Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Bekijk resultaten enquête: Wat moet NVA doen bij splitsing van het Kartel ?
Samengaan met Lijst Dedecker 17 19,10%
Samengaan voor een echt Vlaams kartel met Vlaams Belang 32 35,96%
Als onafhankelijke partij opkomen 38 42,70%
Samengaan met nog een andere partij 2 2,25%
Aantal stemmers: 89. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 28 januari 2008, 11:57   #541
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Je moet dat begrijpen he Garry, als het VB aan de macht komt gaat Auswitch terug open en krijgen de mensen geen pensioen meer.
je maakt jezelf belachelijk. Waar heb ik ooit gesproken van Auswitch?
Pelgrim is offline  
Oud 28 januari 2008, 14:18   #542
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Omdat dit de natuurlijke 'eindbestemming' van Vlaanderen is?
Laat Vlaanderen dan maar een onnatuurlijke bestemming kiezen.

We zijn nog niet eens zelfstandig en we worden al opgezadeld met andere moeiallen.

Vlaanderen , onafhankelijke staat binnen Europa, meer moet dat niet zijn. Simpel toch. Wat verstaan die Holanders eigenlijk niet in dat zinnetje?
Garry is offline  
Oud 28 januari 2008, 14:22   #543
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
je maakt jezelf belachelijk. Waar heb ik ooit gesproken van Auswitch?
hallo, van welk jaar ben jij? Hij verwijst daar toch alleen maar naar om aan te tonen wat er bij velen van de VB haters leeft. Dit heeft niets persoonlijk met jou te maken.
Garry is offline  
Oud 28 januari 2008, 14:44   #544
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
stemmen op het vb of op eender welke oppositiepartij zet geen zakje zand aan de politieke partij, dat is het 'm net. Dit is België, weet je nog?
Dus als je dan toch een campagne op poten zet om uit protest je stem weg te gooien, doe dat dan met een keuze die voor iedereen aannemelijk en neutraal is. Stemmen op het vb is niet neutraal en voor iedereen aannemelijk want ik stem niet op programma's die mij niet aanstaan. Stemmen op iets als Nee of een complete boycott is wel neutraal van kleur en voor iedereen aannemelijk.
je moet eerst B kapotmaken en nadien VL invullen

als je eerst VL wil invullen op jou eigen manier, verlies je onderweg teveel medestanders.

of VB stemmen de efficientste manier is, zullen voorstanders bevestigen, en tegenstanders ontkennen, maar het is momenteel wel de meestgevolgde manier ... en daarom alleen al is het aangewezen ook die tendens/strategie te versterken ... en vooral : élke stem voor het VB doet zeer hé ... de uitslag van het VB is niet voor niets de meest besproken verkiezingsuitslag de laatste 20 jaar ...
Anna List is offline  
Oud 28 januari 2008, 14:49   #545
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat vind ik geen goed idee, laat ons Waals Brabant afstaan aan brussel.
yeah ! een luchtbrug tssn Brussel en Waals Brabant !

oei, nee, dat kan niet Brussel heeft geen luchthaven, Zaventem ligt ook al in Vlaanderen
Anna List is offline  
Oud 28 januari 2008, 14:57   #546
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

als je eerst VL wil invullen op jou eigen manier, verlies je onderweg teveel medestanders.

of VB stemmen de efficientste manier is, zullen voorstanders bevestigen, en tegenstanders ontkennen, maar het is momenteel wel de meestgevolgde manier ... en daarom alleen al is het aangewezen ook die tendens/strategie te versterken ... en vooral : élke stem voor het VB doet zeer hé ... de uitslag van het VB is niet voor niets de meest besproken verkiezingsuitslag de laatste 20 jaar ...
Precies. Met de stemmen die 'Nee' haalt of de blancostemmers haalt het regime eens zijn schouders op en doet het verder gewoon of zijn neus bloedt. Iedere vooruitgang van het VB daarentegen, zelfs al is het maar met één procentje, doet het ganse circus op zijn grondvesten daveren.
Zwartengeel is offline  
Oud 28 januari 2008, 15:34   #547
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vergeten dat de Soviet Unie Polen was binnen gevallen? En daar verklaard men niet de oorlog aan, dus Polen is niet de reden.
Alsjeblieft zeg, heb je nooit van het molotov-von Ribbentrop pact gehoord? Bovendien viel de USSR later Polen binnen dan Nazi-Duitsland en een oorlog tegen Nazi-Duitsland en de USSR hadden de Geallieerden nooit gewonnen. Nadat Nazi-Duitsland het pact verbrak met operatie Barbarossa kozen de Geallieerden voor de minst kwade van de 2, de USSR, een bondgenootschap.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline  
Oud 28 januari 2008, 15:34   #548
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

