Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2024, 12:35   #55841
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
https://www.yahoo.com/news/norway-se...ycsrp_catchall

Noorwegen zend F35 jets en manschappen naar Polen. Duitsland herlocaliseert zijn patriot raketten. Kwestie van de Russen te verwittigen dat ze beter die kant niet opgaan.
Wat baten kaars en bril als de uil niet zienen wil, nietwaar.
Oud 4 december 2024, 12:48   #55842
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht

"Grote vriend" president Alexander Lukashenko van Wit Rusland heeft Vladimir ook al laten weten dat hij niet wil dat Rusland zijn land voor platform of doorgang gebruikt tegen het Westen. Die begint in ieder geval wel te zien.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2024, 13:07   #55843
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Grote vriend" president Alexander Lukashenko van Wit Rusland heeft Vladimir ook al laten weten dat hij niet wil dat Rusland zijn land voor platform of doorgang gebruikt tegen het Westen. Die begint in ieder geval wel te zien.
Kun je dat verifieerbaar maken? En nog enkele vragen. Wat is een "platform", ten eerste. Twee, is daar wel vraag naar? Drie, wat als Wit-Rusland zelf aangevallen wordt? Vier, Wit-Rusland heeft kernwapens geïnstalleerd om zich te verdedigen tegen al te grote opdringerigheid.
Oud 4 december 2024, 13:09   #55844
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit was nochtans gisteren:
https://www.reuters.com/world/europe...ys-2024-12-03/
Citaat:
Russia, Belarus to sign landmark security pact, Russian news agency says
By Reuters
December 3, 20243:48 AM UTCUpdated ago
Dec 3 (Reuters) - Russia's President Vladimir Putin and his Belarusian counterpart, Alexander Lukashenko, will sign a landmark security pact on Friday that reflects global geopolitical changes, Russian state news agency RIA said on Tuesday.
The agreement will be among the documents the leaders are set to sign in Minsk, the capital of Belarus, on the 25th anniversary of the Union State, a borderless union and alliance between the two former Soviet republics and neighbours.
"We are covering the topics of state, public, economic security, talking about ensuring stability in the development of our economies," the agency quoted Belarusian Deputy Foreign Minister Igor Nazaruk as saying.
"It is designed to take into account the changed external conditions, when the world is moving to a polycentric world order," he added, describing what he called a "landmark" agreement.
The agency gave no further details of the pact.
As president, Lukashenko has kept Belarus in a firm authoritative grip for the past three decades, and been a loyal ally of Putin, allowing his territory to be used as a launch pad for Moscow's full-scale invasion of Ukraine in 2022.
A flurry of military activity and joint air force drills between Russia and Belarus followed the invasion, rekindling concerns that Minsk could be preparing for a more active role in the conflict.
The 70-year-old Lukashenko, who calls himself the "last dictator in Europe", is not expected to lose a presidential vote in January.
He has said he would only order his troops to fight alongside Russia if another country launched an attack on Belarus.
Putin casts conflict in Ukraine as part of an existential battle with a declining and decadent West which he says humiliated Russia after the Berlin Wall fell in 1989 by encroaching on what he considers Moscow's sphere of influence.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2024, 15:48   #55845
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dat ontkracht geenszins wat ik schreef. Ik schreef "een definitieve oplossing zal op de lange baan geschoven worden".U haalt er enkel het stuk uit waarmee U kan leven.
U, net als de hele roedel russofoben op dit forum, wilden Rusland verdreven zien uit heel het gebied dat vroeger Oekraine was, totale uitroeiing van de Russische cultuur en taal in dat gebied, Oekraine bij de NAVO, regime change in Moskou, herstelbetalingen, Poetin in Den Haag, en liefst ook het uiteenvallen van de Russische Federatie. Niets daarvan, niet alleen Donbas en de Krim maar ook het grootste deel van Zaporozhe en Kherson worden de facto definitief deel van Rusland.

Poetin zal weldra de macht overdragen, maar geen enkele Rus behalve een deel van de oppositie in ballingschap, zonder een aanhang van betekenis in Rusland, willen die gebieden ooit nog overdragen aan Oekraine. (het meest marginale deel want wijlen Navalny en nu zijn aanhangers vond/vinden dat Donbas en de Krim onlosmakelijk deel van Rusland zijn)
Met elk jaar dat verstrijkt worden deze gebieden meer geintegreerd in Rusland. Dat het Westen deze gebieden niet erkent als deel van Rusland zal hen worst wezen.
Jerusalem erkennen maar weinig landen als hoofdstad van Israel, daar trekt Israel zich geen ###ten van aan. En de Zuidelijke Sahara is nog steeds de facto deel van Marokko. En dat zijn kleine landen geen supermacht als Rusland, met een deel van de lokale bevolking die zich daartegen verzet, terwijl in de aangehechte gebieden bij Rusland de overgrote meerderheid al generaties Russisch spreekt.

