![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#541 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een Braziliaans agent die zo snugger was om op een voetbalsupporter te kloppen met zijn pistool. http://www.youtube.com/watch?v=953uzD-QHkY En in de VS een paar weken terug... http://www.youtube.com/watch?v=IAHjhtYZpX0 Hoe ga je dan mensen gaan overtuigen om gewone burgers zonder enige ervaring met dergelijke situaties het recht te geven om verborgen vuurwapens te dragen? Zelfs met een intensieve training. Agenten hebben namelijk vuurwapens omdat ze de overheid vertegenwoordigen, maar ook zij zijn maar mensen. Ik denk niet dat het wijs is dat uit te breiden naar mensen bij wie de kans op "fouten" nog groter is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#542 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zie de dader: een werkloze, die leeft alleen en geisoleerd, met weinig geld, en zichzelf ontslaan, ... Ben eens benieuwd naar wat die zijn ouders daarvan zeggen ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) Laatst gewijzigd door Philips Inc. : 24 januari 2009 om 21:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#543 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Mensen die niet verder denken en de juiste vragen stellen. Zoals waar zijn die ouders? als er een betere opvoeding was, zowel van de ouders als van het school was dit dan wel gebeurt? hoe komt het dat die persoon zich een identiteit aannam van uit films en of andere media? was het niet gewoon omdat hij niet meer goed weet wat volwassen zijn betekent? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#544 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Die intensieve training er juist voor dat ze ervaring opdoen met zulke situaties. Uw argument "Agenten hebben namelijk vuurwapens omdat ze de overheid vertegenwoordigen." vind ik zeer vreemd aangezien dit niet echt een reden is voor wapendracht. Waarom is de kans op een fout groter bij een burger dan bij een agent?
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#545 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als jij morgen uit de Delhaize komt met uw boodschappen onder de arm en ge komt plots oog in oog te staan met een geschminkte waanzinnig gestoorde weirdoe met een bebloed mes in zijn pollen, dan verwacht jij dat niet. Niet omdat je niet getraind bent, maar omdat ge daar zijt om uw boodschappen te doen niet om gekken onschadelijk te maken. Uw gedrag kan dus onvoorspelbaar zijn. Een agent staat 's morgens op wetende dat een situatie zich kan voordoen, dat is namelijk zijn job. Plus het feit dat ie misschien al eens in dergelijke positie gestaan heeft. Ervaring leer je niet op training. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#546 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#547 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En de reden waarom zulke vreselijke dingen gebeuren is volgens mij een samenloop van omstandigheden waar we eigenlijk weinig of niets aan kunnen doen.
1 Grotere bevolking => meer kans op mensen met een psychologische afwijking. Vraag: Ben ik tegen een grote bevolking? Antwoord: Ja en Nee. Een plotse vermindering van de bevolking zou een ramp zijn. Een geleidelijke afname van de wereldbevolking zou in vele gevallen wel een goede zaak zijn. Vraag: Prenatale screening op psychologische afwijkingen? Antwoord: Ja en Nee. Ja indien dit geen abortus tot gevolg heeft en men dit enkel gebruikt als aanleiding om extra toezicht te houden op de ontwikkeling van een persoon. Politieke voorkeur mag hier echter niet in acht worden genomen. Nee als dit zou leiden tot abortus, internering of euthanasie. 2 Invloed van sommige geweldadige films, TV en PC spellen => Voor normale mensen gaat dit geen invloed hebben op hun gedrag, maar sommige met een psychologische afwijking gaan zich hieraan spiegelen. The Joker oa. Andere massamoordenaars vertonen gelijkenissen met Matrix karakters. Vraag: Ben ik tegen gewelddadige media? Antwoord: Nee, censuur gaat geen oplossing bieden aangezien het niet de oorzaak van het probleem is. Het geeft alleen gestalte aan het probleem. 3 Een zekere individualisering van onze maatschappij zorgt voor isolement van sommige mensen met een psychologische of emotionele afwijking. In zulk isolement kan het gebeuren dat men gaat broeden op ideeën om wraak te nemen op de maatschappij die hen in hun ogen verstoten heeft. Een film die dit gegeven zeer goed illustreert is: "He was a quiet man" Vraag: Terug naar een commune maatschappij? Antwoord: Zeker niet. Een commune is de meest verstikkende maatschappijvorm die elke persoonlijke zelfontplooing meteen in de kiem smoort. De huidige welvaart en wetenschappelijke kennis is te danken aan individualisering.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 24 januari 2009 om 21:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#548 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Iedere ietwat begaafde mens weet dat er elke dag weer onvoorspelbare dingen kunnen gebeuren. Zowel goede als slechte. Het is ook zo dat elke dag je laatste kan zijn. De Romeinen wisten dit ook al: "carpe diem quam minimum credula postero".
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 24 januari 2009 om 21:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#549 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#550 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#551 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Wel, zelfs de meest doorgedreven training vormt nog altijd geen robots. Voetbalploegen en coureurs trainen nagenoeg dagelijks en toch verliezen ze nog wedstrijden.
![]() |
![]() |
![]() |
#552 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#553 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Training en opleiding vergroot uw kansen op juiste beslissingen en acties maar garandeert nooit succes. Agenten en SIE leden leggen ook soms het loodje.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 24 januari 2009 om 22:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#554 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Later ging ik alsnog de bocht uit, zonder wapen maar toch voldoende om het me nu te verbieden. Aldus wat zegt zo'n test? Niks.
![]() |
![]() |
#555 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 24 januari 2009 om 22:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#556 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik deed de bewaking van het msa en het qra. Dat is waar de atoomwapens "niet" liggen. En was voorheen nbc.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 24 januari 2009 om 22:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#557 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#558 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 24 januari 2009 om 22:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#559 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ik heb niks tegen Individualisme alleen over wat soort Individualisme gaat het nog? En soort Individualisme waarbij het ik unaniem centraal staat al vanaf de geboorte dat blijkbaar totaal zichzelf uithold, omdat het geen houvast aan niks meer heeft? Of een Individualisme als doel, dat voorkomt uit een gerichte opvoeding en of overtuiging? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#560 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar kom, de fall out berekenen bij een eventuele nucleaire aanval en zo is nu niet meteen voor "geestelijke achtergestelden" denk ik toch. En dan nog zonder rekenmachine in die tijd.
![]() |