![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Wanneer barst België? | |||
September 2009 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Oktober 2009 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Alleszins voor 1 januari 2010 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 2,50% |
Alleszins voor de komende, federale verkiezingen |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
In 2011 |
![]() ![]() ![]() |
7 | 8,75% |
In 2012 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 3,75% |
Op 21 december 2012 |
![]() ![]() ![]() |
5 | 6,25% |
Tussen de federale en de deelstatelijke verkiezingen |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
2014-2020 |
![]() ![]() ![]() |
12 | 15,00% |
2020-2035 |
![]() ![]() ![]() |
10 | 12,50% |
2035-2100 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 3,75% |
Na 2100 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,25% |
Na het jaar 3000 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,25% |
Geen idee |
![]() ![]() ![]() |
18 | 22,50% |
Nooit |
![]() ![]() ![]() |
18 | 22,50% |
Aantal stemmers: 80. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#541 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Orwell beschreef dat al als "doublethink", de ultieme macht van het totalitarisme. En wat lees ik, zelfs als eerste punt, in uw link? Citaat:
De rest van het betoog over die "singleton" is gebaseerd op heel wat "als" criteria, geen enkele socio-economisch onderbouwde argumentatie en veel moralistisch gezwets, wetenschappelijk gezien van nul waarde. Dus herhaal ik: Neen, dat noemt men een 'self-fulfilling prophecy', in uw favoriete globo-taal. "we worden allemaal X, daarom moeten we allemaal X worden", daar komt uw kromme redenering op. Ik zeg liever: "als we niets doen worden we allemaal X, daarom streven we er beter naar allemaal V,W,X,Y,Z,A,B,C en zo verder te blijven". "aanvaard het" is trouwens een typische frase voor totalitaire denkwijzen: gij zult doen zoals Ik het zeg en u zal dat aanvaarden want het is zo. Omdat ik het zeg. Jij hebt nogal heel gevaarlijke big brotherneigingen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#542 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zodra België een kolonie verwierf verloor het dus per definitie de neutraliteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#543 |
Europees Commissaris
|
![]() België barst ergens tussen nu en 2013 of 2015.
In 2015, tweehonderd jaar na 1815, wordt de Confederatie der Verenigde Nederlanden opgericht. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#544 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
blijven dromen Ernst blijven dromen ps, gij weet dat gij u nu onsterfelijk belachelijk aan het maken bent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#545 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
wat ga jij trouwens doen als jouw droom een echte nachtmerrie wordt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#546 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() België zal nog niet direct barsten. Niks wijst daarop momenteel, het aantal separatisten is nog geen meerderheid. Voorlopig zullen we het moeten houden op de vorming van een radicale voorhoede
![]() (en ook wel " ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#547 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
'A democratic world republic could be a kind of singleton', nogmaals individu KAN een rol spelen, wat het in het fascisme (bijna) niet doet, het is aan ons om het in die banen te leiden. U hoort en leest wat u wil horen en lezen, (om mij in persoon blijven een fasist en big brother fanaat te noemen omdat u niet akkoord bent met een mening?). Nergens heb ik beweerd dat mijn ideeen opgelegd moeten worden aan de bevolking onder niet democratische vorm. Over de 'als' in het artiekel, geen 1 voorspelling over de toekomst is een zekerheid, en ik weet dat ik mezelf nu deels tegenspreek over mijn 'vlaanderen zal niet werken' maar het is tevens even arrogant te zeggen dat het wel zal werken. U vindt niet dat Nick Bostrom (staat in de jaarlijkse lijst van foreign policy's magazine: top 100 thinkers of the year) een punt aanraakt dat we steeds meer naar 1 macht tendens gaan? (nogmaals, 1 macht kan verkozen worden op democratische manier, dit hoeft geen fascisme te zijn). Denkt u niet dat uiteindelijk algemene aanvaarding en samensmelting eerder problemen zal verhelpen dan veroorzaken (wat zou het prachtig zijn moesten alle godsdiensten overeen komen). Of een algemeen Europees beleid (uiteindelijk ben ik voor een algemeen Europa, maar probeer dat maar eens aan een