Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 september 2009, 13:02   #541
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Het grootste probleem met die nazionthaalmoeder is dat ze de kinderen die ze opvangt ook probeert op te voeden tot nazi's, te beginnen met hen de woorden "Heil Hitler" aan te leren.
Ik weet niet of haar plaats in de psychiatrische instelling of in de gevangenis is.
Waar haalt gij in hemelsnaam vandaan dat die onthaalmoeder de kinderen die dingen aanleert?
Oud 10 september 2009, 13:05   #542
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie dus niet in wat je antwoord op mijn stelling inhield.
Als je dacht dat ik medelijden had met de reactionaire contrarevolutionaire bourgeoisie onder Stalin heb je het mis.
Tijdens Stalin was alles wat afweek van zijn mening contrarevolutionaire bourgeoisie, of het nu een hongerlijdende boer was of een onderkomen arbeider.
Oud 10 september 2009, 13:06   #543
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die bourgeoisie was ten eerste betrokken bij de sabotage van de economie, het vernietigen van de oogsten, het vermoorden van het vee, het in brand steken van collectieve boerderijen en alzo het veroorzaken van voedseltekorten en hongersnoden.
En verder waren ze ofwel betrokken bij het organiseren van de Witte legers en de buitenlandse interventie in de burgeroorlog, ofwel bij contrarevolutionaire activiteiten, spionage of sabotage, al dan niet in dienst van of in semenwerking met Westerse, kapitalistsiche of fascistische mogendheden, ofwel waren ze actieve collaborateurs met het naziregime in de bezette gebieden van de USSR gedurende de Tweede Wereldoorlog.

Inderdaad, wat zij deden was fout. Hen straffen is slechts natuurlijk en logisch.
Alles was de schuld van de bourgeoisie-joden!
Oud 10 september 2009, 13:06   #544
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
Neen, Stalin deed het puur willekeurig.
Niet altijd, er waren ook afkomstgebonden zaken bij. Bijvoorbeeld de deportatie van de Tsjetsjenen, het interneren van de Baltduitsers bij aanvang van de Tweede Wereldoorlog, en meer van dat.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 13:08   #545
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Van de meeste mensen die het hier opnemen voor de vrijheid van meningsuiting en gedachtengoed van die vrouw kan je bezwaarlijk zeggen dat zij het gedachtengoed van Hitler aanhangen.
Van de meeste mensen die het opnemen tegen de vrijheid van meningsuiting en gedachtengoed van die vrouw kan je bezwaarlijk zeggen dat zij het gedachtengoed van Stalin aanhangen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 13:12   #546
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Niet altijd, er waren ook afkomstgebonden zaken bij. Bijvoorbeeld de deportatie van de Tsjetsjenen, het interneren van de Baltduitsers bij aanvang van de Tweede Wereldoorlog, en meer van dat.
Dat was ironie, beste Flanel.
Oud 10 september 2009, 13:14   #547
Steve_M

Standaard

Citaat:
Stalin heeft nooit mensen vermoord omwille van ras, en is nooit begonnen met een Endlösung om een bepaald volk uit te roeien.
Stalin heeft onder meer de volgende etnische groepen gedeporteerd: Oekraïners, Polen, Koreanen, Krimtataren, Wolgaduitsers, Esten, Letten, Litouwers, Bulgaren, Grieken, Finnen, Tsjetsjenen (ik zal het hierbij maar laten, maar er zijn er nog) en ... Joden. Uitsluitend op basis van hun etnische achtergrond.
Oud 10 september 2009, 13:51   #548
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Oh, je wilt gewoon een rondje VLD bashen starten.

