Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 maart 2008, 20:42   #541
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Dat is heel jammer. Vooral - in mijn ogen dan - omdat die individuele verschillen gelinkt zijn aan de profeet in kwestie die meer gewicht krijgt toebedacht dan de uiteindelijke boodschap van Jahweh, God of Allah. In het Christendom is dat wat getemperd door het feit dat Jezus een vrij passieve sekteleider was en daardoor bij Christenen meer de nadruk ligt op de 10 geboden die Mozes van God kreeg, maar bij de Islam gaat het om een krijgsheer in een tijd en locatie waar beschaving ver zoek waren. Die blinde fixatie op die 5% van dat geloof dat enkel wordt gekenmerkt door wat die profeet uitbazelde, dat is net wat me stoort aan de Islam. Misschien niet in woorden, maar dan wel in daden heb ik de indruk dat de gemiddelde moslim meer belang hecht aan Mohammed dan aan Allah. Aangezien Jahweh, God of Allah dezelfden zijn, lijkt het mij raar waarom zowat enkel de Islam zodanig het (bijvoorbeeld nogal vrouwonvriendelijke) maatschappijbeeld zoals door strijdheer Mohammed gedicteerd in de 7e eeuw nog wil volgen.
Je hebt een verkeerde indruk van de islam. Moslims geloven niet dat "strijdheer" Mohammed die wetten heeft gedicteerd maar dat God (of één van Zijn engelen) die wetten aan Mohammed heeft gedicteerd. De koran wordt als het letterlijke woord van God beschouwd. Daarom dat moslims die wetten, i.t.t. joden en christenen die daar soms minder problemen mee hadden, niet willen veranderen. Dus als moslima vind ik het helemaal niet nodig is om die wetten te veranderen.
Citaat:
Jezus heeft ooit gezegd dat als men je slaat op een wang, je dan je andere wang moet aanbieden. Ik ken persoonlijk zo goed als geen christenen die er nog maar aan zouden denken om zoiets te doen. Het duidt op het feit dat die profeten ook maar mensen van hun tijd en met hun rariteiten zijn. Jezus was een voorloper van de hippies, Mohammed was een krijgsheer in ruwe tijden.
Kijk, zoiets zou enkel iemand die het NT of de koran nog nooit heeft gelezen kunnen schrijven. Jezus was allesbehalve een hippie. Dat is gewoon een imago dat de kerk hier in de jaren '60 of '70 heeft gecreëerd omdat het christendom aan het leeglopen was. Trouwens, als je de bijbel en koran naast mekaar legt, zijn er mer gelijkenissen da verschillen in te ontdekken. Jij beschouwt Mohammed als een krijgsheer omdat hij in opdracht van God moest vechten? Waarom beschouw je Mozes dan ook geen krijgsheer? Of denk je dat "het beloofde land' er onbewoond en klaar voor zijn volk lag?? Lees eens a.u.b. de bijbel. Mohammed was heus niet de eerste en enige profeet van God die heeft gevochten...
Citaat:
Als gelovige lijkt het me juister om de rol van die profeten te milderen naar wat ze zijn: de visies op die ene god volgens die ene persoon. Het hele boekje aan regels dat je moet volgen om een goed moslim of christen of jood te zijn, is gewoon te belachelijk voor woorden omdat dat alles komt van 1 persoon die BEWEERT ofwel de zoon van god te zijn ofwel beweert de belangrijkste profeet ervan te zijn. En om de dingen in perspectief te plaatsen: de "heilige" plaats Mekka is de plaats waar Mohammed ooit is verjaagd omwille van zijn "verkondigingen". Hij heeft die plaats later gewoon met een leger veroverd. Klinkt niet echt als een profeet die het goed kon uitleggen.
Hoe denk je dat hij een leger bij elkaar heeft gekregen? Omdat hij het zo slecht kon uitleggen?
Kijk, als het aan Mohammed lag, had hij zich gewoon koest gehouden. Maar God had andere plannen: Mohammed moest de heilige plaats Mekka zuiveren van het polytheïsme. (Uw God is een jaloerse God, ofzoiets.) Enfin, dat is wat de moslims uiteraard geloven.
Citaat:
Dat zou maar eerlijk zijn. Joden, Christenen en Moslims hangen dezelfde godheid aan. Enkel de ultieme profeet verschilt of ontbreekt. Net bij die profeten en hun regeltjes krijg ik de kriebels.
