Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 januari 2009, 21:06   #541
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Politiemensen en SIE worden getraind voor zulke situaties.
Burgers die verborgen wapens willen dragen zullen die training ook moeten doorlopen.
Het allerbelangrijkste in zo'n situaties is om eerst na te gaan wat er precies aan de hand is en dan kijken wat je kan doen.
Nog niet zo lang geleden waren er in de actualiteit enkele voorbeelden van politieagenten die zelf niet eens in staat waren om met levensgevaarlijk wapentuig om te gaan.

Een Braziliaans agent die zo snugger was om op een voetbalsupporter te kloppen met zijn pistool. http://www.youtube.com/watch?v=953uzD-QHkY

En in de VS een paar weken terug... http://www.youtube.com/watch?v=IAHjhtYZpX0

Hoe ga je dan mensen gaan overtuigen om gewone burgers zonder enige ervaring met dergelijke situaties het recht te geven om verborgen vuurwapens te dragen? Zelfs met een intensieve training. Agenten hebben namelijk vuurwapens omdat ze de overheid vertegenwoordigen, maar ook zij zijn maar mensen. Ik denk niet dat het wijs is dat uit te breiden naar mensen bij wie de kans op "fouten" nog groter is.
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2009, 21:09   #542
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Daar heeft u zeker een punt!

Men moet zich is gaan bezinnen in onze maatschappij waarom zo'n gruwelijke taferelen zich meer en meer voordoen in onze hectische chaotische maatschappij. Er is iets fundamenteels mis in onze samenleving, dat is een feit dat zeker is. Zoals u al vernoemde ben ik ervan overtuigd dat onze consumptie maatschappij en het individualisme bijdraagt tot dergelijke feiten.
Volgens mij is dit er naast: er is helemaal niets mis met onze maatschappij, maar wel met sommige individuen die gefrustreerd rondlopen, om welke reden dan ook. Velen daarvan dromen te veel, en zijn te lui om iets van hun leven te maken.

Zie de dader: een werkloze, die leeft alleen en geisoleerd, met weinig geld, en zichzelf ontslaan, ...

Ben eens benieuwd naar wat die zijn ouders daarvan zeggen ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)

Laatst gewijzigd door Philips Inc. : 24 januari 2009 om 21:10.
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2009, 21:20   #543
doubled
Burgemeester

doubled's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Daar heeft u zeker een punt!

Men moet zich is gaan bezinnen in onze maatschappij waarom zo'n gruwelijke taferelen zich meer en meer voordoen in onze hectische chaotische maatschappij. Er is iets fundamenteels mis in onze samenleving, dat is een feit dat zeker is. Zoals u al vernoemde ben ik ervan overtuigd dat onze consumptie maatschappij en het individualisme bijdraagt tot dergelijke feiten.
Ik ben blij dat er eens iemand het licht ziet maar veel zie ik niet veranderen. Ik doe de TV aan en al wat ik zie zijn mensen die alleen spreken vanuit hun emotie (hier bedoel ik mee de verschillende reallity shows etc).
Mensen die niet verder denken en de juiste vragen stellen.
Zoals waar zijn die ouders? als er een betere opvoeding was, zowel van de ouders als van het school was dit dan wel gebeurt?
hoe komt het dat die persoon zich een identiteit aannam van uit films en of andere media?
was het niet gewoon omdat hij niet meer goed weet wat volwassen zijn betekent?
doubled is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2009, 21:21   #544
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Nog niet zo lang geleden waren er in de actualiteit enkele voorbeelden van politieagenten die zelf niet eens in staat waren om met levensgevaarlijk wapentuig om te gaan.

Een Braziliaans agent die zo snugger was om op een voetbalsupporter te kloppen met zijn pistool. http://www.youtube.com/watch?v=953uzD-QHkY

En in de VS een paar weken terug... http://www.youtube.com/watch?v=IAHjhtYZpX0

Hoe ga je dan mensen gaan overtuigen om gewone burgers zonder enige ervaring met dergelijke situaties het recht te geven om verborgen vuurwapens te dragen? Zelfs met een intensieve training. Agenten hebben namelijk vuurwapens omdat ze de overheid vertegenwoordigen, maar ook zij zijn maar mensen. Ik denk niet dat het wijs is dat uit te breiden naar mensen bij wie de kans op "fouten" nog groter is.
Die politieagent in de VS heeft overduidelijk zijn training niet gevolgd hij haalde zijn pistool boven op het moment dat dit niet meer nodig was plus je moet ALTIJD en OVERAL uw vinger weghouden van de trekker wanneer je niet wil schieten. Men kan hem dus met gemak aanklagen voor op zijn minst doodslag.