Had dat dan gezegd.
Neen, ik verduidelijk gewoon even dat de VLD geen liberale partij is. Als jij daar een hele kwestie van wilt maken, dan moet je dat niet afschuiven op mij.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 13:52   #549
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Van de meeste mensen die het opnemen tegen de vrijheid van meningsuiting en gedachtengoed van die vrouw kan je bezwaarlijk zeggen dat zij het gedachtengoed van Stalin aanhangen.
Klopt. En dan?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 14:43   #550
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Zijn uitlatingen doen mij denken aan die van iemand die op zijn vijfentwintigste een liberaal zal zijn.
Zo erg is het nu ook weer niet

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 14:58   #551
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet minder dood, maar dood omwille van een reden. Als ik een familielid had ide een massamoordenaar blijkt te zijn, zal ik niet treuren als die zou worden geëxecuteerd voor zijn misdaden. Verdiende loon heet dat.
Daarom staat de afbeelding van een massamoordenaar voor uw handtekening. Daarom maakt u ook reklame voor een ideologie die miljoenen heeft vermoord onderdrukt en vervolgd. Ocharme uw familie want daar schijnt u niet zo trouw aan te zijn.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 10 september 2009 om 15:07.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 15:06   #552
ERLICH
Minister-President

Standaard

[quote=Bolsjewiek;4326598]
Citaat:
Het grootste probleem met die nazionthaalmoeder is dat ze de kinderen die ze opvangt ook probeert op te voeden tot nazi's, te beginnen met hen de woorden "Heil Hitler" aan te leren.

Dat is het eerste dat ik daar van hoor. Doet ze dat werkelijk, zijn daar bewijzen van? Want u gaat waarschijnlijk toch geen zaken hier neerzetten die u niet hard kan maken, ofwel?

Laatst gewijzigd door ERLICH : 10 september 2009 om 15:06.
Oud 10 september 2009, 15:18   #553
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stalin heeft nooit mensen vermoord omwille van ras, en is nooit begonnen met een Endlösung om een bepaald volk uit te roeien.
Dit bewijst maar eens dat stalinisten niks beter zijn dan neonazi's.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 15:32   #554
fb718882
Gouverneur

fb718882's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zal met meer moeten afkomen dan een beschuldiging van Chroestsjov dat Stalin joden wilde deporteren.
Chroesjtsjov deed er nu eenmaal alles aan om Stalin slecht af te schilderen.
Chroesjtsjov is Stalin beginnen bekritizeren halverwege de jaren '50 . In de jaren '30 en '40 was Chroesjtsjov een van de fanatiekste Stalinisten .
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 15:37   #555
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Klopt. En dan?
Ik vond dat het vermelden waard, omdat veel van de voorstanders van die vrouw schijnen te denken dat er bij de tegenstanders her en der portretten van Stalin aan de anderen hun muren prijken.
Oud 10 september 2009, 15:37   #556
fb718882
Gouverneur

fb718882's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Daarom staat de afbeelding van een massamoordenaar voor uw handtekening. Daarom maakt u ook reklame voor een ideologie die miljoenen heeft vermoord onderdrukt en vervolgd. Ocharme uw familie want daar schijnt u niet zo trouw aan te zijn.
Misschien hebt u iets gemist , maar een paar maanden geleden heeft het Russische volk Stalin uitgeroepen tot een van de allergrootste Russen aller
tijden . Moest men zo een enquéte houden in Deutschland , denkt u dan dat Dolf - de fenomenale visionair - H. bij het Duitse volk óók .... ? Ik heb er mijn twijfels over .
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 15:39   #557
Steve_M

Standaard

Citaat:
Je zal met meer moeten afkomen dan een beschuldiging van Chroestsjov dat Stalin joden wilde deporteren.
Chroesjtsjov deed er nu eenmaal alles aan om Stalin slecht af te schilderen.
Leuk, een negationist. Er zijn ook figuren die beweren dat de Holocaust achteraf is verzonnen door de overwinnaars van WOII. U bent geen haar beter.

