Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 april 2012, 13:15   #541
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Komt dat niet eerder omdat vrouwen van nature zorgzamer zijn
Sorry Rapture, daar sla je de bal totaal verkeerd. Er is een verschil tussen zin voor zorg en zin voor machogehalte. Mannen zijn niet meer geïnteresseerd in de zorg omdat met kwaliteitszorg geen respect meer kan worden afgedwongen. Zelfs het onderwijs niet, waar de meester ondertussen de prominente figuur niet meer kan spelen zoals destijds.

Vrouwen zijn niet zorgzamer. Mannen zijn gewoonweg niet geïnteresseerd in zorg.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2012, 13:19   #542
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Sorry Rapture, daar sla je de bal totaal verkeerd. Er is een verschil tussen zin voor zorg en zin voor machogehalte. Mannen zijn niet meer geïnteresseerd in de zorg omdat met kwaliteitszorg geen respect meer kan worden afgedwongen. Zelfs het onderwijs niet, waar de meester ondertussen de prominente figuur niet meer kan spelen zoals destijds.

Vrouwen zijn niet zorgzamer. Mannen zijn gewoonweg niet geïnteresseerd in zorg.
Vrouwen hebben van nature andere talenten/gebreken dan mannen...een eenheidsworst willen creeëren is dus om problemen vragen...

Nog nooit geen manswijf horen zeggen dat alle sporten dan ook maar unisex moeten worden...

Vrouwen/mannen in vakjes steken waar ze niet thuis horen is zeker zo erg als vrouwen/mannen verhinderen van van vakje te veranderen..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 17 april 2012 om 13:21.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2012, 13:52   #543
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Vrouwen hebben van nature andere talenten/gebreken dan mannen...een eenheidsworst willen creeëren is dus om problemen vragen...
Waarom zijn er dan geen vrouwen die uw stelling zo uitdrukkelijk stellen als u dit nu doet ? Ik zou fier zijn op mijn uitgesproken talenten. Waarom hebben die vrouwen - waar jij naar verwijst in het algemeen - daar geen behoefte aan ?
Oud 17 april 2012, 20:36   #544
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe kom jij aan die informatie omtrent de inhoud van het gemiddeld leesboekje ?
Uit leesboekjes.
Ik heb nog nooit een leesboekje in handen gehad waarin papa het eten klaar maakt terwijl mama het gras afrijdt.
Als je ooit iets dergelijks in handen krijgt, weet het me te vertellen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2012, 20:48   #545
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht

Nog nooit geen manswijf horen zeggen dat alle sporten dan ook maar unisex moeten worden...

Vrouwen/mannen in vakjes steken waar ze niet thuis horen is zeker zo erg als vrouwen/mannen verhinderen van van vakje te veranderen..
Er zijn talenten/eigenschappen die als typisch worden toegeschreven aan vrouwen, andere aan mannen.
Ik denk dat er bitter weinig vrouwen of mannen zijn die voor 100% die respectievelijk vrouwelijke of mannelijke talenten/eigenschappen hebben.
We hebben allemaal een schakering aan 'vrouwelijke' en 'mannelijke' talenten/eigenschappen.

Het is dus niet nodig om een rollenpatroon op te dringen. Laat iedereen zich ontplooien zoals hij/zij kan en wil.
Oud 17 april 2012, 21:02   #546
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Uit leesboekjes.
Ik heb nog nooit een leesboekje in handen gehad waarin papa het eten klaar maakt terwijl mama het gras afrijdt.
Ik zal mijn best doen, maar beloof niets. Vrouwen die het gras afrijden. Moeilijk, zeer moeilijk. En dan nog in leesboekjes. Als de boekjes niet bestaan dan betekent dit dat er geen publiek is. Wie weet.
Oud 17 april 2012, 21:07   #547
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zal mijn best doen, maar beloof niets. Vrouwen die het gras afrijden. Moeilijk, zeer moeilijk. En dan nog in leesboekjes. Als de boekjes niet bestaan dan betekent dit dat er geen publiek is. Wie weet.
In een liberale economie betekent dit dat het publiek (dat daarmee begaan is) niet groot genoeg is om (voldoende hoge) winsten te kunnen maken met dergelijke leesboeken.
De consument krijgt de artikels waar meest en makkelijkst winst mee te maken valt.
Oud 18 april 2012, 07:51   #548
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan ongetwijfeld op alle strijd(st)ers voor vrouwenrechten rekenen om deze petitie te tekenen.
Honduras is just days away from approving an extremist law that would put teenagers in prison for using the morning-after pill, even if they've just been raped. But we can stop this law and ensure women have the chance to prevent unwanted pregnancy.

