![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#541 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Wat ik niet begrijp in die redenering: als de VS zouden besluiten om hun goud tegen marktwaarde te boeken, dan ontspringen ze toch de dans en hebben ze toch hetzelfde voordeel als de ECB?
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
|
|
|
|
#542 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Tenzij... Fort Knox werkelijk leeg is...
Al kunnen ze dan nog een poosje blijven liegen, natuurlijk. En wat met de Duitse en andere goudreserves die in New York opgeslagen liggen? Chavez heeft de zijne, geloof ik, al terug.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 27 augustus 2012 om 19:34. |
|
|
|
|
|
#543 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Nog een vraag: ik weet dat ten minste één van de architecten van het Verdrag van Lissabon het echt goed bedoelde (en ze hebben hem natuurlijk uitgerangeerd). Hier en daar zit er tussen het geboefte dat Europa ontwerpt ook een idealist.
Ik heb me niet in het geval Duisenburg en zijn verdachte 'overlijden' verdiept. Denken jullie dat het enige relevantie kan hebben in de context van deze draad?
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 27 augustus 2012 om 19:40. |
|
|
|
|
|
#544 |
|
Parlementslid
|
Langs de andere kant is het met de Europese goudvoorraad misschien niet veel beter. Zo heeft bv de NBB dit jaar te kennen gegeven dat 37% van hun goud uitgeleend is in ruil voor een zeer kleine vergoeding.
http://www.express.be/sectors/nl/fin...uit/168475.htm Of het ligt in de VS, zoals een groot deel van de goudvoorraad van Duitsland. Waar het goud van België ligt is ook geheim, volgens sommige bronnen ook grotendeels in New York. (beetje laat met posten, zie dat het al in je edit staat) Laatst gewijzigd door Thomas- : 27 augustus 2012 om 19:43. |
|
|
|
|
|
#545 | |
|
Schepen
|
Citaat:
In 1980 was er nog geen alternatief voor de dollar hé!!!!!!!!! Dat is juist de kern van ons betoog. Nu wel!!!!!! Doe die oogkleppen nu eens af en zie welke evoluties er gaande zijn sinds geboorte Euro en WAG/CBGA. Nu is er het ECB-goud-concept dat dollarreserves overbodig maakt op de balansen van Centrale Banken wereldwijd. Het enige dat ze hoeven te doen is hun goudvoorraden trimestrieel herwaarderen aan marktprijs zoals de ECB doet. En die waarde van die totale goudreserves op de ECB-balans is zelfs stijgende bij dalende voorraden op hun balans!!!!!!!! (HERVERDELINGEN onder ECB-vrienden: België staat af aan China enzovoorts). Volgens berekeningen zou China nu reeds aan 4000 ton goud zitten!! De VS waardeert zijn goudvoorraden nog steeds aan de middeleeuwse prijs van 42,22$/ounce!!!!!!!!!! Maar de dollar is waardeloos en zal de goudprijs beetje bij beetje moeten loslaten... en uiteindelijk ook gaan waarderen aan marktprijs zoals de ECB en dan hebben we een vrij vlottende goudprijs ZONDER muntbinding! Momenteel kopen Centrale Banken wereldwijd enorme hoeveelheden goud. Van Rusland, China, Mexico, Kazakstan tot Zuid-Korea enz. Dat zijn dus allemaal niet-Westerse landen!! Waarom zouden die kopen als ze er niet van overtuigd waren dat de goudprijs gewoon verder zal stijgen, dus dat de waarde van de dollar zal blijven zakken. Het verhaal dat wij afratelen verschilt dus in grote getale van datgene van 1980. Toen was er nog geen ECB-Mark To Market-goldconcept. Wat jij niet doorhebt is dat als de zilverprijs van 50 naar 25 dollar zakt er bijna geen enkele gram fysiek van eigenaar is gewisseld. Dat zijn gemanipuleerde PAPIEREN dalingen. Zo ook met de goudprijs natuurlijk. Ik ken niemand die FYSIEK goud verkocht bij de daling van 1900$ tot 1500$. Dat zijn gewoon PAPIEREN dalingen tot stand gebracht door Goldman Sachs en co. Probeer eens 1000 ton fysiek goud te kopen aan 1600$. Je geraakt er nooit aan!!!!!!!!!! Landen als China profiteren van dergelijke daling om enorme hoeveelheden FYSIEK goud binnen te laden. De bubbel is NIET in goud, de bubbel is in de fiat-munten (printing out of thin air). Money as debt. Fysiek goud is anti-schuld. Daar is iedereen het hopelijk mee eens. The endgame is on .... Laatst gewijzigd door Ben2 : 27 augustus 2012 om 20:10. |
