Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 februari 2012, 07:50   #541
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Fred uit Gent's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Een hond die zich probeert te verzetten door te bijten wordt gewoon afgemaakt.
Een atoombom heeft doorgaans een iets krachtiger effect dan bijten.

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2012, 07:55   #542
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Mja, dat is gewoonlijk ook nodig als ik kijk naar Aliens van het Genre 'Predator' of 'Alien'. In het algemeen zijn die niet zo geimponeerd door mensen vrees ik.
Maar waarom zijn er van de 10 sf films 9 waarin de aliens bloeddorstige monsters zijn? Close Encounters en ET laten een ander soort aliens zien. Is ook een mogelijkheid hé.

Fred.
Oud 14 februari 2012, 10:59   #543
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ik hoop nu niet dat je beweert dat SF een echte invloed heeft op de wetenschappelijke en technologische evolutie, want dat is simpelweg niet waar.

Integendeel, SF baseert zich meestal op bestaande technologieën maar doet er gewoon nog een flink schepje bovenop

iets nemen en dat uitbreiden (en in dat uitbreiden de limiet van onze huidige kennis tonen en overschakelen in fantasie tot kennis dat kan inhalen)...is dat niet het summum mbt wat onze evolutie mogelijk maakt?
Ik denk effectief ergens gelezen te hebben dat het gsm-idee vanuit startrek komt (de vorm, 't zit in de achterzak, e.d.).
Nu ja, SF is doorgaans sociale kritiek zonder dat de politiek correcte klasse het door heeft en van daaruit minder last heeft van censuur.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2012, 11:18   #544
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Neen, maar als een alien ons zal proberen te onderdrukken, dan zullen wij wel in opstand komen. Dus de vergelijking mens-dier alien-mens gaat niet op. Wij zullen ons anders gedragen tegenover een alien dan een dier tegenover ons.

Fred.
waarom zo zeker?
Akkoord dat niet iedereen plooit doch rekening houden met hoe onze planeet nu in elkaar steekt. Zal een veroverende levensvorm die in staat is met ons te communiceren, volgens mij, contact leggen met onze financiële leiders en zal het echt niet moeilijk zijn om de ganse wereldbevolking de slavernij in te dumpen ter meerdere eer en glorie van die enkelingen die dan leidertje mogen spelen.
of
die aliens leren eerst onze geschiedenis en leren hoeveel mensen zich nog laten vangen aan religie en dalen neder als zijnde een nest engelen ofzo en alle fanatiek religieuzen lopen er achter. Poog die gasten dan maar eens duidelijk te maken dat hun verlossers aliens zijn met geen al te positieve bedoelingen; 't zal rap gedaan zijn, vrees ik
Oud 14 februari 2012, 11:54   #545
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
waarom zo zeker?
Akkoord dat niet iedereen plooit doch rekening houden met hoe onze planeet nu in elkaar steekt. Zal een veroverende levensvorm die in staat is met ons te communiceren, volgens mij, contact leggen met onze financiële leiders en zal het echt niet moeilijk zijn om de ganse wereldbevolking de slavernij in te dumpen ter meerdere eer en glorie van die enkelingen die dan leidertje mogen spelen.
Collaboratie? Verdorie daar had ik nog niet aan gedacht. Is inderdaad een mogelijkheid. Maar dan komt er sowiso toch een vorm van verzet hoor.

Fred.
Oud 14 februari 2012, 11:56   #546
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
waarom zo zeker?
Kent gij een dier dat in de verzetsbeweging zit?

Fred.
Oud 14 februari 2012, 11:58   #547
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Collaboratie? Verdorie daar had ik nog niet aan gedacht. Is inderdaad een mogelijkheid. Maar dan komt er sowiso toch een vorm van verzet hoor.

Fred.
Weinig waarschijnlijk. Als ik een kwaadaardige alien zou zijn, zou ik het werk laten opknappen door speciaal ontworpen zeer besmettelijke micro-organismen, die gewoon gedropt worden simultaan op een paar duizend plaatsen op aarde.

Vandaag zie je niets, morgen beginnen mensen ziek te worden en te sterven en binnen een week is de laatste mens verdwenen.

Zo hard & simpel kan het zijn. (moesten ze ooit de weg vinden, wat ik dus bijna onmogelijk acht)...
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2012, 12:09   #548
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Kent gij een dier dat in de verzetsbeweging zit?

