Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 mei 2016, 23:33   #541
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrice Bekijk bericht
Je gaat ervan uit dat de FOD Financiën bij erg hoge bedragen zal onderzoeken of dit echt wel inkomsten zijn die nog moeten belast worden. Echter doen ze net het omgekeerde: ze zien een groot bedrag op een rekening die ze op één of andere manier aan joul linken, en gaan ervan uit dat jij belastingen ontduikt.
Ik ga ervan uit dat bij zeer hoge inkomsten wordt nagekeken of die inkomsten om een legale manier zijn verkregen. Het is zeer verontrustend vast te stellen dat het voor de FOD Financiën helemaal niks uitmaakt hoe je aan je geld geraakt, zolang je maar belastingen betaald.
Als het hun wel wat zou uitmaken zouden ze een strafonderzoek starten.
Daarom de vraag. Vanaf welk bedrag worden inkomsten als verdacht beschouwd?
Johan Daelemans is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2016, 23:38   #542
bedrijven docter
Minister

bedrijven docter's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Heel mooi verhaaltje maar iets klopt er niet.
De APM&ED bvba had geen schulden op het moment van de overname einde 2005, enkel schulden aan mezelf. De belasting die door onze strot is geduwd is gebaseerd op de bewegingen op een rekening van APM&ED (Golden rekening Argenta) gedurende 2007. U als kenner, hoe groot is volgens u de kans dat ik met die rekening iets te maken had?
Als je kan aantonen dat apm ed geen schulden had toen je het overgaf dan ben je niet medeplichtig aan een slachthuisconstructie en bied ik U hiervoor alvast mijn verontschuldigingen aan.

Mijn vraag is dan ,hoe komt patrick coumans aan jouw vennootschap. Met andere woorden hoe heb je die man ontmoet,want insiders weten dat patrick coumans fictieve facturen opsteld Met de vennootschappen die hij overnam.( en met insiders bedoel ik dan boekhouders want die werden door patrick bezocht met de vraag of ze geen klanten hadden die van hun vennootschap vanaf wilden.Wie heeft jou dus aangeraden om je vennootschap aan patrick te verkopen ??

Natuurlijk heb jij voor 100 procent niets te maken met die gold rekening.Dat is storting van valse facturen die patrick opstelde.
Oud 1 mei 2016, 23:40   #543
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Kijk, ik kan aannemen dat deze situatie erg frusterend is voor jou, maar het levert je nu niks op om op zo'n manier te reageren.
Van bij aanvang merkt iedereen dat dit dossier aan alle kanten rammelt.
Ik vroeg om een strafklacht in te dienen tegen bepaalde ambtenaren maar dit werd afgeraden gezien het de zaak jaren zou rekken. Vandaag, meer dan 6 jaar later besef ik dat we beter die strafklacht hadden ingediend.
Er zijn zoveel zaken die niet kloppen en iedereen weet dat het zeer moeilijk is om leugens twee keer hetzelfde te vertellen. We komen hier later op terug.
Oud 1 mei 2016, 23:50   #544
bedrijven docter
Minister

Standaard

Citaat:
Ja juist.... ook blijven volgen zou ik zeggen. Blijkbaar was het toch niet zo'n slecht idee om je mails rechtstreeks naar de onderzoeksrechter en mijn advocaat door te sturen. Wel, ik wens je ook nog veel geluk.
Ik heb in ieder geval geen last van paniekvoetbal. Tenslotte zal de tijd het ons tonen nietwaar?
ja als je niet medeplichtig bent aan een slachthuisconstructie dan ligt de zaak anders. Dan moet de staat zich richten tegen de overnemer die het geld van valse facturatie op de goldenrek heeft gezet.

In dit geval ben jij ter goeder trouw en is de overgave van je zaak en zaakvoerder schap geen geveinsde overeenkomst maar een werkelijke verkoop.

Dus belangrijk is/

Hoe heb je patrick ontmoet
Wie heeft patrick aan U voorgesteld
Wie heeft de verkoopovereenkomst opgesteld en wie heeft de papieren opgesteld voor de wijziging van zaakvoerder ,

En dan last but not least hoeveel heb je ontvangen voor de overdracht van je vennootschap en heb je daar bewijzen van officiele overschrijving en niet handje contantje.