|
|
|
|
|
|
#546 | |
|
Schepen
|
Citaat:
Waw dat is net de kern van de zaak in het hele huidige dollar-reservesysteem. De reden waarom ze dit momenteel niet doen is omdat ze dan tonen aan de rest van de wereld wat ze PRECIES moeten doen om dollarreserves overbodig te maken!!!!!!!!!! (ECB-goud-boekhoudmodel.Heb ik al uitvoerig besproken ondertussen) Maar ze zullen uiteindelijk moeten inbinden omdat de dollar waardeloos is en als de papieren goudmarkt breekt heb je een vrij vlottende goudprijs LOS van enige muntbinding. Een beetje zoals de Mona Lisa die naar een internationale veiling wordt gebracht om te weten wat het echt waard is! Laatst gewijzigd door Ben2 : 27 augustus 2012 om 20:11. |
|
|
|
|
|
|
#547 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
1) In 1980 tijdperk was goud evenzeer optie/alternatief als vandaag. Ze weigerden echter nog hun fiatmunteenheden inwisselbaar te maken voor goud (goudstandaard). Waarom? Omdat ze fiatgeld wilden kunnen bijmaken zonder belemmerd te worden door mensen die fiatgeld kwamen inwisselen voor goud. 2) Het in fiatmunt uitgedrukte cijfer op een balans zegt niks. Dat zegt u intrinsiek zelf, niettemin gebruikt u als argument dat centrale banken de waarde van hun goud actualiseerden op hun balans. 3) Er is directe noch indirecte data die erop wijst dat papiergoud (of zilver) ongedekt is door goud(zilver). Voor alle eigendomsbewijzen is de hoeveelheid goud (of zilver) aanwezig. Dat betekent dus dat het niet uitmaakt of goud (of zilver) als papier of als geleverd metaal wordt gekocht. Bijgevolg impliceert het dumpen van futures contracten (of Exchange Trust Fund shares) ook het dumpen van goud. 4) Ik ken er veel die goud verkochten bij de daling van $1900 naar $1500 en nadien. Kijk maar op ebay, 2dehands en andere plaatsen. Hetzelfde gebeurde op de markten op welk basis de prijs wordt aangepast. Ik weet niet in welke wereld u leeft, maar doorgaans is het zo dat bij een verkoop zowel verkoper als koper dezelfde prijs zien. 5) En natuurlijk gaat de waarde van goud en zilver en een pot choco toenemen als de centrale planning verder dollars bijmaakt EN ook uitgeeft. Maar dat betekent nog niet dat kopen aan elke dollarprijs zal worden beloond in termen van koopkracht. Welke andere prijzen heeft u +100% en +200% zien stijgen sinds 2008; of enig % dat ook maar in de buurt komt? 6) Ik heb geen !!!!!!!!! nodig na elke zin, de zinnen zelf doen het werk.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES TRUMP 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS DROM TRUMP FANS Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
|
|
|
|
|
#548 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik doe net het omgekeerde van wat dieven willen. Nogal wiedes.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES TRUMP 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS DROM TRUMP FANS Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
|
|
|
|
|
#549 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Omdat ze niet teveel zouden betalen. Enkele maanden terug, 26 juni, was de prijs $27.1 en de futures positie 12011, een tienjaars laagterecord. De laatste positie, 28/08/2012, was 38574 en de prijs $30,83. Signaal: NIET kopen. En mijn "zilverwinkel"? Klanten die niet blij zouden zijn met $4? Welk non-sensicaals zegt u hier? Dat klanten niet blij zouden zijn met een lagere prijs? Betaalt u liever meer voor uw goud dan? Vandaar al uw barslecht advies op dit forum. Geen wonder, lol.
