Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 april 2008, 08:08   #541
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Allahaha, waar blijft mijn bliksem????
Oud 17 april 2008, 08:09   #542
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Weer te druk met mensen te bespieden als ze onkuis zijn, zeker. Tss, allahaha is een beetje een viezerik!
Oud 17 april 2008, 09:18   #543
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Weer te druk met mensen te bespieden als ze onkuis zijn, zeker. Tss, allahaha is een beetje een viezerik!
allah is druk bezig met een parachute te gaan zoeken want Averroes gaat zonder parachute uit dat vliegtuig springen weetjenog.

Moest hij eerst nog die 72 maagden leren NAAIEN

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 17 april 2008 om 09:19.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2008, 09:22   #544
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
allah is druk bezig met een parachute te gaan zoeken want Averroes gaat zonder parachute uit dat vliegtuig springen weetjenog.

Moest hij eerst nog die 72 maagden leren NAAIEN
Het is een drukbezet man... Wat ik altijd zo grappig heb gevonden is dat het gelovigen blijkbaar niet vreemd vinden dat god een geslacht heeft. Waarom heeft god een geslacht nodig??? Om te urineren?
Oud 17 april 2008, 11:59   #545
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Wel, Allah had nu wel drie dochters....

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2008, 14:26   #546
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Infidel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Wel, Allah had nu wel drie dochters....
BLASFEMIE!!! DOOD AAN CIRCE!!! DIT IS NOG ERGER DAN EEN TEDDYBEER MOHAMMED NOEMEN!
Infidel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2008, 15:09   #547
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

A.U.B mensen als je geen discussie wilt voeren , laat aub mijn topic schoon en proper en dank u wel bij voorbaat.

Deze topic gaat over atheisme vs. deisme en een beetje atheisme vs. theisme maar zeer bepaald over het leven zin geven.

Als je iets anders wilt: komedie, uitlachen, uitschelden, discussies uitvoeren die in de academische wereld niet bestaan: Maak dan je eigen topic en vervuil het hoe je wilt. I promise, ik zal je niet komen lastig vallen.

Hartelijk bedankt.
Averroes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2008, 15:12   #548
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Beste Travis66
Ik zal op uw bericht reageren zodra ik er genoeg tijd&concentratie voor heb.
Je bent nog niet uitgepraat, ik heb gewoon uitgelegd hoe ik in God geloof, dat is alles.

kind regards

Oud 17 april 2008, 15:32   #549
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Averroes Bekijk bericht
Beste Travis66
Je bent nog niet uitgepraat, ik heb gewoon uitgelegd hoe ik in God geloof, dat is alles.

kind regards

Je wou toch met atheïsten discussiëren? Atheïsten hebben geen respect voor religie. Ik persoonlijk beschouw het als een besmettelijke psychische ziekte.
Oud 17 april 2008, 15:43   #550
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Je wou toch met atheïsten discussiëren? Atheïsten hebben geen respect voor religie. Ik persoonlijk beschouw het als een besmettelijke psychische ziekte.
Je kan dat zeggen want je bent geen moslim maar als ik dat zeg dan zal iedereen dat in zijn handtekening opnemen.

Ik ga je een advies geven, deze topic is voor atheisten die willen discussieren en niet voor jou, dat moest je al lang weten toen ik jouw eerste berichtjes begon te negeren .. maar ik begrijp niet wat je hier blijft doen. Er zijn toch gnoeg topics en onderwerpen ?!!

Vertrekt u dan! en laat mijn topic met rust.
Oud 17 april 2008, 15:59   #551
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan dat zeggen want je bent geen moslim maar als ik dat zeg dan zal iedereen dat in zijn handtekening opnemen.

Ik ga je een advies geven, deze topic is voor atheisten die willen discussieren en niet voor jou, dat moest je al lang weten toen ik jouw eerste berichtjes begon te negeren .. maar ik begrijp niet wat je hier blijft doen. Er zijn toch gnoeg topics en onderwerpen ?!!

Vertrekt u dan! en laat mijn topic met rust.
Je begrijpt het echt niet he, Averroes? De tijd dat je als een gelovige de grootste onzin uitkraamt, omdat dat bij religie nu eenmaal mag,niets mag zeggen is voorbij. 2000 jaar slikken we die onzin al met niets als ellende tot gevolg. Het is mooi geweest. Weg met die waanzin...
Trouwens, per definitie hebben atheïsten geen respect voor religie...

Laatst gewijzigd door Tommm : 17 april 2008 om 16:04.
Tommm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2008, 16:08   #552
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je wou toch met atheïsten discussiëren? Atheïsten hebben geen respect voor religie. Ik persoonlijk beschouw religie als een besmettelijke psychische ziekte.
Oud 17 april 2008, 17:29   #553
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste Travis66

kind regards

Beste averroes, je bent tot noch toe zeer vriendelijk en beleefd geweest ten opzichte van mij, dus ik voel me verplicht je te verwittigen tegen mijzelf.
Net zoals hierboven wordt beweerd heb ik absoluut geen greintje respect voor religie. Al heeft ElFlamecoLoco mij wel laten inzien dat ik wel respect kan hebben voor gelovige mensen.
Het is mijn streven de religieuzen hun foute zienswijze te doen inzien. Dat lukt hoogstwaarschijnlijk toch nooit, maar ik voel me verplicht om hen te wijzen op foute redenaties zoals jij die bijvoorbeeld evolutie toeval noemt.