Die intensieve training er juist voor dat ze ervaring opdoen met zulke situaties.

Uw argument "Agenten hebben namelijk vuurwapens omdat ze de overheid vertegenwoordigen." vind ik zeer vreemd aangezien dit niet echt een reden is voor wapendracht.

Waarom is de kans op een fout groter bij een burger dan bij een agent?

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2009, 21:32   #545
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die politieagent in de VS heeft overduidelijk zijn training niet gevolgd hij haalde zijn pistool boven op het moment dat dit niet meer nodig was plus je moet ALTIJD en OVERAL uw vinger weghouden van de trekker wanneer je niet wil schieten. Men kan hem dus met gemak aanklagen voor op zijn minst doodslag.

Die intensieve training er juist voor dat ze ervaring opdoen met zulke situaties.

Uw argument "Agenten hebben namelijk vuurwapens omdat ze de overheid vertegenwoordigen." vind ik zeer vreemd aangezien dit niet echt een reden is voor wapendracht.

Waarom is de kans op een fout groter bij een burger dan bij een agent?
Echte ervaring met geweldsituaties, maar ook het feit dat dat die politieagent zijn job is.

Als jij morgen uit de Delhaize komt met uw boodschappen onder de arm en ge komt plots oog in oog te staan met een geschminkte waanzinnig gestoorde weirdoe met een bebloed mes in zijn pollen, dan verwacht jij dat niet. Niet omdat je niet getraind bent, maar omdat ge daar zijt om uw boodschappen te doen niet om gekken onschadelijk te maken. Uw gedrag kan dus onvoorspelbaar zijn.

Een agent staat 's morgens op wetende dat een situatie zich kan voordoen, dat is namelijk zijn job. Plus het feit dat ie misschien al eens in dergelijke positie gestaan heeft. Ervaring leer je niet op training.
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2009, 21:40   #546
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc. Bekijk bericht
Volgens mij is dit er naast: er is helemaal niets mis met onze maatschappij, maar wel met sommige individuen die gefrustreerd rondlopen, om welke reden dan ook. Velen daarvan dromen te veel, en zijn te lui om iets van hun leven te maken.

Zie de dader: een werkloze, die leeft alleen en geisoleerd, met weinig geld, en zichzelf ontslaan, ...

Ben eens benieuwd naar wat die zijn ouders daarvan zeggen ...
U bent zoals de meeste mensen, spijtig genoeg veel te snel met u oordeel. Ook weer iets dat veel te snel wordt gedaan in onze maatschappij. In ieder geval zullen deze taferelen zich helaas meer en meer blijven voordoen tot wij collectief allemaal beginnen gaan te beseffen dat er iets fundamenteels grondig fout zit in onze maatschappij.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2009, 21:44   #547
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

En de reden waarom zulke vreselijke dingen gebeuren is volgens mij een samenloop van omstandigheden waar we eigenlijk weinig of niets aan kunnen doen.

1 Grotere bevolking => meer kans op mensen met een psychologische afwijking.
Vraag: Ben ik tegen een grote bevolking?
Antwoord: Ja en Nee. Een plotse vermindering van de bevolking zou een ramp zijn. Een geleidelijke afname van de wereldbevolking zou in vele gevallen wel een goede zaak zijn.
Vraag: Prenatale screening op psychologische afwijkingen?
Antwoord: Ja en Nee. Ja indien dit geen abortus tot gevolg heeft en men dit enkel gebruikt als aanleiding om extra toezicht te houden op de ontwikkeling van een persoon. Politieke voorkeur mag hier echter niet in acht worden genomen. Nee als dit zou leiden tot abortus, internering of euthanasie.

2 Invloed van sommige geweldadige films, TV en PC spellen => Voor normale mensen gaat dit geen invloed hebben op hun gedrag, maar sommige met een psychologische afwijking gaan zich hieraan spiegelen. The Joker oa. Andere massamoordenaars vertonen gelijkenissen met Matrix karakters.
Vraag: Ben ik tegen gewelddadige media?
Antwoord: Nee, censuur gaat geen oplossing bieden aangezien het niet de oorzaak van het probleem is. Het geeft alleen gestalte aan het probleem.

