Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 september 2013, 09:49   #541
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door westdiep Bekijk bericht
Jamaar, die jongen heft er wel voor gestudeerd. Volgens sommigen hier, valt het allemaal wel mee in Afghanistan. Dus terwijl hij hier gestudeerd heeft, dan kon hij niet in Afghanistan een erkend diploma halen.

Als Navid goed opgelet heeft, en misschien Demonen ontmoet, dan gaat hij resoluut voor statutair federal afghaans ambtenaar en daar heb je zeker een diploma voor nodig.

Dus uiteindelijk hebben we toch niet uitsluitend zijn toekomstkansen vergroot hier door hem 5 jaar lang in onzekerheid te laten.
Diploma's zijn compleet irrelevant in Afghanistan.
Een loodgieter is daar gewoon een beroep dat je in de praktijk aanleert. Er zijn daar amper scholen, laat staan scholen met loodgietersopleidingen.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 29 september 2013 om 09:50.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2013, 09:51   #542
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is er dan al een akkoord tussen het ministerie van Onderwijs van Afghanistan en van Vlaanderen?
Iedereen beweert dat hij daar loodgieter kan worden, maar wordt zijn diploma wel erkend door de Afghaanse authoriteiten?
1. Heeft Navid wel echt een diploma ?
2. Sinds wanneer heb je een diploma nodig om loodgieter te zijn ?

Volgens mij heeft hij enkel als stagairke meegelopen tijdens een opleiding die reeds lang afgerond zou geweest zijn als hij bekwaam was.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 29 september 2013 om 09:52.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2013, 10:01   #543
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
1. Heeft Navid wel echt een diploma ?
2. Sinds wanneer heb je een diploma nodig om loodgieter te zijn ?

Volgens mij heeft hij enkel als stagairke meegelopen tijdens een opleiding die reeds lang afgerond zou geweest zijn als hij bekwaam was.
Allemaal zeer terechte vragen!
We weten helemaal niet zeker of hij wel aan de bak zal geraken daar, want niemand weet precies wat de voorwaarden zijn om loodgieter te worden in Afghanistan. En ondertussen hebben wij, de grote amateurs, zijn dossier zolang laten aanslepen dat hij zijn verloren studietijd in Afghanistan niet kan goedmaken.
westdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2013, 10:32   #544
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ondertussen hebben wij, de grote amateurs, zijn dossier zolang laten aanslepen dat hij zijn verloren studietijd in Afghanistan niet kan goedmaken.
Who cares?

Kon je diploma's niet kopen op het internet?
Oud 29 september 2013, 10:45   #545
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Momenteel in de 7de dag , op één: debat over deze Navid.
De moeite waard !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2013, 10:59   #546
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We weten helemaal niet zeker of hij wel aan de bak zal geraken daar, want niemand weet precies wat de voorwaarden zijn om loodgieter te worden in Afghanistan. En ondertussen hebben wij, de grote amateurs, zijn dossier zolang laten aanslepen dat hij zijn verloren studietijd in Afghanistan niet kan goedmaken.
Ondertussen heeft z'n advokaat al x aantal procedures gestart.
De administratie van mevr. Deblock heeft al 6 (zes!) keer een negatief advies gegeven.
Het is duidelijk: die man moet uitgewezen worden.
Oud 29 september 2013, 11:06   #547
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Maggie De Block heeft op "één" op een nuchtere & zakelijke manier uitgelegd hoe de zaken i.v.m. uitwijzingen in elkaar zitten.
Fantastisch.
Ik heb nog nooit op een liberaal gestemd maar dit keer stem ik zéker op haar !!!

MAGGIE FOR PRESIDENT ! ! !
Oud 29 september 2013, 11:34   #548
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn geen voorwaarden om loodgieter te worden in Afghanistan.
Een werkkoffer, een paar sifons en je begint.

Ik weet niet wat jij je voorstelt van de Afghaanse administratie, maar geloof me, ze zijn daar totaal niet bezig met vestigingsvoorwaarden voor loodgieters. Ze hebben daar andere zorgen.
Oud 29 september 2013, 12:10   #549
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die zijn ook niet als minderjarige jaren geleden hier binnengekomen, ondertussen geïntegreerd, Nederlands geleerd en hebben geen diploma van een knelpuntberoep op zak.
Het blijft zever in pakjes! Hier zomaar binnenkomen, zojuist gehoord op de 7de dag dat er al 6 keer, ZES KEREN, naar zijn dossier is gekeken in al die jaren en men nog steeds tot de conclusie komt dat er geen reden is om hem hier te houden, loodgieter of niet, en hij hangt hier nog altijd rond???
Laat er ons nog zo een paar miljoen binnenlaten! En hier houden omdat ze na jaren, zonder toelating om hier te zijn, de taal hebben geleerd enz enz
Nog eens, er is maar één oplossing! Vlug beslissen om nieuwkomers hier te laten of niet. Indien beslist van niet: buiten ermee.
Er is een geval bekend, volgens Maggie, van zo'n gast die meer dan 200 keren alles liet herdoen en herzien en met nieuwe foefjes afkwam (op onze kosten uiteraard)!
Stop die smerige multiculkomedie aub.
Probeer dat eens in de landen waar die vandaan komen! Probeer onze multiculzever daar eens te verkopen!