Dat doet zeer zeker zeer, vandaar dat ik oproep om VB te stemmen. Al de rest is van geen tel, en als de ene NEE stemt en de andere VB dan zijn dat twee verloren stemmen maar als beide VB stemmen dan heb je resultaat. Men kan niet beter doen dan op vijand nummer 1 des vaderlands te stemmen. Hop naar de volgende zwarter dan zwarte zondag!!!
Garry is offline  
Oud 28 januari 2008, 15:45   #549
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht

We zijn nog niet eens zelfstandig en we worden al opgezadeld met andere moeiallen.

Vlaanderen , onafhankelijke staat binnen Europa, meer moet dat niet zijn. Simpel toch. Wat verstaan die Holanders eigenlijk niet in dat zinnetje?
Ik dacht dat het VB voor een confederatie met Nederland was. Filip de Winter heeft in Nederland meerdere malen aangegeven dat hij Groot-Nederlander is.
LiberaalNL is offline  
Oud 28 januari 2008, 15:47   #550
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Alsjeblieft zeg, heb je nooit van het molotov-von Ribbentrop pact gehoord? Bovendien viel de USSR later Polen binnen dan Nazi-Duitsland en een oorlog tegen Nazi-Duitsland en de USSR hadden de Geallieerden nooit gewonnen. Nadat Nazi-Duitsland het pact verbrak met operatie Barbarossa kozen de Geallieerden voor de minst kwade van de 2, de USSR, een bondgenootschap.
Oh, je bedoelt dat het akkoord dat Engeland met Polen had om te helpen ingeval van agressie telde alleen voor wie eerst Polen binnenviel? En dan niet voor wie tweedes binnenviel?

Stop is met de comedie.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 28 januari 2008, 15:48   #551
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Vlaanderen gewoon onafhankelijk is goed. In samenwerking met Nederland is optioneel, maar geen vereiste. Misschien dat het er na een paar decennia van komt.
liberalist_NL is offline  
Oud 28 januari 2008, 15:54   #552
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oh, je bedoelt dat het akkoord dat Engeland met Polen had om te helpen ingeval van agressie telde alleen voor wie eerst Polen binnenviel? En dan niet voor wie tweedes binnenviel?

Stop is met de comedie.
Nazi-Duitsland had eerder de Anschluss geforceerd en daarna Tsjecho-Slowakije geannexeerd. Vervolgens hadden de Geallieerden gezegd dat nu de maat vol was en het oorlog was, als Nazi-Duitsland Polen zou aanvallen en Hitler viel Polen aan. Bovendien nogmaals: oorlog met de USSR en Nazi-Duitsland hadden de Geallieerden niet gewonnen. Ook was Polen vrijwel verslagen door Nazi-Duitsland en later de USSR, dus had een oorlogsverklaring aan de USSR totaal geen zin. Stop zelf met comedie!
LiberaalNL is offline  
Oud 28 januari 2008, 15:59   #553
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Ik dacht dat het VB voor een confederatie met Nederland was. Filip de Winter heeft in Nederland meerdere malen aangegeven dat hij Groot-Nederlander is.
Dat moet De Winter weten. Ik ben geen VB'er. Ik zal VB stemmen om zoals ik al eerder heb aangehaald. “ al heb ik nog zo’n afkeer van een Franse WC, bij gebrek aan een andere ga ik niet, omwille van mijn principes, in mijn broek poepen”

Ik zal het VB gebruiken en daarna zien we wel.
Garry is offline  
Oud 28 januari 2008, 16:01   #554
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Vlaanderen gewoon onafhankelijk is goed. In samenwerking met Nederland is optioneel, maar geen vereiste. Misschien dat het er na een paar decennia van komt.
In samenwerking, ja, maar met een eigen zelfstandig bestuur.
Garry is offline  
Oud 28 januari 2008, 16:03   #555
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je beseft toch door wie je Hollandersafkeer er werd ingedrild?

