![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#541 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het wordt door de traditio's in dank aanvaard, zeker als ze stemmen wegkapen van de staatsgevaarlijke partij van vroeger, maar het is allemaal geen reden om hen salonfähig te achten, en toe te laten in 's lands bestuur. Daarvoor moeten ze communautair ook eerst de lat nog een eind lager leggen (tot ze door het stof moeten ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#542 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helaas moet ik rekening houden met 'copyrights', anders had ik wel het héle interview hier 'gereproduceerd'.
Hopelijk heb ik voldoende stukjes weggeknipt om forum.politics.be uit de problemen te houden. (Ik heb zelf enkele stukjes in 'vet' gezet.) Ik wou dat er wat meer mensen zoals die meneer Godfroid in Brussel kwamen wonen, en néén, ze hoeven daarom écht nog geen lid van de N-VA te worden. Ik ben dat immers ook niet. << OLIVIER GODFROID, EEN WAAL BIJ DE N-VA: ‘Geen francophone de service’ >> De N-VA zal in tien van de negentien Brusselse gemeenten deelnemen aan de gemeenteraadsverkiezingen. Ook Franstaligen zijn welkom. In Brussel-stad schopt de Waal Olivier Godfroid het zelfs tot ondervoorzitter. “De N-VA staat het dichtst bij mijn ideeën,” zegt Godfroid in vlekkeloos Nederlands. ... Olivier Godfroid (42) beweegt zich graag in het Nederlandstalige circuit. Nochtans is hij een Waal, afkomstig uit Charleroi. Dertien jaar geleden verkaste hij naar Brussel, zijn lief achterna. De relatie liep op de klippen, maar hij bleef in Brussel. Van bij zijn aankomst is hij zich voor de Vlamingen gaan interesseren. “Nederlands had ik wel op school geleerd, maar ik had het nooit gesproken. Bij mijn aankomst in Brussel ben ik dadelijk mijn Nederlands gaan bijspijkeren. Deels voor mijn werk – ik heb een commerciële functie, en dan bots je al snel op Nederlandstaligen. Maar ook omdat ik mijn Vlaamse vrienden beter wou begrijpen.” Heeft dat u een beter begrip van de Vlamingen opgeleverd? Olivier Godfroid: “Zeer zeker. Ik merkte dat er een duidelijk verschil is tussen Vlamingen en Walen. Vlamingen zijn directer, meer rechttoe, rechtaan. Toevallig of niet vind ik mezelf meer in de Vlaamse aanpak.” Wanneer bent u bij de N-VA gegaan? Godfroid: “In 2010, net voor de laatste verkiezingen. Ik had Bart De Wever gezien in De zevende dag en zag daarna de reactie door de Franstalige publieke opinie. Ik vond die niet rechtvaardig. Ik heb De Wever een e-mail gestuurd, en zo is de bal aan het rollen gegaan.” (...) “Maar ik wou niet langer de aan de zijlijn staan. Brussel is aangenaam om te wonen, maar er loopt ook veel mis. Je kunt dan de stad de rug toekeren of er iets aan doen.” “En waarom de N-VA? Brussel mag dan al een gewest zijn, het ligt pal in Vlaanderen. Het is dan ook logisch dat de Vlaamse Brusselaar aansluiting vindt bij de Vlamingen. Brussel is voor mij ook geen stad van Franstaligen. Het is een stad van iedereen.” In 2010 laaiden de emoties hoog op. De N-VA was voor veel Franstaligen de baarlijke duivel. Op zo’n moment sluit u zich daar als Waal bij aan. Godfroid: “Ik heb nochtans niet getwijfeld. Ik hou niet van onrechtvaardigheid. Als zaken verdraaid worden, dan kom ik in opstand. De heksenjacht tegen de N-VA was er voor mij te veel aan.” (...) Zijn uw Franstalige vrienden u als een paria gaan beschouwen? Godfroid: “Negen op de tien van mijn vrienden zijn Vlamingen. Ik werd op internetfora wel vergeleken met een Jood die met de Duitsers collaboreerde. En een aantal Facebookvrienden heeft mij gedeletet, maar dat vind ik best. Als zij mijn mening niet respecteren, dan hoef ik ook niet met hen bevriend te zijn.” (...) >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> >>>> http://www.brusselnieuws.be/artikel/...m_medium=email Lees ook even de reacties van lezers. Daar zit erg 'herkenbaar' materiaal bij.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#543 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die loopt namelijk graag rond met een grote leeuwenvlag, maar met daarboven een kleine tricolore, maar die is vakkundig aan flarden gescheurd. Ik liep toevallig naast hem, en hoorde hem Frans spreken. Zijn kameraad zag wellicht dat ik mijn ogen verwonderd open trok, en hij vertelde me dat het een Franstalig lid van nva-Brussel betreft.