Ik discussieer graag verder, maar ik wou je niet in de rug schieten, vandaar deze waarschuwing.
Oud 17 april 2008, 21:17   #554
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Beste averroes, je bent tot noch toe zeer vriendelijk en beleefd geweest ten opzichte van mij, dus ik voel me verplicht je te verwittigen tegen mijzelf.
Net zoals hierboven wordt beweerd heb ik absoluut geen greintje respect voor religie. Al heeft ElFlamecoLoco mij wel laten inzien dat ik wel respect kan hebben voor gelovige mensen.
Het is mijn streven de religieuzen hun foute zienswijze te doen inzien. Dat lukt hoogstwaarschijnlijk toch nooit, maar ik voel me verplicht om hen te wijzen op foute redenaties zoals jij die bijvoorbeeld evolutie toeval noemt.

Ik discussieer graag verder, maar ik wou je niet in de rug schieten, vandaar deze waarschuwing.
Zolang dat je mij respecteert en niet beledigt of uitscheldt ben je welkom om mijn religie te kritiseren .. Ik heb geen respect voor een bepaalde manier van denken of voor een bepaalde filosofische of politieke doctrine = kritiek en geen belediging volgens mij... De bedoeling is ook om elkaar beter te leren kennen, onze religies ook. Ik had je uitgelegd wat en hoe ik in "God" geloof en nu moet ik ook uitleggen wat dien betekent.

Dien is arabisch enn de vertalers hebben het als religie of godsdienst vertaald!

Dien is een weg, een denkbeeld, een wereldbeeld, een credo, een manier hoe jij denkt en een manier hoe je het bestaan en alles erop en eraan begrijpt, een manier hoe je leeft en hoe je met alles omgaat.

Dat is religie = dien in het arabisch.

Dus met andere woorden is atheisme ook een religie.

Laatst gewijzigd door Averroes : 17 april 2008 om 21:20.
Oud 17 april 2008, 21:25   #555
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mogen vrouwen ook je religie bekritiseren Averroes?Of negeer je het liever met een paternalistisch toontje?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2008, 21:35   #556
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Mogen vrouwen ook je religie bekritiseren Averroes?Of negeer je het liever met een paternalistisch toontje?
Ja natuurlijk , de man en de vrouw zijn gelijkwaardig maar niet gelijk, dus die mogen ook mijn religie bekritiseren. Absoluut!

Maar niet in deze topic, deze topic gaat over een bepaald onderwerp
Oud 17 april 2008, 21:52   #557
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Citaat:
"If Atheism is a religion, then health is a disease!"
Clark Adams
Oud 17 april 2008, 21:59   #558
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Clark Adams
Denominatie is niet echt van belang vriend, je kan het wat je wilt noemen, maar het gaat mij om de betekenis.
Oud 17 april 2008, 22:28   #559
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nu moet ik ook uitleggen wat dien betekent.

Dien is arabisch enn de vertalers hebben het als religie of godsdienst vertaald!

Dien is een weg, een denkbeeld, een wereldbeeld, een credo, een manier hoe jij denkt en een manier hoe je het bestaan en alles erop en eraan begrijpt, een manier hoe je leeft en hoe je met alles omgaat.

Dat is religie = dien in het arabisch.

Je conclusie is verkeerd hoor Averroes, je gaat één stap te ver. Als dien betekent wat jij schrijft, dan is het woord dien inderdaad eerder een filosofie dan een religie.
Dus de conclusie zou moeten zijn dat atheisme ook een filosofie is, en dan ben ik mee.
Ik zou Islam misschien het etiket filosofie kunnen geven, maar ik weet wel zeker dat het OOK een religie is. En dat is atheisme dus niet.
Jij gaat ervan uit dat het westen naar Islam keek en dan in arabische geschriften gaan opzoeken is wat dat wel zou kunnen zijn. En dat heeft het westen niet gedaan, ze hebben zelf hun conclusies getrokken toen ze het een religie noemden. En de juiste conclusie mag ik wel zeggen.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 17 april 2008 om 22:32.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2008, 22:46   #560
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Je conclusie is verkeerd hoor Averroes, je gaat één stap te ver. Als dien betekent wat jij schrijft, dan is het woord dien inderdaad eerder een filosofie dan een religie.
...
Bekijk deze video, een uitleg in het Engels over het woord deen.
What is the meaning of the arabic word (deen):
http://video.google.nl/videoplay?doc...10113134865030

Dat begint zo: bismillah walhamdolillah wa assalaat wassalam ala rasol allah = een gebed, je moet het dus niet begrijpen
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be