Some Congress members agree that this law -- which would also jail doctors or anyone who sells the pill -- is excessive, but they are bowing to the powerful religious lobby that wrongly claims the morning-after pill constitutes an abortion.
http://www.avaaz.org/en/no_prison_fo...l/?rc=fb&pv=52
Ik teken geen petities gepost door extreme hypocrieten.
Oud 18 april 2012, 08:01   #549
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zijn er dan geen vrouwen die uw stelling zo uitdrukkelijk stellen als u dit nu doet ? Ik zou fier zijn op mijn uitgesproken talenten. Waarom hebben die vrouwen - waar jij naar verwijst in het algemeen - daar geen behoefte aan ?
Omdat sommigen zijn gebrainwashed om te geloven dat we allemaal hetzelfde zijn...

Omdat u geen vrouwen kent die mannen graag eraan herinneren dat ze vroegrijp zijn, aan multitasking kunnen doen, veel emotioneler en veel handiger met kinderzorg en nog duizenden andere talenten...neem eens een abbo op een vrouwenblad...

Omdat er nooit geen enkele leefgemeenschap of cultuur is gevonden waar de klassieke rolverdeling niet min of meer werd gehanteerd...
Oud 18 april 2012, 09:03   #550
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeldzaam fenomeen..maar toch zo bij mij thuis...

Het klassiek rollenpatroon blijft de norm, ondanks 50 jaar feminisme en ondanks de gelijkwaardigheid van de vrouw in onze samenleving...dat zegt al iets..

Ik wil het zeker niet verplichten maar ook zeker niet verbieden of denigrerend behandelen zoals sommige (geimporteerde) macho's of mannenhaatsters...
Oud 18 april 2012, 19:35   #551
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uit leesboekjes.
Uit het dagelijks leven.
Mijn buurvrouw van 69 rijdt het gras af terwijl haar zoon van 40 ligt de zonnen in de tuin.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 20:21   #552
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In een liberale economie betekent dit dat het publiek (dat daarmee begaan is) niet groot genoeg is om (voldoende hoge) winsten te kunnen maken met dergelijke leesboeken.
De consument krijgt de artikels waar meest en makkelijkst winst mee te maken valt.
In een liberale economie wordt geproduceerd wat de klant vraagt. In dit geval is de klant de ouder met schoolgaande kinderen. Als de helft van de bevolking, en daar hoeft die helft niet uitgesproken feministisch voor te zijn, vindt dat er iets scheelt met de voorleeslectuur, dan doet de liberale economie daar niet moeilijk om.
Oud 18 april 2012, 20:30   #553
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Uit het dagelijks leven.
Mijn buurvrouw van 69 rijdt het gras af terwijl haar zoon van 40 ligt de zonnen in de tuin.
Ik zou een gewetensprobleem krijgen moest 'k met trappist en tablet-pc moeten toekijken hoe vrouwlief het gras afrijdt.
Ik rijd liever zelf het gras af. Begrijp me niet verkeerd. Na de arbeid smaakt de trappist nog zo lekker.
Oud 18 april 2012, 20:44   #554
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
In een liberale economie wordt geproduceerd wat de klant vraagt. In dit geval is de klant de ouder met schoolgaande kinderen. Als de helft van de bevolking, en daar hoeft die helft niet uitgesproken feministisch voor te zijn, vindt dat er iets scheelt met de voorleeslectuur, dan doet de liberale economie daar niet moeilijk om.
Je bevestigt dus wat ik schreef.
Oud 18 april 2012, 20:53   #555
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Komt dat niet eerder omdat vrouwen van nature zorgzamer zijn (en dus vlugger in de zorgsector terecht komen) en mannen eerder praktisch (zodat ze vlugger in technische beroepen terecht komen)?

