Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 mei 2012, 09:36   #541
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ze schijnen dat niet te beseffen , onvoorstelbaar.
Want zij zijn proper hé.
Ook is er voor de N-VA blijkbaar geen enkel probleem met de islam . Zijn ze daar blind of wat ?
De N-Va'ers mogen kakken op het VB zoveel ze willen.
Het wordt door de traditio's in dank aanvaard, zeker als ze stemmen wegkapen van de staatsgevaarlijke partij van vroeger, maar het is allemaal geen reden om hen salonfähig te achten, en toe te laten in 's lands bestuur.
Daarvoor moeten ze communautair ook eerst de lat nog een eind lager leggen (tot ze door het stof moeten)
Oud 19 mei 2012, 09:43   #542
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Helaas moet ik rekening houden met 'copyrights', anders had ik wel het héle interview hier 'gereproduceerd'.
Hopelijk heb ik voldoende stukjes weggeknipt om forum.politics.be uit de problemen te houden.

(Ik heb zelf enkele stukjes in 'vet' gezet.)

Ik wou dat er wat meer mensen zoals die meneer Godfroid in Brussel kwamen wonen, en néén, ze hoeven daarom écht nog geen lid van de N-VA te worden. Ik ben dat immers ook niet.

<< OLIVIER GODFROID, EEN WAAL BIJ DE N-VA: ‘Geen francophone de service’ >>

De N-VA zal in tien van de negentien Brusselse gemeenten deelnemen aan de gemeenteraadsverkiezingen. Ook Franstaligen zijn welkom. In Brussel-stad schopt de Waal Olivier Godfroid het zelfs tot ondervoorzitter. “De N-VA staat het dichtst bij mijn ideeën,” zegt Godfroid in vlekkeloos Nederlands.

...

Olivier Godfroid (42) beweegt zich graag in het Nederlandstalige circuit. Nochtans is hij een Waal, afkomstig uit Charleroi. Dertien jaar geleden verkaste hij naar Brussel, zijn lief achterna. De relatie liep op de klippen, maar hij bleef in Brussel.

Van bij zijn aankomst is hij zich voor de Vlamingen gaan interesseren. “Nederlands had ik wel op school geleerd, maar ik had het nooit gesproken. Bij mijn aankomst in Brussel ben ik dadelijk mijn Nederlands gaan bijspijkeren. Deels voor mijn werk – ik heb een commerciële functie, en dan bots je al snel op Nederlandstaligen. Maar ook omdat ik mijn Vlaamse vrienden beter wou begrijpen.”

Heeft dat u een beter begrip van de Vlamingen opgeleverd?

Olivier Godfroid: “Zeer zeker. Ik merkte dat er een duidelijk verschil is tussen Vlamingen en Walen. Vlamingen zijn directer, meer rechttoe, rechtaan. Toevallig of niet vind ik mezelf meer in de Vlaamse aanpak.”

Wanneer bent u bij de N-VA gegaan?

Godfroid: “In 2010, net voor de laatste verkiezingen. Ik had Bart De Wever gezien in De zevende dag en zag daarna de reactie door de Franstalige publieke opinie. Ik vond die niet rechtvaardig. Ik heb De Wever een e-mail gestuurd, en zo is de bal aan het rollen gegaan.”

(...)

“Maar ik wou niet langer de aan de zijlijn staan. Brussel is aangenaam om te wonen, maar er loopt ook veel mis. Je kunt dan de stad de rug toekeren of er iets aan doen.”
“En waarom de N-VA? Brussel mag dan al een gewest zijn, het ligt pal in Vlaanderen. Het is dan ook logisch dat de Vlaamse Brusselaar aansluiting vindt bij de Vlamingen. Brussel is voor mij ook geen stad van Franstaligen. Het is een stad van iedereen.

In 2010 laaiden de emoties hoog op. De N-VA was voor veel Franstaligen de baarlijke duivel. Op zo’n moment sluit u zich daar als Waal bij aan.

Godfroid: “Ik heb nochtans niet getwijfeld. Ik hou niet van onrechtvaardigheid. Als zaken verdraaid worden, dan kom ik in opstand. De heksenjacht tegen de N-VA was er voor mij te veel aan.”

(...)

Zijn uw Franstalige vrienden u als een paria gaan beschouwen?

Godfroid: “Negen op de tien van mijn vrienden zijn Vlamingen. Ik werd op internetfora wel vergeleken met een Jood die met de Duitsers collaboreerde. En een aantal Facebookvrienden heeft mij gedeletet, maar dat vind ik best. Als zij mijn mening niet respecteren, dan hoef ik ook niet met hen bevriend te zijn.”