3 Een zekere individualisering van onze maatschappij zorgt voor isolement van sommige mensen met een psychologische of emotionele afwijking. In zulk isolement kan het gebeuren dat men gaat broeden op ideeën om wraak te nemen op de maatschappij die hen in hun ogen verstoten heeft.
Een film die dit gegeven zeer goed illustreert is: "He was a quiet man"
Vraag: Terug naar een commune maatschappij?
Antwoord: Zeker niet. Een commune is de meest verstikkende maatschappijvorm die elke persoonlijke zelfontplooing meteen in de kiem smoort. De huidige welvaart en wetenschappelijke kennis is te danken aan individualisering.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 24 januari 2009 om 21:54.
Oud 24 januari 2009, 21:51   #548
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Echte ervaring met geweldsituaties, maar ook het feit dat dat die politieagent zijn job is.

Als jij morgen uit de Delhaize komt met uw boodschappen onder de arm en ge komt plots oog in oog te staan met een geschminkte waanzinnig gestoorde weirdoe met een bebloed mes in zijn pollen, dan verwacht jij dat niet. Niet omdat je niet getraind bent, maar omdat ge daar zijt om uw boodschappen te doen niet om gekken onschadelijk te maken. Uw gedrag kan dus onvoorspelbaar zijn.
De natuurlijke reactie van de mens is altijd "fight or flee". Politietraining zorgt ervoor dat de mens die reactie kan onderdrukken en eerst rationeel nadenkt voor een actie. Dit is dan ook de reden waarom ik zeg dat men eerst politie training moet doorlopen voor men met een verborgen wapen mag rondlopen.

Citaat:
Een agent staat 's morgens op wetende dat een situatie zich kan voordoen, dat is namelijk zijn job. Plus het feit dat ie misschien al eens in dergelijke positie gestaan heeft. Ervaring leer je niet op training.
Iedere ietwat begaafde mens weet dat er elke dag weer onvoorspelbare dingen kunnen gebeuren. Zowel goede als slechte. Het is ook zo dat elke dag je laatste kan zijn. De Romeinen wisten dit ook al: "carpe diem quam minimum credula postero".

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 24 januari 2009 om 21:52.
Oud 24 januari 2009, 21:54   #549
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Maar voor een auto te gebruiken moet ge een rijbewijs hebben, daarom is men misschien ook op het idee gekomen dat men voor een wapen een bewijs moet hebben, wel geen rijbewijs maar een wapenvergunning. Een afschrift van goede zeden en gedrag, een theoretisch examen en een praktische proef. En niet te vergeten een som euro's.

Niet tegenstaande, er zijn er die rijden zonder rijbewijs aangezien ze het op de normale manier toch niet kunnen behalen en er zijn er die rondlopen met een vuurwapen zonder bewijs aangezien ze het eveneens op een normale wijze niet zouden kunnen verkrijgen. In beide gevallen zou men kunnen zeggen, het zijn criminele die aan hebben of verkrijgen van vergunningen geen boodschap hebben.
Veel gemakkelijker aan een auto te komen dan aan een wapen.
Oud 24 januari 2009, 21:56   #550
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doubled Bekijk bericht
Word het niet tijd dat wij ons gaan bezinnen over onze consumptie maatschapij en het individualisme dat daar mee gepaard gaat?
Want ik denk dat het dieper gaat dit soort van zinloos geweld .

ik raad aan om filmpje is te bekijken dan snap je wat ik bedoel

http://www.vpro.nl/programma/tegenli...edia/16639963/
Individualisme bestaat al langer dan de mens mens is. Niets met consumptie te maken.
Oud 24 januari 2009, 21:56   #551
De Zachte Anarchist
Burger

De Zachte Anarchist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Training, training, training... veel meer komt er precies niet uit.

Wel, zelfs de meest doorgedreven training vormt nog altijd geen robots.
Voetbalploegen en coureurs trainen nagenoeg dagelijks en toch verliezen ze nog wedstrijden.
Oud 24 januari 2009, 21:58   #552
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben blij dat er eens iemand het licht ziet maar veel zie ik niet veranderen. Ik doe de TV aan en al wat ik zie zijn mensen die alleen spreken vanuit hun emotie (hier bedoel ik mee de verschillende reallity shows etc).
Zoals waar zijn die ouders? als er een betere opvoeding was, zowel van de ouders als van het school was dit dan wel gebeurt?
hoe komt het dat die persoon zich een identiteit aannam van uit films en of andere media?
Ochodechod.
Oud 24 januari 2009, 22:00   #553
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Zachte Anarchist Bekijk bericht
Training, training, training... veel meer komt er precies niet uit.