|
|
|
|
|
|
#550 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Goud / zilver wordt 'verhuurd' als een auto, alleen is het daar zo dat die 'auto' kan worden uitgeleend (waar die leasing rate dus van toepassing is) aan iemand, die het verkoopt en later terugkoopt en teruggeeft aan de oorspronkelijke eigenaar (een voorbeeld hiervan is een futures contract). Dat goud / zilver blijft tijdens de uitleenperiode op de financiele balans van de oorspronkelijke eigenaar, terwijl eigenlijk iemand anders er tijdelijk winst (of verlies) mee maakt. De leasing rate is de vergoeding voor het door de eigenaar van het goud/zilver genomen risico. Dus als LIBOR (of in het algemeen, intrest) laag werd gemanipuleerd, is deze goud/zilver specifieke leasing rate eveneens laag, wat uiteindelijk telt is dat de leasing rate en LIBOR niet teveel verschillen, het is dus het relatieve percentageverschil dat telt, niet het absolute ('zeer kleine vergoeding").
|
|
|
|
|
|
#551 | |
|
Schepen
|
Citaat:
2) Dan kunnen we alle balansen wereldwijd in de prullenbak gooien. Niet dus. 3) Ja het is daarom dat de goudvoorraden van China, Rusland, Kazakhstan, Zuid-Korea, Mexico, India, Zuid-Afrika, Brazilië constant toenemen zeker? In China waren er nog niet zolang gelden massa's beleggers die alles verloren omdat ze dachten dat het fysiek daadwerkelijk aanwezig was. Niet dus! 4) Een kleine particulier misschien, maar Oosterse Centrale Banken stapelen de goudreserves op. Dat weet jij toch ook?? 5) Tja je neemt graag 2008 als referentie. Maar als je de low van 2007 als referentie neemt, doet goud beter dan zilver. Enz. |
|
|
|
|
|
|
#552 |
|
Schepen
|
|
|
|
|
|
|
#553 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
2) U stelde zelf dat dollars waardeloos zijn.Balansen zijn uitgedrukt in dollars. Dus u sprak uzelf tegen. Tot zover uw 'niet dus'... 3) Uw Chinees verhaaltje van 'massa's beleggers die goud verloren' is een gerucht dat de ronde doet, in dit geval van een 'tweet' op een blog, net zoals veel geruchten, vooral verspreid door diegenen die pogen geld uit andermans zakken te kloppen door hen ertoe te drijven de hogere prijzen te doen betalen nadat zij zich inkochten, zodat ze effe nadien kunnen dumpen en incasseren. Ik baseer mijn beslissingen / inzichten op direct en/of indirect geverifieerde gegevens, niet op geruchten. U slikt gemakkelijker? 4) Daarnet beweerde u nog dat het goud er niet is in China, en nu gebruikt u de aanwezigheid van goud in China als argument voor 'China koopt goud en dumpt het niet'. Kunt u op een wat interessantere wijze discussieren? Dit wordt saai hoor. 5) Ja, ik neem 2008 als referentie, meer specifiek een gemiddelde van de maand voor QE1 werd aangekondigd. Immers, het bijmaken van fiatgeld is inflatie, en mensen kopen goud en zilver tegen inflatie. Toch logisch om die periode als mathematische referentie te nemen? Nu ja, u en logica, er schort iets.
|
|
|
|
|
|
#554 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik zei dit:
"Degenen die de daden van overheden/centrale banken als voorbeeld stellen zijn evenzeer dieven als overheden/centrale banken. Ik doe net het omgekeerde van wat dieven willen. Nogal wiedes." U neemt akte zegt u. Dit lijkt me niet echt een discutioneel interessante repliek hoor. Gaat u nu nogmaals uw resempje nepverhaaltjes afdrammelen? Argumenten overtuigen. Herhalingen vervelen.
|
|
|
|
|
#555 |
|
Schepen
|
Wanneer komt er een discussie over het bredere plaatje?