Ik heb de indruk da gij wel heel erg gelooft in de maakbaarheid van de samenleving.
Die maakbaarheid zou misschien kunnen liggen in het feit dat er niet zoiets is als van nature uit die eigenschappen die je opsomt maar evenwel zelf product zijn van een zekere maakbaarheid die zich al eeuwenlang voltrekt ?

Ik wil nog best geloven dat vrouwen van nature 'zorgzamer' zijn wat betreft het baren/zogen/minimaal opvoeden van hun kinderen ... maar daar houdt het dan ook op.
Al de rest is, volgens mij, product van de noden uit de maatschappij gekoppelt aan de barre natuurlijke werkelijkheid dat mannen méér misbaar zijn.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 09:54   #556
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Die maakbaarheid zou misschien kunnen liggen in het feit dat er niet zoiets is als van nature uit die eigenschappen die je opsomt maar evenwel zelf product zijn van een zekere maakbaarheid die zich al eeuwenlang voltrekt ?
Ik wil nog best geloven dat vrouwen van nature 'zorgzamer' zijn wat betreft het baren/zogen/minimaal opvoeden van hun kinderen ... maar daar houdt het dan ook op.
Al de rest is, volgens mij, product van de noden uit de maatschappij gekoppelt aan de barre natuurlijke werkelijkheid dat mannen méér misbaar zijn.
Zelfs als dat zo zou zijn is een omschakeling een kwestie van een paar generaties en niet van een paar jaar...

Helaas zitten die rollenpatronen ook ingebakken bij onze 'naaste familie', de primaten en zoogdieren, dus van enige maakbaarheid is weinig sprake...
Oud 19 april 2012, 22:10   #557
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bevestigt dus wat ik schreef.
Dat zou kunnen. Hetzelfde resultaat wordt beoogd, en hetzefde fenomeen kan worden aangeklaagd, hoewel mijn perceptie in de feiten nogal verschilt van de uwe. Ik zie geen probleem. Mannen die graag willen koken hebben groot gelijk. En de vrouwen worden in de leesboeken misschien niet graag geportretteerd als mensen met handboor, grasmachien, of schroevendraaier. Als je vindt dat er iets scheelt met het rollenpatroon, vertel mij dan eens waarom de helft van de bevolking daar niet op reageert. De liberale economie past zich wel aan hoor, als daar behoefte aan is.
Oud 19 april 2012, 22:33   #558
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn vrouw rijd het gras af regelmatig. Ik koop af en toe een nieuwe grasmachine.

Ja zeg..elk zijn ding hé.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2012, 06:38   #559
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zou kunnen. Hetzelfde resultaat wordt beoogd, en hetzefde fenomeen kan worden aangeklaagd, hoewel mijn perceptie in de feiten nogal verschilt van de uwe. Ik zie geen probleem. Mannen die graag willen koken hebben groot gelijk. En de vrouwen worden in de leesboeken misschien niet graag geportretteerd als mensen met handboor, grasmachien, of schroevendraaier. Als je vindt dat er iets scheelt met het rollenpatroon, vertel mij dan eens waarom de helft van de bevolking daar niet op reageert.
Omdat de bevolking generatie na generatie volgens en in dat rollenpatroon wordt opgevoed.

Citaat:
De liberale economie past zich wel aan hoor, als daar behoefte aan is.
Als de behoefte groot genoeg is om gemakkelijke en veel winst te maken.

Laatst gewijzigd door artisjok : 20 april 2012 om 06:38.
Oud 20 april 2012, 10:25   #560
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat de bevolking generatie na generatie volgens en in dat rollenpatroon wordt opgevoed.
Dat opvoeden binnen een bepaald rollenpatroon mag ondertussen wat worden gerelativeerd. Eerder de voorbeeldfunctie. Ik denk niet dat de tegenwoordig hoogopgeleide moeders hun dochters aanmoedigen om in de keuken te staan of de was en de plas te doen. Wat ik wel vaststel is dat dochters zich vragen stellen, en zelfs kwaad maken, als hun moeke kiest om tijd vrij te maken voor de kinderen en deeltijds gaat werken, en die dochters zich afvragen waarom moeder ooit ging studeren.

Hoe dan ook. Er is niemand die je nog op de vingers tikt omdat je niet zou ingaan op een vooropgesteld rollenpatroon. Totale vrijheid.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be