"Zolang Poetin leeft", net zoals "tijdelijk niet bij NAVO" zijn lepels suiker om de harde boodschap aan Kiev en het Russofobe deel van de westerse elite wat minder pijnlijk te maken.

Wat ik persoonlijk denk is dat er vroeg of laat een regering in Kiev komt doe niet alleen deze verliezen zal aanvaarden, maar ook beseffen dat de toekomst van Oekraine in de Euraziatische Unie of Russische wereld ligt (niet Rusland is een verschil) ligt. Net zoals nu in Georgie gebeurt.
Rusland lijkt zo ineens 40000 soldaten te missen oepsie
https://english.nv.ua/nation/russian...-50471666.html

in elk geval is de onderhandeling als volgt:

de NATO en meer specifiek Rutte staat gewoon op zijn plaats in zijn ontmoeting met de geschiedenis
https://www.ukrinform.net/rubric-pol...all-rutte.html

1/ UKR stopt met vechten de grond veroverd door RU blijft RU,
en UKRkomt bij de NATO....
zo UKR weigert stopt de toevoer van wapens

2/ RU stopt met vechten, en aanvaard dat UKR bij de NATO komt, zo RU weigert stijgt de toevoer van wapens...

3/ FR/UK/D leveren troepen om de zone te stabiliseren
https://english.nv.ua/nation/germany...-50471528.html

Nu wat blijkt:
de Zelensky zit al het scenario goed te keuren...
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2024/12/4/7487619/

dus voorstel 1/" aan NATO zijde is al in feite ok;;

wie doet er nog onnozel... rusland natuurlijk
https://defence-blog.com/trumps-envo...an-peace-plan/
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2024, 16:15   #55846
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Rusland lijkt zo ineens 40000 soldaten te missen oepsie
https://english.nv.ua/nation/russian...-50471666.html

in elk geval is de onderhandeling als volgt:

de NATO en meer specifiek Rutte staat gewoon op zijn plaats in zijn ontmoeting met de geschiedenis
https://www.ukrinform.net/rubric-pol...all-rutte.html

1/ UKR stopt met vechten de grond veroverd door RU blijft RU,
en UKRkomt bij de NATO....
zo UKR weigert stopt de toevoer van wapens

2/ RU stopt met vechten, en aanvaard dat UKR bij de NATO komt, zo RU weigert stijgt de toevoer van wapens...

3/ FR/UK/D leveren troepen om de zone te stabiliseren
https://english.nv.ua/nation/germany...-50471528.html

Nu wat blijkt:
de Zelensky zit al het scenario goed te keuren...
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2024/12/4/7487619/

dus voorstel 1/" aan NATO zijde is al in feite ok;;

wie doet er nog onnozel... rusland natuurlijk
https://defence-blog.com/trumps-envo...an-peace-plan/
Maak u geen illusies.
Toen de oorlog een paar maanden bezig was, schatte men op de NAVO dat die MINSTENS 3 (drie) jaar zou duren.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2024, 16:30   #55847
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lijken gaan er binnenkort genoeg van de straten te rapen zijn, als dat soort onbenullen het haalt. De regering van Georgië moet goed op zijn tellen passen. Dit riskeert zeer gemeen te worden.
Ben jij dan van oordeel dat de bevolking van Georgië niet zelf mag bepalen wat de marsrichting van hun land is ? Dat zij slechts onderdanen van een vazallenstaat van rusland zijn ? Dat de regering van Georgië MOET onderhorig zijn aan rusland ?
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2024, 16:32   #55848
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het noorden van Europa ziet net heeel klaar : die zijn hun defensie grondig aan het reorganiseren en uitbreiden nu ze in de praktijk zien hoe onbetrouwbaar rusland is tegenover zijn buurland. Wat ze nu in Oekraine doen, kan morgen Polen ook overkomen.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2024, 16:54   #55849
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kun je dat verifieerbaar maken? En nog enkele vragen. Wat is een "platform", ten eerste. Twee, is daar wel vraag naar? Drie, wat als Wit-Rusland zelf aangevallen wordt? Vier, Wit-Rusland heeft kernwapens geïnstalleerd om zich te verdedigen tegen al te grote opdringerigheid.
https://www.lalibre.be/international...GDWMU2RSI4QTQ/

