeerde visie op de situering van het probleem. Dat ligt niet bij de kinderen, maar wel bij de situatie waarin die kinderen leven. Rond die situatie moet gewerkt worden. U gaat bijgevolg uit van een totaal verkeerde premisse, net alsof u stelt dat een kinderziekte bestreden moet worden door te vermijden dat er nog kinderen geboren worden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 22:52   #5576
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.886
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graham C. Bekijk bericht
Jaja, we herinneren ons dat... Die studies die gesponsord werden door anti-homo-organisaties, nietwaar?
U weet dus niet waarover het gaat, nietwaar.

Uw vooringenomenheid zorgt er dus voor dat u het niet wilt zien...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 22:55   #5577
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Pardon?

Als een bruine beer net zo goed ijsbeertjes kan zogen als een ijsbeer bruine beertjes,....

...ben ik dan een idealist als ik omwille van de natuurlijke gegevendheid de ijsbeerjongen bij de ijsbeer laat een de bruine beerjongen bij de bruine beer?
Wederom een van de pot gerukt vergelijking

Het gaat in deze discussie over twee varianten die evengoed voor die opvoeding kunnen zorgen.
Als ge dan komt te zeggen dat ge dat liever alleen door variant A ziet gebeuren en niet door variant B omdat dat meer de natuurlijke ordening zou zijn dan is dat een nep-argument omdat :
1) We ons helemaal niet veel aantrekken van de natuur... waarom zouden we dat in dit geval dan wel doen ?
2) Je al meteen aanvangt met een foutieve aanname.
Inzake opvoeding de natuur erbij halen dan kunnen we alleen maar terugblikken op onze naaste verwanten en hoe zij dat van nature uit regelen.

Ik dacht van niet. Mij lijkt dat gewoon een kwestie van gezond verstand.

Citaat:
Maar als u het persé anders wil om te bewijzen dat het ook anders kan terwijl deskundigen het niet eens zijn of dat wel het beste is wat we kunnen doen voor de jongen,....
Wie is er hier dan de blinde idealist?
Uwe zever niet proberen in mijn scheoene te schuiven hé
Jij bent het die het persé niet anders wilt en elke strohalm daarvoor aangrijpt.
Jij gaat uit van een bepaald ideaalbeeld
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 22:56   #5578
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Nochtans werden de opwerpingen niet weerlegd die Paulus of ik aanbrachten. 't Enige wat er gebeurde, was het aan de kant schuiven ervan onder het mom "het is niet waar". Ik denk hierbij aan het gegeven dat we beiden aangeven over de complementariteit van man en vrouw door hun eigenheid in de opvoeding. Op geen enkele wijze werd dit ook maar enigszins weerlegd.
Dit hoeft ook niet weerlegd te worden en ik heb die niet aan de kant geschoven. Ik heb ze voor mijn argumentatie als waar aangenomen, meer kunt u toch niet verwachten.

U bent degene die niet op een pertinente vraag geantwoord hebt. En deze luidt: Vindt u dat een homokoppel per definitie minder geschikt is dan een heterokoppel om een kind op te voeden, ongeacht eender welke andere parameters erbij betrokken zijn?

Door niet op deze vraag te antwoorden blokkeert u de discussie.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 22:59   #5579
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.886
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Dit hoeft ook niet weerlegd te worden en ik heb die niet aan de kant geschoven. Ik heb ze voor mijn argumentatie als waar aangenomen, meer kunt u toch niet verwachten.

U bent degene die niet op een pertinente vraag geantwoord hebt. En deze luidt: Vindt u dat een homokoppel per definitie minder geschikt is dan een heterokoppel om een kind op te voeden, ongeacht eender welke andere parameters erbij betrokken zijn?

Door niet op deze vraag te antwoorden blokkeert u de discussie.
Die vraag werd al vele malen beantwoord. Ik stel voor dat u toch eens deze draad nagaat in plaats van loze zaken te beweren die kant noch wal raken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 22:59   #5580
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Neen, daar werken we niet aan mee om de eenvoudige reden dat uw visie getuigt van een totaal verkeerde visie op de situering van het probleem. Dat ligt niet bij de kinderen, maar wel bij de situatie waarin die kinderen leven. Rond die situatie moet gewerkt worden. U gaat bijgevolg uit van een totaal verkeerde premisse, net alsof u stelt dat een kinderziekte bestreden moet worden door te vermijden dat er nog kinderen geboren worden.
Daar vrees ik dat u oorzaak en gevolg omkeert, maar daar zullen toch geen religieuze motieven achter zitten zeker?
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be