Als je op deze vragen openlijk antwoord op dit forum ,dan pleit ik U volledig onschuldig .
Oud 1 mei 2016, 23:56   #545
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
Als je kan aantonen dat apm ed geen schulden had toen je het overgaf dan ben je niet medeplichtig aan een slachthuisconstructie en bied ik U hiervoor alvast mijn verontschuldigingen aan.
Zoals ik zei, alleen schulden aan mezelf. Velen zullen zeggen, te naïef eerlijk – ik vind alleen dat niemand moet schade lijden door mijn toedoen.

Citaat:
Mijn vraag is dan ,hoe komt patrick coumans aan jouw vennootschap. Met andere woorden hoe heb je die man ontmoet,want insiders weten dat patrick coumans fictieve facturen opsteld Met de vennootschappen die hij overnam.( en met insiders bedoel ik dan boekhouders want die werden door patrick bezocht met de vraag of ze geen klanten hadden die van hun vennootschap vanaf wilden.Wie heeft jou dus aangeraden om je vennootschap aan patrick te verkopen ??
Via mijn toenmalige boekhouder G. D. van Hasselt. Verder heb ik die Patrick Coumans nooit gezien, alles ging via de boekhouder van Patrick Coumans. Ik kan natuurlijk aan G.D. Vragen
hoe hij aan die contacten is gekomen. Ik woon nu ten slotte amper 25 km van Hasselt.
Citaat:
bied ik U hiervoor alvast mijn verontschuldigingen aan.
Verontschuldiging geaccepteerd.
Oud 2 mei 2016, 04:04   #546
bedrijven docter
Minister

Standaard

Via mijn toenmalige boekhouder G. D. van Hasselt. Verder heb ik die Patrick Coumans nooit gezien, alles ging via de boekhouder van Patrick Coumans. Ik kan natuurlijk aan G.D. Vragen
hoe hij aan die contacten is gekomen. Ik woon nu ten slotte amper 25 km van Hasselt.

Vind je het normaal dat je je overnemer niet ontmoet hebt ? dwz je ondertekend overgave van aandelen en overname van zaakvoerder zonder die man te ontmoeten, hoe weet die man dan dat je zaak te koop staat ??

Je wou dus duidelijk van je zaak vanaf die geen schulden had ,waarom en ben je er voor betaald geweest en wie is fisisch naar jou gekomen om die dokumenten te ondertekenen. Dit zijn weer zeer veel elementen van een slachthuisconstructie (geen sterfhuisconstructie want er is geen voortgang van de handelsactiviteit.)

Een onderneming zonder schulden die nog een lopende rekening credit heeft en bijgevolg die lr als kapitaal kan omzetten is veel waard.

Is het niet zo dat je lopende rekening niet credit (passief) maar debit was en dat jij schuld had aan apm-ed??

Want dat zou zeer veel verklaren namelijk dat je door de overgave van je schuld aan APM-ED vanaf was en de overnemer die golden rekening gebruikt heeft om zogezegd die terugbetaling te doen aan de vennootschap.
Zet eens je balans van hetboekjaar voor je de zaak overgaf hier op dit forum.

Het begint me toch terug naar een slachthuisconstructie te lijken.
Oud 2 mei 2016, 07:30   #547
Patrice
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik ga ervan uit dat bij zeer hoge inkomsten wordt nagekeken of die inkomsten om een legale manier zijn verkregen. Het is zeer verontrustend vast te stellen dat het voor de FOD Financiën helemaal niks uitmaakt hoe je aan je geld geraakt, zolang je maar belastingen betaald.
Als het hun wel wat zou uitmaken zouden ze een strafonderzoek starten.
Daarom de vraag. Vanaf welk bedrag worden inkomsten als verdacht beschouwd?
Je werd opgegeven als bedrijfsleider en je hebt me je verhuis naar Frankrijk de schijn tegen. De FOD Financiën ziet wellicht geen reden om verder onderzoek te doen.