Dit is oa een artikel uit La Libre, heb het nog in andere bronnen gelezen enkele weken terug maar ik steek niet graag veel zoekwerk in u. De waarheid is alleen maar in de Pravda en RT en andere door de overheid gecontroleerde media en Russische trollenfabrieken.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 4 december 2024 om 16:56.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2024, 17:48   #55850
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Maak u geen illusies.
Toen de oorlog een paar maanden bezig was, schatte men op de NAVO dat die MINSTENS 3 (drie) jaar zou duren.
ik weet dat hoor, t'is gewoon dat russische trollen lijken zich te verkneukelen in het idee dat Trump UKR ineens gaat laten vallen, terwijl hun idee daarover fout is, Trump laat UKR vallen om hen te overtuigen van ik lever hier wapens ik ben de baas , en naar Rusland gaat hij hetzelfde zeggen als je niet luistert gaan we erharder tegenaan... of stop met vechten

Uiteindelijk zal volgens mij Putin geen goesting hebben om te stoppen met vechten met het idee hoe langer ik volhoud en hoe meer gebied ik verover hoe meer ik zal verdiend hebben met mijn oorlog, en als UKR ondertussen minder wapens krijgt van >Trump kan ik gezellig nog wat extra knabbelen van hun grondgebied, dus ik doe zo lang mogelijk door

Het gevolg zal zijn dat hij Trump op de zenuwen werkt en daardoor die uiteindelijk ineens massaal veel meer middelen vrijmaakt voor UKR
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2024, 20:19   #55851
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alexander Dugin en John Mearsheimer zijn uitgenodigd door "China Academy" om met elkaar in discussie te gaan. Het gesprek zal plaatsvinden op 9 december 2024 as.

Miljoenen jonge Chinezen kijken daarnaar. Een voorproevertje: LINK

Over "China Academy": https://thechinaacademy.org/about-us/
Bedankt voor de link.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2024, 09:16   #55852
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Shaman en z'n vriendin/vrouw zijn uit elkaar. Ik heb geen weet dat hij ineens homo geworden zou zijn of bi is.
En als dat zo is, none of my business en totaal niet interessant.
Er zijn wel meer Russische en/of Sovjet bekende artiesten zo goed als openlijk homo, en dat is geen probleem, zolang ze niet met regenboogvlaggen rondlopen en pleiten voor het uitvoeren van geslachtsverandering op 8 jarige kindjes.

...
< openlijke homo's die pleiten voor het uitvoeren van geslachtsverandering op 8-jarige kindjes >

Indien u er niet in slaagt dat wat concreter te maken met - op z'n minst - namen & voornamen is dit van hetzelfde kaliber & niveau als < joden die christelijke kindjes slachten om hun bloed te gebruiken in duistere rituelen >.

Dat beseft ge toch wel, hé?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2024, 10:06   #55853
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik weet dat hoor, t'is gewoon dat russische trollen lijken zich te verkneukelen in het idee dat Trump UKR ineens gaat laten vallen, terwijl hun idee daarover fout is, Trump laat UKR vallen om hen te overtuigen van ik lever hier wapens ik ben de baas , en naar Rusland gaat hij hetzelfde zeggen als je niet luistert gaan we erharder tegenaan... of stop met vechten

Uiteindelijk zal volgens mij Putin geen goesting hebben om te stoppen met vechten met het idee hoe langer ik volhoud en hoe meer gebied ik verover hoe meer ik zal verdiend hebben met mijn oorlog, en als UKR ondertussen minder wapens krijgt van >Trump kan ik gezellig nog wat extra knabbelen van hun grondgebied, dus ik doe zo lang mogelijk door

Het gevolg zal zijn dat hij Trump op de zenuwen werkt en daardoor die uiteindelijk ineens massaal veel meer middelen vrijmaakt voor UKR
Dat is ook mijn idee.
Oud 5 december 2024, 13:15   #55854
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
< openlijke homo's die pleiten voor het uitvoeren van geslachtsverandering op 8-jarige kindjes >

Indien u er niet in slaagt dat wat concreter te maken met - op z'n minst - namen & voornamen is dit van hetzelfde kaliber & niveau als < joden die christelijke kindjes slachten om hun bloed te gebruiken in duistere rituelen >.