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#544 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de Schoof moet niet iemand veroordeeld zijn tot een bankovervaller, om in zijn persoonlijke opinie een bankovervaller te zijn. Voorbeeld: procedure-vrijspraak enz. De Schoof kijkt enkel naar de mensen zelf, en niet naar hun vader of moeder. Wie de namen zijn: licht u in met meer kans op waarachtigheid en vraag het aan Van Hecke of aan de Belfortmannekes. (Ik dacht eerst dat de Valk niet tot die soort behoorde, maar in een krantenartikel heb ik gelezen dat hij geen woord van afkeuring over de lippen kon krijgen als het over Apartheid ging.) Waarschijnlijk kunt ge de Schoof veel wijsmaken. Zeker de dames kunnen dat. Maar niet alles hé.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 19 mei 2012 om 09:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#545 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Discussies over het feit wie nu de meest "zuivere" is , zullen aan deze werkelijkheid niets veranderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#546 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#547 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#548 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#549 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Zelfs ik heb ooit op Alexandra Coolen gestemd, van uit mijn Kempische traditionele katholieke opvoeding. Maar ik was wel het zwart schaap en de schande van de familie, ik durfde vroeger zelfs zeggen dat de Volksunie niet zo slecht was, en daarna al mijn tantes, tante Gusta op kop, naar de kerk om te bidden voor mijn bekering.
Of om het op een andere manier te zeggen: het kan mij geen zier schelen wie de zuivere van geest is; het doel is heiliger dan de middelen, en ik denk dat N-Va een breekijzer geworden is om de verstarde politieke structuren open te breken. Laatst gewijzigd door Jasper : 19 mei 2012 om 10:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#550 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk zijn we wel concurrerende partijen. En ieder van ons valt het belgicisme aan op een eigen flank. Wat een leute zou het niet zijn, mocht er iets van een gedoogsteun komen, mits de belangrijke voorwaarde dat er geen afhankelijkheid komt, waarmee de ene de andere kan chanteren.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#551 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#552 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft met zuiverheid niets vandoen.
![]() |
#553 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blij hier iemand aan te treffen die ook zijn hercencellen wil gebruiken.
![]() |
![]() |
#554 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
a propos: hopelijk krijgt LDD onderdak in één of andere V partij...zo brengen zijn stemmen nog wat op voor de Vlamingen...is het geen tijd voor een groot "homecoming" feest bij de NVA?
![]() |
![]() |
#555 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#556 |
Banneling
|
![]() En verreeck?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#557 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Reekmans komt uit Glabbeek (Vlaams Brabant).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#558 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Euh juist ja
![]()
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#559 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Reekmans is een onbeduidende mug...een ongelikte beer en een ruziestoker...
Maar ik herhaal de vraag van Born: Wat met Verreeck...schitterende causeur...goeie prater...slim...humor...hij zou prima staan bij de NVA....
![]() |
#560 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat ze ons maar verwijten dat we 'slechts' leven met een zuiver geweten. Ik beschouw het evenwel als een ware eretitel. Ons geweten mag wat mij betreft nog steeds ons doen en laten leiden in plaats van opportunistische motieven die uiteindelijk de tijd toch niet zullen doorstaan.
|
![]() |
![]() |