(...)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> >>>>

http://www.brusselnieuws.be/artikel/...m_medium=email

Lees ook even de reacties van lezers. Daar zit erg 'herkenbaar' materiaal bij.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2012, 09:48   #543
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
...
Ik wou dat er wat meer mensen zoals die meneer Godfroid in Brussel kwamen wonen, en néén, ze hoeven daarom écht nog geen lid van de N-VA te worden. Ik ben dat immers ook niet.

...
Ik denk dat ik die meneer eens gesproken heb op een Vlaamse betoging in Vilvoorde.
Die loopt namelijk graag rond met een grote leeuwenvlag, maar met daarboven een kleine tricolore, maar die is vakkundig aan flarden gescheurd.

Ik liep toevallig naast hem, en hoorde hem Frans spreken.
Zijn kameraad zag wellicht dat ik mijn ogen verwonderd open trok, en hij vertelde me dat het een Franstalig lid van nva-Brussel betreft.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2012, 09:57   #544
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja maar Schoof, wie zijn die mannen dan waaraan een randje is ?
U bedoelt de racisten neem ik aan ?
Is er dan ene veroordeeld ?
Zelfs de Raad Van State heeft het VB vrijgesproken .
Ik ken wel een VLD-er die veroordeeld is wegens racisme.
Ge laat u iets wijsmaken Schoof.
En is Demesmaeker wel ne goede , want die zijn voorouders waren zwarten.
Die mannen met een randje zijn inderdaad racisten, maar ook negationisten, geweldsgebruikers en Apartheidsaanhangers. Zelfs ook een beetje de kaloten-extremisten, maar kom, laat die maar zo.

Voor de Schoof moet niet iemand veroordeeld zijn tot een bankovervaller, om in zijn persoonlijke opinie een bankovervaller te zijn. Voorbeeld: procedure-vrijspraak enz.

De Schoof kijkt enkel naar de mensen zelf, en niet naar hun vader of moeder.

Wie de namen zijn: licht u in met meer kans op waarachtigheid en vraag het aan Van Hecke of aan de Belfortmannekes.

(Ik dacht eerst dat de Valk niet tot die soort behoorde, maar in een krantenartikel heb ik gelezen dat hij geen woord van afkeuring over de lippen kon krijgen als het over Apartheid ging.)

Waarschijnlijk kunt ge de Schoof veel wijsmaken. Zeker de dames kunnen dat. Maar niet alles hé.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 19 mei 2012 om 09:57.
Oud 19 mei 2012, 10:04   #545
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die mannen met een randje zijn inderdaad racisten, maar ook negationisten, geweldsgebruikers en Apartheidsaanhangers. Zelfs ook een beetje de kaloten-extremisten, maar kom, laat die maar zo.

Voor de Schoof moet niet iemand veroordeeld zijn tot een bankovervaller, om in zijn persoonlijke opinie een bankovervaller te zijn. Voorbeeld: procedure-vrijspraak enz.

De Schoof kijkt enkel naar de mensen zelf, en niet naar hun vader of moeder.

Wie de namen zijn: licht u in met meer kans op waarachtigheid en vraag het aan Van Hecke of aan de Belfortmannekes.

(Ik dacht eerst dat de Valk niet tot die soort behoorde, maar in een krantenartikel heb ik gelezen dat hij geen woord van afkeuring over de lippen kon krijgen als het over Apartheid ging.)

Waarschijnlijk kunt ge de Schoof veel wijsmaken. Zeker de dames kunnen dat. Maar niet alles hé.
Zonder eensgezindheid rond bepaalde thema's wordt het niets. Niets voor het VB , maar ook niets voor de N-VA.
Discussies over het feit wie nu de meest "zuivere" is , zullen aan deze werkelijkheid niets veranderen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2012, 10:08   #546
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Discussies over het feit wie nu de meest "zuivere" is , zullen aan deze werkelijkheid niets veranderen.
Ik raad u toch aan om die discussies te blijven voeren hoor.
Oud 19 mei 2012, 10:14   #547
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik raad u toch aan om die discussies te blijven voeren hoor.
Als het erop aankomt gaan we de N-VA helpen hoor. Dat gaat zo met broeders die onderling altijd vechten maar tegenover derden toch steeds weer samenspannen.
Oud 19 mei 2012, 10:21   #548
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als het erop aankomt gaan we de N-VA helpen hoor. Dat gaat zo met broeders die onderling altijd vechten maar tegenover derden toch steeds weer samenspannen.
Ik ben er gerust in.
Oud 19 mei 2012, 10:21   #549
Jasper
Provinciaal Gedeputeerde

Jasper's schermafbeelding

Standaard

Zelfs ik heb ooit op Alexandra Coolen gestemd, van uit mijn Kempische traditionele katholieke opvoeding. Maar ik was wel het zwart schaap en de schande van de familie, ik durfde vroeger zelfs zeggen dat de Volksunie niet zo slecht was, en daarna al mijn tantes, tante Gusta op kop, naar de kerk om te bidden voor mijn bekering.