Bijna in elke posting die ik doe spreek ik van een nieuw financieel systeem die er placht aan te komen omdat het $-reservesysteem op zijn laatste benen loopt. Het is dus 100x breder dan het goud-zilver gelul. Als jullie zich goed voelen bij zilver, voor mij geen probleem, ik wil enkel duiden op de voorbereidingen die getroffen worden op een nieuw monetair systeem. Vandaar de nieuwe rol van goud bij de ECB: een goudreserve waardestandaard. Dat model wordt gekopieerd door alle BRICS. Dus niet komen janken binnen enkele jaren als er bij de reset een herwaardering komt van de fysieke goudprijs die elke zilverstijging doet verbleken. Wij hebben jullie gewaarschuwd tot vervelens toe. Daar zijn we het alleszins over eens haha |
|
|
|
|
|
#556 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar dat zei ik al.
|
|
|
|
|
|
#557 |
|
Schepen
|
Onder een klassieke goudstandaard is er een fixed goudprijs en bij monetaire versoepeling werd er goudGEWICHT(!) toegevoegd in de kluizen (nog altijd aan dezelfde fixed prijs dus.)
Vandaag is er gewoonweg onvoldoende goud voor zo'n systeem. D�*�*rom dat nu dus de PRIJS van het goud moet stijgen wanneer er nu monetaire versoepeling is! Er komt géén goudgewicht meer bij, het is de prijs die nu stijgt! Noem het de ECB goudWAARDEstandaard. |
|
|
|
|
|
#558 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De prijs van goud moet helemaal niet stijgen, net zomin als dat de prijs van een brood en een lekstok en een huis moet stijgen. Wat er simpelweg moet gebeuren is dat nieuw geld nieuwe productie moet vereisen (of helemaal geen nieuw geld, nog veel beter), en dat uw denkpiste net de omgekeerde richting uitgaat maakt enkel nog duidelijker hoezeer u en de centrale planning, waartegen u en kompaan Gambassi nochtans zogezegd tegen ageren, op één en dezelfde lijn denken. Ik heb een bondig antwoord voor jullie: NEE, IK KOOP GEEN GOUD. Natuurlijk staat het iedereen vrij om dankzij de Roverheden en Centrale BankRovers slapend schatrijk te pogen te worden op een kist goud. Ik wens iedereen die daarvoor g�*�*�*�*�*�*�*t véél succes. Ik ben echter teveel gebeten door de tsjeetsjee... err... realiteitsvlieg, ik pas dus. Sorry hoor.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES TRUMP 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS DROM TRUMP FANS Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 1 september 2012 om 20:27. |
|
|
|
|
|
|
#559 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Zilververkoper verkoopt zilver. Vrij logisch hé. Moet ook niet achter nen auto vragen bij mijne fietsenmaker hé. Dezen ? http://www.gold-50.be/inkoop-zilver-...Fckj3godSy0Aqw Laatst gewijzigd door Gambassi : 1 september 2012 om 20:59. |
|
|
|
|
|
|
#560 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Ik heb een bondig antwoord voor jullie: NEE, IK KOOP GEEN GOUD.
Natuurlijk staat het iedereen vrij om dankzij de Roverheden en Centrale BankRovers slapend schatrijk te pogen te worden op een kist goud. Ik wens iedereen die daarvoor g�*�*�*�*�*�*�*t véél succes. Ik ben echter teveel gebeten door de tsjeetsjee... err... realiteitsvlieg, ik pas dus. Sorry hoor. __________________ Ge kunt misschien slapend rijk worden op een kist Dexia aandelen.Ze zijn nu ongelooflijk goedkoop. |
|
|
|