Maar wat zouden ze dan volgens jou moeten onderzoeken? Of jij je niet inlaat met drugstrafieken of zo? Zoals ik reeds zei, de FOD Financiën zal geen onderzoek doen naar derden. Dat is de taak van het parket en de onderzoeksrechter.
Patrice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2016, 07:32   #548
Patrice
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Van bij aanvang merkt iedereen dat dit dossier aan alle kanten rammelt.
Ik vroeg om een strafklacht in te dienen tegen bepaalde ambtenaren maar dit werd afgeraden gezien het de zaak jaren zou rekken. Vandaag, meer dan 6 jaar later besef ik dat we beter die strafklacht hadden ingediend.
Er zijn zoveel zaken die niet kloppen en iedereen weet dat het zeer moeilijk is om leugens twee keer hetzelfde te vertellen. We komen hier later op terug.
Tenzij je veronderstelt dat die ambtenaren in kwestie samenwerken met die overnemer van je vennootschap of zijn boekhouder, zie ik niet echt in wat je hen strafrechtelijk vlak wilt verwijten. Dat ze misschien erg licht over het "bewijsmateriaal" zijn gegaan, tot daar aan toe. Maar een misdrijf (d.w.z. een strafrechtelijke wetsinbreuk) is dat nog niet.
Oud 3 mei 2016, 11:08   #549
bedrijven docter
Minister

Standaard slachthuisconstructies

Citaat:

Vind je het normaal dat je je overnemer niet ontmoet hebt ? dwz je ondertekend overgave van aandelen en overname van zaakvoerder zonder die man te ontmoeten, hoe weet die man dan dat je zaak te koop staat ??

Je wou dus duidelijk van je zaak vanaf die geen schulden had ,waarom en ben je er voor betaald geweest en wie is fisisch naar jou gekomen om die dokumenten te ondertekenen. Dit zijn weer zeer veel elementen van een slachthuisconstructie (geen sterfhuisconstructie want er is geen voortgang van de handelsactiviteit.)

Een onderneming zonder schulden die nog een lopende rekening credit heeft en bijgevolg die lr als kapitaal kan omzetten is veel waard.

Is het niet zo dat je lopende rekening niet credit (passief) maar debit was en dat jij schuld had aan apm-ed??

Want dat zou zeer veel verklaren namelijk dat je door de overgave van je schuld aan APM-ED vanaf was en de overnemer die golden rekening gebruikt heeft om zogezegd die terugbetaling te doen aan de vennootschap.
Zet eens je balans van hetboekjaar voor je de zaak overgaf hier op dit forum.

Het begint me toch terug naar een slachthuisconstructie te lijken.
Johan , nog geen antwoord ontvangen.
Oud 3 mei 2016, 21:30   #550
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Je werd opgegeven als bedrijfsleider en je hebt me je verhuis naar Frankrijk de schijn tegen.
Het lijkt me belangrijk om eens na te gaan hoe de FOD Financiën omgaat met die 'schijn'.
Oud 3 mei 2016, 21:46   #551
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Tenzij je veronderstelt dat die ambtenaren in kwestie samenwerken met die overnemer van je vennootschap of zijn boekhouder,
Tja, ze hebben wel de 'schijn' tegen.

Een ander gelijkaardig fraudedossier met dezelfde 'acteurs' zonder gevolg geklasseerd.
Een PV dat de 'schijn' heeft verzonnen te zijn.
Het gemak dat ze op een ander spoor werden gezet.
Nooit de door mij aangewezen informatiebronnen geraadpleegd.

Het heeft er de 'schijn' van dat we hier moeten kiezen tussen kwaadwilligheid of inefficiëntie. Kies er eentje.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 3 mei 2016 om 21:47.
Oud 3 mei 2016, 22:07   #552
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Johan , nog geen antwoord ontvangen.
Waarom zou ik moeten antwoorden?

Kijk, het is uitermate boeiend dat nu de drie partijen aan deze topic deelnemen.
Iemand die de FOD Financiën voor de rechter sleept wegens een onterechte belasting.
Iemand die het opneemt voor de FOD Financiën,
Iemand uit het kamp van de al dan niet terecht van fraude beschuldigden,

Vorige maand heb ik als slachtoffer, inzage gekregen in een strafdossier dat me eigenlijk niks aanbelangt – (het dossier van de inkomstenbelastingen van FOD Financiën Namen met de op fantasie gebaseerde link niet in acht genomen.)
Voor een normaal denkend mens is dat voldoende om de situatie juist in te schatten.