Fred.
ik ken dieren die reageren tegen mishandeling.
een verzetsbeweging is een menselijk idee Het idee dat je u moet verzetten enzoverder kan gerust anders ingevuld worden met zelfmoord of totale acceptie als uitersten (in mijn denken).
Oud 14 februari 2012, 13:43   #549
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Is er een reden om aan te nemen dat zo een mechanisme bestaat?
Die vraag is natuurlijk volledig wederkerig

Citaat:
Hoewel evolutie theoretisch eenvoudig te begrijpen is, is het erg complex en gaat het over een zeer lange tijdspanne. Dit maakt daadwerkelijk inzicht in de mechanismes die spelen bij de evolutie van organismen erg moeilijk voor ons. M.a.w. we kunnen misschien de basisregels van de evolutie wel goed begrijpen, maar het is erg moeilijk om in te beelden hoe het spel verder verloopt en wat de limitaties er van zijn.
Maar het uitgangspunt blijft steeds hetzelfde: alles kan in principe zolang het maar 'werkbaar' (blijft bestaan) is ... er is geen nut of functie of waarde te koppelen dan de beschouwing achteraf van het evolutionaire 'succes' van iets

Citaat:
Dit is echter geen excuus om evolutie te zien als een soort magie, waarin alles maar kan en slechts beperkt is door onze fantasie. Voor zaken die we ons wel veel gemakkelijker voor kunnen stellen, bijvoorbeeld de banen van planeten rond de sterren, zouden we dit namelijk nooit aanvaarden.
Tien... nam ik dan de woorden magie in de mond ?

Citaat:
Er zou ook een mechanisme kunnen bestaan waardoor planeten in de vorm van een hartje rond hun ster draaien, maar er is voorlopig geen enkele reden om aan te nemen dat dit soort planeten werkelijk of zelfs maar theoretisch bestaan. Buiten misschien in de wiskunde, hebben dit soort veronderstellingen dan ook geen plaats in een zinnig gesprek.
het was dan ook niet mijn bedoeling om allerhande totaal verschillende mechanimes te gaan promoten als alternatief.
Het was eerder mijn bedoeling om er extra de nadruk op te leggen dat de uitleg van een mechanisme pas achteraf door mensen wordt opgesteld.
Zo spreken we ( biologen) bv over 'lust' ( en het bevredigen ervan ) als drijvende motivatie opdat een bepaald dier iets zou gaan doen.
In principe is dat ook al een soort waarde-oordeel... er is enkel het zijn en de rotsvaste overtuiging moest dat dier dat niet doen het er nu meer zou zijn of dat we een ander dier zouden aangetroffen hebben waar we weer die term 'lust' als motivatie kunnen opkleven.

Maar het blijven menselijke begrippen die soms nogal erg bizar klinken naarmate het beestje weer heel wat verder van onszelf staat.
Over 'lust' spreken ivm een spons, een eencellige zoals het pantoffeldiertje of zelfs een bacterie of een virus ( randgevalleke ) begint naar het absurde te hellen.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2012, 13:53   #550
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Het idee dat je u moet verzetten enzoverder kan gerust anders ingevuld worden met zelfmoord of totale acceptie als uitersten (in mijn denken).
Dieren accepteren in ieder geval de dood beter dan wij mensen. Dieren kruipen gewoon in weg in een hoekje en sterven. Bij een eventuele invasie van aliens zullen er inderdaad wel mensen zijn die dit accepteren of zelfmoord plegen. Maar er zal ook veel verzet zijn, geloof mij maar.

Fred.
Oud 14 februari 2012, 14:02   #551
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind mijzelf helemaal niet zo ontzettend open-minded hoor. Als dat zo overkomt, verontschuldigingen daarvoor.
[
Dat kwam en komt inderdaad zo over... ook omdat gij bv ons er steeds op wijst dat er veel méér is dan gewoon het materiële en dat we dat zouden moeten weten/ervaren van zodra we ons daar zelf voor open stellen.

btw uiteraard hoef je je daar niet voor te verontschuldigen, beste Fred

Citaat:
Ik kijk gewoon naar deze wereld, ook hoe hij vroeger was,
Ik vrees dat ge een veel te romantisch idyllisch beeld hebt van het verleden.
Vroeger was het helemaal niet zo fijn ... noch voor ons en al zeker niet voor de dieren ( in realtie tot ons ) die enkel dienden om op te tene of als lastdier te spelen.

Dat wilt natuurlijk niet zeggen dat bv een boer die maar 1 koe had er alles zou vor over gehad hebben om daar zo goed mogelijk ( binnen de context hoe men dat dan vroeger zag ) te zorgen want er stond zeer veel op het spel voor hem.