Nederland belet Vlaanderen niet om onafhankelijk te worden.
Nederland verplicht Vlaanderen niet om opnieuw te beginnen waar 1830 een eind aan maakte.

Vlaanderen zou, wil het iets te betekenen hebben in de EU en in de wereld, best een bondgenootschap met zijn Nederlandse volksgenoten sluiten. Dat weerhoudt Vlaanderen er geenszins van om onafhankelijk te worden. Integendeel! Vlaanderen staat er echter niet alleen voor eens het zover is. Het argument van belgicisten en Franstaligen dat Belgique al zo klein is mag dan in alle geval al meteen bij het het grof vuil worden gezet. Samen met Brussel en Wallonië telt Vlaanderen 10 miljoen inwoners in Belgique, waarvan zes miljoen Nederlandstaligen. Samen met Nederland vormt Vlaanderen een gemeenschap van 18 miljoen Nederlandstaligen.
Oud 28 januari 2008, 16:05   #556
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

Nederland verplicht Vlaanderen niet om opnieuw te beginnen waar 1830 een eind aan maakte.

Vlaanderen zou, wil het iets te betekenen hebben in de EU en in de wereld, best een bondgenootschap met zijn Nederlandse volksgenoten sluiten. Dat weerhoudt Vlaanderen er geenszins van om onafhankelijk te worden. Integendeel! Vlaanderen staat er echter niet alleen voor eens het zover is. Het argument van belgicisten en Franstaligen dat Belgique al zo klein is mag dan in alle geval al meteen bij het het grof vuil worden gezet. Samen met Brussel en Wallonië telt Vlaanderen 10 miljoen inwoners in Belgique, waarvan zes miljoen Nederlandstaligen. Samen met Nederland vormt Vlaanderen een gemeenschap van 18 miljoen Nederlandstaligen.
22 miljoen.
liberalist_NL is offline  
Oud 28 januari 2008, 16:14   #557
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

Waar ik me het meest om bekommer is dat een dergelijke bondgenootschap met Nederland snel zal resulteren in een positie zoals het reservewiel van een auto en dan nog niet eens een volwaardig wiel meer eerder zo een meelopertje. Vergeet niet de gezegde,” Als een Holander je niet bedrogen heeft is het omdat hij het vergeten is”.
Garry is offline  
Oud 28 januari 2008, 16:17   #558
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar ik me het meest om bekommer is dat een dergelijke bondgenootschap met Nederland snel zal resulteren in een positie zoals het reservewiel van een auto en dan nog niet eens een volwaardig wiel meer eerder zo een meelopertje. Vergeet niet de gezegde,” Als een Holander je niet bedrogen heeft is het omdat hij het vergeten is”.
Raar.

Volgens mij horen ''corrupt, achterbaks, en onverschillig'' eerder bij de vooroordelen die men (niet alleen Nederlanders dus) aan de Belgen toeschrijft. Maar ik kan me vergissen, hoor!
liberalist_NL is offline  
Oud 28 januari 2008, 16:17   #559
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
22 miljoen.
Ik woonde zeven jaar geleden een jaarvergadering bij waarin de voordelen van een 'unie' tussen Nederland en Vlaanderen uit de doeken werden gedaan. Ik hoorde er het cijfer 18 �* 19 miljoen noemen.
Jullie hebben dus blijkbaar beter geboerd dan wij.
Oud 28 januari 2008, 16:20   #560
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelukkig zijn er dan nog andere Nederlanders dan Hollanders.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be