Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 oktober 2008, 19:04   #541
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote=system;3727465]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht

Het ging hier toch ook over nog wat anders dan een 'Panzerlied'. Bovendien, gezongen door parlementariërs met een nostalgie naar zwarte laarzen. Of het die laarzen van Dewinter zijn, wil ik gerust in het midden laten.

Inderdaad S...dus moeten ze niet komen zeiken over het VBJ.

Nu we het hier over eens zijn kan ik U toch niet de volgende bedenking onthouden: "de geloofwaardigheid van een persoon sneuvelt bij zijn eerste leugen" (Fieseler 05-10-08)
Oud 5 oktober 2008, 19:07   #542
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"de geloofwaardigheid van een persoon sneuvelt bij zijn eerste leugen" (Fieseler 05-10-08)
Klopt.

Citaat:
Waarom zou men geschiedkundig niet mogen stilstaan bij figuren zoals Erikson terwijl je ziet dat de top van de VRT bevolkt is door identieke figuren, maar dan aan de andere kant van het politieke spectrum (Amada: Tange is er slechts eentje van).
Oud 5 oktober 2008, 19:17   #543
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Klopt.
Ik verwed er mijn pijp op dat je hiermee ook iets wil zeggen of een punt maken...
Maar zoals in mijn vorige uiteenzetting met U moet ik eerlijk toegeven dat ik er na grondige analyse noch kop noch staart aan krijg.
Oud 5 oktober 2008, 19:48   #544
system
Banneling

Standaard

Citaat:

Inderdaad S...dus moeten ze niet komen zeiken over het VBJ.

Nu we het hier over eens zijn kan ik U toch niet de volgende bedenking onthouden: "de geloofwaardigheid van een persoon sneuvelt bij zijn eerste leugen" (Fieseler 05-10-08)
Vraag is natuurlijk of er ook NSV-ers bij het VBJ zitten. En zo ja, in welke mate.

Laatst gewijzigd door system : 5 oktober 2008 om 19:49.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2008, 20:22   #545
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Verstrepen ging naar het Belang omdat hij dacht dat hij daar zijn ding mocht gaan doen. U weet wel :freedom of speech en dergelijke. Hij wilde het Belang 'openbreken', 'verruimen'. De naïeveling. Het is hem dik tegengevallen. En snel ook nog. Er wordt niet verruimd in het Belang. Het is van nature een ultra conservatieve partij. En 'conservatief' houdt zichzelf in stand in en door het status quo. In plaats van de 'verruimen', heeft Verstrepen zichzelf opgeruimd ja.
Hij is/was geweldig snel van begrip. Afgaand op de snelheid waarop zijn grijze massa draaid, zou hij laatste worden in een slakken koers.

Hetgeen hem dik zal tegengevallen zijn is , dat hij binnen het VB misschien eerst zijn bekwaamheid moest bewijzen en daar niet kon aan voldoen, twee, dat hij niet de nodige belangstelling in de wacht kon slepen bij de vrouwelijke blonde vernieuwer.

Indien hij zichzelf heeft opgeruimd, moet men hem wel aangeven dat hij ecologisch verantwoord is.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2008, 20:27   #546
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Graag enig bewijs dat er vandaag bij de vrt onvervalste communisten zitten die de onrechtvaardigheden waarvan u spreekt goedpraten. Als bewijs aanvaard ik alleen na te trekken citaten die het equivalent zijn van Erikssons uitspraken over Hitler, de holocaust, de joden enz... Zoniet blijft de belachelijkheid van uw vergelijking (Eriksson = Tanghe) onverminderd gelden.
Jij kan dat nog steeds niet hard maken. Alhoewel je hard schreeuwt. Je blijft daar oorverdovend in gebreke.

Dus. Het klopt.

Citaat:
"de geloofwaardigheid van een persoon sneuvelt bij zijn eerste leugen" (Fieseler 05-10-08)
Oud 5 oktober 2008, 21:03   #547
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Jij kan dat nog steeds niet hard maken. Alhoewel je hard schreeuwt. Je blijft daar oorverdovend in gebreke.

Dus. Het klopt.
jij snapt het niet echt hé Belg...
Droso heeft hier een klassiek sofisme in elkaar gestoken... waar ik niet (jij uiteraard wel) inloop...

Ik zal het je uitleggen:
ik zeg 1+1=2
Drosphilia zegt: ik geloof dat pas als je mij kunt bewijzen dat 2²=X

Om te beweren dat 1+1=2 hoef ik helemaal niet te bewijzen dat 2²=X

On topic:
Ik zeg: de ideologie die Erickson aanhangt (en die ikzelf ten zeerste verwerp) is niet erger (in tegendeel) dan de ideologie van velen binnen de top van pakweg de VRT.

Droso antwoordt: niet waar want zeg mij eens waar die mensen (naam en toenaam in mijn posting) de onrechtvaardigheden van hun ideologie goedpraten.