Citaat:
en stel vast dat het veel beter kon en kan. Wie weet hoe ver we nu stonden als we al die energie hadden gebruikt om vooruit te gaan in plaats van elkaar de kop in te slaan voor een stuk grond.
Uiteraard kan alles beter... da's nogal een dooddoener van formaat

Citaat:
En vervolgens redeneer ik dat dit ook wel eens zou kunnen gelden voor planeet XYZ ergens ver weg in het heelal. That's it. Meer is dat niet hoor.
Wat die planeet XYZ er mee te maken heeft zie ik niet zitten.
Je gaat er al te amkkelijk over heen dat naar gelang we méér evolueren ( verder gevorderd zullen zijn ) we ook een betere of fijnere moraal gaan kennen.

Citaat:
??? Als het over fundamentele waarden gaat zie ik niet zo gek veel verschil.
Dat hangt er maar vanaf wat gij onder fundamentele waarden verstaat en in hoeverre je een 'afwijking' daarop nog kunt plaatsen.
Je vergeet er ook bij te denken dat die 'fundamentele waarden' nog niet zo heel lang geleden ons eigen zijn geworden en dat we al van dag één nog niks anders hebben gedaan dan ze over heel de wereld uitgedragen en desnoods met ijzeren hand opgelegd.

Maar dan nog.... er blijft toch nog wel wat vreemds over op deze aardbol dacht ik zo

Misschien best eens beginnen met een lijstje op te stellen wat jij onder die fundamentele waarden begrijpt
Als daar zaken zoals gelijkheid van mensen of goed behandelen van dieren onder staan mag je die al schrappen
Oud 14 februari 2012, 14:10   #552
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar waarom zijn er van de 10 sf films 9 waarin de aliens bloeddorstige monsters zijn? Close Encounters en ET laten een ander soort aliens zien. Is ook een mogelijkheid hé.

Fred.
Dat heeft vooral te maken met de tijdsgeest en het scheppen van een gezamelijk vijandsbeeld ... blijkbaar heeft de mens die behoefte
De heel vroege sf-films lagen bv dan weer meer de nadruk op onze eigen tekortkomingen : The Day the Earth Stood Still, Forbidden Planet
Oud 14 februari 2012, 14:15   #553
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Dat heeft vooral te maken met de tijdsgeest en het scheppen van een gezamelijk vijandsbeeld ... blijkbaar heeft de mens die behoefte
De heel vroege sf-films lagen bv dan weer meer de nadruk op onze eigen tekortkomingen : The Day the Earth Stood Still, Forbidden Planet
Laten we niet vergeten dat men de publieke opinie kan beivloeden door films. De elite heeft er baat bij dat wij angstig staan en een vijandig beeld hebben tegenover aliens. Als puntje bij paaltje komt kunnen ze dit altijd gebruiken, om ons schrik aan te jagen zoals ze met het zelfgecreerd terrorisme doen.

Dat is volgens vele insiders ook wat ze van plan zijn. Ziehier de getuigenis van Dr Carol Rosin, voormalig medewerkster van Werner Von Braun.

http://www.youtube.com/watch?v=CaTgOSHbBEI
Oud 14 februari 2012, 14:36   #554
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Laten we niet vergeten dat men de publieke opinie kan beivloeden door films. De elite heeft er baat bij dat wij angstig staan en een vijandig beeld hebben tegenover aliens.
En tegenover dinosaurussen (Jurasic Park, Godzilla), King Kong, Grote Robots (Transformers) dus ook?

En wat doen/deden deze film dan in de cinema?
Paul, ET, Man in Black etc.

De elite is blijkbaar alweer absoluut incompetent.
Waarom zouden we bang zijn van zo'n groepje incompetente klunzen?
Die mensen hebben dringend hulp nodig van mensen die weten wat ze doen.

Laatst gewijzigd door parcifal : 14 februari 2012 om 14:36.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2012, 15:42   #555
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Weinig waarschijnlijk. Als ik een kwaadaardige alien zou zijn, zou ik het werk laten opknappen door speciaal ontworpen zeer besmettelijke micro-organismen, die gewoon gedropt worden simultaan op een paar duizend plaatsen op aarde.

Vandaag zie je niets, morgen beginnen mensen ziek te worden en te sterven en binnen een week is de laatste mens verdwenen.

Zo hard & simpel kan het zijn. (moesten ze ooit de weg vinden, wat ik dus bijna onmogelijk acht)...
Gij zoudt de ideale kwaadaardige alien zijn.