Nu ja, de regeltjes komen volgens gelovigen niet direct van die profeten maar indirect van God.
Citaat:
Dat hoor ik vaak. Volgens anderen zou het weer "onderwerping" betekenen. Als ik vandaag de dag moslims bezig zie, dan denk ik eigenlijk aan alles behalve vrede, eigenlijk. En dan spreek ik niet enkel over Al-Quada of zo. Elk woordje over de Islam kan je bedreigingen opleveren. Ik mag dan ongelovig zijn, maar ik tolereer godsdiensten wel als dat mensen zin aan hun leven kan geven. Maar aan de Islam wil ik wel eventjes zeggen: "grow up... de 7e eeuw is voorbij".
Je overdrijft maar de islam geeft inderdaad veel zin aan mijn leven. Wat bedoel je nu precies met die laatste zin?
Citaat:
Dat is heel mooi, maar daar zie ik in de praktijk niet veel van.
Tja, media enzo, hé. Kun je me enkele zaken opnoemen waardoor moslims jouw vrede hebben verstoord?
Citaat:
Net daarom vraag ik me af waarom de marrokanen en in mindere mate de Turken hier totaal niet integreren. Ze willen aparte zwemuurtjes, aparte kerken. Ze eisen dat kruisbeeldjes worden verwijderd (maar zijn dan ontstemd als ze als loketbediende ook hun hoofddoek moeten laten) en als wat islamitische asielzoekers hier een kerk bezetten dan verwijderen of vernietigen ze meteen alle katholieke symbolen in die kerk. Samenleven in harmonie... laat me nu alsjeblieft niet lachen.
1. Je draait de zaken om: men heeft eerst een hoofddoekenverbod afgekondigd en daardoor hebben die moslima's (m.i. terecht) ook geïst dat kruisbeeldjes verdwijnen.
2. Moslims willen aparte kerken? Dat is nieuw. Nee, maar je kan toch begrijpen dat ze niet gaan bidden in een kerk vol beelden en kruizen??
3. Aparte zwemuurtjes hebben dan weer met de regels van de koran te maken. Hoewel, een moslim hoeft natuurlijk niet te zwemmen.
4. Maar ik begrijp niet hoe deze zaken de harmonie van het samenleven verstoren. Alé, de harmonie meer verstoren dan het "vechten" van niet-moslims onderling.
Citaat:
Ik hoor dat gedoe over zelfverdediging (wat Jezus compleet vreemd was trouwens... zie mijn citaat hogerop) wel van moslims die ik ken.
Volgens mij omdat het in de koran staat dat moslims zichzelf mogen verdedigen als ze worden aangevallen. Maar ik denk niet dat het begrip "zelfverdediging" compleet vreemd is aan christenen. Volgens mij hing het af van de situatie, ofzo.
Citaat:
Ik denk niet dat het gedrag van marrokaanse jongeren op straat en in zwembaden en dergelijke van die aard zijn dat je dat zelfverdediging kan noemen. Leegloperij en je eigen vrouwen verpakken in textiel terwijl je in openbare zwembaden niet van de locale vrouwen kan afblijven heeft niets meer te maken met zelfverdediging.
Ja, dat is inderdaad verwerpelijk gedrag en heeft niets met zelfverdediging te maken. Veel Marokkanse mensen die ik ken, schamen zich daar ook voor. Ze geven kritiek op de ouders of opvoeding van die jongens, enzovoort, maar veel meer dan dat kunnen ze ook niet doen.
Citaat:
Groeit de Islam of worden niet-Islamieten afgeslacht zoals nu in Darfur gebeurt?
Waarom denk je dat moslims of mensen die zichzelf noemen geen fouten maken? Denk je dat ik het als moslim goedkeur wat er daar allemaal in Darfour gebeurt?? Volgens mij kunnen ze, zij die de mensenrechten schenden, verkrachtingen en plunderingen plegen, aan massamoord doen, nog niet eens deftig lezen en schrijven. Laat staan dat ze dan als "modelmoslims" kunnen worden beschouwd...
Citaat:
End note: open hier eens een draadje over in het juiste subforum. Wil gerust met je in discussie gaan, maar we zitten hier echt in het verkeerde subforum (mijn excuses aan Dronkoers)
Ik weet dat deze post niet aan mij gericht was en we in het verkeerde subforum bezig zijn maar ik heb er toch op gereageerd.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 22:06   #542
undiscovered
Gouverneur