Ideologie is ideologie hoezeer je de excessen ook verzwijgt of "niet goedpraat".
Dat is althans de stelling van de goegemeente (Drosophilia voorop) tav (neo) nazi's.
Anders gezegd: als dat criterium (niet goedpraten) er dus toe doet zou het voor Droso dus doodnormaal en toegelaten zijn dat er nazi's binnen de VRT top zitten enkel op voorwaarde dat zij de onrechtvaardigheden niet goedpraten.

Snappie?
Oud 5 oktober 2008, 21:09   #548
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Den Bert is dood he mannen, van de doden niets dan goed zeker?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2008, 21:20   #549
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Droso heeft hier een klassiek sofisme in elkaar gestoken... waar ik niet (jij uiteraard wel) inloop...

Ik zal het je uitleggen:
ik zeg 1+1=2

On topic:
Ik zeg: de ideologie die Erickson aanhangt (en die ikzelf ten zeerste verwerp) is niet erger (in tegendeel) dan de ideologie van velen binnen de top van pakweg de VRT.

Droso antwoordt: niet waar want zeg mij eens waar die mensen (naam en toenaam in mijn posting) de onrechtvaardigheden van hun ideologie goedpraten.

Ideologie is ideologie hoezeer je de excessen ook verzwijgt of "niet goedpraat".
Dat is althans de stelling van de goegemeente (Drosophilia voorop) tav (neo) nazi's.
Anders gezegd: als dat criterium (niet goedpraten) er dus toe doet zou het voor Droso dus doodnormaal en toegelaten zijn dat er nazi's binnen de VRT top zitten enkel op voorwaarde dat zij de onrechtvaardigheden niet goedpraten.

Snappie?
Nee, leg het nog eens uit?

Laatst gewijzigd door Garry : 5 oktober 2008 om 21:21.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2008, 21:26   #551
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Het is niet fraai maar gewoon de waarheid: de ideologische kern van het VB is het neonazisme en het collaboratie-erfgoed. Haal die kern weg, en je hebt geen VB meer. Hoezeer ik een fascist als Volksstormer veracht, ik moet hem in deze dus bijtreden.
Joepie, nu weet ik eindelijk wat ik ben. 'k Heb er lang naar lopen zoeken maar ja toch? Blijkt dat ik een.euuu..... Wat is het nu weer droso? Nu ben ik het weer kwijt.

Laatst gewijzigd door Garry : 5 oktober 2008 om 21:26.
Oud 5 oktober 2008, 21:30   #552
system
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik zal het je uitleggen:
ik zeg 1+1=2

On topic:

Snappie?
Nu dat u toch aan de lijn bent.

En dus ik vraag het nog eens, want u moet dit toch weten:

Citaat:
Vraag is natuurlijk of er ook NSV-ers bij het VBJ zitten. En zo ja, in welke mate?
Oud 5 oktober 2008, 21:33   #553
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ik zou niet weten waarom.
Ja, dat geloof ik graag.

Alleszins, in de jaren dat ik hem kende kon ik er goed mee om.

Verschaeve
Oud 5 oktober 2008, 21:35   #554
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Zo is het nu éénmaal, dat hun landje misschien finacieel de kl... opgaat door geklungel hier en daar interesseert hen niet, of matig. Het boek van verstrepen, dat is wereldnieuws. De problemen die het landje ondervindt, wat zou het . Ze hebben een boeman die ze kunnen en moeten bestrijden het gevaarlijke VB. Het werkelijk gevaar, toenemende criminaliteit, falend asielbeleid, chantage gepleegd door asielzoekers op hun heren/dames politici, daling van de koopkracht, mensen die amper het hoofd boven het financieel water kunnen houden dit alles is ondergeschikt aan de strijd, de strijd tegen het gevaarlijke VB die naar het schijnt liederen zingen.
Dat doet toch iedere fanfare?
Oud 5 oktober 2008, 21:41   #555
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ja, dat geloof ik graag.

Alleszins, in de jaren dat ik hem kende kon ik er goed mee om.
Was dat zo geen burger met een zwaar strafblad die te pas en te onpas in militaire kledij rondliep?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 5 oktober 2008 om 21:42.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2008, 21:47   #556
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Was dat zo geen burger met een zwaar strafblad die te pas en te onpas in militaire kledij rondliep?
Bert Eriksson was de zoon van een Finse schipper en een Vlaamse moeder. Tijdens de Tweede Wereldoorlog werd hij lid van de Hitlerjugend in Vlaanderen. In 1950 bood hij zich aan om te vechten tegen het communisme in de Koreaanse oorlog. Bij zijn terugkeer sloot hij zich aan bij de Vlaamse Militanten Orde.

In 1968 opende Eriksson een café in Antwerpen, "Odal", dat al snel een verzamelplaats voor extreem-rechtse Vlaams-nationalisten zou worden.

Vanaf 1971 werd hij de leider van de VMO die hij met een aantal gelijkgezinden opnieuw had opgericht.