Reageren op deze draad kan je zoals je zelf wil, het is een vrije wereld, doch mij interesseert het niet. Ik heb geen bedrijf en dus heb ook geen 'bedrijven dokter' nodig.
Oud 3 mei 2016, 22:35   #553
Patrice
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Het lijkt me belangrijk om eens na te gaan hoe de FOD Financiën omgaat met die 'schijn'.
Ik weet niet wat je exact bedoelt. De FOD Financiën krijgt de informatie dat je (blijkbaar onterecht) wordt opgegeven als zaakvoerder en dat er op een rekening die dus aan jou wordt toegeschreven bepaalde transacties moeten gebeurd zijn. Je verhuis naar Frankrijk past dan in een bepaald plaatje.
Oud 3 mei 2016, 22:37   #554
Patrice
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Tja, ze hebben wel de 'schijn' tegen.

Een ander gelijkaardig fraudedossier met dezelfde 'acteurs' zonder gevolg geklasseerd.
Een PV dat de 'schijn' heeft verzonnen te zijn.
Het gemak dat ze op een ander spoor werden gezet.
Nooit de door mij aangewezen informatiebronnen geraadpleegd.

Het heeft er de 'schijn' van dat we hier moeten kiezen tussen kwaadwilligheid of inefficiëntie. Kies er eentje.
Maar het fiscaal proces ligt stil omwille van een strafklacht, toch? Tegen wie is die dan gericht?
Oud 3 mei 2016, 22:40   #555
Patrice
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Word ik hiermee bedoeld? Ik heb enkel de procesrechtelijke situatie geschetst.
Oud 3 mei 2016, 23:21   #556
bedrijven docter
Minister

Standaard

johan als je niet antwoord op mijn deze vragen heb je in mijn ogen mede fraude gedaan door een slachthuisconstructie op te zetten met je boekhouder in Hasselt

Zet eens je balans van het boekjaar voor je de zaak overgaf hier op dit forum
Oud 3 mei 2016, 23:34   #557
bedrijven docter
Minister

Standaard slachthuisconstructies.

Citaat:
Waarom zou ik moeten antwoorden?

Kijk, het is uitermate boeiend dat nu de drie partijen aan deze topic deelnemen.
Iemand die de FOD Financiën voor de rechter sleept wegens een onterechte belasting.
Iemand uit het kamp van de al dan niet terecht van fraude beschuldigden, .
1°Nogmaals waarom en hoe heb je je vennootschap verkocht aan een man die je nooit gezien hebt

2)heb je er geld voor gekregen of heb je geld betaald voor die vennootschap kwijt te zijn

3 Hoe is de overdracht van aandelen gebeurt en waar heeft dit plaats gehad.

simpel niet ,je draait al 3 jaar iedereen hier zot en nu kan (ik lees wil) je niet antwoorden op deze crutiale vragen of je al dan niet mee in de fraude zit?
Oud 4 mei 2016, 09:20   #558
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Maar het fiscaal proces ligt stil omwille van een strafklacht, toch? Tegen wie is die dan gericht?
Dat vraag je best aan 'bedrijven docter'.
Oud 4 mei 2016, 09:26   #559
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
1°Nogmaals waarom en hoe heb je je vennootschap verkocht aan een man die je nooit gezien hebt

2)heb je er geld voor gekregen of heb je geld betaald voor die vennootschap kwijt te zijn

3 Hoe is de overdracht van aandelen gebeurt en waar heeft dit plaats gehad.

simpel niet ,je draait al 3 jaar iedereen hier zot en nu kan (ik lees wil) je niet antwoorden op deze crutiale vragen of je al dan niet mee in de fraude zit?
Doe geen moeite. Ik kan aannemen dat je krampachtig zoekt naar wat grassprieten om je vast te klampen maar het enige van uw affaires wat mijn interesse nog kan opwekken is de uitspraak van de rechter.
Oud 4 mei 2016, 09:29   #560
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doe geen moeite. Ik kan aannemen dat je krampachtig zoekt naar wat grassprieten om je vast te klampen maar het enige van uw affaires wat mijn interesse nog kan opwekken is de uitspraak van de rechter.
Kom aan, je maakt hier alles publiek, en als er dan iemand opdaagt met kennis van zaken keer je je kar.
Redelijk verdacht.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be