Vlaming die Vlaanderen weg van Wallonie wil wijs te maken, Vlaanderen in een nog groter land met nog meer Fransen en ook nog Duitsers, en beeld je in de officiele taal in de gangen van het Europese parlement is niet eens dat goed oude Vlaams maar het is het totalitaire Engels) voor de economische crisis, of een wereldbeleid die op iets trekt voor Global warming, zou dat de wereld in het algemeen geen betere plek maken? Dit kan allemaal zonder Fascisme, het is aan degene die het begrijpen willen om het te begrijpen ![]() 1 van de grootste redenen waarom Europa zijn economie niet op gang kan krijgen in vergelijking met China en Amerika is omdat er in Europa voor elk land een ander project bestaat terwijl in Amerika (en China, alhoewel we daar wel over een deels Fascistische staat kunnen spreken soms) er 1 project is voor 48 staten (nergens is er sprake geweest en is er sprake van Fascisme voor het lanceren van het Amerikaans herstelplan). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#548 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ps, die Leo Belgicus Poll is werkelijk om te lachen, ik kan daar iedere 36 uur een stem op uitbrengen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#549 | |
|
![]() Citaat:
Ah om de 36 uur? bij mij toch niet hoor. Laatst gewijzigd door Shadowke : 12 februari 2010 om 16:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#550 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een democratische wereldrepubliek lijkt me noch wenselijk noch überhaupt mogelijk, met 6 miljard mensen kan je onmogelijk een democratie hebben. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het probleem zit in de wenselijkheid er van. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#551 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Dus u zegt dat samensmelting tot 1 cultuur resulteert tot uitsterven? Is samenwerking (of paren tussen verschillende genpoelen) niet een noodzaak voor vooruitgang=>evolutie, banden breken (en zoals u het zegt dit met opzet doen) is in mijn visie het omgekeerde van samenwerken. U wil als ik het goed begrijp meer verschillende clans en groepen van mensen, die onder zichzelf blijven (want als ze samenwerken is er weer een mengelmoes), ik denk dat uw visie op de samenleving een beetje dezelfde visie is als degene die de mormonen (in hun gesloten tribes) hadden/hebben. Ik wil gerust een paar rapporten over hun genenpoel opzoeken voor u, als u denkt dat u met evolutionaire biologie mijn ongelijk kunt aantonen... Laatst gewijzigd door rmoller : 12 februari 2010 om 17:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#552 |
|
![]() Laten we de brokken lijmen door de gemeenschappelijke schuldenput nog wat dieper uit te graven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#553 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
(dat wordt dan verschillend ingevuld) : zoiets heeft overal en altijd als resultaat een groter begrotingstekort en een grotere schuldenlast. Of dat nu in België of in een onafhankelijk Vlaanderen gebeurt maakt eigenlijk geen verschil - alleen de EU heeft inmiddels begrepen dat men de financiële normen" voor de staten die aan de Euro deelnemen moet doen respecteren. Aan de andere zijde van de Atlantische oceaan kunnen grote staten binnen de USA het zich intussen ook permitteren de begrotingen (bij volksraadpleging !) te doen ontsporen zonder dat er een financiële waakhond tussenkomt ! Politiek is het verzoenen van het wenselijke met het mogelijke & dat gaat aan de gemakkelijke slogans glad voorbij !
Tempo toleras sed vero aperas Laatst gewijzigd door roger verhiest : 12 februari 2010 om 18:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#554 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#555 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Uw totalitaire wereldregime heeft overigens niets te maken met samenwerken maar met dictaten opleggen. Samenwerking veronderstelt soevereine entiteiten die besluiten iets samen te doen. Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#556 |
|
![]() En bestaat dat "kloteland" nu nog?
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#557 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En heeft de BUB al haar eerste grote verkiezingsoverwinning geboekt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#558 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen idee en het kan mij eerlijk gezegd niet schelen! Mijn interesse voor België en het lot ervan is bijna onbestaand geworden.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#559 |
Banneling
|
![]() het is nu bezig.
|
![]() |
![]() |
![]() |