undiscovered's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard. Het gaat om drie keer dezelfde godsdienst maar met steeds een andere ultieme profeet. Voor christenen is dat Jezus, voor de moslims is dat Mohammed (hoewel ze Jezus ook als profeet beschouwen - maar niet de belangrijkste) en de joden geloven dat de ultieme profeet nog niet op het wereldtoneel is verschenen.
De islam is een samenvatting van de voorgaande geloven zie het Christendom en het Jodendom. De profeten zijn gezonden door Allah (swt) om het geloof aan te kondigen. Maar zoals Uh-Hu al zij: je hebt een verkeerde indruk van de Islam.

Citaat:
Dat is heel jammer. Vooral - in mijn ogen dan - omdat die individuele verschillen gelinkt zijn aan de profeet in kwestie die meer gewicht krijgt toebedacht dan de uiteindelijke boodschap van Jahweh, God of Allah. In het Christendom is dat wat getemperd door het feit dat Jezus een vrij passieve sekteleider was en daardoor bij Christenen meer de nadruk ligt op de 10 geboden die Mozes van God kreeg, maar bij de Islam gaat het om een krijgsheer in een tijd en locatie waar beschaving ver zoek waren. Die blinde fixatie op die 5% van dat geloof dat enkel wordt gekenmerkt door wat die profeet uitbazelde, dat is net wat me stoort aan de Islam. Misschien niet in woorden, maar dan wel in daden heb ik de indruk dat de gemiddelde moslim meer belang hecht aan Mohammed dan aan Allah. Aangezien Jahweh, God of Allah dezelfden zijn, lijkt het mij raar waarom zowat enkel de Islam zodanig het (bijvoorbeeld nogal vrouwonvriendelijke) maatschappijbeeld zoals door strijdheer Mohammed gedicteerd in de 7e eeuw nog wil volgen. Jezus heeft ooit gezegd dat als men je slaat op een wang, je dan je andere wang moet aanbieden. Ik ken persoonlijk zo goed als geen christenen die er nog maar aan zouden denken om zoiets te doen. Het duidt op het feit dat die profeten ook maar mensen van hun tijd en met hun rariteiten zijn. Jezus was een voorloper van de hippies, Mohammed was een krijgsheer in ruwe tijden.
volgens mij heb jij het over Mohammedanen.

Mohammed is weliswaar de Grote Profeet van de islam. Moslims vereren en aanbidden echter niet de profeet Mohammed, een mens, maar Allah, de God die Mohammed, via Gabriël, de aartsengel, de Koran heeft gedicteerd

Een moslim is een persoon die gelooft in Allah (subhana wa tahalah) en zijn boodschappers. zowel: Profeet Mohammed als Profeet Ishaa (jezus) als Profeet (Moessa) Moses.

Citaat:
Als gelovige lijkt het me juister om de rol van die profeten te milderen naar wat ze zijn: de visies op die ene god volgens die ene persoon. Het hele boekje aan regels dat je moet volgen om een goed moslim of christen of jood te zijn, is gewoon te belachelijk voor woorden omdat dat alles komt van 1 persoon die BEWEERT ofwel de zoon van god te zijn ofwel beweert de belangrijkste profeet ervan te zijn. En om de dingen in perspectief te plaatsen: de "heilige" plaats Mekka is de plaats waar Mohammed ooit is verjaagd omwille van zijn "verkondigingen". Hij heeft die plaats later gewoon met een leger veroverd. Klinkt niet echt als een profeet die het goed kon uitleggen.
Hoe denk je dan dat wij moslims zijn geworden? Omdat de profeet vrede zij met hem het niet goed kon uitleggen? Waarom is de Islam de snel groeiende religie?

Citaat:
Dat zou maar eerlijk zijn. Joden, Christenen en Moslims hangen dezelfde godheid aan. Enkel de ultieme profeet verschilt of ontbreekt. Net bij die profeten en hun regeltjes krijg ik de kriebels.
Ze komen van Allah subhana wa tahalah, gezonden aan de profeten. Zo is de islam de laatste religie op aarde dat vervolmaakt is.

