![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#541 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/1313/Festiv...ukkelpop.dhtml
![]() |
![]() |
#542 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
2012 heeft toch iedereen in zijn ban? ![]() Citaat:
Goed punt, maar als de veiligheid slechts is wat in de wet beschreven is, dan hoeft het voor mij al niet meer. Daar heb ik het nogal moeilijk mee, mensen die zich houden aan regels omdat het moét, het is van hogerhand opgelegd. Ik neem aan dat die Chokri die zoveel mensen op zijn dak haalt iets meer verantwoordelijkheidszin maar ook integriteit en ethisch bewustzijn heeft dan net afgaan op hetgeen wat in de wet beschreven staat. ![]() Dat hoop ik altijd en voor iedereen overigens.
![]() |
![]() |
![]() |
#543 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar als jij dat geen oplossing vindt zijn er maar twee opties: ofwel doe je niets en hoop je op het beste (en dan kan je meteen een heleboel andere veiligheidsvoorschriften ook schrappen) ofwel laat je het festival helemaal niet doorgaan zodra er zwaar weer voorspeld wordt binnen een straal van enkele honderden kilometers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#544 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#545 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En er is altijd wel iemand die er een complot in ziet:
Citaat:
![]() http://www.godlikeproductions.com/fo...age1600374/pg1
![]() |
![]() |
#546 | |
|
![]() Citaat:
Dat is trouwens iets wat je de organisatie wèl kan verwijten: er kwam een hulpverleenster op tv. "Hadden jullie een plan?" "Neu." ![]() ![]() ![]() 60 000 man zouden daar die avond gaan komen. Zestigduizend man, en ze hebben géén plan voor in geval het misgaat!!! Ik weet dat de hulpverleners meestal al van blijdschap en enthousiasme staan springen om pukkelpop te doen omdat ze daar sporadisch al een iets zwaargewonder slachtoffer kunnen vinden en het dus eens eindelijk (voor velen voor het eerst) eens wat anders is dan een bultje, schrammetje, blaar of nepslachtoffer verzorgen maar aub ... kan die hulpverlening een beetje ernstig genomen worden? Al is de kans zo klein, er zou daar bij wijze van spreken zoals ik hier al zei ook een infectie-uitbraak kunnen zijn (zeker gezien de hygiëne daar en hoe die toiletten erbij liggen + de temperaturen en de manier waarop het eten bereid wordt (halfgebakken want geen tijd, er is namelijk nog duizend man achter u) die een hoge tol eist. Maar blijkbaar zijn er geen enkele plannen. Ik had nochtans met iemand gesproken die daar in de hulpverlening zit. Ik weet dat ze een soort 'staande' MUG ter beschikking hebben en ik geloof zelfs dat er één dokter is, maar ik twijfel er zelfs aan. Maar één dus, één ... beetje weinig voor 60 000 man denk ik dan. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#547 | |
|
![]() Citaat:
Maar sommigen hadden het toen zelfs nog niet door... En vergeet niet dat alcohol, wiet en andere drugs er ook niet veel goed aan doen. Zeker niet als je het optelt bij "stoer doen" en "sensatie zoeken". Zo zijn er beelden van de camping die iemand me heeft laten zien, inmiddels staan ze op youtube. Eerst zie je dat iedereen het leuk, grappig en wel spannend vind. Dan merk je dat mensen zich toch wat vragen beginnen stellen "dit is wel bijzonder hevig" "shit zeg". En dan merk je dat er angst begint te komen, radeloosheid, paniek, de vraag wat er gebeurt, hoe het verder gaat gaan, ... Shit zeg ... Sterkte voor haar en jou!