Met behulp van anderen groef hij in 1973 de stoffelijke resten van ex-collaborateur Cyriel Verschaeve (operatie Brevier) op en bracht ze vanuit Oostenrijk naar Alveringem in West-Vlaanderen. Hij beweerde later ook de resten van Staf de Clercq (operatie Delta) en Anton Mussert (operatie Wolfsangel) opnieuw begraven te hebben.

De vele incidenten tijdens acties en betogingen en het feit dat de VMO op een militaire manier georganiseerd werd leidde in 1981 tot een proces wegens het vormen van een "privémilitie". Op 4 mei 1981 werd de VMO veroordeeld als privé-militie en besloot de toenmalige VMO-leiding om de organisatie te ontbinden. Ondanks enkele verdere gerechtelijke stappen van de organisatie werd het vonnis toch uitgevoerd en bracht Eriksson een jaar in de cel door.

Na zijn vrijlating hield hij zich vooral nog bezig in zijn café, terwijl veel ex-VMO'ers zich met het Vlaams Blok (vanaf 2004 Vlaams Belang) verbonden.

Bert Eriksson had tijdens een optreden van Skrewdriver in België een ontmoeting met Ian Stuart Donaldson. Ian Stuart vermeldde dit tijdens een interview. Ook tijdens zijn laatste levensjaren gaf Bert Eriksson nog een toespraak op een bijeenkomst van Blood & Honour ter gelegenheid van de herdenking van de geboortedag van Adolf Hitler (20 april).

Hij overleed op 2 oktober 2005 op 74-jarige leeftijd aan een longaandoening. Op zijn uitvaart waren tal van extreem-rechtse Vlaams-nationalisten en Groot-Nederlanders aanwezig.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2008, 21:48   #557
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Hah, Bert zijn strafblad was niets vergeleken met het mijne.

En op een betoging droeg hij wel eens een smokevest, dat was het zowat. De laatste betoging waar ik hem tegenkwam was, denk ik, want het is een tijd geleden, een betoging van het NSV in Gent. Toen droeg hij geen smokevest niet meer, maar een gewone jas.

Hij had toen P. bij met zijn kale hoofd. Weet er hier nog iemand dat?

Verschaeve
Oud 5 oktober 2008, 21:52   #558
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Bert Eriksson was de zoon van een Finse schipper en een Vlaamse moeder. Tijdens de Tweede Wereldoorlog werd hij lid van de Hitlerjugend in Vlaanderen. In 1950 bood hij zich aan om te vechten tegen het communisme in de Koreaanse oorlog. Bij zijn terugkeer sloot hij zich aan bij de Vlaamse Militanten Orde.

In 1968 opende Eriksson een café in Antwerpen, "Odal", dat al snel een verzamelplaats voor extreem-rechtse Vlaams-nationalisten zou worden.

Vanaf 1971 werd hij de leider van de VMO die hij met een aantal gelijkgezinden opnieuw had opgericht.

Met behulp van anderen groef hij in 1973 de stoffelijke resten van ex-collaborateur Cyriel Verschaeve (operatie Brevier) op en bracht ze vanuit Oostenrijk naar Alveringem in West-Vlaanderen. Hij beweerde later ook de resten van Staf de Clercq (operatie Delta) en Anton Mussert (operatie Wolfsangel) opnieuw begraven te hebben.

De vele incidenten tijdens acties en betogingen en het feit dat de VMO op een militaire manier georganiseerd werd leidde in 1981 tot een proces wegens het vormen van een "privémilitie". Op 4 mei 1981 werd de VMO veroordeeld als privé-militie en besloot de toenmalige VMO-leiding om de organisatie te ontbinden. Ondanks enkele verdere gerechtelijke stappen van de organisatie werd het vonnis toch uitgevoerd en bracht Eriksson een jaar in de cel door.

Na zijn vrijlating hield hij zich vooral nog bezig in zijn café, terwijl veel ex-VMO'ers zich met het Vlaams Blok (vanaf 2004 Vlaams Belang) verbonden.

Bert Eriksson had tijdens een optreden van Skrewdriver in België een ontmoeting met Ian Stuart Donaldson. Ian Stuart vermeldde dit tijdens een interview. Ook tijdens zijn laatste levensjaren gaf Bert Eriksson nog een toespraak op een bijeenkomst van Blood & Honour ter gelegenheid van de herdenking van de geboortedag van Adolf Hitler (20 april).

Hij overleed op 2 oktober 2005 op 74-jarige leeftijd aan een longaandoening. Op zijn uitvaart waren tal van extreem-rechtse Vlaams-nationalisten en Groot-Nederlanders aanwezig.
Karel Dillen, stichter van het VB, noemde Bert Erikkson nochtans: 'de grote Vlaamse leider' (sic).

Laatst gewijzigd door system : 5 oktober 2008 om 21:53.
Oud 5 oktober 2008, 21:54   #559
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Bert

Verschaeve
Oud 5 oktober 2008, 21:56   #560
Another Jack
Banneling

Standaard

Mij lijkt het eerder een extremistische allochtoon die behalve pinten tappen voor marginale halve zolen weinig om handen had.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 5 oktober 2008 om 21:58.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be