Wel, zelfs de meest doorgedreven training vormt nog altijd geen robots.
Voetbalploegen en coureurs trainen nagenoeg dagelijks en toch verliezen ze nog wedstrijden.
Training en opleiding vergroot uw kansen op juiste beslissingen en acties maar garandeert nooit succes. Agenten en SIE leden leggen ook soms het loodje.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 24 januari 2009 om 22:02.
Oud 24 januari 2009, 22:00   #554
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook die voor de politie? Er horen namelijk ook psychologische tests bij.

Voor mijn part mag men zelfs de nog veel zwaardere tests van de SIE invoeren voor mensen die een verborgen wapen willen dragen.
Het belangrijkste voor mij blijft dat verborgen wapendracht wordt toegelaten en er zo een grotere proliferatie is van mensen die kunnen reageren in een noodgeval. En zo drama's kunnen voorkomen of beperken.
So what ik heb destijds bij het leger ook van die test gehad en droeg ook een wapen. Heb 2 jaar met een gp en 110 patronen rondgelopen.
Later ging ik alsnog de bocht uit, zonder wapen maar toch voldoende om het me nu te verbieden.
Aldus wat zegt zo'n test?
Niks.
Oud 24 januari 2009, 22:04   #555
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
So what ik heb destijds bij het leger ook van die test gehad en droeg ook een wapen. Heb 2 jaar met een gp en 110 patronen rondgelopen.
Later ging ik alsnog de bocht uit, zonder wapen maar toch voldoende om het me nu te verbieden.
Aldus wat zegt zo'n test?
Niks.
De tests in het leger zijn er niet meteen op gericht om de meest "veilige" mensen te selecteren. Hun intresseert het enkel of je in staat bent om soldaat te spelen en mensen te doden op bevel. Verder hebben ze geen interesse in je geestelijke toestand of gestoordheid.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 24 januari 2009 om 22:05.
Oud 24 januari 2009, 22:06   #556
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De tests in het leger zijn er niet meteen op gericht om de meest "veilige" mensen te selecteren. Hun intresseert het enkel of je in staat bent om soldaat te spelen en mensen te doden op bevel. Verder hebben ze geen interesse in je geestelijke toestand of gestoordheid.
Mijn oor.
Ik deed de bewaking van het msa en het qra.
Dat is waar de atoomwapens "niet" liggen.
En was voorheen nbc.

Laatst gewijzigd door Mambo : 24 januari 2009 om 22:07.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2009, 22:10   #557
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onze maatschappij is zo hectisch en chaotisch geworden op korte tijd dat de meesten de waanzin er al niet meer van inzien en waar dit allemaal toe leidt. Maar ik ben ervan overtuigd dat we op een punt zullen aankomen waar de waanzin van het menselijk "verstand" beetje bij beetje bewust begint gaan te beseffen dat we allemaal bijdragen tot zoveel leed.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2009, 22:12   #558
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Mijn oor.
Ik deed de bewaking van het msa en het qra.
Dat is waar de atoomwapens "niet" liggen.
En was voorheen nbc.
Maakt geen verschil uit. U mocht toch niet bij het knopje. Uw enige bekommering was eventuele indringers buiten houden. Veel psychologische tests heb je daarvoor niet nodig.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 24 januari 2009 om 22:14.
Oud 24 januari 2009, 22:12   #559
doubled
Burgemeester

doubled's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Individualisme bestaat al langer dan de mens mens is. Niets met consumptie te maken.

Ik heb niks tegen Individualisme alleen over wat soort Individualisme gaat het nog?
En soort Individualisme waarbij het ik unaniem centraal staat
al vanaf de geboorte dat blijkbaar totaal zichzelf uithold, omdat het geen houvast aan niks meer heeft?
Of een Individualisme als doel, dat voorkomt uit een gerichte opvoeding en of overtuiging?
doubled is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2009, 22:15   #560
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maakt geen verschil uit. U mocht toch niet bij het knopje. Uw enige bekommering was eventuele indringers onderscheppen.
uhuh..zo was dat idd.
Maar kom, de fall out berekenen bij een eventuele nucleaire aanval en zo is nu niet meteen voor "geestelijke achtergestelden" denk ik toch.
En dan nog zonder rekenmachine in die tijd.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be