Fred.
Oud 14 februari 2012, 17:51   #556
Pastafarian
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Laten we niet vergeten dat men de publieke opinie kan beivloeden door films. De elite heeft er baat bij dat wij angstig staan en een vijandig beeld hebben tegenover aliens.
Vijandig beeld? Dan moeten ze toch harder hun best doen:

Pastafarian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2012, 18:32   #557
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een atoombom heeft doorgaans een iets krachtiger effect dan bijten.
Ge zit met een paar problemen.
1. De (ver gevorderde) wezens zullen al lang op voorhand weten dat we atoombommen hebben (we zenden genoeg signalen uit).
2. Voor hen zal het onschadelijk maken ervan een koud kunstje zijn
3. Maar zelfs mochten we schade veroorzaken dan nog ziet het er slecht uit voor ons (vergelijking met afmaken van de hond die zijn meester bijt)
Oud 14 februari 2012, 18:35   #558
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dieren accepteren in ieder geval de dood beter dan wij mensen. Dieren kruipen gewoon in weg in een hoekje en sterven. Bij een eventuele invasie van aliens zullen er inderdaad wel mensen zijn die dit accepteren of zelfmoord plegen. Maar er zal ook veel verzet zijn, geloof mij maar.
Daar twijfel ik niet aan.
Evenveel verzet als wespen wiens nest gevuld wordt met vergif.
Met hetzelfde resultaat vermoedelijk.
Oud 15 februari 2012, 09:12   #559
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
President Eisenhower had drie geheime ontmoetingen met buitenaardsen, zegt een voormalig pentagon adviseur

De Amerikaanse oud-president Dwight D. Eisenhower had drie geheime ontmoetingen met buitenaardsen, zo stelt een voormalig regeringsadviseur in de Britse Daily Mail.

De 34ste president van de Verenigde Staten ontmoette de buitenaardsen in 1954 op een vliegbasis in Nieuw-Mexico, aldus schrijver Timothy Good.

Eisenhower en enkele FBI-functionarissen begonnen de ontmoeting door telepathische berichten te sturen naar de ruimtewezens.

Vele getuigen

Tijdens de ontmoetingen op Holloman AFB waren er vele getuigen aanwezig. De afgelopen maanden deden geruchten de ronde dat de opperbevelhebber mensen ontmoet zou hebben van een andere planeet.

Timothy Good, voormalig adviseur van het Amerikaanse Congres en het Pentagon, is de eerste gerenommeerde academicus die zich openlijk uitspreekt over het onderwerp.

Tijdens een uitzending van Frank Skinner’s Opinionated op BBC2 zei hij dat regeringen wereldwijd al vele decennia in contact staan met buitenaardsen. “Buitenaardsen hebben zowel formeel als informeel contact gelegd met duizenden mensen over de hele wereld,” voegde hij toe.

Drie ontmoetingen

Op de vraag waarom buitenaardsen zich dan niet vervoegen bij wereldleiders zoals Barack Obama antwoordde hij: “Ik kan je met zekerheid zeggen dat president Eisenhower in 1954 drie ontmoetingen had met buitenaardsen op vliegbases waaronder Holloman AFB in Nieuw-Mexico.”

Eisenhower was president van 1953 tot 1961 en stond bekend om zijn geloof in leven op andere planeten. Toen hij zijn ontmoetingen had met de ruimtereizigers kregen functionarissen te horen dat hij op vakantie was in Palm Springs in Californië.

Nordics

Tijdens de eerste ontmoeting kreeg Eisenhower te maken met de Nordics terwijl de uiteindelijke overeenkomst werd getekend in de aanwezigheid van wezens die bekend staan als de Greys.

“We weten dat ongeveer 90 procent van alle UFO-meldingen kan worden verklaard,” benadrukte Good. "Maar vele miljoenen mensen over de hele wereld hebben echte UFO’s gezien.”

Geheim

Volgens documenten die in 2010 door het Britse ministerie van Defensie zijn geopenbaard gaf Winston Churchill mogelijk opdracht een UFO-sighting geheim te houden.

De UFO werd door een gevechtstoestel van de RAF gezien boven de oostkust van Engeland op het moment dat het tegen het einde van de Tweede Wereldoorlog terugkeerde van een missie in Frankrijk of Duitsland.

Bron: Dailymail.co.uk
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...=feeds-newsxml

Laatst gewijzigd door exodus : 15 februari 2012 om 09:13.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2012, 10:36   #560
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Fred.
niet akkoord. Mensen hebben ook de kracht om respectvol met hun leven om te gaan, echter tijdens onze ontwikkeling hebben wij religie bedacht en dat instrument steekt onze hoofden vol onzinnigheden waardoor het mensen niet langer toegelaten werd om verantwoorde beslissingen te nemen mbt het eigen leven. Onze samenleving voelt deze druk tot op vandaag, we hoeven maar te kijken hoe omgesprongen wordt met terminaal zieken, zwangere vrouwen en anderen die geconfronteerd worden met persoonlijke keuzes in hun leven.
Met het verzet ben ik akkoord, of het zin heeft zal later uitwijzen zeker?

Laatst gewijzigd door the_dude : 15 februari 2012 om 10:37.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be