![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#541 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vrouwen zijn niet zorgzamer. Mannen zijn gewoonweg niet geïnteresseerd in zorg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#542 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nog nooit geen manswijf horen zeggen dat alle sporten dan ook maar unisex moeten worden... Vrouwen/mannen in vakjes steken waar ze niet thuis horen is zeker zo erg als vrouwen/mannen verhinderen van van vakje te veranderen.. Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 17 april 2012 om 13:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#543 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zijn er dan geen vrouwen die uw stelling zo uitdrukkelijk stellen als u dit nu doet ? Ik zou fier zijn op mijn uitgesproken talenten. Waarom hebben die vrouwen - waar jij naar verwijst in het algemeen - daar geen behoefte aan ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#544 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb nog nooit een leesboekje in handen gehad waarin papa het eten klaar maakt terwijl mama het gras afrijdt. Als je ooit iets dergelijks in handen krijgt, weet het me te vertellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#545 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk dat er bitter weinig vrouwen of mannen zijn die voor 100% die respectievelijk vrouwelijke of mannelijke talenten/eigenschappen hebben. We hebben allemaal een schakering aan 'vrouwelijke' en 'mannelijke' talenten/eigenschappen. Het is dus niet nodig om een rollenpatroon op te dringen. Laat iedereen zich ontplooien zoals hij/zij kan en wil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#546 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zal mijn best doen, maar beloof niets. Vrouwen die het gras afrijden. Moeilijk, zeer moeilijk. En dan nog in leesboekjes. Als de boekjes niet bestaan dan betekent dit dat er geen publiek is. Wie weet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#547 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De consument krijgt de artikels waar meest en makkelijkst winst mee te maken valt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#548 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#549 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Omdat u geen vrouwen kent die mannen graag eraan herinneren dat ze vroegrijp zijn, aan multitasking kunnen doen, veel emotioneler en veel handiger met kinderzorg en nog duizenden andere talenten...neem eens een abbo op een vrouwenblad... Omdat er nooit geen enkele leefgemeenschap of cultuur is gevonden waar de klassieke rolverdeling niet min of meer werd gehanteerd... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#550 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Het klassiek rollenpatroon blijft de norm, ondanks 50 jaar feminisme en ondanks de gelijkwaardigheid van de vrouw in onze samenleving...dat zegt al iets.. Ik wil het zeker niet verplichten maar ook zeker niet verbieden of denigrerend behandelen zoals sommige (geimporteerde) macho's of mannenhaatsters... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#551 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn buurvrouw van 69 rijdt het gras af terwijl haar zoon van 40 ligt de zonnen in de tuin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#552 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In een liberale economie wordt geproduceerd wat de klant vraagt. In dit geval is de klant de ouder met schoolgaande kinderen. Als de helft van de bevolking, en daar hoeft die helft niet uitgesproken feministisch voor te zijn, vindt dat er iets scheelt met de voorleeslectuur, dan doet de liberale economie daar niet moeilijk om.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#553 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik rijd liever zelf het gras af. Begrijp me niet verkeerd. Na de arbeid smaakt de trappist nog zo lekker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#554 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#555 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil nog best geloven dat vrouwen van nature 'zorgzamer' zijn wat betreft het baren/zogen/minimaal opvoeden van hun kinderen ... maar daar houdt het dan ook op. Al de rest is, volgens mij, product van de noden uit de maatschappij gekoppelt aan de barre natuurlijke werkelijkheid dat mannen méér misbaar zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#556 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Helaas zitten die rollenpatronen ook ingebakken bij onze 'naaste familie', de primaten en zoogdieren, dus van enige maakbaarheid is weinig sprake... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#557 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zou kunnen. Hetzelfde resultaat wordt beoogd, en hetzefde fenomeen kan worden aangeklaagd, hoewel mijn perceptie in de feiten nogal verschilt van de uwe. Ik zie geen probleem. Mannen die graag willen koken hebben groot gelijk. En de vrouwen worden in de leesboeken misschien niet graag geportretteerd als mensen met handboor, grasmachien, of schroevendraaier. Als je vindt dat er iets scheelt met het rollenpatroon, vertel mij dan eens waarom de helft van de bevolking daar niet op reageert. De liberale economie past zich wel aan hoor, als daar behoefte aan is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#558 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja zeg..elk zijn ding hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#559 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door artisjok : 20 april 2012 om 06:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#560 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe dan ook. Er is niemand die je nog op de vingers tikt omdat je niet zou ingaan op een vooropgesteld rollenpatroon. Totale vrijheid. |
|
![]() |
![]() |