![]() |
![]() |
![]() |
#548 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#549 | |
|
![]() Citaat:
Of hij het gehaald heeft of niet, weet hij niet. ![]() ![]() Als je dat hoort ... mja, het merendeel van de mensen heeft hetzelfde gevoel (waar ik al voor vreesde dat ze het zouden hebben): een hel, een nachtmerrie, een slagveld, ... ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 19 augustus 2011 om 22:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#550 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, ik vind niet dat men alles moet kunnen voorzien. Als er een tsunami over een festival heen gaat verwacht ik ook niet dat er nog iets recht staat. Je kan alleen maar je best doen. Ik zat daarnet tegen een vriend bezig dat het bij dergelijke grote festivals misschien een goed idee kan zijn om een terrein leeg te laten dat kan ontsloten worden bij hevige wind. Maar voor andere evenementen is dat gewoon niet haalbaar. Festivalorganisatoren kunnen gewoon nooit je veiligheid garanderen. Enkel het zo veilig mogelijk maken, wel liefst dat het nog een beetje tof blijft. Festivals zijn bijv. totaal niet terrorisme-proof. Straks mogen we enkel nog naar festivals in streng bewaakte afgesloten bunkers, en dan vooral niet effe wild dansen want iemand zou zich pijn kunnen doen. Uiteindelijk is het wat het is eh: wat podia, wat groepkes, wat mensen die komen luisteren. Raast er een hevige storm boven, dan heb je't vlaggen.
![]() |
![]() |
#551 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#552 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik vind ijsblokjes op m'n rug trouwens héérlijk.
dat terzijde.
![]() |
#553 | |
|
![]() Citaat:
Deze zomer heb ik ook een levensbedreigende ervaring gehad. Lang niet goed van geweest en heeft mijn kijk op 't één en ander toch wel veranderd. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#554 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#555 | |
|
![]() Citaat:
Bomen werden moeiteloos uitgerukt en soms verderop neergeslingers. Als je een vaste constructie zit en je krijgt met wat pech zoiets op je dak of tegen je raam ... Gisteren stonden wij hier met zijn drieën voor een keukenraam en we zagen onze eigen garage noch de bomen nog staan, die thans niet zo ver staan. Maar je zag geen meter meer voor je uit. Er kwam alleen een hele hoop groen tegen het raam kleven ... op zo'n moment denk je dat het mogelijk is dat de hele boom richting je raam komt ... Zoiets kan dus ook gebeuren wil ik maar zeggen. Zoals in de tornado's in de V.S., of een tsunami, tegen bepaalde natuurkrachten kan je gewoon niets meer beginnen en je hebt altijd een factor onzekerheid ... Hoe veilig kan je iets maken? En met welke veiligheden en onveiligheden moet je rekening houden? Ik zou zeggen dat bv. hoge uitstekende metalen voorwerpen met electriciteit alsook hoge bomen op een open weide met 60 000 mensen beneden niet bijster slim is. Maar wie ben ik ... Ik zou ook zeggen dat de kans op onweder boven België bestaande was en dat de organisatie hier onvoldoende rekening mee heeft gehouden, maarja ... ![]() Er is ergens een dunne grens tussen redelijke beveiliging en angst-psychotische beveiliging tegen dingen met een probabiliteit van bijna 0, die toch kunnen voorkomen. In je persoonlijke leven kan je die grens in bepaalde mate zelf kiezen, maar als je je overgeeft aan de organisatie van een ander, tja ...
![]() |
![]() |
![]() |
#556 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je staat daar, compleet ondergedompeld in de muziek, en dan komen de weergoden er nog een tandje bijsteken... En campings... Ik heb in Frankrijk ooit op een camping gezeten die half wegspoelde. Als de regen start, dan zit je daar, vol ontzag, naar die immense regenval te kijken. Beetje buiten gaan staan, heerlijk doorweekt worden. Wat bliksem erbij, heerlijk. De fun verdwijnt natuurlijk als je ineens een hele modderstroom op je ziet afkomen, met tentjes in, spullen van mensen. "Fok". En dat fokgevoel gaat niet over als je later alle ineengeklapte tenten ziet, caravans verschoven en een meter onder water. Dan is't nie leuk meer. Het begin natuurlijk wel ![]()
![]() |
![]() |
#557 |
|
![]() Toen wij hier vanachter ons raam keken naar ons in het rond waaiend tuinmeubilair, wisten we ook dat we er niet achteraan moesten gaan...
In dat weer weet ik zeker dat ik mezelf niet had kunnen handhaven bv. en gewoon mee met de wind werd gevoerd. ![]()
![]() |
![]() |
#558 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#559 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga naar festivals met podia die al zonder wind bijna ineen stuiken, dranktenten die ik op m'n eentje kan omverblazen, en gezellig tussen de boomkes. Windhoos = nyntje dood. Ik ga het er nie om laten.
![]() |
![]() |
#560 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Slechts 500 man wil dat er geen Pukkelpop 2012 komt. De rest vind dat het MOET door gaan. |
|
![]() |
![]() |