Of om het op een andere manier te zeggen: het kan mij geen zier schelen wie de zuivere van geest is; het doel is heiliger dan de middelen, en ik denk dat N-Va een breekijzer geworden is om de verstarde politieke structuren open te breken.

Laatst gewijzigd door Jasper : 19 mei 2012 om 10:22.
Jasper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2012, 11:36   #550
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wij, V-partijen, vechten niet onderling; dat zijn maar schijngevechten.

Natuurlijk zijn we wel concurrerende partijen.

En ieder van ons valt het belgicisme aan op een eigen flank.

Wat een leute zou het niet zijn, mocht er iets van een gedoogsteun komen, mits de belangrijke voorwaarde dat er geen afhankelijkheid komt, waarmee de ene de andere kan chanteren.

Oud 19 mei 2012, 11:44   #551
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wij, V-partijen, vechten niet onderling; dat zijn maar schijngevechten.

Natuurlijk zijn we wel concurrerende partijen.

En ieder van ons valt het belgicisme aan op een eigen flank.

Wat een leute zou het niet zijn, mocht er iets van een gedoogsteun komen, mits de belangrijke voorwaarde dat er geen afhankelijkheid komt, waarmee de ene de andere kan chanteren.
Ge kunt daar zeer gedetailleerde afspraken over maken hé Schoof.
Oud 19 mei 2012, 11:51   #552
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zonder eensgezindheid rond bepaalde thema's wordt het niets. Niets voor het VB , maar ook niets voor de N-VA.
Heeft met zuiverheid niets vandoen.
Oud 19 mei 2012, 11:52   #553
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
Of om het op een andere manier te zeggen: het kan mij geen zier schelen wie de zuivere van geest is; het doel is heiliger dan de middelen, en ik denk dat N-Va een breekijzer geworden is om de verstarde politieke structuren open te breken.
²

Blij hier iemand aan te treffen die ook zijn hercencellen wil gebruiken.
Oud 19 mei 2012, 12:26   #554
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leute?.....na 2014 dé droom van elke V stemmer met het hart op de goede plek ja...mijn gedacht...

a propos: hopelijk krijgt LDD onderdak in één of andere V partij...zo brengen zijn stemmen nog wat op voor de Vlamingen...is het geen tijd voor een groot "homecoming" feest bij de NVA?
Oud 19 mei 2012, 18:49   #555
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Leute?.....na 2014 dé droom van elke V stemmer met het hart op de goede plek ja...mijn gedacht...

a propos: hopelijk krijgt LDD onderdak in één of andere V partij...zo brengen zijn stemmen nog wat op voor de Vlamingen...is het geen tijd voor een groot "homecoming" feest bij de NVA?
Dedecker zelf heeft volledig afgehaakt, en de enige andere stemmentrekker, ene Reekmans uit het verre Limburg, heeft alle bruggen met N-VA verbrand. Die denkt echt dat zijn voortdurend gezeik op Jan Peumans hem stemmen gaat opleveren Niks feestje dus.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2012, 18:56   #556
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Dedecker zelf heeft volledig afgehaakt, en de enige andere stemmentrekker, ene Reekmans uit het verre Limburg, heeft alle bruggen met N-VA verbrand. Die denkt echt dat zijn voortdurend gezeik op Jan Peumans hem stemmen gaat opleveren Niks feestje dus.
En verreeck?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2012, 19:04   #557
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Reekmans komt uit Glabbeek (Vlaams Brabant).
Oud 19 mei 2012, 21:13   #558
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
En verreeck?
Euh juist ja Eigenlijk bedoelde ik die.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2012, 21:51   #559
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Euh juist ja Eigenlijk bedoelde ik die.
Reekmans is een onbeduidende mug...een ongelikte beer en een ruziestoker...

Maar ik herhaal de vraag van Born: Wat met Verreeck...schitterende causeur...goeie prater...slim...humor...hij zou prima staan bij de NVA....
Oud 19 mei 2012, 23:55   #560
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Dit, mijn beste Jan, is voor NVA'ers blijkbaar een onmogelijk te doorgronden ethisch punt.

Het zijn dat soort zaken die mij weghouden bij de NVA, en fier maken om VB-stemmer te zijn.
Laat ze ons maar verwijten dat we 'slechts' leven met een zuiver geweten. Ik beschouw het evenwel als een ware eretitel. Ons geweten mag wat mij betreft nog steeds ons doen en laten leiden in plaats van opportunistische motieven die uiteindelijk de tijd toch niet zullen doorstaan.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be