Citaat:
Ik ben trouwens ongelovig. Of niet helemaal, want ik ben eigenlijk een agnost. In mijn visie kan je niet weten of er een god is of niet. Maar het bestaan van zoiets immens en raars als het universum laat die optie wel open. Dus ik ben ook geen atheist.
Je bent wie je bent. ik dwing je niet om een geloof te aanvaarden.

Citaat:
Dat hoor ik vaak. Volgens anderen zou het weer "onderwerping" betekenen. Als ik vandaag de dag moslims bezig zie, dan denk ik eigenlijk aan alles behalve vrede, eigenlijk. En dan spreek ik niet enkel over Al-Quada of zo. Elk woordje over de Islam kan je bedreigingen opleveren. Ik mag dan ongelovig zijn, maar ik tolereer godsdiensten wel als dat mensen zin aan hun leven kan geven. Maar aan de Islam wil ik wel eventjes zeggen: "grow up... de 7e eeuw is voorbij".
Wat er sinds enkele jaren in de wereld en in Nederland gebeurt, is betreurenswaardig. Toch ben ik ervan overtuigd dat dit slechts een conjunctuur is met een politieke achtergrond. Het Westen wordt helaas door Amerika in de ban gehouden van anti-islamitische sentimenten.

Behalve de groei van de Islam is er ook een andere belangrijke reden waarom de Islam nu onder vuur ligt. misschien moet je eens een wereldreis gaan maken, of islamitische landen bezoeken. zet die tv uit want het heeft je daadwerkelijk gebrainspoeld.

Citaat:
Dat is heel mooi, maar daar zie ik in de praktijk niet veel van.

Jammer, je hebt niet veel van de wereld gezien.

Citaat:
Ik moet zeggen dat de Islam momenteel een hele sterke positie heeft omdat de landen die van oudsher islamitisch zijn, heel de wereld voorzien van fossiele brandstoffen. Niet bepaald bevorderlijk voor het milieu en de gezondheid van de mens.
is ook niet bevordelijk, ik ben ook voor groen, en tegen alles wat de gezondheid schaad.

Citaat:
End note: open hier eens een draadje over in het juiste subforum. Wil gerust met je in discussie gaan, maar we zitten hier echt in het verkeerde subforum (mijn excuses aan Dronkoers)
Ik denk dat deze topick mag overschakelen naar rubriek over geloof.

Laatst gewijzigd door undiscovered : 29 maart 2008 om 22:08.
undiscovered is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 22:25   #543
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hola hola. Wat aanvaard je dan wel van de heilige islamitische geschriften?
De Hadiths zijn in de 11de eeuw gestopt, omdat de wildgoei van "ik heb gehoord van" uitleg de spuigaten overliep, en de toenmalige schriftgeleerden hebben er dan een bepaald punt achter gezet; alles voor dat punt is een heilig schrift, en alles daarna gewoon menselijk en niet toe te schrijven aan Mohamed of Allah.
Weet jij wel wat het verschil is tussen een Hadied en de Koran? Hadied zijjn overlevingen van Mohammed vzmh en zijn volgelingen. het is een biografie die na zijn dood is samengesteld. De hadith zijn als volgt geclassificeerd:

sahieh 'zeer betrouwbaar'
hasan 'goed, maar minder betrouwbaar'
da'ief 'twijfelachtig' en
mawdoe 'verzonnen'

Citaat:
Smaken verschillen, maar ik ben dol op knoflook. En ja, na het eten van knoflook is een mondgeurbehandeling aangewezen.
Maar om daarvoor een verplichting van Allah, de rechtvaardige over te gooien, vind ik een beetje bij de haren getrokken.
Hetzelfde voor oksel en kruisgeuren. Een beetje is zelfs lekker, maar als het bruine miasma uit de kleren sijpelt, vind ik het teveel van't goeie.
stop maar.

Citaat:
En een rituele wassing. Er zijn nog vele andere momenten dat dat "moet" gebeuren. Ik probeer me nog steeds voor te stellen hoe een godvruchtige moslim in Mohameds groep na een geslaagde overval, sorry religieuze reiniging van een groep heidenen, en bijkomend genieten van de vrouwelijke oorlogsbuit zich kon reinigen.
?