Laatst gewijzigd door andev : 29 september 2013 om 12:16.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2013, 12:13   #550
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marnik Bekijk bericht
Wat heeft het woord 'herkennen' hier mee te maken ? Is dat zoals een oude vriend op straat herkennen ? Ik heb het over erkennen, ja, diploma's uit een hele rits landen worden niet gelijkgesteld in België met Belgische diploma's: ze worden niet erkend als geldig diploma.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NognenNVAer

Hij heeft dat diploma hier behaald, aangezien een diploma uit Centraal Nieuw Guinea hier niet wordt herkend.
En hij vraagt asiel aan op basis van het feit dat het oorlog is in Afghanistan.

Sorry dat ik leef.
Ik reageerde gewoon hierop.

Laatst gewijzigd door reservespeler : 29 september 2013 om 12:13.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2013, 12:16   #551
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Het blijft zever in pakjes! Hier zomaar binnenkomen, zojuist gehoord op de 7de dag dat er al 6 keer, ZES KEREN, naar zijn dossier is gekeken in al die jaren en men nog steeds tot de conclusie komt dat er geen reden is om hem hier te houden, loodgieter of niet, en hij hangt hier nog altijd rond???
Laat er ons nog zo een paar miljoen binnenlaten! En hier houden omdat ze na jaren, zonder toelating om hier te zijn, de taal hebben geleerd enz enz
Nog eens, er is maar één oplossing! Vlug beslissen om nieuwkomers hier te laten of niet. Indien beslist van niet: buiten ermee.
Er is een geval bekend, volgens Maggie, van zo'n gast die meer dan 200 keren alles liet herdoen en herzien en met nieuwe foefjes afkwam (op onze kosten uiteraard)!
Probeer dat eens in de landen waar die vandaan komen!
Stop met de advocaten te betalen bij de tweede keer.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2013, 12:33   #552
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Er zijn geen voorwaarden om loodgieter te worden in Afghanistan.
Een werkkoffer, een paar sifons en je begint.
Waar ga je klanten vinden?

Afghanistan, is dat geen land waar de mensen schijten in een gat in de grond?

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2013, 12:45   #553
demonen
Banneling

Standaard

Maggie DB heeft op VTM gezegd dat de pers enkele facetten uitvergroot zoals hij heeft werk, is geïntegreerd en spreekt nederlands maar dat er andere facetten zijn die veel zwaarder doorwegen om hem onmiddellijk het land uit te zetten maar dat zij dat niet kan zeggen wegens beroepsgeheim. Zij heeft zich volledig laten leidden door haar administratie en op basis van hun gegevens (en negatief advies) kan en mag die man niet blijven.
Zij zegt impliciet dat ze in dit dossier de volledige regering achter zich heeft staan en dat België gemiddeld meer Afghanen opneemt dan andere landen maar omwille van feiten die ze niet mag zeggen moet die van zo snel mogelijk weg!

"Men verwijt me nu dat ik de wetten toepas", aldus De Block, die nog onderstreepte dat haar administratie "niet over één nacht ijs gaat". "Wij kennen alle elementen uit het dossier, niet alleen diegene die in de kranten of de media worden gegooid".

Volgens mij is dat een zeer gevaarlijke persoon zeker als je ziet welke moeite men doet om die man zo snel als mogelijk en definitief uit het land te krijgen.
Ik denk dat we snel meer gaan vernemen over deze man via de pers.

Laatst gewijzigd door demonen : 29 september 2013 om 12:54.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2013, 12:51   #554
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door b31000 Bekijk bericht
natuurlijk zijn ze zo allemaal niet...gelukkig nog...

het cultuurverschil was geen enkel probleem en was nooit een geweest, ik ben franstalig en zij spreekt dat bijna perfect.

het probleem van haar doen en gaan is wat anders ,daar gaat dit onderwerp niet over.

zelf hier in frankrijk of spanje is ze nu illegaal...ze staat in het SIS systeem dat wil zeggen gesignaleerd in alle shengen landen.
Esto dice tambien mucho de Ud.

Por eso dije...

Suerte amigo.

edit : ne alimente pas les racistes ici svp cher ami
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 29 september 2013 om 12:54.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2013, 12:57   #555
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Probeer dat eens in de landen waar die vandaan komen! Probeer onze multiculzever daar eens te verkopen!

Gezeik!

Zet U in zijn schoenen en U zal het begrijpen mijn beste vriend.

Maar de wetgeving etc... moet zich hierover ondubbelzinnig uitspreken (geen foefjes).

Opnieuw, denk aan onze Syriestrijders

Dat gaat pas mijn petje te boven.

Mvg,

zb
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 29 september 2013 om 12:59.
Oud 29 september 2013, 13:02   #556
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dit onderwerp heeft geen basis...
HIER
Oud 29 september 2013, 13:03   #557
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Pamperlandje...

* kots *
HIER
Oud 29 september 2013, 13:59   #558
Marnik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Sorry dat ik leef.
Ik reageerde gewoon hierop.
Het was niet agressief of persoonlijk bedoeld, maar ik begreep niet waar het woord herkennen vandaan kwam, gezien dat absoluut niks met de beschreven situatei te maken heeft. Mensen verwarren erkennen en herkennen meer en meer tegenwoordig. Tot daar dit nutteloze off topic intermezzo
Marnik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2013, 19:25   #559
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

voor Maggie De Block zij heeft het prachtig en op een beleefde duidelijke manier verwoord in de 7de dag.
Oud 29 september 2013, 20:20   #560
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Waar ga je klanten vinden?

Afghanistan, is dat geen land waar de mensen schijten in een gat in de grond?
Expats, internationale organisaties,...?
Hopelijk heeft hij meer dan alleen Nederlands geleerd...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be