Dat beseft ge toch wel, hé?

https://www.thecourier.co.uk/fp/poli...aggie-chapman/

openlijke homo's die pleiten voor het uitvoeren van geslachtsverandering op 8-jarige kindjes

Dat heb ik trouwens nergens geschreven, zelfs in het quoten probeert u de waarheid geweld aan te doen.

Laatst gewijzigd door tomm : 5 december 2024 om 13:24.
Oud 5 december 2024, 13:20   #55855
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Naar schatting 15.000 strijders [dit vraagt voorbereiding] en de Turkse grens die openstaat, net als destijds. Turkije zit hier zeker achter maar Ankara zal het publiekelijk ontkennen omdat men er de hele Arabische wereld een mes mee in de rug steekt. Denk aan al die retoriek in steun aan de Palestijnen. Om dan vervolgens, bijna terzelfdertijd, die Palestijnen te laten vallen als een baksteen, dat is laag bij de grond. Rusland gaat razend zijn, net als Iran. Geen enkele van die landen gaat Erdogan de hand nog willen schudden, wegens totaal onbetrouwbaar.
https://breakingthenews.net/Article/...Syria/63172545
Oud 5 december 2024, 13:29   #55856
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Goede evolutie in Frankrijk. Als Macron wil overleven zal hij een premier moeten benoemen die aanvaardbaar is zowel de linkse als rechtse oppositie. Beide willen betere betrekkingen met Rusland.
Oud 5 december 2024, 15:03   #55857
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
https://www.yahoo.com/news/norway-se...ycsrp_catchall

Noorwegen zend F35 jets en manschappen naar Polen. Duitsland herlocaliseert zijn patriot raketten. Kwestie van de Russen te verwittigen dat ze beter die kant niet opgaan.
Bravo Noorwegen !
Voor zover bekend heeft Israël 50 F-35's. Zouden ze er niet enkele verhuren aan Polen zoals iets gelijkaardigs met voetballisten ?
Oud 5 december 2024, 15:05   #55858
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Drie: welke domoor zou er Wit-Rusland aanvallen ?
Oud 5 december 2024, 15:11   #55859
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goede evolutie in Frankrijk. Als Macron wil overleven zal hij een premier moeten benoemen die aanvaardbaar is zowel de linkse als rechtse oppositie. Beide willen betere betrekkingen met Rusland.
Betere betrekkingen...Dat is relatief, gezien de ervaring van Macron in het Kremlin zelf.
Hij is nog altijd de Président de la République.
Oud 6 december 2024, 10:15   #55860
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb dat eens nagekeken. Erdogan heeft inderdaad op 3 december het initiatief genomen om, na de aanval op Aleppo, naar Putin te telefoneren.

Wat er voorafgaand aan dit gesprek gebeurde:
18 november:
Ronen Bar, hoofd van de Israëlische Shin Bet, ontmoet de hoofden van het
MIT en de Turkse inlichtingendienst.

25 november:
NAVO-chef Mark Rutte ontmoet Turkse sultan Erdogan.

26 november:
Salafi-jihadi's verzameld door Hayat Tahrir al-Sham (HTS), voorheen Nusa
Front, gesteund door Turkse intel, plus een flinke Rent-a-Jihadi coalitie,
lanceren een bliksemsnelle aanval op Aleppo.
Ik denk niet dat Erdogan dit ter sprake bracht in zijn gesprek met Putin.

Het zou verder wel eens kunnen dat 404 een gedeelte van de massale fondsen die ze ontvangen inzetten om Takfiri's in te huren.
Volgens een bron van de Syrische speciale diensten die met RIA Novosti
sprak, speelden Oekraïense adviseurs een sleutelrol bij de verovering van
Aleppo - door drones en Amerikaanse satellietnavigatie- en elektronische
oorlogsvoeringssystemen te leveren en door Syrische collaborateurs en
medewerkers van de Islamitische Partij van Turkestan te leren hoe ze die
moesten gebruiken.

De communicatie van het Syrische Arabische Leger (SAA) werd volledig
verstoord door deze elektronische oorlogsvoeringssystemen: “De
aanvalsgroepen en drones waren uitgerust met gecodeerde GPS-apparaten
en uitgebreid gebruik van AI, zodat het gebruik en de navigatie van aanvals-
UAV's en kamikaze-drones op grote afstand plaatsvond.”

Het mechanisme is maanden geleden ingesteld. Kiev sloot een eenvoudige
deal met salafi-jihadi's: drones in ruil voor takfiri huurlingen om te bewapenen
tegen Rusland in de VS/NAVO proxy oorlog in Oekraïne.
BRON: @ Escobar [geopolitiek analist]

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be