Deze tekst is overigens niet van Chroesjtsjov: http://sovietinfo.tripod.com/WCR-German_Soviet.pdf

Laatst gewijzigd door Steve_M : 10 september 2009 om 15:42.
Oud 10 september 2009, 16:05   #558
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde

Europese Vlaming's schermafbeelding

Standaard

Misschien is het ook interessant om te weten te komen hoe het met deze mensen zo ver is kunnen komen? Waarom deze mevrouw en haar man sympatie hebben voor hitler? Ik veronderstel dat deze mensen zo niet geboren worden.

Is het omdat deze vrouw gek is? Een mentale handicap heeft? Ja, dit zal wss de meest voor de hand liggende verklaring zijn voor een aantal mensen zijn. Maar daarom is dit niet de juiste verklaring ...

Misschien heeft het er ook mee te maken met het feit dat ze in een stad woont die serieus heeft geleden onder de immigratie van buitenlanders en zo haar identiteit als vlaamse stad verloren heeft. Borgerhout is hier wel een goed voorbeeld van, is het immers niet zo dat de immigratie hier voor gettovorming heeft gezorgd? Misschien heeft haar frustratie door een gefaald immigratiebeleid ervoor gezorgd dat zij zich afkeerd van bepaalde migranten die haar stad zo hebben verandert?

Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 10 september 2009 om 16:27.
Europese Vlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 16:10   #559
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Europese Vlaming Bekijk bericht
Misschien is het ook interessant om te weten te komen hoe het met deze mensen zo ver is kunnen komen? Waarom deze mevrouw en haar sympatie heeft voor hitler? Ik veronderstel dat deze mensen zo niet geboren worden.

Is het omdat deze vrouw gek is? Een mentale handicap heeft? Ja, dit zal wss de meest voor de hand liggende verklaring zijn voor een aantal mensen zijn. Maar daarom is dit niet de juiste verklaring ...

Misschien heeft het er ook mee te maken met het feit dat ze in een stad woont die serieus heeft geleden onder de immigratie van buitenlanders en zo haar identiteit als vlaamse stad verloren heeft. Borgerhout is hier wel een goed voorbeeld van, is het immers niet zo dat de immigratie hier voor gettovorming heeft gezorgd? Misschien heeft haar frustratie door een gefaald immigratiebeleid ervoor gezorgd dat zij zich afkeerd van bepaalde migranten die haar stad zo hebben verandert?
Veel misschiens, maar ik twijfel aan wat je hier vertelt. Ik ben zelf in Deurne opgegroeid, en hoewel daar veel racisten rondlopen, zijn de overtuigde pro-Hitler nazi's toch eerder zeldzaam. Bij zulke figuren is er vaak een generatielange traditie van Hitlerverering en nazisme (niet zelden terug te traceren tot WOII). Ik herinner me zo'n oude man die altijd in de lokale Delhaize rondhing om te pochen over zijn terdoodveroordeling na de oorlog (later omgezet in een gevangenisstraf) en te schreeuwen dat 'den Hitler moet terugkomen'. Mensen die teleurgesteld zijn in het migratiebeleid worden vaak 'gewone racisten'.
Oud 10 september 2009, 16:20   #560
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Veel misschiens, maar ik twijfel aan wat je hier vertelt. Ik ben zelf in Deurne opgegroeid, en hoewel daar veel racisten rondlopen, zijn de overtuigde pro-Hitler nazi's toch eerder zeldzaam. Bij zulke figuren is er vaak een generatielange traditie van Hitlerverering en nazisme (niet zelden terug te traceren tot WOII). Ik herinner me zo'n oude man die altijd in de lokale Delhaize rondhing om te pochen over zijn terdoodveroordeling na de oorlog (later omgezet in een gevangenisstraf) en te schreeuwen dat 'den Hitler moet terugkomen'. Mensen die teleurgesteld zijn in het migratiebeleid worden vaak 'gewone racisten'.
Hebt u dan ook een antwoord op de vraag hoe het komt dat deze 'gewoon racisten' worden? Is er aanleiding voor ja of nee?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be