Citaat:
Hoe lief kan je zijn voor buren die slachtafval in je tuin gooien? Ik heb het uitdrukkelijk gevraagd dat niet meer te doen. Voor dezelfde moeite had ik er de politie bij kunnen halen.
Eneuh, onze buurman en buurjongens zeggen steevast een "Bonjour, ça va?", maar ma, "extra ma" en "tante" zie je gewoon in elkaar krimpen als ze me gewoon zien paseren. En niet omdat ik hun zou afblaffen. Neen, ik denk integendeel, stel je voor dat ik vriendelijk zou zijn en dat hun buren het zouden zien, de schande voor de familie....
Vervelende buren heb je dan. Maar ben jezelf ook niet vervelend? als iemand iets goeds doet, krijgt hij dat terug. doet iemand iets slechts krijgt hij dat ook terug.

Citaat:
Maar ik stel me vragen bij het groeiratio van de Islam. Probeer maar eens in Iran geen Moslim te zijn. Of in Darfur.
Iran is zelf niet 100% in orde. en in Darfur proberen ze het volk uit te roeien genoeg over darfur het doet hartenpijn om te zien hoe die vrouwen daar worden behandeld.
Oud 29 maart 2008, 22:39   #544
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

k&k verpesters
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 22:40   #545
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht

k&k verpesters

Zo ie zo deze topick hoort niet bij koetjes en kalfjes.

ze moeten deze topick naar de juiste rubriek switchen.

en trouwens jij had het toch alleen maar over h oeren, En wij hebben het over halal en haram.

Laatst gewijzigd door undiscovered : 29 maart 2008 om 22:41.
Oud 29 maart 2008, 22:41   #546
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

k&k verpesters
en deze thread begon zo veelbelovend, maar is nu helemaal ontaard in religieuze discussie
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 22:42   #547
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
en deze thread begon zo veelbelovend, maar is nu helemaal ontaard in religieuze discussie
Dat is niet waar. tot ik een kijkje begon te nemen.
Oud 29 maart 2008, 22:52   #548
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door undiscovered Bekijk bericht
Zo ie zo deze topick hoort niet bij koetjes en kalfjes.

ze moeten deze topick naar de juiste rubriek switchen.

en trouwens jij had het toch alleen maar over h oeren, En wij hebben het over halal en haram.
hoeren is k&k
over halal spreken in k&k is haram
Oud 29 maart 2008, 22:57   #549
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
hoeren is k&k
over halal spreken in k&k is haram
Je kan het gewoon niet hebben dronklap.
Oud 29 maart 2008, 23:00   #550
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je kan het gewoon niet hebben dronklap.
Ik kan alles hebben, als het op zijn plaats staat
Oud 29 maart 2008, 23:02   #551
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Prille ontluikende liefde is toch zo mooi.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 23:02   #552
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
jij zelf bent de grootste.

die erten van jou hangen trouwens er bestaan tegenwoordig ook bh's.
Moesten we circe en undiscovered nu eens laten vechten in een modderbad?
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 23:03   #553
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Circe 1 - undiscoverd 0
without a doubt.
Oud 29 maart 2008, 23:03   #554
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Nou nee. door haar heb ik een berissping ontvangen.

mag ik haar eng vinden?
Oud 29 maart 2008, 23:04   #555
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nou nee. door haar heb ik een berissping ontvangen.

mag ik haar eng vinden?
Nee.
Oud 29 maart 2008, 23:05   #556
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Prille ontluikende liefde is toch zo mooi.
Hoer en dronklap, er bestaan gewoon geen schattigere koosnaampjes...
Oud 29 maart 2008, 23:05   #557
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Circe 1 - undiscoverd 0
without a doubt.
Dankjewel. wist niet dat het een match was
Oud 29 maart 2008, 23:07   #558
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Nee.
Nee maybe erger dan eng kan het ook zijn toch?

Laatst gewijzigd door undiscovered : 29 maart 2008 om 23:07.
Oud 29 maart 2008, 23:11   #559
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
nee ik houd niet van vechten.
Oud 29 maart 2008, 23:13   #560
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
nee ik houd niet van vechten.
Tenen zuigen dan?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be